KAERO: Potíž s licencovanými sety a moderními převodovkami bude podle mě v tom, že základní principy jsou zakryté optimalizací fungování. To je krásně vidět už na slavném videu o fungování diferenciálu - po pár krocích, kdy ukážou, jak funguje a pořád je tam vidět základní mechanismus, ukážou zefektivnění a nakonec ho zapouzdří a už je vidět prd. Klasický LEGO diferenciál je kompromis mezi funkčností a názorností. Ten moderní použitý v některých větších setech by musel mít průhledné pouzdou a stejně by byl těžko pozorovatelný.
Převodovka u Siánu nebo Porsche je krásně odhalená zespoda, ale Sián byla až třetí generace těhle superaut, ty předchozí dvě neuměli převodovku ukázat. A u motorek bude podle mě ještě větší důraz na kompaktnost.
To není tvrzení, že to nejde, jen si myslím, že je to zatím příliš náročné a bylo by to jednodušší u nelicencované supermotorky, kde by si LEGO mohlo dovolit kombinovat prvky z různých přístupů a ukázat tak co nejvíc.
Co jsem slyšel, tak LEGO teď nabralo hodně mladých posil do designerského týmu Technic, tak třeba se v budoucnu dočkáme. A nedostatek designerů byl prý i jedním z faktorů, proč ubyly modely B (peníze jsou ovšem v době recese a zdražování pohonných hmot, které jsou pro LEGO stále velká položka pro kompletaci a distribuci součástek, také velký faktor).