• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: ze ti propadavaj veci skrz steny se ti klidne muze stat i v Unity i v Unrealu...
      to je proste bolest...
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Box2d dělá to samý, jen trochu víc komplikovaně :-)

      Ad prostřelování: Přesně tak. Co jsem koukal na github, tak autor na tom už dlouho dělá a furt s tím nějak nemůže pohnout.

      Ad odezva: Ideální technicky řešení je, mít stejnou simulaci na klientu i na serveru. Počítat všechno čistě na klientu v multiplayerové hře je ráj pro cheatery, takže je rozhodně lepší začít rovnou tím, že základ je server-side.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: Matter.js vypadá dobře, na box2d koukám jak tele na nový vrata. A s Matter.js se teda dá prostřelit pevné těleso, když se pohybuješ moc rychle?

      A jinak fyziku řešit na severu - nevim teda co chystáš, ale nebude to blbý kvůli odezvě a tak?
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: V Phaseru 3 se kromě arcade fyziky dá použít Matter.js a "impact physics" (což nevím, přesně, co je zač).

      Matter.js jsem zkoušel a je celkem fajn, ale nakonec jsem skončil u Box2d, protože jsem našel implementaci v typescriptu, na rozdíl od Matter.js umí continuous collision detection a beztak chci fyziku počítat na serveru, takže integrace s grafickým enginem mě netrápí.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Oproti flashi je všechno dost dřevní. Co já se před pár lety díval na Phaser, tak mi tam vadilo, že sice to má bejt jako engine, ale člověk si musí všechno dopsat (třeba kolize, co nejsou čtverce). Takže mi vyšlo jako lepší varianta vzít pixi.js (na kterém phaser stojí) a ten zbytek si dopsat.

      Ale říkám - je to pár let zpátky.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      LACROIX o tom vi vic...
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      YORK: je to hodne fresh... takze treba plugin, kterej by fungoval na svete nikde neni... my jsme si ho napsali...
      oproti flashi je to furt dost drevni... bohuzel jsme za 10 furt o par let pozadu...
      YORK
      YORK --- ---
      TRANCEWARP: Peklo v jakým smyslu? Že je ten engine nendodělanej/zabugovanej, nebo vyloženě špatnej?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      YORK: my ve phaseru 3 delame produkcni vec... je to peklo...

      mame vlastni plugin, vylozene 0 day... takze umime animace z Dragon Bones primo ve phaseru...
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Trojka je teď venku poměrně krátce, je v ní pořád dost bugů a věci se dost měněj za běhu, což je trochu nepříjemný, ale co jsem tak koukal, tak oproti dvojce je to posun kupředu a ty zásadní strukturální změny maj smysl. Až se to ustálí, tak to imho bude docela fajn engine.

      Daj se do toho přímo načíst mapy z Tiled editoru. Problém je trochu s animacema, to zatím nemají dotažený. Existuje sice plugin, kterej skoro automaticky rozběhá animace uložené přímo v tilemapě, ale když vyrobíš sprity z objectů definovaných v tilemapě (tzn. nepoužiješ přímo tile layer), tak animované nejsou.

      Zatím to obcházím tím, že si paralelně vyrobím animaci v Texture Packeru. Phaser 3 ji sice zatím neumí přímo načíst, ale umí načíst texture atlas (kterej může bejt stejnej jako textura pro tilemapu) a animačku si k tomu doplníš v kódu.

      Výhledově by ale měly jít všechny grafický assety vyrobit přímo v Tiled editoru.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: to se určitě poděl - na to tu ten klub je :)
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Je to sice slušná nekromancie, ale experimentuju teď trochu s Phaserem 3, takže pokud tě pořád zajímá něco ohledně browser-based javascript enginů, můžu se podělit o zkušenosti.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      jj
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      SRNECEK: to ti nepovím, sem to ale nepatří. Leda bys řešil, jak zpeněžit hru :)
      SRNECEK
      SRNECEK --- ---
      CYBERWOLF: Sakra. A který správný?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      SRNECEK: špatnej klub, kámo
      SRNECEK
      SRNECEK --- ---
      Ahoj, prosim Vas, netusite nekdo, jak to funguje s vydelavanim na zaklade reklam u webovych stranek? Kdy vas web zacne pro druhou stranu byt zajimavy na tolik, aby za banner atd. zacal platit. Existuji nejake statistiky atd.? Diky.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Bude comeback
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      PHP Resource Index » Programs and Scripts » Games
      http://php.resourceindex.com/programs_and_scripts/games/index.html

      celkem retro, ale třeba by tam měli nějaká zajímavá řešení
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Nemáte někde zkušenost s některou z následujících knihoven?
      Pixi.js - 2D webGL renderer with canvas fallback
      http://www.pixijs.com/

      http://snapsvg.io/

      Quintus JavaScript HTML5 Game Engine
      http://www.html5quintus.com/

      nebo něčím jiným pro animované interaktivní věci v prohlížeči pomocí javascriptu?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      to snad radsi ani nechci vedet ;)) ale strasne moc... jak se to libi?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      hmm, koukám, že je to fakt velký. Jenom tý grafiky je tak 5x víc jak v původním infinitu, ne? Kolik tisíc hodin na tom máte?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam