Tak ja pridam jeste i jine hry, ktere jsem "hackoval" hex-editorem, jestli muzu... (jestli ne, smazte me dle libosti)
Ve Warcraftu slo s urcitym omezenim navysit hodnoty zdroju, ale i pridavat jednotky. Jen bylo treba pochopit souradnicovy system a rozlozit nove jednotky po mape rozumne. Bylo potreba zaroven upravit i "mapu" viditelnosti mapy, protoze tu jste ziskavali tak, jak jste se po novem levelu pohybovavli. Ale bylo treba dbat jedne veci: pocet jednotek!
Warcraft mel limit na celkovy pocet jednotek ve hre, tusim ze to bylo 128. A mezi jednotky se pocitaly i budovy. A samozrejme to pocitalo jednotky vam i druhe strane, tedy pocitacovemu protihraci.
Treba ve hre Oni se dalo krasne manipulovat se zbranema. Kdyz byl clovek sikovnej, tak odhalil i zbrane, ktere jako hrac nikdy nemohl ziskat. A to nemluvim o Lava cannonu, nebo jak se jmenovalo to strasny delo (to hrac ziskat mohl). Ale byly tam nejaky sileny raketomety, lepsi nez ten Screaming cannon, ktery ale ziskat neslo a byly "neviditelny" (mozna byly veliky 1 pixel, nevim). Samozrejmosti byla moznost editace poctu naboju a pod.
V Oni slo ale jednoduse i editovat polohu. Tedy jednoduse... Kdyz jste si nedali pozor a posunuli se na ose Y prilis dolu, pod spodni podlahu levelu, cekal vas nekonecnej pad do temnoty. :-D
Dalsi hackovatelnou hrou bylo treba UFO. Velmi jednoduse clovek ziskal velmi velke zdroje. Ale bylo treba davat pozor. Promenna pro "pocet" penez byla typu "signed". Takze kdyz jste se o jeden bit uklikli, tak jste hrali se zapornym skore. Not good. Z tehoz duvodu jste si nemohli ani nasypat na ucet "maximum". Jestli mne pamet neklame, to bylo 32-bit signed cislo, tak maximum bylo 2 mld. - tedy v hexu "7f ff ff ff" - kdyz jste udelali tohle a pak jste meli uspesne kolo, takze se vam pricetl byt jediny penizek, stalo se hadejte co: zaporna hodnota a hotovo! :-D
takze to chtelo o trochu min, treba se spokojit i jen s par stovkama milionu... vetsinou jsem daval neco kolem 800 milionu: "33 33 33 33" v hexu...
Hacknout se da treba i C&C Generals. Ale diky tomu, jak tam finance fungujou (potrebujete Supply Center/Supply Stash k udrzeni urciteho objemu) tak neslo prekrocit nejakej zakladni limit ze zacatku... Nepamatuju si detaily.
A i kdyz to neni vylozene o hackuni save-file, tak treba jako zajimavost muzu uvest, ze Extreme pinball uvadi ve hre skore v milionech az miliardach. Ale kdyz se podivate do skore listu hex editorem, vysledky maji o tri nuly mene. Hra pocita jednotlive body, ale na obrazovce je ukazuje jako tisice, aby to vypadalo VETSI. :D
A jeste si vzpominam na jedno editorovy peklo... Nepamatuju si, ktera to byla hra, ale jako zajimavost uvedu, ze tam slo editovat silu vlastnich jednotek (nebo vlatniho "hrace"? nepamatuju si styl hry).
Problem byl v tom ze sila se vyjadrovala pomerem nejakych cisel mezi hracem a protivniky. Takze aby byl hrac oprav dusilny, musel jeste udelat z protivnika slabocha, sobe hodne pridat a protivnikovi hodne ubrat. Pak to bylo neco jako "lower-level enemies die on sight", jako bylo treba v Sacred, nebo v podobnejch hrach. Proste jste na nekoho nabehli, dotkli se ho a bylo po nem. :-D
(ale kedze ma zabijete nevzpomenem si)