• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    Oslovilo vás něco z Junga? Projevují se jungiánské motivy nějak ve vašem životě? Je pro vás užitečná teorie archetypů? Doporučíte knihu s Jungem či jungiánstvím související?

    Který prezidentský kandidát je nejvíc fuj?

    83 hlasy od 83 respondentů
    • 34.9% / 29 hlasů
    • 8.4% / 7 hlasů
    • 3.6% / 3 hlasy
    • 6.0% / 5 hlasů
    rozbalit záhlaví
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    STRYX: V dynamicky rostoucich, mladych, spolecnostech jsou genderove role vyhranenejsi, kdezto ve spolecnostech za stagnujicich, za zenitem, blahobytnych, prelidnenych ci relativne prevzdelanych dochazi k stirani rozdilu. Cim vice blahobytu, vzdelani a jine zabavy, tim mene deti, to s tim taky souvisi.

    Viz napriklad fenomen Hikikomori v Japonsku, tzv. behavioral sink, apod.

    Ekonomickymi receno "negativni mezni uzitek". Receno Jungem "[...] princip komplementarnosti, ktery vladne celou prirodou, ma kazdy psychicky vyvoj - at uz je individualni nebo kolektivni - optimum, ktere se po svem prekroceni meni v enantiodromii, to znamena: vede k protikladu. Uz behem vzestupu ke kriticke vysi se daji pozorovat kompenzacni tendence ze strany nevedomi".

    Fenomeny otevrenejsi maskulinizace zen, feminizace muzu, fluidniho genderu, SJW a liberalne podporovane tzv. "flexibilnejsi a svobodnejsi" situace je normalni pouze v tom smyslu, v jakem je normalni upadek spolecnosti jako soucast zivotniho cyklu libovolne spolecnosti. Nezapominejme na to, ze svoboda a jeji pocit je do jiste miry pouze racionalizace, ktera je, opet do jiste miry, urcena vnejsimi podminkami. Lapidarne receno "mezi fetaky budes svobodne presvedceny fetak". Samozrejme existuji vyjimky, jako vzdy.
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    STRYX: Takový nějaký dojem jsem si z toho utvořila taky.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ARGANNAH: Muj dojem je, ze animus/anima jsou obecnejsi struktury, i bych si troufnul rici, ze je to jen jeden obecny archetyp, ktery v principu svym lokalnim charakterem ukazuje smerovani k vyvazujicim komplementarnim tvarum psychickych dynamik v oblasti sexuality, genderove identity a osobnostni vyspelosti. Myslim, ze ta Jungova charakteristika ukazuje k tehdejsim tradicnim kvalitam genderovych roli. Dnes kdyz je situace o neco flexibilnejsi a clovek si (alespon v liberalnim prostredi) muze utvorit identitu o dost vice jak chce, tak puvodni popis zacina v zavislosti na tom umerne pokulhavat. Tldr, je to o dynamice ne o forme.
    ALBERTO
    ALBERTO --- ---
    Co se stane, když mezi 4 Jungovské mužské archetypy: král, milovník, bojovník a mág, přidáme pátý: Tajemství žezela? Zvu muže na seberozvojovou mužskou skupinu: http://ografologii.blogspot.cz/2016/07/tajemstvi-zeleza-druha-vlna.html
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ARGANNAH: můj pohled je, že dnešní lidí už nejsou tak genderově determinovani jak před sto lety (chytrý kluk hodná holka), že už dnes kdekdo žije feminni i maskulinní principy vědomě. (oba máme vsichni). takže pokud bych zažívala erupci primordialni chaosu, měla bych za to, že to je anima. míněno i když jsem žena a mela bych mít uvědomělé ženské stránky a nevědomé ty muzske
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    YMLADRIS: No a právě. Imho animus se u ženy může projevovat úplně stejně jako anima u muže, tzn. jako erupce primordiálního chaosu, sexuality, nevázanosti, intuice, tvorby. Třeba ne tolik na rovině vztahů, jako anima u muže. Jinými slovy ok, anima pojede asi víc na cítění a animus na vnímání, ale imho animus bude víc hozen do myšlení tam, kde je vědomí ženy spíše intuitivní a méně racionální - viz Jungovo neotřesitelné mínění, "skupiny mužů" a animus jako moudrý stařec, nicméně tam, kde je ženino vědomí vysoce racionální a jede výrazně na myšlení, prostě nedává smysl, aby takový byl i animus.

    DARJEEL: Právěže ano. Byť ne že by se mi to zrovna chtělo dohledávat. Naopak racionální ženy jsou dle Junga "posedlé animem" (nebo jak tomu přesně říká).
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ARGANNAH: že by archetyp konstruoval všem skrz stejně symboly, to zní krajně podezřele. zdroj?

    ad světlo atd: to mi srozumitelne je. animus = organizující princip. můžeš organizovat nějak zanorene do hmoty, cojavim prostě jen postavíš velkou zeď na ochranu vesnice ("jsi Chlap"), ale jinak skoro hned když chceš něco uchopit podmanit zorganizovat, tak uber-nastroj je poznávání, něco nějak pochopit (princip systém funkce) a skrz to poznání (osvětlení světlem) to pak můžeš teda uchopit, změnit, ovládnout, ...
    máš primordialni chaos nějaké situace. animus je světlem, které tu mnohost nacpe do nějakého vysvětlení pohledu, nasvítí to, řekne, že je to tak a tak.

    .. např to co já teď tady dělám je působení anima skrze mne
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ARGANNAH: ad intelektualita, svetlo atd. To chapu tak, ze junguv popisny system jede na dichotomiich, protikladech, ale je to nutna redukce pri inferenci z reality na teorii.
    Druha vec je zakladni osa Matka - Hrdina, kterou chapu jako cestu od indeferentniho, pudoveho atd. smer diferencovanost, vyssi vedomi. Tedy z "tmy smer svetlo". Od matky zeme k otci v nebesich. Zase ale, to sou naky moje interpretace...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ARGANNAH: a Jung tvrdil, ze bude stejny? Stejny je ten pattern a jeho misto v "panteonu" archetypu v tom smyslu, jak pusobi na strukturaci osobnosti. Ale archetypy, imho, jsou formativni prvky individuace a prave to jak archetyp (ktery je sam o sobe "beztvary", je jakousi superpozici psychicke reality) dostane tvar v ramci osobnosti nejakeho cloveka je vzdy jedinecne... ber tohle ale jako mou osobni interpretaci junga, treba k tomu nekdo dalsi bude neco mit...
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    Ten důraz na intelektualitu, světlo, právo atd. Plus k tomu komentáře stylu, že tam nejsou individuální polohy a jako archetyp je to u každého stejné. Opravdu si seriózně dneska někdo myslí, že animus např. profesorky fyziky bude vypadat stejně, jako např. animus tanečnice?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ARGANNAH: mne to zodpovedelo dost o tom co furt delam (chci Anima, hledam ho ve vsem moznem, snazim se s nim interagovat bla bla bla), coz ale ti asi k nicemu neni, co konkretne ti nesedi nebo oc ti jde?
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    Dotaz do pléna (polo)mrtvého klubu (ale třeba to tu ještě někdo aktivně sleduje): jaký máte názor na Jungovo pojetí animu? Přijde vám to přesvědčivé (třeba v porovnání s animou)? A nevíte, jestli se tomu někdo v novější době věnoval hlouběji?
    TOJEJO
    TOJEJO --- ---
    Odkaz na nový blog věnující se hlubinné psychologií, obzvlášť Jungově analytické psychologii: https://www.facebook.com/hlubinnapsychologie/ a http://hlubinnapsychologie.cz/blog/
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    tohle je studnice: http://www.azquotes.com/author/7659-Carl_Jung

    Thank God I'm not a Jungian.
    Carl Jung

    TOJEJO
    TOJEJO --- ---
    luxusní podcasty, rozhovory s jungianama http://www.speakingofjung.com/podcast/
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    COLOMAN: samozrejme, velky;) individualizace je ontogeneticka nutnost, individuace je moznost/potencial. Zkus aspon english wiki odkaz cg jung, hm?,)
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    zdar, hele, prekladám jeden citovaný text a mám troška mišmaš v termínoch...
    je podstatný rozdiel medzi "individualizace" a "individuace"??
    guglim a wikizujem, ale momentálne nestíham, avšak slubujem, že dodatočne šecko naštudujem!
    diky
    BNT
    BNT --- ---
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Dokud nezvědomíte nevědomé, bude to řídit Váš život a budete to nazývat osudem.
    (C.G. Jung)
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    MICHAL_R: to jsem viděla kdysi. kouknu asi i na tohle
    MICHAL_R
    MICHAL_R --- ---
    FRUTAA1: viz (v oklešťené podobě) film "Nebezpečná metoda"...
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    na tohle jsem teď náhodou narazila: http://www.tarak.cz/strazce-duse/ - STRÁŽCE DUŠE
    Filmový portrét milenky a múzy Carla Gustava Junga. Sabina Spielreinová, dcera bohatých ruskožidovských rodičů, je v roce 1904 přijata na psychiatrii v Burghölzli s hysterií, v plně rozvinutém klasickém deliriu. Jung na ní poprvé zkouší Freudovu novou terapeutickou metodu. Posléze se stává Jungovou žačkou, kolegyní, milenkou – a nakonec ho, byť neúmyslně, zradí. Když se Jung s ohledem na svou profesionální kariéru pokusil vztah ukončit, Spielreinová hledala pomoc u Freuda jako svého příštího psychoanalytika.

    Pravdivý příběh sepsaný na základě objevu z poloviny sedmdesátých let dvacátého století, kdy ve sklepení jednoho ženevského domu byla objevena bedna s dokumenty, o jejichž existenci neměli vědci zabývající se psychoanalýzou do té doby tušení.