Počítá se u vás v klubu i tohle? :)
Parní mašinka to je, ale pára roztáčí turbínu, ta zas 4 generátory každej o výkonu 1,000 kW, a generátory pohánějí 8 trakčních motorů. Maximálka 160... Váha 390 tun, s tendrem pak 607 tun..
Vyrobeno 47, 48 (3kusy), sešrotováno 1950, inu spotřební zboží:) Prej to nebylo podle jejich představ spávně rentabilní a funkční..
V době svýho vzniku to byla nejdelší "singl-unit" lokomotiva na světě. 47 metrů, ale to nevim jestli se to bere s tendrem nebo bez...
Zajímavý je taky uspořádání: Uhlí vepředu v "čumáku" před kabinou, kotel za kabinou směrem dozadu. V zádu v tendru se veze "jen" voda.
Kabina strojvedoucího:
Je to tedy pohled dozadu, proti směru jízdy. Prostřední kohout co drží je nejspíš regulace turbíny, na pravo je potom vidět "elektroměr" :)
Tady jsem ještě narazil na barevnou fotku, což pokládám za zajímavost. Je až překvapivě kvalitní..