• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAPostmoderni Filosofie
    Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
    Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
    postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

    Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
    Vice info na home.

    flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

    Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
    Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOMATSU: otázka ale je, zda někdy předtím v historii vůbec lidé mohli mít takový všeobecný rozhled, jaký si dnes můžeš udělat třeba díky kombinaci Googlu, Wikipedie, apod. - a prakticky v jakémkoliv oboru se můžeš bez jakéhokoliv předchozího svolení autorit (studium na VŠ, apod.) poměrně intenzivně "dovzdělávat". a je otázka, zda někdo, kdo se narodil v roce 1953 (jestli jsem si našel toho správného Liessmana, ale počítám ano) může docenit možnosti, které otevírá právě třeba "smrt encyklopedisty" v podobě masové globální účasti na projektu Wikipedie.

    takže kromě teorie polovzdělanosti a nevzdělanosti navrhuji rozvinout ještě "teorii dovzdělanosti": nikdy předtím nemělo tolik lidí takovou možnost se "dovzdělávat", jako dnes - a určitě jí značné procento lidí využije. dříve si pouze úzké elitní akademické vrstvy mohly dovolit odebírat (a najít si čas skutečně přečíst !) třeba odborné časopisy. dneska si o téměř libovolném tématu lze najít na Internetu texty lišící se mírou odbornosti a hloubkou vhledu... ano, odborné časopisy se zatím brání tomu být přístupné všem, ale přírodní vědy mají svůj arxiv.org, který se stává poměrně renomovaným informačním kanálem.... už se tu o tom mluvilo dříve...
    JESSIEATREIDES
    JESSIEATREIDES --- ---
    BOS: ty jo, jakou řečí to vlastně mluvíš?

    ale pořád si stojím za tím, že filosofie jako taková v sobě politiku primárně neřeší. je to ale obor natolik širokej, řeší i politiku...



    KOMATSU: byla jsem na přednášce, dala jsem KPL několik otázek a po přednášce se ho ještě zeptala na otázku, která na FFUK vyvolává potřebu telefonovat přinejmenším třem exorcistům najednou:
    Víte, tady to nikdo nechce slyšet, ale není problém, který popisujete (devalvace vzdělávání na předávání - standardizovaného - souboru informací, bez výchovy a dalšího vlivu učitele na žáka, například v otázkách etických, chování, schopnosti kreativně nahlédnout předávané informace, myslet atd.), problémem narušení vztahu mezi učitelem a studentem? A nehraje v tomto narušení svou roli tak trochu i skutečnost, že společnost odmítá školné?

    Liessmann velice potichu řekl - ano, tak trochu hraje...
    MAFO
    MAFO --- ---
    KOMATSU: nejsmutnejsi je, ze se v RVVI a nasledne na nasich vysokych skolach pracuje dost dusledne na tom, aby se Liessmannova vize naplnila beze zbytku :-(
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    V návaznosti na Adornovu teorii polovzdělanosti stojí za zmínku relativně nová kniha Konrada Paula Liessmanna Teorie nevzdělanosti (Praha: Academia 2009). Liessmann je neohumanista a osvícenec, takže si s postmodernou moc rozumět nebude, nicméně čtenářovým přínosem bezesporu bude pohled "z druhé strany". Já jsem byl například překvapen tím, co všechno postmoderní situace může znamenat, jaké má důsledky a jak hluboce jsou tyto důsledky prorostlé do současné kultury. A jaké mohou být důsledky těchto důsledků...
    JESSIEATREIDES
    JESSIEATREIDES --- ---
    BOS: ne, zcela jistě to není tím, protože to není pravda, že filosofie nezkoumá politiku a neovlivňuje ji.
    BOS
    BOS --- ---
    STANMAN: nemůže to být tím, že filosofie není primárně disciplínou, která by řešila politickou oblast? tu podle mého názoru řeší až sekundárně, na základě určitého chápání světa, jeho struktury - postmodernu nevyjímaje.
    konkrétní změny v politické oblasti už mají na starosti ti, kteří bývají označování za politiky a politology. ale slyšela jsem něco o konkrétní změnách filosofů kladivem :)

    STANMAN
    STANMAN --- ---
    mě na postmodernismu trochu vadí ta neurčitost, když se pouští do politických záležitostí. třeba foucaulta mám moc rád, ale důraz na osobní autenticitu, transgresi apod. ve mně zanechává pocit jeko např. Adorno.... resignace na snahu o konkrétní změny v politické oblasti
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    BOS: Svatá to pravda.
    BOS
    BOS --- ---
    JAKKILLER: bohužel se někteří lidé nestydí za své myšlenky tolik, jako za svoje exkrementy, ačkoliv druhé kvalitou předčí první.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: Výborná sebereflexe :)
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    Myšlení je odpadním produktem činnosti lidského organismu.
    STANMAN
    STANMAN --- ---
    já myslel, že se tady řeší filosofie:)
    HIGHLIFE
    HIGHLIFE --- ---
    další vývoj v middlesexu - hallwarda s dalšími vyhodili....
    http://savemdxphil.com/2010/05/21/philosophy-students-and-staff-suspended/
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    http://anthem-group.net/2010/05/21/the-times-on-middlesex/
    Philosophy hasn’t been this newsworthy since Wittgenstein threatened Popper :)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    PALO_FABUS: Tak to hodně štěstí :)
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    KOMATSU: stačí aktivní lhostejnost
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    PALO_FABUS: Je libo revoluce?
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    LUBOB, JESSIEATREIDES: vítejte v kapitalismu
    JESSIEATREIDES
    JESSIEATREIDES --- ---
    PALO_FABUS: sorry, ale ministerským rezortům v Británii nevelí členové vlády a státní administrativa, ale kapitál? jéjej...
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    PALO_FABUS: kapital? ale jdi ...
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    SUMAC: jistěže i v přírodních oborech se najdou zanedbávané oblasti, ale tam ještě můžeš jakž takž porovnávat v té pofiderní kategorii inovací, takže je pochopitelné, že někdo bude na chvostu, ale nelze měřit stejným metrem humanitní a přírodní vědy
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    PALO_FABUS: neni to tak jen v humanitnich vedach, ale v zakladnim vyzkumu taky, bohuzel... dokonce i v oborech jako chemicka technologie nebo aplikovana fyzika..
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    GOBERS: právě, že po volbách jsou očekávány major job cuts v departmentech po celé Británii...

    navíc tady nejde "jen" o jednu školu, ale to, jak toxicky působí tržní myšlení na humanitní obory... je zde proto velmi důležitá spojitost s protesty v Rakousku, tady ale i jinde po Evropě

    viz.
    In a meeting with Philosophy staff, the Dean acknowledged the excellent research reputation of Philosophy at Middlesex, but said that it made no ‘measurable’ contribution to the University.

    Kapitál prostě vidí a rozumí jenom tomu, co je měřitelné, co lze optimalizovat a zefektivnit, a co se tomu vymyká, je marginalizováno
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam