• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    KO-TA-NEJVYS-S-I-BOD-PRAHY


    [Vytyčení nového nejvyššího bodu Prahy]

    Víte, kde najdete nejvýše položené místo v Praze? Tahle otázka zní možná triviálně, ale odpověď na ni už nemusí být vůbec jasná. Naopak může být středem mnoha pohledů, kde nejde jen o pouhou geografii. Novověká obsese vše změřit a zdokumentovat způsobila, že nám pod povrchem začala unikat skutečná podstata věcí. A právě nejvyšší bod Prahy ztělesňuje tyto paradoxy a tragikomiku dnešní doby.
    Připojte se k nám v neděli 23. července na pochod, který vyvrcholí slavnostním vytyčením NOVÉHO nejvyššího bodu Prahy. Akce trvá přibližně 3 hodiny a je vhodná pro všechny věkové skupiny a zájmové kategorie.
    Pro více informací sledujte profily "Nejvyšší bod Prahy" na sociálních sítích nebo Facebookovou událost, kde budeme postupně informovat o akci během července. Těšíme se na Vás!
    Více informací na letácích ve vašich poštovních schránkách, oblíbenébenzínové pumpě, či nelegálním billboardu ve vašem okolí!

    Vytyčení nového nejvyššího bodu Prahy
    Vytyčení nového nejvyššího bodu Prahy
    https://www.facebook.com/events/577344011002620?active_tab=about

    Nejvyšší bod Prahy (@nejvyssi_bod_prahy) on Instagram
    Nejvyšší bod Prahy (@nejvyssi_bod_prahy) on Instagram
    https://www.instagram.com/nejvyssi_bod_prahy/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    top shit!

    Roma illegale - Trailer Ufficiale
    https://www.youtube.com/watch?v=AFB9FOHrYa0&feature=youtu.be
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    FRUITS:

    Hulova v aktualnim Respektu:

    To, co potřebujeme, rozhodně není další "konsolidace" kulturní politiky, která po úspěšném vytvoření systému pobídek "stabilizuje" i profil jedinců dosud poněkud nečitelného stáda, již budou "připuštěni" k dotovaným úkolům. To, co potřebujeme, je pravý opak: umělce, co přestanou schraňovat účtenky k proplacení grantů a sami začnou systému vystavovat účet.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Je možné ztvárnit filozofické myšlenky tancem? Úvahy Alice Koubové a pohybové představení souboru Tantehorse se potkávají v elegantně zrežírovaném filmu, který útočí jak intelektuálně, tak s elementární lidskou srozumitelností. Krize – změna – vzdor nepříznivým okolnostem.

    Premiéra 1.7. v 18:00 s sekci Imagina https://www.kviff.com/cs/program/film/63/40137-propojme-se-vcera

    Let's Connect Yesterday / trailer
    https://vimeo.com/817639029


    Resilience in between resignation and revolution.
    Resist means to stay in a situation, even if it is desperate!

    Resilience as the ability to cope with crises and unexpected disruptions is portrayed in this film through movement performance and scientific lecture. The viewer is offered the opportunity to understand situational sequences that simulate principles such as homeostasis, finding supports and resources for adaptation and transformation, on two levels. First on an abstract emotional level, then through concrete philosophical interpretation. The acceptance of ambiguity is not only a condition for the perception of an artwork, but also one of the essential prerequisites for the development and maintenance of resilience. Loss of certainty, disorientation and liminal states are understood here not only as threats but also as states of high potentiality. However, a prerequisite for such a perception is the provision of a minimum margin of safety and trust. This artistic film by Vladimír Turner is based on the scientific research of the philosopher Alice Koubová and the theatre performance of the Tantehorse ensemble directed by Miřenka Čechová and Markéta Vacovská.

    director: Vladimír Turner
    DoP: Petr Racek
    second camera: David Ticháček
    additional camera: Vladimír Turner
    editing: Vladimír Turner
    sound: Adam Bláha
    color grading: Petr Racek
    assistant: Martin Král
    graphic design and VFX: Petr Kněžek

    16 minutes, Czech language with English subtitles
    2023

    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Před penězi dali přednost sluníčku. Okna s muškáty jsou výjimka, Praha s reklamou prohrává - Aktuálně.cz
    https://magazin.aktualne.cz/prahu-zamoruje-reklama/r~486e666e06bf11ee8c6f0cc47ab5f122/

    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Před nedávnem chtěla dokonce jedna studentka našeho ateliéru znárodňovat bohatým lidem majetky a když jsem se jí zeptal, zda by své umění také rozdala lidem – tak se s výčitkou agresívně ohradila.

    ČAVU | Dopis Jiřího Černického VŠUP
    https://cavu.cz/dopis-Jiriho-Cernickeho-VSUP
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Director Sam Lawton, a 21-year-old film student from Nebraska, later told me he used OpenAI’s DALL-E to alter the images. He assembled a series of photos from his childhood, fed them to the AI tool, and gave it various commands to expand the images: to fill in the edges with more cows, or trees; to insert people into the frame who hadn’t really been there; to reimagine what the kitchen looked like. Toss another puppy into the bathtub—why not? Lawton showed the AI-generated images to his father, recorded his befuddled reactions, and inserted the audio into the film.

    “No, that’s not our house. Wow—wait a minute. That’s our house. Something’s wrong. I don’t know what that is. Do I just not remember it?” Lawton’s father can be heard saying.

    https://www.wired.com/story/where-memory-ends-and-generative-ai-begins/
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Adbusters Mindbomb - Hummingbird
    https://www.youtube.com/watch?v=u3odqNuUx0w
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Galerie Roudnice | Herakleitův princip / Sto let uhlí v českém umění
    https://galerieroudnice.cz/vystavy/herakleituv-princip-sto-let-uhli-v-ceskem-vytvarnem-umeni



    Málokterá surovina zaujímá v umění natolik výrazné postavení jako právě uhlí. Coby materiál představuje od prehistorie jednak základní výtvarný prostředek, jednak v současnosti celospolečenské kontroverzní téma. Logicky nejvíce rezonuje v regionech s uhelnou minulostí a ekologickou stopou, k nimž se řadí také Ústecko. Uhlí je prokletí i každodenní chleba, pozoruhodný třpytivý nerost i zdevastovaná krajina. Uhlí je prostředí politické lobby i zavalená šachta. Produkuje bohatství, a zároveň vymazává obce z mapy.

    Uhelný stín se nese celým stoletím naší historie. Skupinová výstava zahrnuje nezaujatý umělecký přístup i fascinaci matérií hořlavé fosilie. Objevuje „krásu“ i odvrácenou tvář těžební krajiny. Reflektuje socialistickou oslavu hornictví i kriticko-environmentální pohled dneška. Odehraje se ve městě, které náleží k regionu těžebního průmyslu, a přitom je dostatečně daleko od všech notoricky známých lokalit, aby mohlo podat objektivní svědectví o jedné zemi a jedné krajině v průběhu staletí. Široce koncipovaná výstava, rozprostřená do celého prostoru Galerie Roudnice, představí známá jména i zapomenuté práce české výtvarné scény. Velký akcent je kladen na současnou tvorbu. Pokryje mnoho výtvarných oborů od olejomalby a grafických technik po instalaci, performance a video.

    Příklad zastoupených umělců: Daniel Balabán ▪ Vladimír Boudník ▪ Cyril Bouda ▪ Jiří Černický ▪ Martin Dušek ▪ František Gross ▪ Jolana Havelková ▪ Julie Hrnčířová ▪ Dalibor Chatrný ▪ Magdalena Jetelová ▪ Jiří John ▪ Ivan Kafka ▪ Pavel Karous ▪ Michal Kindernay ▪ Stanislav Kolíbal ▪ Bohumír Matal ▪ Pavel Mrkus ▪ Martin Netočný ▪ Jaroslav Paur ▪ Jiří Petrbok ▪ Rafani ▪ Michal Ranný ▪ Jan Steklík ▪ Pavel Sterec ▪ Josef Sudek ▪ Tomáš Svoboda ▪ Miloš Šejn ▪ Václav Špála ▪ Jakub Špaňhel ▪ Dagmar Šubrtová ▪ Vladimír Turner ▪ Květa a Jitka Válovy ▪ Robert Vlasák ▪ Martin Zet ▪ Jan Zrzavý ▪ a další
    FRUITS
    FRUITS --- ---
    STATUS UMĚLCE A UMĚLKYNĚ TEĎ!
    Kulturním pracovníkům a pracovnicím rostou náklady, ale ne příjmy. S přesunem živé kultury do vyšší sazby DPH se navíc zvýší vstupné na kulturní akce, a proto lze očekávat i méně návštěvníků a návštěvnic. Ze státu do kultury více peněz v budoucnu proudit nebude a OSVČ, kterých je mezi pracujícími v kultuře skoro polovina, brzy tvrdě narazí kvůli zvýšeným odvodům. Máme se tedy spoléhat na soukromý sektor, který je v podpoře kultury značně vrtkavý, nebo si snad najít úplně jinou práci?
    Kulturní scéna v současnosti nutně potřebuje systémové řešení. Česká legislativa – jako jedna z mála v celé Evropské unii – nerozlišuje mezi podnikateli a umělkyněmi na volné noze. Takový model se ale během pandemie a především dnes v souvislosti s ekonomickou krizí ukazuje jako zcela neudržitelný. Je třeba zásadně redefinovat pravidla podpory kultury.
    V současnosti je nutná taková podpora kulturních aktivit, která neznamená jednorázové navýšení financí od státu, ale primárně zajištění základních jistot. Mezi ně patří kompenzace příjmů, které vypadnou z důvodu nemoci či péče o blízké, narovnání pracovních podmínek lidí, kteří pracují v kultuře většinou na volné noze nebo v nikdy nekončících částečných úvazcích a krátkodobých smlouvách, férové ohodnocení práce v kultuře a zajištění důstojného stáří.
    To podchycuje zákon o statusu umělce a profesionála v kultuře, na který v Česku ještě stále čekáme. Jak dlouho ale budeme ještě čekat? Až úplně vyhoříme a kulturu budou provozovat jen ti, kteří si to mohou finančně dovolit? A koho všechno tato legislativa zahrne? Status umělce je součástí Národního plánu obnovy a české ministerstvo kultury jej musí do roku 2024 připravit. Hrozí však, že bude přijat jen v minimální úpravě, která podchytí pouze výkonné umělce a nijak nestanoví návazná opatření týkající se daní, pojištění či podpory práce v kultuře. Může to ale vypadat jinak?
    Přijďte společně s námi položit tyto otázky před ministerstvo kultury!
    5. 6. od 10:00 do 14:00
    Program:
    10:00 – 11:30 Vyjádření z jednotlivých kulturních odvětví
    12:00 Kulaté diskuzní stolky + oběd
    13:00 Hudební performance
    Akci spolupořádají časopis Artalk, Asociace spisovatelů, Asociace malých nakladatelů a knihkupců, Spolek Skutek, Synth Library Prague, Galerie GAMPA, Galerie Hraničář a další.
    Status umělce a umělkyně TEĎ! Manifestace před ministerstvem kultury
    https://www.facebook.com/events/243800664913356/?ref=newsfeed

    GGG
    GGG --- ---
    Originál? Umění napodobit umění - kniha, katalog
    https://eshop.galeriehk.cz/original--umeni-napodobit-umeni/?
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    HYNEK:

    Policejní zásah na konferenci Vogue na Univerzitě Karlově? To není vtip! – A2larm
    https://a2larm.cz/2023/05/policejni-zasah-na-konferenci-vogue-na-univerzite-karlove-to-neni-vtip/
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    VOGUE MA VIC POZORNOSTI NEZ OBETI SEXUALNIHO NASILI NA FAKULTE

    Kontext: https://twitter.com/za_klima/status/1661795039859683329/photo/2

    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Vernisáž výstavy Cli-fi 2050
    31. 5. 2023, 18.00

    Ter­mín výs­tavy: 1. červ­na – 30. červ­na 2023
    Vernisáž: 31. květ­na 2023
    Orga­nizá­tor: Člověk v tísni
    Kurá­tor: Milan Mikuláštík

    Jak si součas­ní uměl­ci před­stavu­jí budouc­nost Země v roce 2050 v kon­tex­tu kli­mat­ick­ých změn? Čeká nás a naše potomky utopie nebo naopak dystopie? Máme možnost sami do toho­to vývo­je zasáh­nout? Odpově­di hledá skupinová výs­ta­va s mez­inárod­ní účastí v inter­iérech i exter­iérech Kasáren Karlín.
    GGG
    GGG --- ---
    Alfredo Jaar: One Million German Passports - Announcements - e-flux
    https://www.e-flux.com/announcements/531130/alfredo-jaarone-million-german-passports/

    In the rotunda of the Pinakothek der Moderne, the Chilean-born and New York-based architect who makes art—as Alfredo Jaar refers to himself—illustrates why he is considered one of the most culturally, politically, and socially charged visual artists of our time. As the late Okwui Enwezor wrote, “Alfredo Jaar’s work represents one of the most developed commitments by a contemporary artist in the blatant embrace of the structural link between ethics and aesthetics, art and politics.” The artist explores complex sociopolitical issues, bringing to the fore the ethics of representation. Through quiet and meditative works, Jaar confronts issues of great magnitude, bearing witness to humanitarian disasters and attesting to the impact of military conflict, political corruption and economic inequality throughout the world.

    Once again, Alfredo Jaar draws on an urgent topic of our times, responding to the invasion of Ukraine and European migration policy, including the current debate about naturalization in Germany. In the central rotunda, he presents an art installation that consists of one million German passports behind a high security glass wall. This is the number of people that former chancellor Angela Merkel welcomed to Germany in 2015. But this is also the number of people who later rejected her party CDU and voted for the right-wing party AFD. The installation questions citizenship and identity, in the face of an increasing refugee crisis due to climate change and ongoing conflicts as well as the unequal treatment of refugees depending on their origin.
    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Punctum - Krásovka
    https://www.punctum.cz/event/ambience-pozdniho-kapitalismu-promitani-videoartu-vladimira-turnera

    ...Vše spojuje kritické pozorování současné lidské společnosti – městské, pozdně kapitalistické, pod dohledem institucí; tedy společnosti ve stavu permanentní krize, sahající na limity planety, jíž obývá. Promítání představí Turnera v jeho pozorovatelské videoartové poloze. Ať už jsou to skrytá pozorování lidského chování, nebo inscenované performativní akce, statická, nebo pomalu se pohybující kamera žádá po divácích zpomalení a trpělivost – něco na způsobu dronového výrazu v hudbě, jemuž se Punctum rádo a často věnuje.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    WAS IST KUNST? - GHMP
    https://www.ghmp.cz/vystavy/dragoljub-rasa-todosijevic/

    Dragoljub „Raša“ Todosijević (* 1945) je srbský umělec patřící do první generace neoavantgardních umělců tzv. nové umělecké praxe sedmdesátých let. Společně s Marinou Abramović patří k nejvýraznějším umělcům bývalé Jugoslávie a dnešního Srbska. Témata a strategie Todosijevićových děl ze sedmdesátých let odpovídají zájmům našich umělců (Petr Miler, Petr Štembera a Jan Mlčoch) o práci s vlastním tělem v politickém smyslu. Jeho pozdější konceptuální práce se vztahují k rudimentálním otázkám historie a našemu vztahu k ideologiím v nejširším smyslu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam