• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    www.strixovo.cz
    rozbalit záhlaví
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ZORKAL: OK, samozřejmě střílím spíš do obecného konceptu, nikoliv konkrétně do hry, na které pracujete. I když věřím tomu, že díky vašemu vlivu hra ukáže svůj humanistický potenciál, stejně to ale bude jménem a ideou spojeno s tou vizí mozaiko-salátu, která mi přijde tak podezřelá -- čili bude to "multikulturalismus s lidskou tváří", což je furt lepší než multikulturalismus se žraločí tváří, to uznávám, ale proč se snažit "udělat žraloka vegetariánem", když je vděčnější prací naklonit si v lese jelena, který vegetariánem už přirozeně je...

    ... pokud jde o ty díla, tak ty jsem vskutku nečetl, jsou někde aspoň k nahlédnutí elektronicky?

    Principielně ale: je tedy cílem hry aktivně pozměnit děti ve směru ideologie multikulturalismu nebo ne? Pokud ano, moje kritika z velké části platí, pokud ne a hra je o poznávání lidí a komunikaci s nimi, tak proč se jmenuje multipolis a ne třeba "přátelé"...? A jestli je to o poznávání a komunikaci s lidmi, tak mi to přijde už trochu apokalyptické s ohledem na to jak hluboko už společnost upadla, že je potřeba nasazovat deskové hry k tomu, aby se děti naučily spolu mluvit... není lepším nácvikem to, když spolu doopravdy mluví? Nebo to nedělají?

    Ve skutečnosti, obávám se, děti žádný principielní problém s multikulti nemají, jsou to hlavně rodiče, z nichž někteří by hru měli asi hrát od rána do večera, protože rasistické a xenofobní demence se líhnou kde jinde než od nich. Přirozenou dětskou diskriminaci zrzavých, koktavých, příliš velkých, malých atd. nepočítám, ta tu byla co svět světem stojí a tu je potřeba krotit, ale proč by to zrovna teď mělo být ožehavější než jindy nevím...
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALISTAIR: Ja myslim, ze predevsim automaticky kritizujes urcitou vykastrovanou karikaturu multikulturalismu, ktera si kritiku urcite zaslouzi. Uvazovani lidi, co tomu trochu rozumi, se nastesti od tohoto pojeti hodne vzdalilo, doporucuju treba Barsu, Danu Moree (autorku czechkid.cz), komiks Keva od Masi Borkovcove, atd.

    Projekt jako celek je od toho nastesti dost daleko, dulezitejsi je poznavani lidi, konkretni interakce s nimi, a nikdo netvrdi, ze to je nejake naivni objimani se navzajem.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Dve veci.

    Za druhe) To co rikas v obecnem smyslu (tj. ze to ma urcite charakteristiky ideologicke frasky atd) ma urcitou relevanci. ALE! Cele je to vyrok z pozice reaktivniho idealismu, ze ktereho chte nechte mam dojem odtrzenosti od reality. V okamziku, kdy se rozhodnes neco udelat tj. uskutecnit nejaky projekt a propagovat svoje zamery, tak se nevyhnes tomu, ze musis "spadnout" do nejake konkretni formy a pracovat v danych podminkach prostredi.

    Ono to neni tak, ze bychom si nebyli spousty neduhu vedomi. Proces tvorby byl opravdu neuveritelne slozity a asi trikrat jsme celou koncepci shodili ze stolu a zacli znovu z ciste vody. Vyzkouseli jsme mnoho pristupu a nakonec dosli k necemu takovemu. Tohle je dilo mnozstvi pomerne smysluplnych lidi, kteri promysleli vsechny mozne aspekty problemu a snazili se udelat rozdil v situaci, ktera nema zadne dobre reseni.

    Sorry, ac to, co rikas je dobra korektivni kritika, ma to skutecne jenom minimalni realny konstruktivni potencial a Ymladris to imho docela trefila, ac skrze trochu ad hominem formu. A uprimne receno, aniz bych to myslel nejak zle, ma to i charakteristiky urciteho Alistairovskeho protisystemoveho automatismu ;o) Ale to je v pohode. Imho by bylo prima, kdyby ses s temito pripominkami ucastnil faze tvorby zakladniho konceptu. V teto fazi mi prijdou funkcne mimolehle.

    Za prve) Anabaze ohledne tvorby titulniho obrazku nebyla o nic jednodussi. Predevsim proto, ze ve vytvarne rovine funguji zpusobem, kdy si vytvorim vizi toho oc usiluji, ztotoznim se s ni a pak se jakoby vytvarne obtisknu do media. V tomhle pripade to nebylo vubec snadne, protoze situace, kterou jsem se snazil ztvarnit byla tak rozporuplna, ze se mi nedarilo vytvorit si konzistentni vizi, se kterou bych se byl schopen ztotoznit. Nakonec jsem dosel k tomu, ze jediny vyraz, ve kterem jsem schopen nalezt autenticke utociste je krome katastrofickeho fatalismu jenom svym zpusobem naivni optimismus, ktery ma funkcni oporu v tom, ze se propaguje nepodminene predeslemu navzdory.

    Svetovy strom mi prisel jako bezva motiv. Chtel jsem skrze nej dat pripominku toho, ze lidsky svet se odehrava prave vukol nej. Ze zastresuje prostor lidskeho pobyvani, prostor, ktery je sdileny, jednotny a pro lidi z nej v podstate neni uniku. Prislo mi, ze implikuje tichou ale ocividnou pobidkou k tomu, ze pokud se v tomto prostoru lide nenauci spolecne fungovat, pak v nem proste spolecne fungovat nebudou. Jake si to udelaji, takove to budou mit. Smula tem, kteri si zrovna vyzerou ty mene stastne situacni pozice. Nakonec jsem rozhodl tedy pro tento pristup na rozdil od treba "dym z klasteru" nebo soa, co na to vlastne sejde.

    Take rozumim tomu, ze to vnimas jako perverzni zneuziti prima symboliky s funkcnim archetypalnim impaktem... na druhou stranu neni prave tohle pozice onoho postmodernistickeho cynismu? K cemu jinemu by tahle symbolika mela byt, nez k tomu aby se pouzivala v situaci kdy ma vypovidaci hodnotu a kdy je ji zapotrebi?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALISTAIR: jo tak to ignoruj... treba je to "zeny se vzajemne chvali a nemysli to tak, muzi se vzajemne kritizuji a nemysli to tak", ale fakt, kdyz bys takhle sepsul muj projekt a pritom tvoje alternativa na tema co by se dalo delat, aby se lidi navzajem neprizabijeli kvuli blbym kulturnim rozdilm, byla udelame hru kde se deti navzajem vystrili ha ha ha ha ha, ... tak bych se vztekla, jako jsem se vztekla. Beru to jako prispevek akademika, kterej dite nema, tj. vychovu jak zit v multikulti neresi, prispevek prazaka, kterej s problemama s mensinama nema zadnou zkusenost atd. A globalne posledni dobou jsem obecne nastvana na tyhlety prazaky-akademiky, kteri rozhoduji od stolu dle svych platonskych idealu, ci ceho, takze jsi to schytal za vsechny.
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    Tyvole, ať už bereš cokoli, zkus to vysadit.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    YMLADRIS: Hm, vzala jsi to osobně? Cítím ten přechod na osobní rovinu jako poměrně výrazný. Moje dopolední meditace osobní opravdu nebyla, myslím, že Stryx i Zorkal nemají problém poodstoupit a vypnout participaci na produktu (tj. karmu), jestli má ten malý manifest vzbudit reakci (což nemusí, je to trochu i lyrická poezie) tak by mě zajímalo právě spíš toto, bez aktivity typu "dekonstrukce apelu skrze zpochybnění mluvčího"

    ... já vím svoje něco, oni vědí svoje něco, nikdo nezná komplexnost zkušenosti toho druhého a proto ji v zásadě respektuje (dokud není třeba ji napadnout :) ... já vím, že oni vědí, že já vím, že netrávím dny pobíháním po předměstí s baseballovou pálkou, tudíž se není třeba tím zdržovat. Není třeba zpochybňovat ani obhajovat, protože vím, že mí druhové (s výjimkou tohohle projektu :) ve zbrani odvozují svou sebehodnotu z věcí daleko trvalejších a pevnějších než nějaký jeden ugh-projekt, čili se o tom lze pobavit, třeba i v určitém dramatickém ladění, ale v zásadě s cílem něco opravdu rozkrýt. Můj manifest může být jen takové žánrové pocvičení se pro zamyšlení čtenáře, nebo to může být otevírací tah pro nějakou dialektickou linku.

    Přiznám se, že ačkoliv se snažím, nenacházím v tom, co jsi napsala, žádnou energii nebo směr, kterým by se otevíral nějaký zajímavý prostor pro rozhovor. Spíš mi to zní jako že jsi se výjimečně uchýlila k myšlenkovému automatismu. Pro mě to má charakter pohybu, kterým se člověk ohání po mouše nebo tak... ale možná jen večítám špatný tón hlasu. Kdyžtak mě prosím vyveď z omylu...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALISTAIR: ... rekl pan z Prahy, pobirajici veskere vyhody multikult civilizace, dokonale odstinen od konfliktu, patrne se ani nikdy v zivote s cikanem nepopral?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Přijde mi trochu perverzní zneužít
    asociaci
    krásného a čistého motivu Yggdrasilu, chudáka Hada, Orla i Ratatoska
    s amébózní 'politicky korektní' postmoderně-postideologickou bezpáteřně netolerantní ideologií o 'toleranci'
    k propagaci téhle přichcíplé myšlenkové zombie,
    oproti jejíž antiživotnosti se jeví dávno mrtvá ideologie starých germánů ještě vlastně nesmírně vitální
    a oplývající širým kouzelným Lebensraumem
    (na pozadí stoupá dým z klášterů plných 'tolerantních' multi.kulti-love.your.neighbour-pederastů, samozřejmě již zbavených vezdejšího trápení).

    Je to něco jako prodávat takový ten bankovní balíček (má to nějaké jméno) v němž jsou jak
    zdravé a zisk slibující položky,
    tak nějaké umřeliny typu hypoteční smlouva s negrem-alkoholikem
    s nadějí, že ten zdravý kus bude dostatečně vábný pro kupujícího, aby s tím skousl i tu zcepenělou rybu

    Ještě přesnějším příměrem je, že je to podobné jako
    když Hitler zneužil prastaré náboženské symboly jako svastika, runy a podobně,
    kdy zneužil jejich archetypičnosti, chytlavosti a síly
    a na dlouhou dobu je pošpinil spojením s tím předchůdcem multikulturalismu jménem nacismus

    tak taky tady je prázdnota, bezzubost, 'hysterická vita-kráva' či pomýlené netolerantní tolerantství
    "utřeno do", "schováno za" Dub z Avalonu,

    jehož harmonická jednota a plnost,
    (založená na solidní dávce pečlivé diskriminace, šovinismu, monarchismu, troše eugeniky a hlavně 'nehorázné' 'fundamentalistické' velkorysosti)
    se má podvědomě zasociovat
    s a-centrickým a-morfním memetickým virem, jehož hlavní úlohou je rozrušit poslední zbytky jakýchkoliv hranic ve společnosti,

    a ta se tak stane nakonec jen jednou velkou nádrží plnou protoplazmy fragmentárních, konzumujících, tolerantních dividuí,
    roztřískaných Janů Třísků,
    deprivantů zavřených ve svých nedotknutelných privátních 'hamster wheel'-ech

    a nic tak nebude překážet toku globálního kapitálu,
    nic nebude narušovat maximalizaci produkce a konzumu,
    nic nebude stát v cestě totálnímu podřízení světa potřebám nadosobního démonického tornáda,
    tomu Otesánkovi, který chce vždy jen víc a víc
    a požírá čas lidí, jejich duše, jejich sny,
    požírá přírodu,
    požírá lidskou tvořivost,
    prostory umění,
    pospolitost

    Navíc ty děti!
    Ekopolis byla pro děti, přesto se obešla bez dětí.
    Když nějaká obecná myšlenka
    (např. ochrana přírody nebo vycházení s jinými kulturami;
    ne tedy třeba pediatrie, samozřejmě)
    potřebuje děti,
    tj. jestliže silně tenduje k tomu "sáhnout po dětech", "nasadit děti",
    většinou to znamená, že je to ZLO,
    Hitler taky vždycky rád políbil děcko...
    jehovisti a prací prášky potřebují rozesmáté děti...
    stejně jako všechny zrůdy světa v jejichž čele kráčí
    Josef Fritzl
    a hned za ním katolický klérus

    to jen takové dopolední zamyšlení, když koukám na ten obrázek.



    Nechtěli byste poté na odreagování vytvořit nějakou antihru k tomuhle molochovi?

    Vsadím se, že bychom na to skočili a za jeden večer bychom se váleli v hromadách zajímavých a hratelnost slibujících nápadů. Zahodit za hlavu přizdisráčství. Negři ve hře by měli obří penisy a malé mozky, Židi by byli spolčení po celém světě a jedli by o pesachu křesťanská novorozeňata, selektivním odstraňováním geneticky vadných jedinců by se dala velmi účinně čistit rasa, nejlepší obranou proti útlaku zlých kapitalistů by byl revoluční teror pracujících tříd, kdo by hrál za muslima, sbíral by skóre za počet nemuslimů, které jejich zabitím zachránil od věčného zatracení, když by jich nasbíral deset, zpřístupnila by se mu přímá cesta do nebe k huriskám skrze sebevražedný atentát. Hra by byla hodně o praktikované netoleranci a schopnosti vycizelovat tragikomičnost a specifické osobité kouzlo vlastního světonázoru až k jeho platónské ideji, v kterémžto okamžiku by hráč zvítězil, neboť by se stal věčným a totálním.
    STRYX
    STRYX --- ---
    KOMPAS: ZELGARIS: Bohuzel si nejsem, zda-li je v mych schopnostech ty deti zpracovat nejak zasadneji prihodnejc. Asi si dam od toho ted trochu odstup a uvidim, jestli to pozdeji budu moci videt nejak jinak.
    DEVCAGER: Ani se neptej. Priilis dlouho :oD Ta rychlost mi holt nejde.
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    STRYX: Strom je hezky, listi pekne, lampa je luxusni, ale deti jsou divne. Ten kluk vpravo je takovy strasne sedivy a vsechny ty obliceje jsou nejake rozmazane a bez detailu, coz myslim velmi kontrastuje s propracovanosti lemujicich listu a ostatne i toho pozadi.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Pekne to je, ale ty deti vypadaji jako loutky a to asi neni ucel, ze?
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    STRYX: Fakt parádní! Kolik času to stálo?
    STRYX
    STRYX --- ---
    PHOB: KERRAY: Zuby jsem dodelal. Na ty jsem fakt zapomel. :o) Listi ale uz zustane takhle.

    FALLIE: Role orlosupa je trochu ohrozena formatovanim nazvu. Uvidim, jak se mi tam vejde. Sova nebude :o)

    LORD_SHAPER
    LORD_SHAPER --- ---
    Pořádný tesáky :)
    FALLIE
    FALLIE --- ---
    STRYX: a místo orlosupa, co je v koruně stromu, dal sovu, i kdyz je den :D
    PHOB
    PHOB --- ---
    KERRAY: souhlas, ja bych asi ty listy sundal dole, po stranach nechal... :) a pridal zuby :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    uz vim co mi na detech prijde zvlastni... nemaji za usmevem zuby

    jeste mne napadlo, co se listu tyka, ze to divaka stavi do role uchylaka v krovi ,)
    PHOB
    PHOB --- ---
    STRYX: jeee cernousek :) zkus ty deti veselejsi, zarivejsi, cervena licka nepatrne, apod. ale tusim, ze to jeste neni final ne ?
    a jeste na me pusobi trosku placate ty tvaricky...
    vecne nespokojeny fob co ? :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    Tak nakonec asi takhle

    STRYX
    STRYX --- ---
    WIPER: Ok, zaclenime to do metodicke prirucky :oD
    BRANA: Snad se zadari :o)
    WIPER
    WIPER --- ---
    STRYX: Takovehle siroke zornicky maji i lide na LSD tripu. A jak rika Zorkal, pripadne na vlastnim DMT tripu pri extreminm stresu. S tim lisim to rozhodne vypada tajemneji. V krovi muze byt potencialne i nejaky ctulhu. ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam