• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno že bych byl nějak rozhodnutej to se říct nedá :-(
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    Ja jsem tomu otevreny temer s nadsenym ocekavanim. I pokud se ukaze, ze to pro tento typ hry neni to nejoptimalnejsi reseni, stale to bude neco noveho, co se bude dat vyvijet dal...
    Samozrejme ze pocitam s tim, ze to pro dost lidi bude tezke zahrat a ze bude potreba spousta trpelivosti, ale to je potreba vzdy, kdyz se zavadi nejaka nova sestava pravidel... Pokud ve hre nevyeskaluje nejaky globalni konflikt, tak se male sarvatky a duely snad nejak zvladnou a nebude moc nastvanych lidi... Myslim, ze to za to riziko stoji...

    Jen to bude chtit nejaky elegantni zpusob, ktery do toho zapoji nadprirozene schopnosti a nelidske bytosti (nedokazu si poradne predstavit, co ustoji takovy medved, natoz drak.;)))
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Dobre, muj nazor je takovy, ze se zmenam nebranim, ale nedovedu si je predstavit.
    Proste v dovednostnim systemu typu za dva, vyraz zbran, snizeni zraneni o jedna, porazeni, atd - tedy virtualnich efektu zasahujicich do boje a nekterych pracujicich primo s zivoty jde velmi tezko nasimulovat satrhovy system.
    A sam za sebe bych mel problem s tim (protoze je to pro me nezvyk) takto hrat i v situaci, kdy by to bylo jen na isty boj bez dovednosti - s dovednostmi uz nevim vubec.
    Osobne proste soubojovy system na malem mnozstvi zivotu a malem mnozstvi jednoznacnych soubojovych dovednosti vidim jako funkcnejsi kompromis.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Promázl jsem diskusi o rozlišování zbraní. Stále mě zajímá jak jste otevřeni změnám a novému soubojovému systému (lepší by zranění hráli, horší by se řídili pravidlovým sítem - tedy něco jako šatrh)
    Někteří z vás jsou pro. Zvažte to prosím ze všech úhlů, myslete ale nejen na sebe ale i na lidi, kteří budou třeba bojovat proti vám...
    BAGHEERA
    BAGHEERA --- ---
    PETRIUS: Rozhodně jdi do toho, když to umožní lepší hratelnost, odbourá složité výpočty (na ruce mám dva životy, těžkou zbraní přicházím o 2 krychle, mám však zboj, tedy jen jednu, ...zaokrouhleno nahoru... zbytek po dělení parametrem kondice...) a přitom to bude slučitelné se zbrojí a různou kondici postav. Hráči se to určitě pokusí přijmout.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Jsam rozhodne za.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    *ano VE skutečnosti...*
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    GREATDRAKE: ano ne skutečnosti šatrh, ale s pravidlovými prvky, pro lidi kteří prostě neví nebo to nedokáží zahrát.

    Svým způsobem by se na to daly ještě do jisté míry naroubovat věci jako Odolnost těla nebo Drtivý úder apod - ovšem chce to pořádně promyslet a zvážit jakým způsobem by se takové efekty hlásily/hrály - a dříve než se do takové práce pustím, hcci vědět jestli má cenu to zavádět už příští rok, nebo na přesrok, nebo na úplně jiné akci...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Šatrh? ;)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    HARALD: Zapas ale neni mimo pro nerealisticnost, nybrz nebezpecnost. Neni vhodno je tedy smesovat.


    ZAPPO: Inu ja u mnohych tezkych zbrani nevim, jak bych je v realu blokoval. Netvrdim, ze to nejde. Spise jsem reagoval na Lesziho poznamku navrhem dle meho pomerne jednoducheho pravidla.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno já bych se vrátil k původnímu tématu: jak jste otevření tak radikálním změnám jako je překopání celého soubojového systému?
    HARALD
    HARALD --- ---
    GREATDRAKE: nevím, nevím. tyto zbraně mívají v reálu velikou setrvačnost a nejsou vhodné pro boj proti jednotlivcům, protože po uhnutí bývá možno zbraň uchopit a útečníka odzbrojit. Pokud dáš pravidlo o neblokovatelných zbraních, měl bys dát i zápas. což mnozí organizátoři nechtějí.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Stuzky na zbranich jsou velmi spatne videt, navic to dle meho zavede spis slozitost, kdyz Petrius chce zjednodusovat.
    Krom toho, jistym zpusobem jde kryt vazne vsechno(pokud me nejaky praktikujici sermir opravi, zasoupu nohama), takze by tohle mohlo pro nekoho, kdo umi byt skutecne problem - odbouravat navyky atd....
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Inu kdyz to bude kryt - kryt neplati, zasah do ruky, kterou k tomu pouzil ;)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    rozhodně zajímavý nápad, těžko ríct jestli jde zrealizovat. Jestli to hráči pochopí a pojmou...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS:
    Mel bych jeden navrh k te paralympiade. Vyclen skupinu zbrani (obourucni sekery, palice, halapartny...), ktere, kdyz si je hraci privezou, orgove zhodnoti a prevazou stuzkou. Takoveto zbrane nejde kryt - jen uhnout.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mám v hlavě takový pravidlový systém, který by to nějak sešněroval a rány trochu rozlišoval. Základ by ale byl v tom, jak by to zasažený zahrál...
    Takže mimo takhle jednoduše řečené paralympiády, by tu byla ještě nějaké pravidlové síto a nějaký odstaveček jak jaké zranění vypadá a jak ho zahrát...

    Teď mi jde spíš o to, jestli jsou hráči otevření něčemu nového, nebo jestli chtějí zůstat u toho starého...

    Já se tenhle víkend opět přesvědčil že počítání životů je pěkně o prdu. Prostě už mě neuspokojuje...
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    PETRIUS: IMHO to chce s paralympiadou postupovat velice opatrne. Tedy vyrazovani koncetin ano, ale pouze po poradnem zasahu patricne masivni zbrani. Pokud totiz vyrazeni koncetiny zpusobi kazdy predbod drevenkarskou variantou kordu ci dykou do predlokti chraneneho natepnikem, je to otrava...
    Porad je to ale mensi zlo, nez zivoty rozdelene po tele (nestihas hlasit, pocitat, pamatovat si...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Začal jsem pracovat na pravidlech ale stojím před rozhodnutím jestli je nepřekopu celá.
    možnosti:
    - nechat jak byla ale dodělat
    - udělat systém "Paralympiády" dostaneš to do ruky - je vyřazená, dostaneš to do těla, jsi vyřazený + zahraj to jak umíš (systém by ještě více klad důraz na soudnost a férovost hráčů...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Některá křoví byla ve městě instalována uměle ;-)
    IORETH
    IORETH --- ---
    Ano, křoví je velmi atmosferické ;)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Ja osobne jsem na amtosfericke plizeni v krovi:)
    KEMENTARI
    KEMENTARI --- ---
    PETRIUS: To zní parádně. Já jsem víc na atmosféru a míň na plížení se v křoví... :) Inu, tušila jsem, že lidi přehání - ale musí to být fajn, stylové, když ty petky vidět nejsou. :)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Věk hněvu. Tak drastické jak říkáš to samozřejmě nebylo. Šlo především o to aby tyhle rušivé věci nebyly vidět - do stanu ti většinou nikdo nepoleze...

    A jinak probíhalo to mno jak bych to řekl. Gangy byly dost velké, takže se bály dělat menší akce aby nevyvolaly hned válku, a první spor ke kterému pak došlu vyvolal vyvraždění dvou gangů, které trvalo asi šest hodin (zabarykádovali jsem se na našem dvorku...)
    Zkrátka dva dny se neddělalo skoro nic a jen se jednalo (v noci to bylo pochopitelně akčnější...) třetí den strašlivý pogrom a poslední večer nastoupili mrtví hráči jako nové postavy (menší gangy po třecha čtyřech lidech) což bylo úžasné (kdyby taková byla celá hra, tak je to asi nejlepší akce na které jsem KDY byl...)
    To dvoudenní nicnedělání ovšem také nebylo na škodu. Po hře většina hráčů zjistila, že se z té reality nějak nemůže dostat. Celé to bylo o tom, že ROthas vyžadoval postavy na 4000 znaků (někteří dodali pochopitelně i delší historii) a díky tomu pomalejšímu rozjezdu měli hráči prostor své postavy dobře zarát a velmi dobře se seznámit.
    Já jsem znal všech 18 lidí ze svého gangu, a když začali umírat bylo to vyloženě tragické. Některé scény byly na slzy. Jak někdo říkal: "Bylo to jak z knihy..."
    Ve zkratce: méně akce ale strašlivě silná atmosféra...
    KEMENTARI
    KEMENTARI --- ---
    PETRIUS: To je ten (vypadlo mi jmeno) LARP, jak tam clovek nesmi mit ani petflasku? :) Jak to probihalo?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Tak tohle je výborné. Na navození atmosféry mnohem lepší, než stanové městečko z moderních stanů.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    grr :-P
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ale s cestinou zustali kdesi v pristavnich docich.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Chtěl jsem se vámi podělit o fotku z jefdnoho imho v některých směrech dost revolučního larpu v čechách. Zdá se, že jsem se zase dostali o krok dál.

    Mokrá čtvrť královského města Arku:
    (je to koláš asi ze dvou fotek...)



    Celé pokud možno autentické. "Iglůčka schovaná za zástěnama. Plasty nikde, všichni měli kvalitní kostýmy, žádné plynové vařiče apod...

    Pokud se vám zdá takový luxus na LARP zbytečný, věřte že je rozdíl na někoho si počkat za rohem reálného domku než za rohem provázkového domku... Zkrátka nikdo nevidí co dělaáte za tou zdí ať už je to cokoliv. Tahle prostá věc (a mnohé další) dělají s atmosférou takového larpu opravdu mnoho...

    Až do takového extrému se na JC bohužel asi nedostanu, ale rozhodně hodlám dosáhnout alespoň části tohoto...
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno hlavně jde o to jestli bude mokro nebo ne. Imho rozdíl stan/podkroví je v tom, že ve stanu si snáze udržíš klima které potřebuješ (teď na KK tam prý bylo nesnesitelné vedro...)

    Já mám ale na mysli něco jiného: velké gotičáky a budovy z krajinek, textilu či jiných materiálů. Nějaké nápady mám, nicméně čekám až tohle uvidím naživo.
    Také si pak musím spočítat na kolik to vyjde. Nechci aby registračka byla dvojnásobná (ikdyž větší bude to je jisté už tak..)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam