WORKSHOP
nazev hry: zatim neznamy, pracovne CHOAM 2
herni limity: hra je pro omezeny pocet hracu (cca 6-12) na nejake konkretni mape (ukazka
http://ikonky.underworld.cz/ostatni/ukazka2.jpg), styl hry je kolovy, kola se vyhodnocuji simultalne v jeden casovy okamzik, predpokladane provedeni je korespondencni s tim ze tahy a (re)akce npc vyhodnocuje nejaky server. (nicmene implementace je v tuhle chvili druhorada)
prostredi a zapletka: jedna se o klasicky stredovek nebo pripadne fantasy, vicemene jako prvni stadia v Civilizaci. Ve hre jde o to budovat si sve vlastni panstvi a pokud mozno jej rozsirovat pripadne plnit nejakou ulohu ve hre. Pocatek hry je definovan tak, ze jste se zrovna vylodili se skupinkou osadniku, pripadne jako prvopocatek boje o ostrov kde jste vudce vlastniho kmene. Hra bude mit pravdepodobne casove omezeni po kterem bude vyhlasen vitez (vitezove jednotlivych kriterii) a budou rozdeleny vitezne body (nicmene podminky se mohou lisit v navaznosti na ruzna scenaria/mapy).
principy:hra by mela byt jednoducha co se hernich objektu tyce (cisla nad 10 reprezentujici nejaky stav povazuju [v ramci teto hry] za vysoka cisla). Veskere akce (vypocty a vyhodnoceni) by mely byt pro hrace snadno odhadnutelne, nehodlam delat zadnou simulaci realnych bitev nebo situaci prave naopak, pokud bude neco (hrdina, mechanismus) v 'cartoon-like' podobe nebo hozeny 'do fun' a bude v souladu s hernimi principy bude to jen dobre. Hraci se taky potkaji s Npc, ktere predstavuji prirozerne nebezpeci, mohou konvertovat na svou stranu diplomatickou cestou, pripadne je premluvit k alianci nebo porazit a ziskat nejaky predmet. [tohle je zamer, ale pri velke slozitosti pri vyvoji hry se od npc a jejich AI muze ustoupit]
progres: V soucasne dobe je hotovy nastin mapy a strategicky pohyb po mape, jsou vicemene jasne suroviny, ek. system i system staveni budov. Problem byl s combat systemem, ale ten v CHOAM 2 hodlam nahradit velmi jednoduchym mechanismem, takze je hotovo i toto. V budoucnu by se pak resil AI npc a zkonkretizovani podminek vitezstvi a jejich body, jakozto i schema a funkce 'hrdinu' ve hre. No a jinak se ted na tom nepracuje, jelikoz sem se zasek :)
workshoping tema:
Jedna se o zakladni herni mechanismus. Prubeh hry by mel plynout standartne. Mam lidicky ty něco produkujou, sem tam si něco postavim, zaberu nove uzemi, s nekym zabojuju. Existuji ale urcite feedbacky které me drzi spatky od uplne expanze vpred a mocenske skupiny které mi pomahaji tyto feedbacky eliminovat. A protoze mam mocenske skupiny tak mocenske skupiny budou mit take urcite body moci/vlivu. Kde si je seberou zalezi na dane mocenske skupine.
Ja, vladar
Tvorim první mocenskou skupinu. Mam nejake body moci(vlivu) do zacatku. Další body ziskavam tim, ze budu mit v drzeni specificke uzemi, nebo se stane nejaka udalost a body vlivu mi jednorazove stoupnou nebo klesnou. Moje body vlivu jsou dulezite, protoze se od nich odviji aktivita ostatnich a taky za utraceni bodu moci muzu udelat nejake udalosti [body jednorazove ztratim].
(jako vladar mam taky nejaky stav zivotu pro ucely ze by me chtel někdo zabit, pripadne bych chtel vyrazit do bitvy)
Lidicky
Moje pracovni sila. Počet jejich mocenskych bodu je primo umerny jejich poctu. Body vlivu mohou také stoupat nebo klesat v zavislosti na udalostech (povstani +body, karneval -body) ale pak se vrati opet k normalu. Kazda mocenska skupina pocinaje lidickama ma i svou hodnotu spokojenosti (vuci mne).
Armada
Chrani lidicky od neprijemnych potvor a pasivne mirne prispiva k jejich spokojenosti a pocitu bezpeci.
Slechta
Za kazdy region (viz mapa) který je vzdaleny od centra (defaultne hl. sidlo) je spokojenost lidicek o 1 nizsi, proto muzu vzit a jmenovat nove male centrum a pridelit tam slechtice abych tuhle nevyhodu eliminoval. Slechta je mysleno nejaka administrativa zajistujici chod beznych věci, takze soudy a urady.
Knezi
Knezi obecne udrzuji spokojenost obyvatelstva na dobre urovni, vnaseji ale mezi mocenske vztahy první problemy protoze vzdy broji proti silnym mocenskym skupinam (kazani o nesvarech atd) ale sami sebe v to nepocitaji ,)
Podstveti
Vykonna moc(tajna sluzba, ale také i policie). První princip proc je tady podstveti je ten, ze je urcity ekonomicky feedback mechanismus [cim vic penez/produkce mi protece panstvim tim je vetsi pravdepodobnost ze samovolne vznikne obyvatel/zlodej] ten ma spatnou vlastnost a to ze spotrebuje jidlo i peníze ale nic nevyprodukuje. Navíc je odstarnitelny prave jen Podsvetim. Podsveti také hlida jestli se vam po panstvi nepotuluje někdo koho byste tam nechteli a samo taky dokaze takove lidi vysilat.
Vetsina mocenskych skupin ziskava body vlivu za stavby které jim stavite, tim sice muzete rekrutovat lepsi jednotky, pripadne delat lepsi akce, ale davate jim do ruky vetsi moc, coz ma riziko toho, ze pokud budete s nejakou skupinou na krizku tak vas muze hezky svrhnout a dosadit si na vase místo nekoho jineho (neprohravate, jen ztracite veskere body vlivu za udalosti tzn asi polovinu) krom toho mocenske skupiny obcas bojujou proti sobe, takze cele je to o alchymii koho podporovat a jak vybalancovat svůj vlastní život v panstvi. No a do toho prichazi jiny hrac, který zacne podporovat nejakou skupinu, kterou vy nechcete a panstvi se sype jak domecek z karet ,)
Tenhle princip je takova minihra ve velke hre a nejde primo o to co nejrychleji postavit rozbit atd, ale zaroven i udrzet. I když zrovna nebudete nejvetsi king muzete se pripojit k vitezne alianci ziskat body, a pockat na pristi hru, kdy k vam bude stestena otocena celem a pojedete vic na solo.
V cem sem se teda zasek. Jedna se hlavne o to ze mi dosly nejake konkretni napady na vyuziti tech mocenskych skupin, hlavne boje mezi nimi, jejich nejake charakteristicke akce [AI] vuci jinym skupinam a ziskavani bodu vlivu, které nejsou za stavby. Taky bych potreboval checknout uspornost celeho systemu, aby nebyl prilis robustni a bylo to realizovatelne/hratelne. Uvitam jakekoliv napady, jakoz i kritiku a podobne (i netykajici se primo toho co chcu workshopovat). Sepsal sem to v co nejuspornejsi podobe aby bylo jasne o co mi v te hre jde a i tak mi to prijde dlouhe, tak kdybyste měli nejaky dotaz na doplneni infa tak zodpovim.