• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MILAZAJICEKs detmi a pro deti ...tvorba, volny cas, rodicovstvi, cinnosti, vyroba, uceni, vychova
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    MARKYSHA: no tak pokud diteti neposkytnes urcity stimul, nedas tim diteti moznost k rozvoji. V mozku pak chybi ruzna propojeni. Naucenim jedne nove veci, spojis nekolik desitek spoju v mozku a aktivujes urcita centra. Je to jako domino, kdyz kosticky spravne sestavis, bude pak padat jedna po druhy v rade. Kdyz ovsem udelas nahle vetsi mezeru, padajici kostka neshodi nasledujici a ta zustane stat. To je jako s hlavinkou. Nekdy, kdyz je dite dobre motivovano a jeho vybavenost je dobra, muze tu mezeru samo dohnat, da mu to praci ale dozene nekdy to skoci do dys, ale taky nemusi.
    Kdyz bylo diteti kolem toho roku, doslo k rozpadu rodin ya dalsim problemum. Bohuzel musim rict, ze jak jsem tu rodinu mela moznost poznat, tak urcita dispozice tam je, ovsem jak rikam, par stimulu a deti jsou v norme.V tomto pripade opravdu doslo k selhani rodicu. Mrzi me to, tohle strasne nerada uzivam, protoze kazdy rodic se snazi jak nejlepe umi a pro sve dite by dychal. Jeho dite je to nejlepsi a nejuzasnejsi na svete. Proto na jednu stranu chapu jeji nechut neco menit, protoze by tim mohla pripustit ze neni dobry rodic. Ona je dobry rodic, jen nechape, ze vychova neni jen o tom, posadit dite do houpacky a pustit diteti v pocitaci baby einsteina, oblozit dite pamlskama a divat se na vlastni porady v televizi...
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    MARKYSHA: nemas se za co omlouvat, me jsi fakt neurazila ;-) pribuzny relativne, je to sestra meho pritele.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: to nemá cenu, je to smutný, ale člověk by se neměl trápit s věcma, který nemůže ovlivnti - ne, že by mi šlo se podle toho chovat:-)
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    NIENNA: dekuji, chtela jsem napsat dodatek, ze kdyz chybi stimul, protoze rodice jsou laxni vuci vsemu a nechavaj dite jak se mu zlibi muze dojit zaroven k opozdeni.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    MARKYSHA: sebevedomy hlupak je zlo, nenadelas nic...mladsi dite roste do specialni skoly, i jsem ji nabidla pomoc a vysvetlila co primarne dohnat, aby se deti, mladsi hlavne nastartoval. MAtka nejevi zajem, nebudu se doprosovat. Je z rodiny, muze to mrzi, ale na jednu stranu, ona je matka a ma za sve deti plnou odpovednost. Za jejimi zady nic delat nebudu.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: to mi přijde divné, já o sobě pochybuju dnes a denně, ale zase když už má člověk něco zaběhnutýho, nemůže to obden měnit, to by bylo dítě chudák.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: jinak se omlouvám, jestli jsem tě urazila, teď mi došlo, že jsi psala, že je to nějaký příbuzný, nemyslela jsem to zle. Ono se dost často stává, že nadaný, velice vzdělaný a nadprůměrně inteligentní člověk toto vyvažuje omezeností v jiných oblastech, naopak lidé bez vzdělání, prostí a jednodušší se vykazují moudrostí tzv. selského rozumu.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    MARKYSHA: jo takhle. ja to brala jako primitiv ve smyslu inteligencne mene nadaneho nevzdelaneho cloveka :-)
    FOXOVA: takovouhle rodinu take znam. syn skolni vek, dcera skolkovy, on neumi moc mluvit, ona nemluvi vubec a jenom skrekama ukauzje na veci, co chce. matka neumi mmoc mluvit a asi bude mentalne trochu jinde a otec je flegmous. o prarodicich radeji nemluve. to pak mi ty decka prijdou jako fakt chudaci :(
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    Ja myslela ze kdyz udelam odstavec na dva radky, ze vam dojde ze to s tim nesouvisi....
    byl to priklad kdy rodice jsou spokojeni s vychovou, presto, ze je zcela jasne to, ze je neco v neporadku a odmitaji cokoliv menit.

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: no i vzdělaní lidé se mohou chovat jako primitivové a říkat o psovi, který omylem šlápne někomu na nohu a považovat obhroublé a vulgární výrazy za tu správnou normu chování (i když je čas od času použijeme všichni) a počítat a dokonce podporovat dítě v jejich používání mi nepřijde jako zrovna správná ukázka inteligence, je mi líto. Já už poznala hafo dobře situovaných, vzdělaných blbů s deseti tituly...
    NIENNA: proto jsem se ptala, co tím přesně myslí - jestli tzv. respektující výchovu, což není absence výchovy nebo jak se říká "nechat růst jak dříví v lese". Můj osobní názor je, že nic nemá zabíhat do extrémů, ale to je asi všem jasný.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    MARKYSHA: primitiv nebude. oba rodice ziji podle antroposofie ( steiner ), oba socialni pracovnici. jako to decko je hodne rozmazlene, ale zas jsou s nim hodne doma. do skolky nechodi, waldorfska skolka je moc daleko.
    my jsme vylevy vzteku resili bouchanim do polstare nebo bouchanim polstare do podlahy. tim se vyvztekal z nejhorsiho a pak slo se uklidnit a rict, proc se zlobi. a pak to nejak zpracovavat dal.
    DARJEEL: tak terapeuta doporucit, tak se na me divaji, jako bych spadla z visne. my mame hodne rozdilne nazory na vychovu, casto protichudné, co ja ucim svoje dite, to oni odmitaji a naopak a celkove jsme tak nejak jiny proud. schodneme se leda na tom, ze misto sezeni u TV/PC by dite melo travit aktivne cas s rodici/vrstevniky/cokoli, jen ne u tehle nerestí.
    MARKYSHA: ja na zadek davam. vareckou nebo co je zrovna po ruce. ale pouze za veci, ktere dite udela záměrně a s vědomím, že za ne na ten zadek dostane. vetsinou navic s upozornenim predem, ze jestli to udela, dostane. loni to bylo asi dvakrat, letos jeste vubec. ale zas je osmilety, vetsinu veci dokazeme slovne vykomunikovat a vetsinu "průserů" udela "nechtěně", tam jsou zas tresty nastavene tak, aby se do priste poucil.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    ANNAWA: To sice ne....ale myslím, že tady se benevolentní výchovou myslí absence výchovy...ta bývá velmi častá. Velmi často se také pojí s absencí jakékoli stimulace....takže opravdu se pak tyto děti opožďují neb mají velmi chudé podněty - prostředí... tj. nemluví, nic nedělají, nic neumí....ale myslím, že to se zdejších mamin netýká... :-)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    MARKYSHA: princip kopírování je imho velmi důležitý pro pochopení toho, kde děti můžou brát své "móresy"... a může se to pak docela blbě cyklit a prohlubovat :-(

    a benevolnentní výchovou určitě k opoždění dítěte nedojde, to spíš už nedostatkem nebo nadměrným množstvím pondětů či jinými faktory, ale volnou výchovou rozhodně ne...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    FOXOVA: ale benevolentní výchova přece nevede k opožďování dítěte?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: teď je otázka, co si představuješ pod benevolentní výchovou představuješ? Že se nedává na zadek? Třeba moje osobní zkušenost. Když mi to Toník udělal poprvé, přiznám se, že jsem Tondovi (2) plácla přes plenku, násilí zdvojnásobil, máma bouchá mě, já bouchám mámu - je to v pořádku. Takhle malýmu se obtížně vysvětluje, že když biju já je to správně a když on je to ošklivé. Kopíruje, co doma vidí, doslova. Nastavuje zrcadlo. Kopíruje i to, co vidí, jak se chováme k sobě s mužem, jak se chováme ke psům. Později to pokračuje a prohlubuje, dá se lépe vysvětlovat,ale zlozvyky se těžko odstraňují.
    Co myslíš tím obdobím stavění kostek? Že ve čtyřech nemluví, nekreslí? Jak se toho dosahuje nebenevolentní výchovou, jak dítě "donutit" aby se vyvíjelo rychleji?
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    mnoho rodicu co zastava tu benevolentni vychovu si mysli, ze dite z toho casem vyroste, i kdyz urcite usmerneni by probihat melo.

    znam matku, ktera svym zpusobem vychovy vychovava dve deti, kdy je u obou v kazdem smeru opozden ps vyvoj, socialni interkce... je spokojena. Pry jsou jeji deti normalni, a ostatni jsou uzasny. Ma papir z poradny, rika ji to rodina. Ona si je jista. vyvoj mladsiho ditete /4/ se zastavil v obdobi staveni kostek cca kolem 1 roku.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KAWALSKI: ahoj
    můžeš si položit otázku, kde dítě vzalo takovouhle rétoriku (bod 1) a bod 2, kde vzalo to, že takhle může mluvit na vlastní mámu.... otázku normality bych osobně nechal stranou, to je dost ošidné, ale kulantně řečeno je tohle chování ne úplně standardní...
    Pokud ho v tom jeho matka podporuje nebo utvrzuje, tak je to holt jejich věc a nemá jim do toho nikdo moc co mluvit, i když by jsme se třeba v té situaci chovali jinak nebo nám to příjde padlé na hlavu.

    V tomhle věku vyjadřovat negativní pocity je v pořádku (respektive v každém věku je to v pořádku), ale obecně by to mělo být přiměřeným způsobem... osobně bych jim návštěvu rodinného terapeuta doporučil, ale to je asi tak všechno, co s tím člověk může dělat :-(
    FILOMENA
    FILOMENA --- ---
    muzu jen doporucit tuto stavebnici http://pandatron.cz/?1725&puhy.cz%3A_stavebnice_voltik dali jsme ji ted 4 a pul letakovi k svatku a je z ni nadsen. ne vsechno dokaze pochopit, ale za prvni ctyri dny udelal neskutecny pokrok. takze pokud je vase ditko technicky nadane a zajima se, tak dobry tip na darek ;)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: no nevím, to dítě to vidí doma a zřejmě to považuje za normu chování, matka mi přijde trochu jako primitiv. Hlavně, kde něco tak šíleně násilnickýho sebral?? To kouká na horrory? Určitě bych to za normální nepovažovala měla trochu strach z budoucnosti. Hlavně nechápu, proč by se měl učit nadávat sprostě? Za přijatelnou alternativu bych tolerovala, ty mě ale štveš, já bych to tak chtěl nebo podobně. Já teda řeším obdobný problém - náš dvouletý Toníček začal s tím, že mě začal těma malýma pracičkama mlátit, chytám ho za ně a vysvětluju mu, že se maminka nebije a on pak toho nechá a jde ode mě kopne či bouchne do něčeho a to už nechávám. Potřebuje si někde ten vztek vybít.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAWALSKI: To mi přijde na hlavu :-( Souhlasím s tím, že je dobrý nabídnout dítěti nějaké přijatelné cesty, jak ventilovat vztek, ale zrovna tenhle způsob mi přijde dost přes čáru... Nemluvě o tom, že pes asi těžko šlápne někomu na nohu naschvál...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam