• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: já si naopak myslím, že součástí smlouvy obal je. i když možná ne obal jako takový ale ve smyslu toho, že předmětem KS je NOVÉ nerozbalené a nepoužité zboží - to je obecný předpoklad u normálního obchodu. pokud se jedná o něco jiného, buď jsem v bazaru, nebo by mě na to měl obchod upozornit.

    čili problém nevidím ani tak v samotném chybějícím obalu, jak v tom, že zboží je evidentně POUZITE, čili solidní obchod jej v tu chvíli nemůže prodávat za cenu nového - a tam vzniká ta fin. ztráta, kterou po zákazníkovi můžou chtít.

    abych víc doložil, že se nejedná o chybějící obal, tak uplně stejná situace nastane v případě kompletního balení, avšak s porušenou plombou, či jiným způsobem nevratně otevřeným (např. výr. "zalité" v plastu).

    já osobně bych po zákazníkovi rozdíl v prodejní ceně mezi novým a bazarovým výrobkem chtěl - na druhou stranu určitě ne v případě, že výrobek již při prodeji byl poškozen. na tyto případy navíc je institut rozporu s kupní smlouvou, který může garfield uplatnit.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Souhlasím s tebou. Všichni chceme barevné krabice. Na prodejcově místě bych se taky snažil přimět zákazníka, ať vrátí zboží v originálním balení.

    Obal je ale součást marketingu, ne produktu. Obal není předmětem kupní smlouvy, tudíž při odstoupení se nemusí vracet.
    ADAM
    ADAM --- ---
    v každém případě to je jedno - záleží to čístě na posouzení prodejce (příp. soudu).
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: tak zkus přijít do alzy a zatímco zákazníkovi vedle budou vydávat repráčky v hezké barevné krabici, tak tobě je dají v igelitovém sáčku.
    90% lidí by se ozvalo a nechtělo je - to si můžou zajít do bazaru.

    a proto žádný solidní obchod nemůže prodávat zboží bez originálního balení za plnou cenu.

    všimni si tady na nyxu - i u bazarových věcí je plus, když je orig. obal k dispozici a v inzerci to lidi tady často uvádějí.
    RETAL
    RETAL --- ---
    ADAM: Samozřejmě, že obal není součástí výrobku. Uvádí ho výrobci ve specifikacích? Upozorňuje na něj prodejce v materiálech? Je obal nutný k funkčnosti výrobku?

    Jiný "neoriginální" funkční obal nesnižuje cenu výrobku.
    Co to je vůbec "originální krabice"? To, že na obal někdy výrobci lepí svá loga, neznamená nic.
    TIKVIK
    TIKVIK --- ---
    http://www.nakupka.cz
    Nakup za cca 1500
    Spatna emailova komunikace az s tydennim zpozdenim. Produkt nebyl skladem a byl mi prisliben v konkretni casovy horizont i kdyz bylo jasne, ze nemohou tusit, kdy jim bude produkt dorucen. Takto me tahali za nos asi dva mesice. Nakonec jsem nakoupil u Alzy. Sice za draz, ale na jistotu..
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: obal není součásti výrobku? koupil bysis třeba monitor bez originální krabice? jistěže - v bazaru, nebo za sníženou cenu, ale těžko za cenu plnou. a rozdíl těchto cen po tobě může prodejce chtít.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: problem nastane, pokud to maji v podminkach...pak se mohou cukat a vetsinou te poslou vis kam a pak uz zbyde jen se soudit :/

    Jinak nektere vyrobky jsou tak specialne zabalene, ze skutecne bych to jako prodejce jinak nez v origo obalu zpet neprevzal. Z jeho pohledu je totiz pak pro me to zbozi dale neprodejne, alespon ne za full cenu a to si nikdo jen tak na triko nevezme. Neco jineho uz by byla reklamace.
    Ovsem zas na druhou stranu nechapu spotrebitele, ktery prevezme zbozi, rozbali ho, vyhodi vsechno a pak jde vyzkouset jestli to funguje. To mi prijde taky trochu divne.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Můj názor je:
    Obal není součástí smlouvy, nemusíš jim zboží vracet v originálním obalu.
    Náklady na uvedení do původního stavu, o kterých mluví Adam, se týkají jen zboží samotného, ne zabalení.

    (Zákazník taky nedostává zpět poštovné.)
    ADAM
    ADAM --- ---
    GARFIELD: vrátit můžeš. cukat se taky můžou.
    v každém případě máš na vrácení právo, avšak oni můžou účtovat poplatek za to, že zboží není jako v okamžiku prodeje - a jeho výši určují jen oni sami.

    solidní obchod by to měl vzít ihned zpět s ohledem na to, že se jedná o vadný kus již při rozbalení.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    GARFIELD: no zbozi se vraci vetsinou v originalnim baleni, aby bylo dale prodejne. Prodejce asi nebude mit skladem par nahradnich polystyrenu pro dalsi pouziti. Zkus se mrknout, jestli nemaji neco takoveho psane v podminkach.
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    rad bych vratil reproduktory na kasa.cz v ramci 14 denni lhuty - problem je, ze nemam uvnitr polystyreny ve kterych byly zabaleny, jinak je baleni kompletni a krabice neznicena...mohli by s tim delat problemy? mate s tim nejake zkusenosti? muzou s tim delat problemy?

    pokud by to nevzali poslal bych reproduktory na reklamaci, protoze se rozhodne nechovaji, tak jak by meli...ale rad bych to mel vyreseno, co nejdrive
    _OZZY_
    _OZZY_ --- ---
    KULA: ja tam kupoval vrtulnik 4kanal... akorat jsem pak nezvladl jedno pristani a urval si list vrtule a v nahradnich dilech, co tam maji k prodeji jsem zrovna "ten svuj" nenasel a jeste jsem se nedokopal k tomu, abych jim napsal, jestli ho nemaji... ^_^
    CITRONAK
    CITRONAK --- ---
    Ahoj,
    prosím vás, potřeboval bych koupit v USA Philips BTM630, mohli byste mi prosím doporučit e-shopy, kde to mohu sehnat a nebudu se muset strachovat o peníze? Nikdy jsem takhle nic nenakupoval :(
    Jinak něco jsem tu zahlédl ohledně cla a daně do 150 Euro, že se neplatí. Mohl bych vás požádat o upřesnění? Web celní správy je dost nepřehledný.

    Děkuju moc za informace.
    KULA
    KULA --- ---
    Tak uvidime, kupuju si tam helikopteru. 3 kanal za 50 baku. Tady bych za ni dal minimalne 2x tolik:)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    KULA: DE naprosto vpohodě. rychlost 10 - 25 dní ale stejnak si myslím že je to tu dřív a pak se to válí na celnici. Věci naprosto v pohodě. nechám si posílat hodně modelářský věci.

    BUNDA: Tojo někteří prodávají i věci který vůbec nemaj. Kdysi sem hledal jeden oldschool kotoučák. narazil sem na něj na aukru za kup teď za šílený prachy kolem 12tis. No a pak sem narazil na německým ebay na ten samej. Stejný fotky stejný SN akorát že tam byl za 100€ a aukce končila o 3 dny dýl než na aukru kde měl poznámku že zboží dodá do měsíce.
    takhle zmrdi vydělávaj prachy.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KULA: stejne tak na aukru najdes spoustu veci z ebaye.
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    VYWERN: jo, no, takhle nejak funguje trzni hospodarstvi .) ale je fakt, ze pokud je to zbozi bezne dostupny kazdymu, ne jen velkoobchodu, tak je to trochu blby nabizet jeste s prirazkou .. na druhou stranu, leckdo si rad priplati, aby se s objednavkou z ciziny nemusel otravovat sam
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    KULA: jj znam lidi, co nakoupi veci nekde levne a na aukru to prodavaji draz a lidi jim to i tak kupuji, protoze to nesleduji :)
    KULA
    KULA --- ---
    ted jsem si ale vsiml jedne veci. Vsechny ty cetky se prodavaji cca o 25% draz na aukru LOL.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam