• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AXTHEBLego - stavebnice pro vsechny generace
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: ja to myslel ciste kvuli soutezi, kdyby se hodnotil vzhled a bylo to povoleny, tak bych to pred zavodem nastrikal a po zavodu barvu sundal isopropanolem. Jinou modelarinu delam. O ty RC elektronice premejslim, protoze ji mam doma a vytahne to na jinou uroven, zvlast baterie. Kdybych chtel skusit s tim neco extremnejsiho, napr nejakou expedici, pristi tejde jedu s klukem http://www.rcvidrholec.cz/ , tak bych musel tech prtavejch lego lipolek koupit aspon 15, minulej rok mi to sezralo 2ks 7600mAh a dojel jsem taktak na rezervni 5000mAh. :)

    BTW nevis, jak je to s tema kolama, jestli je povoleno davat zavazi do nich?
    VACA
    VACA --- ---
    HONCKA: Ohledne barev jsem myslel jen kvuli sobe/tobe/synkovi aby se dibre stavelo a bylo z ceho kombinovat. Nevim jestli je ta azurova zrovna vdecna v tomhle...

    Ty chces to lego lakovat?
    No, cece, ja ti nevim jestli je lego vhodnej modelarskej subjekt. Vestavovat modelarskou RC elektroniku, barvit dilky.. Pri vsi ucte, neni na tohle lepsi jina modelarina? :)


    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: Asi k narozkam ode me synek dostane 42070 a od babicek arocs, s tim uz se neco bude dat delat :)
    jeste dotaz k tem zavodum, ohledne tech barev - to se hodnoti i esteticnost?
    nikde jsem v pravidlech nenasel, jestli to muzu kvuli esteticnosti prestrikat
    dal by me zajimal definice obrys vozidla kvuli umisteni zavazi, v expedicich se dava kvuli snizeni teziste olovo do kol, jestli to jde i tady
    VACA
    VACA --- ---
    HONCKA: pravda, to 42070 by jako pack dílů pro konstrukce offoad aut taky nemusel bejt špatnej. Jednak teda teh šest velkejch kol s pneumatikama, 6xportal hub, 5xdiferák, spoustu převodů, spojek, a ty 3 mini linear actuator taky nejsou k zahození...

    Ale bacha, neni tam jedinej tlumič! Žádný odpružení, to je asi největší "drawback" tohohle setu.
    Pak taky ta barva která neni moc rozšířená a někerý panely v týhle barvě asi ani nejsou..
    Všeho všudy tam jsou jenom 2 kardanový klouby křížový, a žádnej kulovej... V tehle ohledech je to dost slabota, bez dalšího setu bohatýho na tyhle díly se imho neobejdeš. Pak zas ale vynikne problém tý exotický barvy, takže člověk s dalšim setem nezíská moc rozšíření estetickejch dílů páč nebude lehký kombinovat...

    Poslední faktor je cena, je dost vysoká, protože krom teh kol a jednoho XL motoru toho tenhle set moc nenabízí co by jinejch nebylo běžný.. Až na tu barvu..

    Jak se o tom takhle tady bavíme, tak si myslim že jeden konkrétní Lego set kterej by nabízel ideální škálu dílů asi neexistuje. A to je možná i obchodní záměr společnosti, což dává smysl. obchodně:)

    Možná by tedy bylo lepší nenechat se očarovat jednim setem, ale najít si 2,3 který vzájemě dobře doplněj a utvořej škálu. V takovym případě bych ale zohledňoval i tu barevnost..
    KAERO
    KAERO --- ---
    VACA: mno, ted se tu budu bat dat fotky sveho bastlu :) ale koukam tomu letistnimu hasici to nestrika o tolik vic nez me...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: vubec, ja rychly auta nejezdim, jezdim expedice
    bastlit budu stejne baterie, na tuzkovy me prijde, ze to nema moc smysl a ten lipol pack ma malou kapacitu a stoji nesmysl, za tu cenu mam zhruba stejne velky 3ks 3000mAh
    VACA
    VACA --- ---
    KAERO tak ta pumpa co jsem zmiňoval nebyla poháněná motorem, ale pneumatikou, ale vodu čerpá prímo píst..

    Lego Pneumatic Simplex pump
    https://www.youtube.com/watch?v=eG9wYo4siHk


    Nicměně ten průtok by pro tebe asi nebyl uspokojivej.. I když, když by jsi to poháněl namísto pneumatiky XL motorem, možná by jsi z toho dostal víc.. Nebo pak mít ty vodu pumpující písty třeba dva, nebo víc. Pak je ale otázka jestli by se ti nerozpojovali ty hadice jak jsi psal, nebo jestli by to už stejně třeba nemělo vliv na průtok kvuli tomu tření.. evidentě máš lepší přehled...

    btw

    Lego Technic Airport Rescue Vehicle (MOC) - how it works
    https://www.youtube.com/watch?v=lSlCGs0d5XM


    Pěkný ty airtanky jako zásobníky vody... pěkný, ale sakra nákladný :D
    VACA
    VACA --- ---
    HONCKA: Jistě ale nečekáš výkony jako od klasický RC buggy nebo tak něco, žejo ;) Resp co sem viděl tak ono se z toho dá celkem něco vymáčknout, zejména s https://www.bricklink.com/...,%20Motor%20RC%20Race%20Buggy&category=%5BElectric,%20Motor%5D#T=C&C=11 motorama, ale pak se z mnoha dílů stává rychle spotřební materiál.

    Ještě mě napadlo jestli sbrick jede na bluetooth, tak že by se nechal pořídit nějakej BT modul kterej by jsi přidělal na svoji volantovku a řídil tím sbrick. To by bylo vůbec lepší a elegantní čistý řešení, než bastlit do lega a vozit na palubě nějakou nevzhlednou ne-lego elektroniku... :)

    Ten dosah ve stovkách metrů může bejt fajt, ale stejně myslim že už z podstaty lega, a jeho rozložitelnosti, tohle neni tak zásadní faktor. Teh 10~20m je imho v dimenzích lega seriozní :D

    Jako mě osobně nelego věci v lego kreacích připadaj nepatřičný a ztrácí to pointu, ale to je čistě individuální. Jako bastl do lega kterej je pro mě ještě přijatelnej, a o kterym sám uvažuju, je nabastlit li-po pack do tohohle https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=88000-1#T=S&O={%22iconly%22:0} battery boxu kterej se mi tu válí bez využití..
    A to mě tak napadlo, že do tohohle battery boxu by jsi mohl krásně ukrejt nelego elektroniku/příjmač když by jsi do toho šel. Sakra!
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KAERO: dik, sbrick bych na zavody poridil, bastl bych si nechal na testovani a na jezdeni pro radost, precejenom ovladat to na klasicky volantovce s neomezenym dosahem je neco jinyho
    KAERO
    KAERO --- ---
    HONCKA: muzes koupit samostatne prodluzovaci draty, ktere jsou v jednom kuse se spojovacima kostickama, muzes koupit i samostatne motory, servo, ledky. se podivej na lego obchod.
    pokud si do modelu das vlastni bastl, tak pak nemuzes jet ten truck trial (a nejspis ani zadny jiny), protoze tam bude nelego soucastka. kdezto sbrick uz je bezne povoleny.
    EMMET
    EMMET --- ---
    KAERO: To je fyzikální
    vlastnost IR, že je rušené slunečním světlem
    :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KAERO: Me slo hlavne o ty kola, motory, servo, ze tyhle nejsou v moc stavebnicicho, o IR vubec neuvazuju bud bych koupil sbrich, nebo bych si rovnou neco zbastlil prijimac, abych to mohl ovladat normalni 2.4GHz vysilackou
    BTW jdou nekde koupit ty kosticky s kontaktama na ty lego dratky a jsou nekde popsany, jakou max voltaz?
    KAERO
    KAERO --- ---
    HONCKA: na 42070 bylo hodne kritiky v recenzich.
    jinak bacha na dalkove ovladani pres IR venku. kdyz sviti slunko, tak to ma velkou tendenci nefungovat. v tom je sbrick lepsi, bluetooth slunce nezarusi, a dosah urcite vetsi. navic to ma pri stejne velikosti 4 porty. a hlavne se to pak da ovladat i hernim ovladacem (gamepad atd.)
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    HONCKA: Tak to se budu těšit, ze se treba potkáme. Sbrick mam, dosah venku něco pres 10m urcite, muzu změřit. :)
    Jinak sry za překlepy a bláznivou diakritiku, psal jsem to vse v rychosti na mobilu...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SHMADE: Na truck trial mam se synkem zalusk, jezdime rc expedice a kluk je do lega a rc auticek zazranej. Ja jsem premejslel o zakladu 42070 kvuli kolum a elektronice. Btw ty mas ten sbrick? Jakej to ma dosah?
    KAERO
    KAERO --- ---
    PECA: tak neni to tak jednoduche, tady uz hraje velkou roli viskozita. me spis jde o praktickou zkusenost s lego soucastkama.

    ale ted jsem nasel na netu, ze maximalni tlak v lego pneumatice je 3 bary, pri vyssim se hadicky uz pretlakem rozpojuji. modre kompresory maji mensi tlak nez ty rucni, kteryma dle videa ty 3 bary daji. vzhledem k tomu ze strikacka strikala tak 20 cm z 20 cm vysky, odhad vypoctem zjistuju ze jsem vetsinu energie ztratil trenim v hadickach. takze primarni cesta bude zkracovat hadicky...
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Jo a jeste baterky, na závody používám normální alkalicky. Tohle budu pohanet trema batteryboxama (18 tuzkovek) který budu mit v ruce. Zataceni, zámek napravovych diferencialu a zámek mezinapravoveho napřímo. Jizda bude volitelna jak plnej knedlík, tak i plynule pres train controller. Sbrick používat nebudu, nechci do ovladače montovat jeste mobil. Pro pouziti kabelu je volba z duvodu usetreni hmotnosti na aute a pravidla to umoznuji.

    Jinak uz mam az na nejaky detaily auto hotove,tak pak nafotím. V kabine je tedy i misto na BB a sbrik, coz tam dam na vystavu pokud účast klapne. Na Vodítku je to funkcnejsi, bez vodítka to lepe vypada. :)
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Dik, uz ted vim, ze podvozek ma nějaké mouchy, ale to vždy nekde něco vyvstane, ale taky jsem celkem spokojenej. Ma asi 1100g. Jinak ohledne řízení pres m motor misto serva. Servo se hodí pro rychlá / lehka auta. Na normálním ovladaci ma jen krajní polohy a stred, cim si člověk i vystaci, kdyz jede jak na "klavesnici" Pres sbrick se člověk dostane i k daldim poloham, takze se da řídit přesněji, ale zas to bere proud... Problem je, ze ty trialovy auta pri závodech fakt dostavaj zahul a zároveň potřebuješ i presne ridit. A to tim servem nedas, protože nema takovej rozsah, ani silu. Proto řízení m motorem, který jde na heben jeste pres snekovy převod, aby si mel silu a zároveň, kdyz někam zatocis, tak kola ten směr díky sneku drzi proste dal. Ono kdyz jedes treba na nejakej kamen a mas vytoceny kola doleva, abys na kamen vyjel, tak to servo nemasanci to udržet. Takhle jak to ted mam, tak kdyz chytnu jedno prdni kolo rukou a začnu zatacet, tak se po stole začne za tim kolem smykat celej podvozek, coz je zadouci sila. Třeba i situace, kdy sjizdis nějakým prudkym rygolem na hrane prevraceni pres kabinu a dole potřebuješ zatočit, tak skoro cela váha je na přední naprave a ty potřebuješ, aby to zatocilo, tam kam chceš a ne tam kam se chce gravitaci.
    PECA
    PECA --- ---
    KAERO: Tipoval bych, že to bude podobně, jako když spojuješ větráky na odtah/přívod vzduchu. Vedle sebe (paralelně) dají větší objem při stejném tlaku, za sebou (do série) dají vyšší tlak při stejném objemu/minutu.
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: tenhle tvuj podvozek se mi moc libi, vypada "vzdusne" ze by ani nemusel bejt moc tezkej.. Hodne se mi libi taky to ulozeni tlumicu, to jsem jeste nikde nevidel. Cele to pusobi schopne pri zachovani pomerne nizkeho profilu/teziste...

    Jen bych se te zeptal, jakej pouzivas battery box, klasiku nebo li-po?
    A
    Jeste: je nejakej duvod proc se vyhejbat servu? To rizeni malym motorem je sake hodne rozsirene koukam, ma to nejake opodstatneni? +ty muzus na sbricku nejak naprogramovat polohu do ktere se ten motor vraci? ze by jsi z neho vlastne urvoril takove servo.. I kdyz si rikam jestli by tahle myslenka mohla nejak uspokojive presne fungovat...
    VACA
    VACA --- ---
    KAERO: napadlo me jestli by nepomohl airtank, ale pak mi doslo ze kdyz tlakujes lahev s vodou, tak vlastne mas takovej airtank zaroven.
    Pak jedine treba pouzit tu starou cervenou pumpu bez pruziny. Jsem ted na mobilu nedohledam to, ale byla jeste stara cervena pumpa ktera nemela konec pro rucni pumpovani ani vratnou pruzinu, ale byla velka jako standartni velka rucni pumpa...

    Pak jsem jeste videl ze nekdo pumpoval vodu primo tema pneumatics velkejma pistama... Motorem hejbal tim pistem, nemelo to "mrtvou dobu" pist tahal vodu jednim vstupem a zaroven tlacil druhym, ven to slo nejak prez ten prepinaci ventyl kterej se preklapel nechanicky samocine. Jestli voda nejak skodi tem pistu s kovovou osou to netusim...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam