• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    MTO
    MTO --- ---
    no jen se bojim aby kliniku zas nekdo neukrad, jako treba zednar stampach :-(

    Ivan Štampach: Meziprostory - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/19295-meziprostory
    MTO
    MTO --- ---
    JAKUBV: ale jasny ja se nebranim nicemu a sem pro kazdou spatnost. ale proc diskuvat kdyz sem stejne nedostal odpoved ohledne imperialismu?

    snazim se zjistit kde je problem, precti si po sobe cos napsal

    "a homofobii (podobně jako jim imponuje i maďarsko třeba)
    nehnědlá, rasistická, islamofobní, homofobní
    rasistická a homofobní "

    jeste tohle nechapu? "lenkou procházkovou, která bojovala proti církevním restitucím, aby zabránilo návratu těch zlých němců".

    nejde nahodou spis o vatikan?

    jak sem psal uz driv, charta nebyla o lidech stejneho vyznani. ale jde o to si priznat ze nam proste zase lhali. thats all.

    to o cem pise hajek o pokrytectvi , stejne tak vyjde v A2ce..

    Schwarzenberg by se měl omluvit za tábor smrti | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/12/schwarzenberg-by-se-mel-omluvit-za-tabor-smrti/

    skoda kliniky. byl sem na skok v praze vcera a nestihl bych se stavit, leda tak na vyklizeni jak sem se dozvedel ted...

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Výstava v pasáži Vzájemnost

    Milan Mikuláštík - "Passagenwerk"
    28.11. 2014 - 9.1. 2015

    "Passagenwerk" je minimalistickou site-specific instalací vytvořenou pro konkrétní místo galerie Vzájemnost. Galerie se nachází v pasáži procházející budovou postavenou ve dvacátých letech 20. století na základě architektonického návrhu prof. Antonína Engela, významného českého architekta. Budova je součástí monumentálního Engelova urbanistického řešení Dejvic a Bubenče s centrálním prostorem Vítězného náměstí. Tento projekt zůstal pouze torzem a plánovaný tvar náměstí není dodnes uzavřen, přesto se prostorová koncepce Dejvic stala největším urbanistickým dílem moderní Prahy. Fragmentárnost Vítězného náměstí je do jisté míry příznačným symbolickým výsledkem selhání velkorysých utopických plánů moderny – plánů na dokonalý racionálně řízený a fungující svět, které ztroskotaly v racionálně vyprojektovaných plynových komorách Auschwitzu během Druhé světové války.

    Název instalace "Passagenwerk" odkazuje k jinému monumentálnímu torzu evropské moderny - stejnojmennému nedokončenému textu německého židovského filosofa Waltera Benjamina, satelitního člena vlivné neomarxistické Frankfurtské školy, jejíž "kritická teorie" je jedním z nejvýznamnějších příspěvků dvacátého století k analýze společnosti. Benjamin na Passagenwerk pracoval od roku 1927 až do své předčasné smrti v roce 1940. Plánovaná kniha se měla zabývat městským životem Paříže, pro kterou se během devatenáctého století staly typickými právě pasáže, kryté ulice zaplněné krámky s výkladci, prostory na rozhraní exteriéru a interiéru umožňující tzv. flanérům (individualisticky založeným a sociálně dobře situovaným kulturně naladěným tulákům) bezcílně se dlouhé hodiny poflakovat a nasávat atmosféru moderního města.

    Výše zmíněné skutečnosti lze vnímat jako myšlenkové pozadí instalace "Passagenwerk". Čtyřiadvacet kovových háčků rozmístěných v pravidelných rozestupech na protilehlých zdech pasáže může být odkazem k moderní společnosti masové produkce, k racionalizované výrobě, racionalizovanému vzdělávání, racionalizovanému zdravotnictví i racionalizovanému industrializovanému zabíjení (může jít o šatnu určenou pro odložení šatů dělníků, školáků, pacientů zdravotního střediska, které sídlí v patře nad pasáží, nebo o připomínku místnosti, v níž si odkládaly své svršky před vstupem do plynové komory oběti šoa). Všechny zmíněné interpretace zůstávají na divákovi. Jisté je, že přítomnost veřejné šatny v průchozí pasáži, v místě, které nikdo nehlídá, v sobě obsahuje značnou dávku absurdity. Instalace "Passagenwerk" může být v neposlední řadě prostou výzvou kolemjdoucím flanérům, aby na prázdné háčky zavěsili nadbytečné kusy svého oblečení, a věnovali je touto cestou (zejména v tuto roční dobu) potřebným.
    MM



    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Vladimír Turner
    PARCEL

    ze série venkovních instalací ProLuka:
    galerie pod vršovickým nebem

    mezi ulicemi Krymská a Moskevská /zastávka tram Ruská/

    vernisáž 18. prosince 2014 od 18 hodin

    pořádají: Čtyři dny + Start Vršovice
    prostor poskytli: MČ Praha 10 + Magnolia Invest
    www.ctyridny.cz
    www.startvrsovice.cz
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Chudí hladoví, protože neumějí vařit, prohlásila britská poslankyně. Sklidila kritiku | Evropa
    http://www.rozhlas.cz/...otoze-neumeji-varit-prohlasila-britska-poslankyne-sklidila-kritiku--1430598
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    zítra v NTK

    NTKino - Národní technická knihovna
    http://www.techlib.cz/cs/2906-ntkino

    SALEM
    SALEM --- ---
    Revitalizace holokaustu
    http://vimeo.com/113989112
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Institut kritických studií, Antifašistická akce a Československá anarchistická federace vydávají novou knihu Paula Polanskyho Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná (1992-1995)

    Koncetrační tábor Lety u Písku, určený pro osoby žijící cikánským způsobem, řízený a spravovaný výhradně Čechy, je stále rozepsanou kapitolou z dějin českého anticiganismu. Jedná se o nepohodlný příběh, který měl zůstat zapomenut. Příběh českých správců, bachařů i úředníků protektorátu, kteří nebyli jen oběťmi, ale i viníky. Příběh holokaustu Romů, který zorganizovali Češi. V nové knize jím provází americký spisovatel a badatel Paul Polansky – osoba v Česku nepohodlná stejně jako příběh samotný.

    Byl to právě Paul Polansky, který na počátku turbulentních 90. let příběh koncentráku v Letech náhodou objevil. V archivech objevil šokující dokumenty a sesbíral příběhy přeživších, které jsou politicky nepohodlné a pro mnohé aktéry i kompromitující. Vyslal do veřejného prostoru porevolučního Česka vlaštovku v naději, že se jí někdo chopí a výzkum dokončí. Dosud se tak nestalo. Mezitím přeživší umírali bez morálního odškodnění a správci a bachaři tábora zase bez potrestání. Ostuda trvá dodnes – u místa tábora stojí vepřín.

    Kniha Tábor smrti Lety strhující formou deníkových záznamů autora přibližuje postupné objevování pravdy o koncentráku, a zároveň ukazuje peripetie, kterými Polansky prošel, když se snažil z Let udělat politický problém. Příběhy obětí a viníků z Let se v knize mísí s příběhy vysloužilých i aktivních politiků, disidentů, diplomatů i vrcholových úředníků státu, kteří měli a mají na osud Let rozhodující vliv.

    Knihu vydává v prosinci 2014 Institut kritických studií spolu s Antifašistickou akcí (AFA) a Československou anarchistickou federací (ČSAF). Křest knihy proběhne 15. prosince v prostorách galerie Národní technické knihovny v Dejvicích v Praze za účasti autora v rámci výstavy Xenofilia.

    Veškerý výtěžek z prodeje knihy bude věnován na kampaň za okamžité zrušení vepřína u místa bývalého koncentračního tábora v Letech.

    Paul Polansky — Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná
    http://www.lety.info/cs/

    https://www.facebook.com/events/1030903516935366/

    Tábor smrti Lety: Vyšetřování začíná 1992–1995
    https://www.youtube.com/watch?v=0VwPh9LfJR4
    JAKUBV
    JAKUBV --- ---
    MTO: nemyslím si, že by to bylo až tak ot, naopak to sem patří, angažované umění bez politiky je nemyslitelné. minimálně si dovolím na to jednou krátce reagovat, když už jsem to začal, protože to rusko nás myslím odvedlo trochu pryč, i když to s tím souvisí, protože hodně lidem okolo PL imponuje rusko i kvůli své autoritářské povaze a homofobii (podobně jako jim imponuje i maďarsko třeba)

    PL sleduju již delší dobu, je to žumpa, která dává záměrně prostor tomu nejhoršímu, co na naší politické scéně je. ne náhodou je nehnědlá, rasistická, islamofobní, homofobní. píší nebo psali do ní takové persóny jako lukáš petřík nebo adam bartoš. pod její křídla patří euarabie či právě protiproud. k mému zděšení jsem zjistil, že s nimi spolupracují i literárky. ruce si tam pomyslně podávají hájek s okamurou a třeba lenkou procházkovou, která bojovala proti církevním restitucím, aby zabránilo návratu těch zlých němců. to, že autoři z PL píšou i jinak a to, že pro ně dělá rozhovory i řada zajímavých lidí možná právě souvisí s nějakým posunem mainstreamu, o kterém psal ondřej slačálek

    samozřejmě, že i tín jsou v něčem angažované, protisystémové, levicové - v tom jsou ale nebezpečnější. podobný postup třeba zvolila dsss, pro mne ale ta rasistická a homofobní část zásadně neguje to, co pro mne levice je. podobné názory odmítám legitimizovat, či stát s nimi na jedné lodi. pokud budeme brát PL za relevantní zdroj, nesmíme se divit, že tu chovanec odmítá "etnické muslimy", foldynovi nevadí spolupráce s dsss a pro jednoho z poslanců čssd je homosexualita nemoc (a to jsem byl teď zlej jen na čssd, ksčm má k PL velmi blízko a vesele si notuje v parlamentu s tomiem)

    BELZEBUB1936
    BELZEBUB1936 --- ---
    Deset dní, které otřásly Žižkovem | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/12/deset-dni-ktere-otrasly-zizkovem/
    MTO
    MTO --- ---
    Nádherná Zelená / Belle verte, La (1996) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/38006-nadherna-zelena/

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MTO: odpor kvuli rusku tu neni kvuli 68...
    Ale co chtít po člověku co kontruje k dnešním systémům komunama a autonomií.
    MTO
    MTO --- ---
    RANO: stejne sme tu uz dost OT. tak bych to ukoncil. ale mas pravdu. nejlepsi informacni zdroj, je zadny zdroj - resp. tvuj instinkt.

    debata me zajima, odpor k rusku diky 68 tu je mimoradnej, a asi to bude chtit generace..

    tady bych to skoncil, navrhnete prip kam se presunout. uz je brzo tma a klidne bych i podiskutoval :-)
    RANO
    RANO --- ---
    MTO: pardón že se vmísím, ale pointu bych viděl v tom, že s informačními zdroji na tom ještě nejsme tak špatně, aby bylo potřeba pročítat parlamentnílisty, protiproud, za mě i toho neviditelnýho psa a tak, jakoukoliv myšlenku to diskredituje.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    THE WA
    Winterthur(CH)
    "Patria o muerte!"
    Hand painted reproductions of communist propaganda billboards seen in Cuba. Reproductions are installed on billboards with all geographical references are removed











    MTO
    MTO --- ---
    CROME: ja uz se v tom drobet ztracim.

    nevim kdy sem rekl ze vidim politiku ruska jako hraz spiknuti? rikal sem neco o navratu do minulosti?

    - o politice si iluze nedelam. to s tim navratem do minulosti nechapu? jako myslis znovu bipolarni svet?
    vidim reseni v komunach a autonomii.

    co si predstavujes pod pojmem demokraticke a neautoritarske? neco jako EU?

    prosim te rekni mi kolik valek rusko vedlo od Afghanistanu nepocitaje cecnu? jestli mas teda namysli tento typ imperialsmu?

    pokud mas na mysli krym, tak kdyby se to nestalo a ty mas vsechny koncetiny - tak uz te na NATO povolava k prosazeni "demokracie" v rusku

    Imperialismus – Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Imperialismus

    "Imperialismus je pojem užívaný k označení velmocenské, dobyvačné, expanzivní a militantní politiky, vedené snahou o rozšíření vlivu jednoho státu nad jinými s cílem vytvoření velmoci nebo získání dominantního vlivu nad územím, na které si tento stát činí nárok z historických, nacionálních, náboženských, ekonomických nebo politických důvodů (přírodní bohatství, levné pracovní síly, strategické body).

    Imperialisté svoji expanzivní politiku vždy zdůvodňovali jejím pozitivním dopadem (šíření civilizace, kultury, ekonomické prosperity, lidských práv nebo demokracie)."
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    11.12. 2014 18-19:30 Křest publikace Tomáše Pospiszyla: Asociativní dějepis umění.

    (for English please see below)

    Tranzitdisplay vás zve

    Křest publikace Tomáše Pospiszyla: Asociativní dějepis umění.

    Poválečné umění napříč generacemi a medii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film).
    Čtvrtek 11.12.2014 18:00-19:30


    Je tvorba současných umělců pouhou recyklací experimentů šedesátých a sedmdesátých let minulého století? Proč dnes výtvarníci míří do oblasti dříve vyhrazených literatuře, filmu
    nebo divadlu? Je naše vnímání východoevropského umění před rokem 1989 deformováno politickou perspektivou?

    Pět případových studií spojuje motiv nepřímých a někdy i nevědomých mezigeneračních dialogů. Tvorba současných umělců (Ján Mančuška, Kateřina Šedá, Barbora Klímová nebo Eva Koťátková) je konfrontována s díly klasiků neoavantgardy (Jiří Kolář, Milan Knížák, Július Koller či Jiří Kovanda). To, co původně vypadalo podobně, se při podrobnější analýze ukazuje jako velmi rozdílné. Návraty současných umělců ke koláži,performanci, konceptuálnímu umění nebo experimentálnímu filmu jsou poznamenány dnešní zkušeností a staré postupy staví do nových významových poloh.


    Tomáš Pospiszyl se jako kurátor, badatel a publicista zabývá uměním 20. a 21. století. Publikoval několik knih, od antologií teoretických textů, přes monografie až po studie na pomezí dějin umění a vizuálních studií. Vyučuje na FAMU a AVU v Praze.


    V čase křtu publikace (18-19:30h) v tranzitdisplay bude kniha v prodeji se slevou (cena 200 Kč). Následné setkání s autorem se přesune do kavárny Mezi řádky ( Štefánikova 40, Praha 5). Všichni jsou vítáni.
    CROME
    CROME --- ---
    MTO: takze vidis politiku Velkeho Ruska jakozto prirozenou hraz zidozednarskeho spiknuti nebo jak to mam chapat? Jinou alternativu nevidis, jen zpet do minulosti? Co treba pro zmenu neco demokratickeho neautoritarskeho? Imperialismus neni alternativou kapitalismu.
    MTO
    MTO --- ---
    CROME: "skepse ci kriticke mysleni je ti az prilis vzdaleno" , ano temito slovy ohani rad JXD, kdyz sem zase omylem zabloudil na reflex clanky. jasny taky ctu bulvar a koukam na porno, abych jen nepodsouval ze na alternativni weby chodi urcita sorta lidi...

    vim ze se neshodnem, ale zkus si tedy predstavit - jak by to asi dopadlo kdyby tedy "demokacie" zvitezila, a uplne vsechny centralni banky na svete by patrili pod FED?

    1984
    MTO
    MTO --- ---
    CROME: no vidis. ten spek je prave o tech idealech napravo nalevo. protoze je to uplne k hovnu...
    vsechno je to o cloveku.

    on to ten havel nemyslel zle. jen se obklopil blbejma lidma a rad se nechal pochvalit. ale zas vsechna cest ze tu absurditu dotah do konce :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam