• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AXTHEBLego - stavebnice pro vsechny generace
    ANGELFREE
    ANGELFREE --- ---
    ZELGARIS: hrabarny lega, ale tam musíš hledat a doufat že najdeš
    FREELA
    FREELA --- ---
    ZELGARIS: https://www.muzeumlega.cz/
    V prodejne mas "pick a brick". Samo nemusis do muzea a platit vstup...
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Kolegove z Prahy, nemate aspon tam nejaky LEGO shop s "pick a brick" funkci?
    ACID
    ACID --- ---
    jinak samozrejme existuji specialni maziva na plasty (prevody CD romek, pohyblive dily v autech..., ale s jejich dostupnosti siroke verejnosti to neni tak slavne
    ACID
    ACID --- ---
    OT_: bud v klidu, na tech lego prevodech tesneni neni :)
    OT_
    OT_ --- ---
    ACID: v cyklistice se na mazání pístů vidlic a tlumičů používá právě silikon, protože teflon rozežírá těsnění.
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    ACID: Možná by bylo něco jinýho lepší, ale ono to víceméně funguje docele dobře i bez mazání, mažu tak 1 výtvor z 10 a pocitově i podle výkonu vypadá, že i ten silikon nějakou práci udělá, ale jak říkáš, je asi primárně určenej na něco jinýho, tady na tom mym je napsáno do tlumičů a diferáků RC aut, takže přesně jak píšeš... :)
    KAERO
    KAERO --- ---
    JANFROG: no ono taky moderni licencovane sety taky ztraci smysl jako vyukova hracka a jsou tak na vystaveni na policce. Ja jsem vyrustal na 8860 a tam je videt vsechno. Kluci maji arocse, kde sice jde hodne videt, ale prevodovka je schovana, a uz to pro kluky je magie.
    VACA
    VACA --- ---
    Ohledne mazani ono by tam asi nemelo bejt nic uplne mastnyho, kvuli degradaci teh plastu. Imho. Coz silikon asi splnuje. Neumim tohle posoudit.

    Teflon zni zajimave. Nebo me napadlo kdyby bylo neco na bazi grafitu v suche forme..
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: To zdvojeni differaku by me celkem zajimalo, s tim jsem se jeste asi nesetkal.
    VACA
    VACA --- ---
    KAERO: Ale jo, v tomhle s tebou souhlasim. Z edukativniho hlediska, a pro zvedave detske oci je lepsi otevrenej diferak. A klidne i ruznobarevne axle, pokud je moznost v danych delkach. Z tohodle pohledu se to libi i me.

    Ale kdyz chces model trochu zatizit v ramci kolektivni “challenge” tak je super ze je moznost uzavrenyho diffu kterej asi nebude tolik trpet a vic toho unese..

    A v tom je prave ten for, ze lego ma ruzny varianty dilku. Vsak oni imho tim uzavrenym diferakem nenahrazujou jeho otevrenou variantu ve vsech modelech. Spis si tak imho pripravujou pudu pro rc modely ktery maj bejt schopny trochu vic jezdit na vlastni pohon.. To je imho duvod proc to uvedli v tom “top gear rally car”. (V jinejch setech vlastne nevim jestli to je)
    ACID
    ACID --- ---
    SHMADE: hele, vim ze to bude znit zvlastne, ale silikon moc nemaze.. v modelarine se pouziva do tlumicu a planetovych diferaku pro nastaveni tuhosti/svornosti, jelikoz s teplotou moc nemeni viskozitu kterou se to ladi na konkretni podminky. Asi bych na to mazani spis sahl po nejakem suchem teflonovem spreji.
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Mažu to nějakym silikonem, co jsem koupil an doporučení v RC modelářství. Novej diferák má hlavně tu výhodu, že je mnohem pevnější u tech všech předchozích to jedno kolečko v kleci často praskalo, ale zatím tenhle nemám, občas jsem to řešil zdvojením diferenciálu (u toho minulýho auta) nebo se člověk snaží dostat co největší redukci až za ty náchylné dílky.
    JANFROG: Až se dostanu domů, tak klidně nafotim.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    VACA:
    SHMADE:
    OT: ja si na Vanoce koupil (na radu mistnich) 42099 ze se na tom naucim a budu to upravovat, mel jsem cas nebot jsem nemel od konce rijna moc prace a chtel jsem si odpocinout. Behem ledna / unora jsem dal dokupy jaks taks SW cast abych mohl ty nove motory ovladat podle sveho svym kodem a pak sup, lockdown 3 mesice a najednou nebyl cas na nic (3 male deti ve 3 mistnostech) a do toho z cista jasna kseft. Takze zase nic :-(

    SHMADE:
    Myslis, ze bys mohl nahodit nejake detailnejsi fotky podvozku a naprav? Ciste pro studijni ucely. Ale pochopim kdyz ne - chapu, ze to muze byt predmetem "firemniho tajemstvi".

    KAERO: Vidim to podobne, ale treba na 42099 jsou "stare" diferaky a stejne to moc pozorovat nejde, protoze to je tak zabudovane ze na to neni poradne videt. Musel jsem to detem stejne ukazat na jednodussim podvozku. A ty planetove huby jsou stejny pripad, je to cele zavrene...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    KAERO: přesně!

    Around The Corner - How Differential Steering Works (1937)
    https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI
    KAERO
    KAERO --- ---
    VACA: me se ten novy diferak nelibi. neni do toho videt, pro deti to je cerna krabicka ktera dela kouzelnou vec. porad beru primarni cil lega jako hracka, a techniku jako naucna hracka. a kdyz dite nemuze sledovat jak diferak funguje jen pro to ze je uzavreny, tak je to spatne.
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Ps: jeste bych se zeptal, cim ty lego prevody mazes/mazete?
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Taktez drzim palce. Ja se zivim zvukem na plnej uvazek takze ted to cejtim dost. Nic, sem to nepatri.

    Jj, s tim defenderem jsem to nemyslel tak ze bych jeho zaklad chtel vyuzit pro LTT.
    Pro LTT by me bavilo snazit se o vlastni koncept. Byť treba inspirovanej.
    S tim defenderem jsem to myslel tak, ze pro me to byl, co ja jaem mel moznost videt, prvni origo lego podvozek, kterej se chova fakt jako podvozek. Je od nich krasne dimenzovanej na hmotnost modelu, a funkcni, pekne kopiruje teren.. Vetsinou co jsem videl tak to sice nejak perovalo, ale moc to nefungovalo “v praxi”.

    Jo ten naboj s planetovym redukcnim prevodem co jsi dal je zajimavej. Hlavne me bavi ze to redukuje, a pritom ma osu zataceni blizko stredu kola. Nebo jak se vyjadrit. (Ale nemam ten dilek abych potvrdil svoji domenku) To jsem u nekterejch svejch pokusech docela resil jak dostat osu zataceni co nejvic ke kolu. Zaroven to je vec ktera me trochu stve u teh portalu, tam je to snad 3study daleko od kola...
    V tomhle jsou zajimavy ty defender disky ktery nemaj uchyceni v ose kola ale je to hluboko. Ale zase diky tomu asi nepujdou pouzit uplne vsude.

    Reseni nahonu kol skrz tocnu uz jsem u ltt stroju parkrat videl. Je to zajimavy reseni.


    Celkem me taky zaujal ten novej dvoudilnej diferak. Imho by to mohlo resit problemy s prenosem sily skrze stavajici diferaky.











    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Jasný chápu, ono teď každej podle mě trochu bojuje, já jsem taky živnostník a nyní asi na třetinovejch příjmech oproti stavu před a rezervy už pomalu, teda spíš rychle, docházej, tak jsem taky sám zvědav jak to bude dál, ale věřím, že už to nemůžou snad utáhnout jako na začátku. Mimo jiné jedna z věcí co mě žíví je taky kultura - divadlo, jsem rád, že mám ještě další dva jiné obory obživy, protože jinak už bych byl hodně v prdeli. :) Ale ono to nějak dopadne.

    Každopádně ať nejsme uplně OT, koukal jsem na ten podvozek defendera a tohle zavěšení se hodí asi leda jen na nejmenší kategorii aut S1, u těhle větších je dobrý mít konstrukci zavěšení buď nějak vlastní s redukcí na kolech, nebo aspoň to zavěšení jak je v crawlerech, resp. jsme zvědavej na ty nový huby s plenetovou redukcí, ty by mohly být v pohodě, ale ještě jsme nekupoval. https://www.bricklink.com/...m.page?P=46490c01&idColor=86#T=S&C=86&O={%22color%22:86,%22iconly%22:0}

    Já u toho mýho auta mám konstrukci vlastní s redukcí na kolech z 8z na velkou točnu z vnějšku, takže na kole je redukce 7:1, ale zas to má taky nějaký nevýhody.
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Ps to je jediny ceho se trochu bojim, spotreba soucastek vlivem zateze. Ale tak kolecka, cv jointy apod nejsou tak drahy. A je to sport, to ktomu patri, a je to vlastne vec ktera se mi na LTT libi.
    Ze maj vsichni stejny prostredky, zalezi jak se kdo popere s resenim. A vlastne je to asi dost na hrane nekterejch teh dilu. Ale vsichni jsou na tom stejne:)
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Ja se na to tesim uz nekolik let. V podstate od chvile kdy jsem si poprve v zivote sam koupil lego, v dospelosti po skoro snad 20ti letech kdy jsem si s legem naposledy hral..
    Kdyz jsem si koupil toho arocse a volvo, pak bazarovy rock crawlery. Vsechno jsem to smeroval hlavne k tomu abych mel repertoar soucastek na tvorbu talovejch veci. Zajimavy tlumice, motory, diferaky, portaly apod.
    Ale ja jsem proste povestnej tim ze mi vsechno strasne dlouho trva. Vzdycky se nekde zaseknu.
    Letos kdyz byla karantena a sedel jsem doma, tak jsem si postavil toho defendera. Podvozek ma imho celkem zajimavej, funguje fakt moc pekne. (Ten podvozek) Neni ani tvrdej, ani moc mekkej. Ale samlzrejme neni to zrovna truck. Nicmene clovek se tim taky uci konstrukcni techniky. Zacal jsem ho modifikovat apod.
    Ale to je furt neco, musel jsem se zacit ucit delat novy veci ohledne uziveni se. Ted sice zase delam svoji puvodni profesi (protoze kloudne nic jinyho dpbre neumim) ale ted zase makam nepretrzite kazdej den, bez jedinyho volna, mj. protoze v mojem oboru to vypada ze mi pracovni prilezitosti kazdou chvili zkoncej. (Jsem zivnostnik) Je to neudrzitelny za soucasnyho stavu. Delam v oblasti kultury, a turisti nejsou prakticky zadny, lidi celkove moc nechodej. Budou se zavirat provozy ktery me zivej apod.. a takze se zase ucim novy remeslo, kdyz zrovna nejsem v praci. Ted momentalne mi nezbejva vubec cas ani energie :(
    Ale bavi me to aspon sledovat, je mozny ze toho casu budu mit za mesic hodne, at chci nebo ne. Talze asi budu neco stavet. Jako prostredek odreagovani se od vsednich starosti je to neprosto perfektni.

    Sory za delsi text, a taky trochu OT.
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: To by bylo supr, jezdí se vždy ob rok, takže další sezóna bude až 2022, ale letos jsou ještě tři závody, teď o víkendu v Kunžaku, ale pak bude ještě něco i v Praze, pokud bys to měl teda blíž... letos je jeden nováček a v prvním závodě měl problémy vůbec vjet do sekce, ono dokončit sekci se podaří klidně třeba jen polovině startovního pole, ono je to fakt náročný, takže buď to člověk někde převrátí, nebo se stane nějakej technickej problém, praskne nějaký ozubení, nekde něco přeskakuje nebo tak, já už tady u toho auta musel měnit po testech nějaké díly, protože se třenim prostě probrousily a v podsttě zapekly, ale už mám namzáno, tak snad to bude lepší, ale náhradní díly si každej na závod vozí a mezi sekcemi jsou opravy uplně běžné....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam