• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: to si myslím, že taky není úplně pravda.. pokud se bavíme o zdrojích poskytovaných nějakou korporací, tak se taky nedohaduješ se všema akcionářema/stakeholderama, úplně stejně, jako v případě zdrojů, které ti poskytne stát prostřednictvím nějaké instituce, která má mandát k tomu to s tebou řešit.. ale no flame .)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SPIPI: interpretaci muze bejt spousta to je jasny..
    me na grantech apod treba sere skutecnost ze je to dohoda dvou subjektu o tom co udelaj s penezma tretiho. U reklamy je to aspon narovinu a za vlastni.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: jenže smysl nebo cíl grantů a dotací není v konečném důsledku profit dárce skrze zvýšení tržeb nebo hodnoty dané značky (protože reklama), ale horizontální redistribuce zdrojů společnosti, které podléhají určitým pravidlům.. stavět tyhle dvě věci na stejnou úroveň je imho nesmysl.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    tu kampan televizni billboardovou atd dela jinak reklamka nez Bu2R. Galerie Ne neni Bu2R, ale primo Budvar. Kampan NE muze ze dne na den skoncit, a galerie Ne tim prijde o kontext. Projekty Bu2r tim o kontext neprijdou, protoze jsou na kampani (kontextem, obsahem) nezavisly.
    Ale to prijde ze nema pro tuhle diskuzi relevanci i me, natoz nejspis valecnikum jihadu za kulturu bez komerce :)

    Jestli je v necem jadro vosiho hnizda, tak spis v tom ze je spousta lidi najednou rada ze ma v ruce kamen kterej muze metat po ostatnich. To jestli nekdo spolupracuje nebo nespolupracuje s korporatnim marketingem je jeho vlastni vec se svejma vyhodama a nevyhodama. Neni to zadnej obecnej moralni princip. Me treba to treba prijde mnohem vic fer nez delat kulturu ze statnich penez grantu a dotaci. O tomhle prece neni treba diskutovat, nikdo si nehraje na to ze Bu2r neni marketingovej projekt.

    Jestli o necem z toho videa by melo smysl diskutovat tak je to to, ze nektery lidi nevedeli do ceho jdou. Vysvetleni bordelem produkce mi prijde dost verohodny. Zajimalo by me jestli by se a2alarm podobne zastal i sportovcu nebo dalsich provarenejch xichtu ktery jsou k reklame bez svyho vedomi zneuzivany "obden". Nebo kdyby podobnej projekt nedelal budvar ale unetice ;)

    Spis je to proste ceskej rybnicek, sousedovic koza a par lustratoru ]
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SANYBABY1: jojo.on vlastne budvar a bu2r a yinachi vubec navzajem asi ani nevedi ze existujou!!

    a vubec nemaj promysleny marketingovy strategie takze je uplna nahoda ze ty pro ne delas graface a nekdo jinej knizky o barevnejch subkukturach a nekdo jinej se za ne hada o tom, ze to nema spolu nic spolecnyho:)vubec se te to netyka(ze dikybohu si muzes trikat barvicky za prachy patoku-omg vidis si do huby?)

    ot:nedavno sem se pri nakym happeningu ptal novinaru a televiznich reporteru jaky studovali skoly.vetsina se mi stydela rict.nekdo to priznal s tim, ze rekl ze "soukromou" a nekdo uznal, ze z oboru zadnou.asi si tohle listrovani rozjedu i u dalsich verejne cinnejch postav a samozvanejch odborniku.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SANYBABY1: potrefeny husy se ozyvja koukam:) si hrdinka, ze nemas co tajit!o podepisovani smluv bychom se mohli hadat.nebyt v CR, tak uz nekolik subjektu na BU2R vysoudilo peknej balik penez.napriklad to, ze si budvar pouziva fotky z knizky jakozto svoji reklamu a pise k tomu, ze to jsou jejich "original urban projekty" i u tech, ktery nevznikly PRO KNIHU, nemluve o tom, ze s nima treba nikdo ZADNOU SMLOUVU ANI NEPODEPSAL!

    nicmene vsecko tohle je ted uplne jedno.to, ze se raperi nastvou a zacnou kolem sebe hazet ksiltovky a plechovky od sponzoru po "spinavejch roztomilejch alternativcich" je jasny(ego strika vsemi smery).to, ze se Overstreet(samozvana odbornice na subkultury, ktera si na tom honi triko uz radku let, i kdyz je v kazdym rozhovoru s ni poznat, ze je to proste mamina co nechce zestarnout a bavi ji vydelavat na popkulture bez jakychkoliv zabran) bude hajit svoje obchodni zajmy a pritom napise ve vyjadreni x protiklad taky beru

    to vsechno totiz pekne ukazuje, ze se video trefilo do vosiho hnizda a tyhle zasterky a to, ze se asi bude ted rozklicovavat "kdo co vedel" a "kdo kdy komu co podepsal" ma jen shovat do pozadi fakt, ze tohle proste je plastova debilni kultura(chci rict branded entertainment) a tyhle kreativci a coolhunteri si ji proste nenechaj nabouravat nekym kdo premejsli(nedejbohu kriticky)

    klasicky po cesku se ted zvedne vlna kritiky vuci lidem, kteri upozornujou na nejaky podezrely praktiky.misto toho, aby lidi premejsleli nad tema podezrelejma praktikama(kocourkov)

    ps: kolik asi patok zaplatil J.A.Komenskymu, ze to ze jeho jmeno pouzivaj ke svoji propagaci? http://www.galerie-ne.cz/...ail/id/81/jan-amos-komensky-od-ziveho-tvora-pres-vzdelani-az-k-lidskosti s kym asi podepsali smlouvu? jezis to je tak desne ferovy cely a ta reklama tak desne pomaha lidstvu, ze i ten Klima by se tam hedn upsal podle me http://www.galerie-ne.cz/profily/detail/id/80/ladislav-klima-byt-svobodny-jako-buh
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    nebo..
    Naomi Klein on how corporate branding has taken over America | Books | The Guardian
    http://www.theguardian.com/books/2010/jan/16/naomi-klein-branding-obama-america
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    zajímavý odkazy k celý kauze:
    Budvar hip hopu: místo značky BU2R | MaM.IHNED.CZ - marketing
    http://mam.ihned.cz/c1-31662110-budvar-hip-hopu-misto-znacky-bu2r
    Yinachi, tj. artvertising | mam.ihned.cz -
    http://mam.ihned.cz/c1-25628790-yinachi-tj-artvertising
    k privatizaci od holana
    Zprivatizujte Budvar! | dialog.ihned.cz - Komentáře
    http://dialog.ihned.cz/c1-61837410-zprivatizujte-budvar
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: "Knihy vycházejí pod značkou BU2R, která nemá s žádnou kampaní Budvaru nic společného. Jde o dvě zcela rozdílné party lidí, které se navzájem ani neznaj." x "Budvar netají, že knihy platí, naopak se tím chlubí." :) WUT?

    Mimochodem, Toscani, to je ten, co se proslavil focenim pro korporaci (Benetton), které se v době divoké argentinské privatizace při rozmachu Washingtonskýho konsensu podařilo získat pozemky v Patagonii o rozloze 18x větší než je rozloha Hl. m. Prahy, a to i s původními obyvateli kmene Mapuche, jenž si poté museli sbalit svých pár švestek (a když nechtěli, byli násilím s podporou armády donuceni), aby se ovečky, ze kterých jsou pleteny ty jejich bezva svetry, měly kde pást? Toscanimu to asi taky neřekli nebo se to "vytratilo při komunikaci" :) Aneb United Colours of Hypocricy...
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    voni to jsou takoví Filipo Renčové české alternativy :D
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    Martina Overstreet: "Knihy vycházejí pod značkou BU2R, která nemá s žádnou kampaní Budvaru nic společného. Jde o dvě zcela rozdílné party lidí, které se navzájem ani neznaj. Jak je to s Galerií Ne, nevim, s Kmeny takto: 1. Budvar netají, že knihy platí, naopak se tím chlubí. Je to forma reklamy, která má zvyšovat prestiž a image značky. Což se daří minimálně v množství literárních cen, které knihy sbírají. 2. Pokud někdo neví, že knihu, do které píše text nebo poskytuje svoji fotku, platí Budvar, není to vina Budvaru, ale autorského týmu. 3. Autoři knihy nezatajují informaci, že jejich projekt platí Budvar, schválně. Vytratí se to cestou při komunikaci. Vedoucí projektu editor, v tomto případě V518 nemluví s každým z těch cca dvou set lidí osobně. Vybere si autory jednotlivých kapitol např. mě , pošle jim zadání ve kterém bohužel chybí bod "informujte svoje respondenty, že kniha vychází pod značkou BU2R a financuje ji Budvar" a dál už jede každý po vlastní ose. Oba díly Kmenů mají cca po třiceti kapitolách. Když autoři jen tří z nich zapomenou zmínit Budvar, máme tu skupinu dvaceti třiceti lidí, kteří se o tom dozví až po vydání. To je chyba, ale neúmyslná. 4. Projekty BU2R jsou reklamou ve službách veřejnosti. Tak, jak to chtěl Toscani. Myslím, že jemu by se takové projekty líbily. Neziskové jsou v tom smyslu, že Budvar nevyžaduje vrácení investice prodejem, jak je tomu u běžných knižních nakladatelství. Kmeny stojej litr, při skutečně komerčním vydání by to bylo dva a půl. 5. Vladimír 518 je především rapper. A podstata rapu je tvrdě materialistická, komerční a zcela v souladu se zájmy establishmentu. Pokud se ten milej kluk na začátku ve Vladimírovi zklamal jako v představiteli nezávislé kultury, je mi ho líto, ale Vladimír s tím nemá nic společnýho."
    SANYBABY1
    SANYBABY1 --- ---
    S odkazem na tohle a v návaznosti na video, který tu bylo prezentováno

    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    http://www.mediar.cz/knizni-kmeny-vladimir-518-ct-televizni-podoba/

    „Chceme vzít diváky tam, kde ještě nikdy nebyli. Mnoho ze scén budou z uzavřených společenství,“

    Jsem si téměř jista, že ty reřiséři moc dobře věděj do čeho jdou, když už rok se scházej u toho kdo to spolufinancuje.... i když možná říkají, že ne:).

    Každopádně si stejně myslím.. že i takto dobra sestava: Zajíček, Bohdan Bláhovec, Janek Růžička, Lukáš Kokeš, Adam Olha, Petr Hátle, Vít Klusák, Filip Remunda, Jan Strejcovský, Daniela Gébová a Jan Látal..nebude klíčem k odemčení uzavřených komunit...bohužel. I když by mě to taky zajímalo...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    nemluvě o tom, že žádná reklama neudělá to jejich hyper hnusný pivo lepším :-)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: standartni reklamni komunikace ?

    ale tak jasny moznosti jak si pres marketing posilat peniz nekam je spousta. Ale to je uz cista spekulace.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OTAKAR_KUBIN: me to napr nijak zvlastnu nepripada a musim rict, ze je mi to uplne jedno.polostatni je i CEZ:)

    jediny co by me z tohoto ohledu zajimalo je, jaky vyhody jim plynou z toho, ze "podporujou"(tohle slovicko miluju.da se za nej shovat obchod nebo reklama) kulturu(chci rict "branded entretainment"). kazda vetsi firma je pak velkym "mecenasem". ne proto, ze by mela nejaky dobry umysly, ale jednoduse proto, ze ji pravdepodobne nejaky pravni skulina umoznuje, aby si danovy ulevy resila pres svoje nadace atd.

    ale ja sem paranoidni, takze nevim:)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Hele film i kauza supr, jen by mě zajímalo, jestli to někdo někde neřešil i z toho úhlu, že zrovna Budvar je (doslova) národní podnik? Což neznamená že to je veřejnoprávní instituce, ale zkrátka je tak nějak náš. Hm?!

    Chápu, že nejde jen o Budvar, ale o ty strategie jako takové, ale právě zrovna Budvar je prostě trochu zvláštní..nebo není? Sám nevím.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: a jezis :)
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    jeste by nemela zapadnout tahle slohovka

    V Budvaru si tvrdohlavě stojíme na svém | MediaGuru
    http://www.mediaguru.cz/2013/01/v-budvaru-si-tvrdohlave-stojime-na-svem/#.UyNV-_l5OSp

    Již od roku 2007 podporujete projektu Urban Project, kde se zabýváte urbanistickou kulturou. V prosinci jste vydali jako přílohu Reflexu kompilační CD, které mapovalo zvukové prostředí ČR. Proč jste se rozhodli k podpoře právě městské kultury? Co toto spojení Vaší značce přináší?

    Jedním slovem – hodně. Třeba zcela nový úhel pohledu na vše kolem nás prostřednictvím původních městských projektů a jejich tvůrců, utvrzení v našem odvěkém přesvědčení, že podstatou úspěchu není reklama, ale výrobek sám, to, jaké hodnoty v sobě nese. A také jakési uklidnění, upokojení se myšlenkou, že na světě JSOU nedotčená místa, kam se s reklamou prostě nedostanete. Opravdové uznání si tam nelze žádným způsobem koupit. Proto nás to prostředí fascinuje, vážíme si ho a jsme poctěni, kdykoli máme možnost nahlédnout dovnitř a spolupodílet se podporou na originálních projektech, které zde vznikají.

    Originální městská kultura je neobyčejně obohacující, fascinuje nezávislostí postoje, přitom ale pracuje s jasnou vizí. Je to prostředí, v němž slova bez významu nemají místo. Za jakýmkoli tvůrčím experimentem stojí jasná myšlenka, nekompromisní záměr, spousta práce a vložené energie, která si zaslouží pozornost. Město je pulzující živé médium, které je inspirací pro nás i pro značku BU2R. Navíc obsah, který vzniká, má trvalou hodnotu, je originální, kvalitní, a přitom myšlenkově nepodléhá zkáze. A tady se už dostáváme k samotné podstatě značky Budweiser Budvar.

    A bylo by nespravedlivé nezmínit i lidský aspekt – obohacuje nás i lidská stránka spolupráce s agenturou Yinachi. V tom máme, ostatně, štěstí v případě všech našich agentur – i u Kaspenu a Massimo Filippi. Nejsou to jen Profesionálové, ale i Lidé!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam