Tak jo, zkusím k tomu DIčku něco napsat...
Prvně a zezačátku - líbilo se mi to. Jako fakt. A to mě docela překvapilo, protože setting mě nijak neuchvátil a po přečtení těch několika odstavců jsem si řekl, že to hrát nebudu. No, ale pak se to nějak sešlo a vážně toho nelituju.
Dál zkusím bodově:
plusy:
-relativní jednoduchost pravidel, i když tady myslím,ž e některé postupy byly zbytečně složité, ale souboje (co jsem viděl) poměrně odsýpaly a nezvnikaly tam zbytečné hádky.
-žádné výpravy do klánovic
-vstřícnej setting, kterej ve spojení se zemí vypadal reálně a funkčně
-hra mě vtáhla. A to výrazně víc, než jsem po zkušenostech s minulými DI vůbec čekal že jde :)
-celkově to odsýpalo, nevznikaly zbytečně prostoje v ději (teda alespoň z mého pohledu). Za to hodně mohlo napojení na strategickou linii, která (někdy násilně) donutila každé skupiny, které se týkala, alespoň na tu hodinu deně hrát (třeba jen virtuálně/po telefonu), čímž vznikaly herní konfrontace.
-celá strategická část, ale to rozepíšu níže
mínusy:
-hra opravdu POTŘEBOVALA týden příprav navíc. Myslím, že by se nikdo nezlobil, kdybyste to o týden posunuli s omluvou příprav.
-místa výskytu v absurdní časy. Když pominu to, že bych jako hráč přece měl chtít, aby mě tam někdo potkal (=zahraju si), tak by měl fungovat i kontrolní mechanismus ze strany universa na to. Nikdo nechce jezdit v 5:45 ráno kamkoliv.
-možná až přílišná virtualita. Sice do koncpetu vesmírného DI skvěle zapadla, ale mě osobně se to tolik nelíbí (nicméně zdůrazňuju ten osobní pohled a věřím, že hackeři si užili svoje :) )
-A legrační trapnost na konec - nechápu, že v dnešní době a mezi dospoělými hráči se najde někdo, kdo si vezme jako psotavu svého bratrance s kompletními vzpomínkami a prakticky stejnými názory. Vážně to nechápu a zdá se mi to jako opravdu smutné. Trochu předpokládám, že ze strany orgů to prostě prošlo proto, že v té době řešili spoustu jiných věcí (třeba tu hru) a tak to prostě ušlo pozornosti. A ano, řeč je o Tomaszovi.
ad strategická část:
-boží, boží, boží. Spousta práce a SYSTÉM, který fungoval se vším všudy. Nevím, kolik toho bylo promyšlené dopředu a kolik věcí se prostě stalo náhodou, ale celkově to působilo skvěle.
-celkový výsledek systému měl být spíše o pozičním získávání zdrojů, což možná mělo být řečeno na začátku, protože to uvědomění si, že tím prakticky nejde vymazat frakce z mapy, bylo trochu frustrující. Ale když to člověku došlo, tak to pak bylo ok.
-chybou bylo, že se o části moc nevědělo dopředu. Třeba Sihaja z toho byla očividně smutná, protože nevěděla, do čeho jde.
-výměny výzkum§ mi osobně nesedly, ale po nějakém tom promýšlení proč tomu tak je, mi došlo, že to tam být muselo. Takže dobré, zase jen můj osobní problém :)
-celkově to do hry dalo spoustu informací a hlavně podkladů, na kterých se dalo jednat.
-Děkuju všem, kteří se snažili pstá nějaké reporty o bitvách a další takové kraviny, umožnilo se to hezky vtáhnout do hry a člověk pak mohl třeba říkat, že dlss je na tu Agoru hodně háklivá :)
-A ještě jednou díky všem, co to vyhodnocovali a co to vymýšleli. Muselo to být peklo, ale fakt díky. bylo to super!
Celkově musím říct, že mě tohle DIčko vážně příjemně překvapilo. Potkal jsem se s méně "DI problémy", než jsem čekal (Di problém = svačení pravidel, hádky, "neherně", atp.) a celkově se to příjemně hrálo. A přiznávám, že jsem do toho nešel s příliš velkým očekáváním. Respekt organizátorům a díky.