• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HYPERIONIkarie / XB-1
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Michaela Buriánková se nám prostřednictvím cyklu Fantasy na malířském plátně snaží představit ty nejzajímavější tváře současného fantastického umění. V případě mladého čínského výtvarníka Lorlanda Chena je to další trefa do černého...

    XB-1 » Fantasy na malířském plátně: Lorland Chen
    http://www.casopisxb1.cz/aktuality/fantasy-na-malirskem-platne-lorland-chen/
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Na webu XB-1 nyní můžete v obsáhlé ukázce exkluzivně nahlédnout do poslední vydané knihy krále hororu Stephena Kinga...

    XB-1 » Máte odvahu vstoupit do Kingova domu hrůzy? (ukázka)
    http://www.casopisxb1.cz/aktuality/mate-odvahu-vstoupit-do-kingova-domu-hruzy/
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    To je škoda, že se na Fénixcon nedostanu.
    Vypadalo to slibně, ale nevyjde mi to, kruciš...
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Bylo mi ohlášeno, že se jede dál. V současnosti mám připraveny povídky do únorového čísla. Ale v podstatě toho jinak nevím o moc víc než vy :-)
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    A jak je to s tím, že byly peníze jen do prosince?
    To už se ví, jak to teda vypadá dál?
    Prosinec skoro tu a já jsem z toho dost nervózní :)
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Bohužel, o tomhle já osobně vůbec nic nevím. Na Fénixconu to můžeme probrat s šéfredaktorem :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    Já bych dodal, že těžko se prodá reklama na čb stránky. A obálka jich má málo.
    Možná by to chtělo dát více barevných stránek (publicistika a recenze by barvu snesly) aby bylo více prostoru na reklamu. Ale pochybuji, že by někdo tohle v anketě potvrdil (-;
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    Připadá mi, že čtenáři, ať se zapojili do ankety nebo ne, by rádi věděli, jaké převratné změny nastaly v reklamě a propagaci poté, co se o to přihlásil člověk, který údajně splaší inzerenty i na odvrácené straně Měsíce - prostě všude :) (a to není výsměch).
    Chybí mi zřejmost výsledků jeho práce - stejně jako se stránky provázaly se soc- sítěmi a tak... to je vidět, tohle víme a můžeme to ověřit.
    Kde se dozvíme, jestli tedy všechny ty páky, které psal že má k oživení časopisu - opravdu zabraly?
    PIPIN
    PIPIN --- ---
    ALONSY: Mě taky neosloví vždycky, to je jasný, ale většinou si tam aspoň neco najdu.
    HYPERION: No ty tvoje sekce právě podle mě jako jediný fungujou...Mě hodně mrzí ta publicistika, jak už jsem psal. Ona asi nikdy nebyla nic extra, ale už od těch 90. let, kdy jsem si půjčoval tátovu Ikarii, jsem ji četl rád (povídky mě tehdy moc nebavily).
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    IDLE: To není problém "trošku", to je problém podstatný. Nikdo nemůže odhadovat, jaké změny by přivedly zástup nových čtenářů. Jenže anketa "zevnitř" ukázala buď přímo odpor proti změnám, nebo postoj "je mi jedno, jak to vypadá, čtu si povídky". Osobně jsem předpokládal, že touhu po změně půjde vysledovat už z interní ankety a na jejím základu se pokusíme oslovit externí čtenáře...

    Jako nejmladší člen redakce jsem přirozeně i ten nejprogresivnější, ale pokud např. změnu designu obálky a sazby, což je podle mě oboje opravdu tristní, podpoří pouhých 11% čtenářů, přičemž 51% je proti a ostatním je to fuk, tak to prostě neprosadím. Časopis by riskoval nespokojenost většiny. Sám bych to zmodernizoval stejně, protože současný stav je jen čekání na neodvratný konec, ale mám v redakci pramalý vliv.

    Osobně mám na starosti zahraniční povídky, web a sociální sítě (FB a Twitter). To mě stojí nemalé úsilí, ale na výsledný dojem z časopisu to má jen částečný vliv. Ostatní tu můžeme probírat, ale to je tak vše, co s tím uděláme.
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    PIPIN: Mám to naopak, nejradši mám české povídky a publicistiku, ty zahraniční mě v posledních pár číslech vůbec neoslovily.
    PIPIN
    PIPIN --- ---
    Já to zaplatil, aniž mi došlo, že se zdražilo. Moje hloupost.
    Díky svému tátovi mám doma všechny čísla Ikarie, čtu je spolu s ním už celá léta. Když vznikala XB1, rád jsem poslechl volání do zbraně.
    Pokud ale nedojde k žádným změnám, je tenhle ročník pro mě poslední.
    Zahraniční povídky jsou to jediné, co mě ještě drží. Na české jsem nikdy moc nebyl (a občas se výborné vyjímky najdou i tam, uznávám) a publicistika, kterou jsem, možná kupodivu, měl celá ta léta celkem rád, šla podle mě hodně do kopru. V posledním čísle vládne filmovým recenzím p. Ždárek, což je hrůza, ani ten Sanford už neví o čem by psal, "tematickké" články jsou vzorem povrchnosti....
    IDLE
    IDLE --- ---
    HYPERION: Tohle je trošku problém, když online anketu vyplňovali jen aktuální čtenáři a fanoušci - těm pochopitelně současný stav víceméně vyhovuje, jinak by časopis nečetli. Chápu, že sehnat odpovědi od kohokoliv jiného není snadné, ale asi to chce při vyhodnocování výsledků brát ohled na tohle zkreslení.

    Co se "elektronické verze" týče, ta je bohužel jen polovičatá, takže prsení by bylo asi spíš kontraproduktivní. Sám dobře víš z reakcí, pro kolik fanoušků elektronického čtení je nepoužitelná.

    Ty sociální sítě jsou určitě plus.
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Těžko s tím nějak hnout, když výsledkem online ankety, které se účastnilo více než 250 lidí, bylo v podstatě "nic neměňte". Osobně si myslím, že změny jsou potřeba a to bezesporu. Jenže jsem si také myslel, že čtenáři na netu (tzn. vstřícnější moderním technologiím) se za to postaví. Sám jako 0,5 člena redakce nic nezmůžu...

    Na druhou stranu nějaké změny proběhly. Alespoň to elektronické vydání se nakonec uskutečnilo, ačkoli redakce se s tím zrovna moc neprsí. A web se mnohem víc provázal se sociálními sítěmi, které časopis do té doby spíše ignoroval...
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    JANADVORACKOVA: Upřímně řečeno, už toho mám plné zuby pomalu taky. V časopise se nezměnilo NIC. Všechny návrhy a rady, co se tu tenkrát probíraly, se s klidem ignorovaly, ani ten člověk, co nabídl redakci udělat nový design zadarmo, se už odpovědi nedočkal. Všechno jenom řeči - dokud máme prachy, jedeme všechno při starém, ani ta dvojí smrt nás nepoučila... já sám ještě svoje předplatné nezaplatil, a poprvé po hodně letech se vážně zamýšlím, jestli to udělat.
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    ALONSY: Je fakt, že jsem se to dozvěděla až z té složenky. Někdo tu psal, že stránky SENDu v té době uváděly nižší částku, ale já to nezjišťovala, takže netuším.
    Mně osobně je to jedno, víc dám třeba za léky, což mě štve. Ale chápu lidi, kterým to jedno nebude.
    Jen můj názor - divný je v tomhle směru přístup vydavatele, který docela hraničním způsobem zkouší buď "věrnost" bývalých předplatitelů, nebo jejich míru trpělivosti poté, co se rozhlásilo, že předplatné zůstane stejné.
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    JANADVORACKOVA: Tak to je slušné zdražení, říkala jsem si, že lidi zase nadávají kvůli stovce a ony jsou to stovky snad tři.
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    MUM: Předplatné papírové verze stojí 1020,-
    Jak to myslíš "sleva pro předplatitele papíru napokec?"
    S tím štosováním jsem na tom stejně, jen musím sem tam spodní čísla provětrat, aby se nestalo, že se slisují sama do sebe a zmizí na dně skříně.
    Zatím jsem to stihla vždycky dřív, než si spodek hromádky uvědomil svou existenci a začal si žít svým vlastním životem :).
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    MUM: Předplatné se zvýšilo. Elektronickou verzi najdeš na Publeru (https://cs.publero.com/archive/xb1) nebo na Palmknihách pro iPad (http://www.palmknihy.cz/web/kniha/predplatne-casopisu-xb-1-3538.htm).
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    Víte, co mají společného báječná spisovatelka a překladatelka Jana Rečková, nadšený editor a vydavatel Martin "Roger" Králik a všemi oblíbený spisovatel a "sektář" Pavel Renčín? Všichni se nám svěřili, které žánrové knihy patří mezi jejich nejoblíbenější...

    XB-1 » Osobnosti žánru doporučují (Rečková, Králik, Renčín)
    http://www.casopisxb1.cz/aktuality/osobnosti-zanru-doporucuji-reckova-kralik-rencin/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam