• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    www.strixovo.cz
    rozbalit záhlaví
    STRYX
    STRYX --- ---
    MYDRIM: Ahoj. :o)

    Dekuji mnohokrat za komentar. Tyhle namitky jsou pro me opravdu cenne. I kdyz je pak treba nezohlednim v dalsich obrazcich (at uz pro to, ze se s nimi neztotoznim, ci proto, ze jich nedovedu dostat), vzdycky se nad nimi zamyslim a snazim se k nim najit rovny postoj. Asi nema smysl rozebirat je konkretne. Nejspis bych povetsinou opakoval ten odstavecek, na ktery take odkazujes, a ve kterem jsem se snazil (ac jak mas pravdu dodatecne) ozrejmovat sve motivy.

    Mohu snad jen rict, ze nejpalciveji vnimam tvoji posledni pobidku, ve ktere se s tebou bohuzel hodne shoduji.

    MEDIUS: Oo, diky. Takovy kredit si ale nezaslouzim. Jenom kriticky do me. :o)

    TEAPOD: Skoda :o( (ja urcite nic nemazal ;o)) Ale je super, ze jsi to alespon shrnul.

    Odpovim jen strucne. Domnivam se, ze ve skutecnosti nic jako originalita neexistuje, byvse prazdnym konceptem nejakeho selektivniho rozpoznavani urcitych znaku, povstavajicim pouze z parciality rozlisovani. A omezenim je v podstate cokoliv, co ma nejakou formu. Cili je nutne byt statecny pred tvari hlouposti neoriginalnich omezeni :o)
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    STRYX: Počkej, nepsal jsem tady kometař? sakra, on se mi neposlal. No tak to nic. Bylo tam o tom, že naš lidský život je tak omezený, že dělat ještě i neoriginalní omezení je hloupost,m ale bylo to dlouhé...
    MEDIUS
    MEDIUS --- ---
    MYDRIM: Kdybych Stryxe neznal, tak bych mu ty měkké airbrushácké štětce, které nesnáším, také vytkl. Ale on je už úplně někde jinde a asi ví, proč je používá.

    Nicméně kdybych to měl kritizovat jako někdo, kdo tě, Stryxi, nezná, tak bych vytknul ty štětce, nějakou tu kompozici, nenávaznost barev a obrázek by se mi více líbil posunutý ve spektru ke žluté (zkoušel jsem si to). Tuto zelenomodrou nemám moc rád, působí na mě dosti uměle a jedovatě.

    Ale jelikož tě znám, předchozí odstavec je nesmysl. Pokračuj v plynulosti.
    MYDRIM
    MYDRIM --- ---
    Ahoj,

    urcite tie obrazky nie su uplny gyc kapoty kamionu, ako pisal teapod, ale.. hm, dufam-ze-sa-neurazis, tiez to nie je vysoke umenie, ktoreho koncept by sa mal analyzovat na 10tich stranach (
    STRYX: ).

    A predsalen trochu gycove to naozaj je, hlavne ked si zoberieme, ze pouzivas len jednu farbu- to by si si mohol tu "vkusnost" udrzat lepsie. Konkretne k tomuto poslednemu obrazku- mne osobne pride gycove to nevhodne pouzitie mekkych stetcov. Preco? Ostry custom brush na listy a ostatne s mekkym trapnym airbrushackym. Proste MUSIS si niekde definovat hrany objektov. Podla ostrosti listov tu mame len jeden, velmi plochy foreground(prepleteny teda tymi nepekne plynovymi konarmi a skalami) a za nim len jedno velmi chudobne pozadie. Medzi tym je velke biele svetlo, ako highlight nenapaditosti obrazku. Kompozicia je zla zla, strasne detinske vyvazovanie na stred. A neuspesne. Stromy puttaju prilis vela pozornosti, pretoze su najtmavsie a vysoko vycnievaju nad to biele nic, ktore zahmluje a degraduje ustredny objekt- tu mohylu. Velmi nestastna volba, zmazavat jej vrchol. Ved, opacne by to malo byt, preboha. Farebne mi su tie odtiene zelenej dako proti srsti, ale to som mozno len ja.

    To je asi vsetko. Moj osobny nazor- neber ho prilis vazne a davaj dalej. Menej poetiky v obhajujucich a vysvetlujuich prispevkoch, viac v samotnych obrazkoch:)

    Na inspiraciu nejake digitalne krajinky(vzdy pomoze viac ako kritika, podla mna):
    Min Hyuk Yum: http://minart.net/datas/works/lms_12.jpg
    Whit Brachna: http://www.brushbook.com/images/02.jpg
    Mathias Verhasselt: http://www.conceptart.org/artimg/image.php?img=m__/full/darkmountains.jpg
    STRYX
    STRYX --- ---
    SOMBRA: Muze byt. :o) Ja to vidim teda spis jako takove vzasade skromne, lokalni a domacke misto. Proste mohyla.
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    STRYX: br, obětiště... tohle je klídeček na krchově - dočasný
    působí to na mě, jako by v základech ležely kosti něčeho velkého... možná boha nebo draka (pro realisty třeba dinosaura, ono to vlastně není důležité, čeho konkrétně)
    VOJTIDLO
    VOJTIDLO --- ---
    kostry?
    STRYX
    STRYX --- ---
    FALLIE
    FALLIE --- ---
    ALISTAIR: taky jednou s Alistairem souhlasim, coz se mi zas tak casto nestává :D
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: :o)) Take to tak vnimam. Na druhou stranu mi porad strasi v hlave ta sexy myslenka, ze pokud muze prijit nejake genuini rozlomeni deadlocku v umeni, mohlo byt to byt prave skrze posunuti perspektivy vnimani tehle anti-life-post-dekonstruktivni mordorske noty. Imho neni na skodu to tu a tam take zkouset. ;o)
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    STRYX: Musis holt kracet po britu noze a nikam nespadnout :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Proste clovek si nevybere :-) Kdyz namalujes par uchylnych skvrn, bude te kritizovat Alistair, ze to neni sdelne a kdyz namalujes neco sdelneho, bude te kritizovat Teapod, ze je to kyc. Podle me je 1000x lepsi "kyc" ktery vznikl organicky z nitra autora nez post-pseudo-dekonstruo-cool-anti-umeni, ktere existuje jen tim, ze se (neuspesne) snazi byt "originalni" a za kazdou cenu "jine" a "nove". Kyc - pokud je vyvazeny, ideove bohaty, prirozeny - je to prave a jedine Umeni. Vsechno ostatni jsou jen mordorske skreti pokusy se krase kyce vyrovnat extremnosti negace.
    STRYX
    STRYX --- ---
    TEAPOD: Tyjo, huste srovnani ;o) Ale dik za feedbeck. Myslis, ze bys mohl byt jeste konkretnejsi?

    Proc ti vadi Uuuuuuuuuu, pocit, kyčového klidu, romantismu, zamlžení a zdánlive nejasnosti? Co je na nich spatne? Take uplne netusim co si predstavit pod tou promyslenou praci s kompozici.

    Samozrejme nevim, do jake miry se mi to ve vysledku povedlo, ale pokusim se vysvetlenim oc jsem se snazil odpovedet na to, proc tyto obrazky vznikly. Pokousel jsem se v nich podchytit takovou delikatni naladu, ktera me uz delsi cas laka, a ktere bych rad vytvoril nejakou vizualni stopu. Jeji vyznamne charakteristiky jsem tady o neco nize jiz zminoval. Les je pochopitelne zastresujici tema. A vlhkost je jeho specifikum. Les v tomto pojeti vnimam jako ekvivalent vody. Je chladny, stinny, objimajici. V jeho hlubinach se pohybuji obri nezretelne tvary. Cim hloubeji v nem clovek plave, tim vice se nori do priseri, svetla ubyva a barvi se do tyrkysovych odstinu. Mytiny jsou jako ostrovy. Jsou oazami v pousti lesa, kde clovek opet vyplave na hladinu a muze se osvezit douskem vzduchu pred dalsim putovanim.

    Stejne jako se pisek presypa po dunach, tak les, obdobne jako voda, nema pevny tvar. Preleva se a misi. To co bylo tuhle tady, je onde nekde uplne jinde. Mozna v jinych souvislostech, mozna rozlozene do jinych uskupeni. Ve dne, kdy svetlo stale jeste rysuje z jeho sera tvary, je jeho prostor 'pouze' matouci. V noci v nem prostor zapomene na sva jmena.

    Ta prochazka lesem, kterou zobrazuji na obrazcich se neodehrava pouze v klasickem smyslu. Kdyz jim venujete trochu pozornosti, bude brzy ocividne, ze nasledne vyjevy povstavaji z casti tech predeslych. Jenom jsou ruzne poroztacene. Proporcne pozmenene. Zrcadlene. Zmnozene. Prochazka totiz probiha i smerem napric tvary, ktere se sousledne promenuji, jak mezi nima rovina 'platna' prochazi dal. Prenaseji se tvarove a motivove akcenty. Promenuji se a cizeluji se. Upoutavaji pozornost na to, co bylo v predchozich obrazcich zmineno jenom letmo nebo v jine podobe.

    To je z casti takovy muj konceptualni zert, z druhe strany je to vsak neco, co me primnelo udelat jich behem par dnu tolik, navzdory spouste jine prace, kterou jsem mel na starost. Bylo totiz nesmirne zabavne, kouknout do nejakeho rohu prave nakresleneho obrazku a rict si: 'Hmm...jak to asi vypada za timhle kmenem? V tamte rokli?' a pustit se tim smerem dal. Zjistit co je tam za mlhou, ktera by se dala krajet.

    V reakci na Alistairovy vytky z minuleho mesice, jsem se postupne rozhodnul pojmout formu obrazku v mem nejoblibenejsim duchu. Doufal jsem ve sdelnost pocitovosti. Tomu je imho zatim nejblize obrazek les9. Pokud neco, pak je to forma s vyznamnejsi inspiraci klasickym romantismem konce devatenacteho stoleti, ktery osobne vnimam jako obecny vrchol toho, ceho nase kultura v oblasti umeni dosahla. Nehlede na to, ze je mi pomerne sympaticka urcita teze, jez ma za to, ze princip romantismu je jednim ze dvou jedinych maximalne smysluplnych pristupu k cemukoliv. Proto je v obrazcich pritomna dynamika svetla a stinu, eerie pocit, romanticky vztah ke tvarum divoke prirody. Vsudypritomna mlha, je samozrejme take naprosto zasadni motiv. Plni ulohu dveri mezi jednotlivymi misty. Mlha stira pevne kontury, vnasi nejistotu mezi konkretni tvary. Otevira okamzik chvili, kdy neni jasne, zda-li to v mlze jsou kmeny stromu, nebo siluety stojicich postav. Nebo neceho uplne jineho, atd.

    Osobne jsem celou serii nadsen. Uz pro to, jak jsem se bavil pri jeji tvorbe. Hlavni rozdil, ve ktery doufam, mezi tim co jsem nakreslil a obrazky, ktere jsi uvedl, je nutkani prijit na to, co je to za mista, na ktera vedou promenujici se podoby lesa. Cim sou typicka. S jakymi jinymi misty sousedi. Kam se z nich da jit dal. Bohuzel zatim nejsem schopen nejake smysluplně objektivni reflexe ohledne toho, do jake miry skutecne mohou indukovat tuhle naladu. Doufam, ze alespon trochu ano.

    Pokusim se obrazku vytvorit jeste nekolik (minimalne jeden je jiz skoro dokresleny), nebot prave v serii, mnozstvi a spolecnem srovnani imho pusobi nejlepe.
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    myslím, že bych se vypravila tudy: STRYX
    :)
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    http://fc04.deviantart.com/fs19/i/2007/248/5/6/Airbrush_Painting_by_js4853.jpg
    http://fc02.deviantart.com/fs11/i/2006/206/3/f/Untitled_by_js4853.jpg

    http://farm3.static.flickr.com/2143/2520020039_c4856090b2_o.jpg

    Světlost - černá a bíla, taková typická pro airbrush. Barevnost - smaragdová zeleň ve které se neobjevují další barvy.

    A co mi vadi na tvých pracech nejvic, je takové Uuuuuuuuuu, pocit, kyčového klidu, romantismu, zamlžení a zdánlive nejasnosti.

    Kompozice je jako kousek, jako detail, nesnažíš se s ní nějak promyšleně pracovat.

    Pro mě je to profesionalní kýč, a nechápu proč musí vznikat. Pro mě tvoje prace maji hodně blízko k pracem tohoto typu http://www.airbrush.com/data/gallery/6bba9ac4-69de-4e57-b231-6a117319afb1.jpg
    STRYX
    STRYX --- ---
    TEAPOD: Tak s tou nejsem uplne obeznamen. Mel bys nejake typicke priklady?
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    STRYX: Mě to přijde jako airbrushová malba konce začatku 90 let.
    STRYX
    STRYX --- ---
    OKEYA: Hm, hm. Zkusim se trochu zamyslet nad barvami... ale nic neslibuju :o)

    Jeje... ten obdelnik mi tam trochu utekl. To muselo byt uz nejak pozde k ranu :oD
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    STRYX: Všechno co píšeš tam cítím a vidím .. to jo .. ale ty studené zelené a modré .. ty úplně zalézají za nehty ... kdyby tam byl jen kousek žluté nebo hnědé.. Takhle mi přijde, jako že to je krásný les, jako popisuješ vyfocený přes azurový filtr.

    Jo a dveře ... takový obdélník přes ten tlustý strom .. nebo ho vidím jen já?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam