• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      TENCOKACISTROMY: To uz jsem zkousela. Mam naprogramovano rekneme 10% vsech moznosti, ktere se v tom tahu muzou stat a pri testovacim vzorku 80k subjektu si pockam cca 20 minut. Testovaci stroj je teda jen maly atom, ale i tak je to hodne.
      Pak jsem udelala takovy hybrid tzn. neco se spocita prubezne a neco az na prelomu. To bylo rychlejsi, ale stejne zadna slava.
      Vsechno jsem zoptimalizovala. Napr. zadne updaty, pouze inserty a stejne je to pomale.
      Paralelizace tu asi nepujde. Nechci riskovat a isolaci mam nastavenou na bezpecnou. DB je BTW postgres.

      Problemem v te moji hre je, ze kazdy radek v db ma svoje jmeno :) A nejen jmeno, ale i potreby a vlastnosti. On sam jedna. Napr. jde na rande, soulozi, stara se o rodinu, ma touhu byt vojakem, utraci vydelane penize atd atd. To predstavuje hrozne hw naroky.
      Nehodlam delat hloupou klikaci hru, jakych jsou uz tucty, takze tohle budu muset nejak vyresit...
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      WEWERKA: Ja bych se na predpocitavani dalsiho tahu, jenz zavisi na aktualnim tahu, uplne vykaslal. Co tim chces ziskat? Vetsi rychlost? Nebylo by lepsi tu rychlost resit treba paralelizaci?
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      Mela bych tu takovy maly problem.

      Delam tahovou strategii a rozhodla jsem se vsechny budouci aktivity predpocitat tzn. hraju tah 1, ale v pozadi se pocita tah 2. Na prelomu se jen presmeruji ukazatele na novejsi verzi a je to.
      Vsechno uzasne, jen mam takovy "maly" problem. Pokud se uz na predpocitanem subjektu stane zmena, musim provest predpocitani znova i u vsech, kterych se ta zmena muze tykat.

      Uvedu priklad - mam 3 pracovniky a vyrabi v kovarne podkovy. Originalni predikce rika, ze pristi tah budu mit 3 podkovy (od kazdeho 1).
      Ted 2 verze
      a) 1 pracovnik odejde do jineho mesta => musim prepocitat produkci kovarny => 2 podkovy (menim parent, ostatnich na stejne urovni se to netyka)
      b) kovarna vyhori => musim presmerovat pracovniky na jinou cinnost => zadna podkova (menim vsechny child + self)

      Takovych situaci mam tisice a potrebovala bych vyresit jak zjistit co vlastne mam pocitat. Napadaji me ruzna reseni se savepointy, stromy dle aktivit atd., ale vsechno ma svoje mouchy :(

      Neresil nekdo z vas podobnou vec? Pripadne kdyby nekdo mel odkaz na literaturu, kde se neco obdobneho resilo.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      WEWERKA: MMOS ;) tema je tajny zatim ;)
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      TRANCEWARP: Tak uz je mi jasne proc TANCOKACISTROMY potreboval v databazovem klubu select pro vypocet hexa pozic :)

      Muzes aspon nastinit typ hry?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      WEWERKA: zadny online demo nebude ;D
      bude tezce strezena alfa verze pro testery s podepsanou NDA...

      pak bude open beta, ale to uz bude defakto start...

      samozrejme do toho alfa testerskyho programu se dostat da, chci ruzny lidi z ruchnnejch koutu internetu ;D


      CYBERWOLF: konkretne to melo bejt fansup, fan supported... nevim, co mi tam dela to "b" :0)

      myslenka byla takova, ze to je nase full time pracovni napln, nedelame to ve volnym case... ok, kecam, delame to i ve volnym case ;D delame to skoro furt holt...



      KOC256: mno mame imho nejlepsi grafiky v CR ;) kluci ze studia DrawEtc., pokud znate... ja ale tyhle technologicky veci resim sam, grafik to nakresli, ale jak to ma presne udelat, to uz mu musim rict sam...

      nicmene sme to asi vcera vyresili, nebude to isometricky, ale bimetricky... jako uz to teda vlastne mame, tzn. pomer stran 2:1 ne 1,7:1 jako u izo...
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      WEWERKA: verejne neni
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: co presne znamena fansub? Hadam, ze "fan subtitles" asi ne:)
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      TRANCEWARP: To demo je nekde k dispozici?
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      KOC256: zadnej "nouma" grafik nam tam nic kreslit nebude. fuj! grafika musi bejt nadherna, zadnej sunt ;)
      KOC256
      KOC256 --- ---
      TRANCEWARP:
      tak poptej nejakeho "noumu" grafika ktery ti toto neudela za hodne penez. nevim jak moc mas ten detail typu ktrajiny propracoivany ale v podstate to vzdy bude jen o nejakem prekryvu a nahozeni nejakeho makra v photoshopu ale trochu to krive a "chlupate" odmaz a mas prechod :o)
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      zdravim... taky makame na hre...

      mame uz docela pekny demo... spoustu veci, delame to skoro 2 roky... hlavne mame penize, takze to neni fansub, ale realnej vyvoj...

      koukal jsem tu na nyxu ted na par veci, resim trochu slozitejsi problemy s kreslenim mapy a zajima me, jestli tu nekde treba nesedi nejakej genius, co by nam mohl pomoct a to pripadne i placene...

      k tomu hledam dalsi schopny AS3 developery pro Flash a pripadne cloveka na .NET.. ale to nepoptavam tady, uz sem se skoro smiril s tim, ze vicemene nejsou ;(

      --------------------------------

      ted muj problem... mame izometrickou 2d krajinu... resp. pouzivame bimetricky ne izometricky zobrazeni, ale to je jedno...

      problem je v tom, ze kdyz chcete mit treba 6 typu krajiny a pokud nechete ten nejtrapnejsi pohled, tzn. co policko to jina krajina, tak je potreba mit mezi nima prechody...

      z toho vychazi nejakejch 45 typu policka na jeden typ krajiny... celkem skoro 300 obrazku a to je hodne penez...

      resim ted nejaky pokusy o rozrezani tech ctvercu na mensi atd... pokud mate nekdo nejaky napady, sem s nima...
      KOC256
      KOC256 --- ---
      CYBERWOLF:
      no tak pomalu motiv vymyslen a ted jeste najit volny vikend kdy bych nejakou RC verzi naprgal :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      To uz zalezi, co s tim vymyslis :) Nemusis to preci udelat cele na jednou a na prvni pokus, muzes to jednou za cas inovovat nejakou novou nebo lepsi featurou (Zynga takhle drzi na svych vcelku nenapaditych hrace docela obstojne).

      Ve stolnim monopoly se snad ceny akcii nehybou, coz ale nic neznamena. Cenou muzes hybat nahodne, podle toho jak casto se na firmu leze, nebo to muzes nechat na hracich (treba policko "spravni rada" na kterem muzes hnout cenou nejake spolecnosti ve ktere mas podil by nemuselo byt k zahozeni)
      KOC256
      KOC256 --- ---
      CYBERWOLF: oka to zni rozumne... ale nejvetsi kouzlo bude ve vyvazeni hry... kolik ma stat akcie a kolik platit aby to nutilo hrace obchodovat a nesklouzlo to do vsedni nudy chodim dokola a neco se deje...

      taky prepokladam, ze se nejak musi hybat cena akcii jinak by to zase dost koncilo na nude...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      KOC256: tak zkus neco s kumulovanim tahu, kdy ti proste nesejde na tom, jestli zrovna ted nekdo hraje. Monopoly urcite nejsou jedina hra, se kterou to pujde (a samozrejme ti nic nebrani udelat alternaci na Monopoly).

      V zasade je to uplne jednoduche - skoro trivialni. Nejakych (rekneme) 40 policek (radku v tabulce spolecnosti), k tomu libovolny pocet hracu a tabulka akcie, ktera bude provazovat spolecnosti a hrace n:m s procentem, kolik kdo ma. V kazdem tahu si hrac hodi, na ktere policko se posune, zaplati vlastnikum, nebo vyinkasuje a muze si nakoupit nebo prodat. Tahy pricitej kazdou hodinu a je to :)
      KOC256
      KOC256 --- ---
      CYBERWOLF:
      jak jsi popisoval slovni fotbal ala shoutbox tak to mi uz funguje a dobre... ale pak mam prave jednu rebrickovou a ta taky funguje presne jak pises (tj.: nefunguje). Takze hledam presne neco kde by byla interakce mezi hraci a bylo by to nejak zabavne... zatim mam v merku piskvorky ale to je presne jak bylo receno na prd kdyz nebudou minimalne dva online...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Takhle by se v podstate celkem jednoduse dala udelat kazda druha karetni hra (akorat toho pokeru uz je nejak vsude dost), lode, nebo neco podobneho, jenze tady je hacek v tom, ze musi byt hraci soucasne online (to ale nejspis i u toho slovniho fotbalu) a neda se moc ocekavat, ze by se lidi domluvili, ze se vecer sejdou na particku. To je, zejmena pro zacatek, dost problem, protoze kdyz neni k dispozici nekdo, s kym by se dalo zahrat, tak si to navstevnik nezahraje a nejspis uz se nikdy nevrati, takze tam nikdy nebude nekdo, s kym by se dalo zahrat a kruh se uzavira.

      V pripade toho slovniho fotbalu by se to dalo vyresit tak, ze by se udelal jako doplnek stranek na misto takovych tech srandicek jako shoutbox nebo ankety. Pak by tam proste prilezitostne nekdo neco napsal a mohlo by to fungovat.

      Jeden znamy par let zpatky delal na webu takovou alternaci na Monopoly - chodi se z policka na policko, kupujou se akcie, kdyz ti nekdo stoupne na tvoje policko, zaplati ti par babek... Tahy se kumulovali, takze si k tomu mohl clovek sednout kdykoliv, odchodit si svoje a sledovat, jak mu ostatni dupou na jeho policka. Hru, pokud vim, vzal das, ale byla docela zabavna, jednoducha - proste fajn. Urcite by se nasly i jine hry co by se daly zpracovat.

      Dalsi varianta je, pojmout to jako singleplayer a sestavovat zebricky, ale pokud to neni o ceny, tak na nejaky zebricek 99% lidi kasle a pulka toho zbytku se to stejne bude snazit nejak ojebat. Takhle by se dalo delat treba sudoku, nebo podobne hlavolami - neco co lidi hrajou i bez zebricku.
      KOC256
      KOC256 --- ---
      tak zkousim teda tu...

      snazim se vymyslet nejake inteligentni ale zaroven jednoduche hry pro skupiny (kde kazdy v ni hraje sam za sebe) co by se dali relativne jednoduse implementovat do weboveho prostredi...

      Napr.:
      Slovni fotbal verze1:
      - pocitac vygeneruje nahodne slovo z databaze slovniku
      - pak hrac napise slovo, ktere zacina na posledni dve mismena predchazejiciho slova
      - pak hraje stejne dalsi hrac (nesmi hrat dvakrat ten samy)
      -- cele to konci kdyz ve slovniku neexistuje slovo na posledni dve pismena - pak se zapise do statistik nejake udaje ze hry

      Slovni fotbal verze2 (ala hry.cz):
      - vygeneruje se urcity pocet pismen
      - hrac se z nich snazi sestavit do casoveho limitu co nejvice slov
      - po casovem limitu se nejakym zpusobem vyhodnoti vytvorena slova souperu a podle toho ziskava vitez body


      Tak presne neco takoveho hledam... nejake dalsi jednoduche inspirace na hry ktere by sly hrat v malem poctu lidi.

      Nejake navrhy...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      WEWERKA: Tak ja jsem teda sveho casu taky v RD ctvrt hodiny pred pulnoci paktoval a kdyz mi spadnul net a zadne zapaktovani nebylo tak jsem se div nevesel:) Ale nemyslim si, ze by to bylo to, co by me na RD tahlo, ale spis ze mi nevadilo to delat proto, ze me ta hra tak brala.

      Jinak automatizace jako "premium feature" je docela dobry napad - rozhodne je to prakticke
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      BTW mela jsem moznost se podivat na betu http://dobyvatel.nova.cz/ a docela me to chytlo. Princip milionare ve flashi.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam