• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ja nevim, jeste dam vedet, mozna uz budu v Africe nebo aspon ve Spanelsku
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Sem... ;o)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: kam se chystas???
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    1. - 2.5. budu naposledy kalit v Olmu, toz klidne aj run...
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Ja budu 30.4/1.5 na Beltinu ale potom by to klidne slo. Tudiy doufam ye se chytnou i dalsi.

    http://www.beltine.cz/view.php?cisloclanku=2007120001
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    JVMLOK: Jedu do OL na carodky. Vzal jsem si volno ve stredu 30. a v patek 2. Tak nekdy Pa, So, Ne bysme mohli klidne zahrat.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    hm. Zeptam se zase. Dalsi termin?
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    OVERDRIVE: Anton z ruske kampane to taky umel, ale nikdy se k tomu poradne nedostal pri tom strileni po ghulech v dungeonech....
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    CHORCHE: zrovan prawitzovi jsem jednou popustil postavicku kyberzlodeje-doktora. byl to typek nevalne povesti, nevalne moralky, ale zato dost pokrocily reznik.
    cilem bylo poskodit obet dost malo na to, aby se z ni dal vytahat kdejakej drat a ten pak prodat jako secondhand.
    Prawitz to nikdy nehral, navic ta postava pak zkoncila na koleckovem kresle a zNPCkovatela, ale koncept uz tu byl.

    AD vizaz, ano ano prawitz byl prvni, ale jinak si moc podobni nejsou, ze :)

    Prawitz:

    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    tak tak :)
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    CHORCHE: omyl. To Atom vypada, jako dalsi Prawitz.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    MACLINKS: jo je to docela gut tema, stejne se pak dostanes do stadia, kdy to radsi ani vedet nechces (predevsim postavy, co toho maj plne kecky)

    hral uz nekdo typka, co by nejak vyznamne umel cybertechnologii a tak? jakoze upizlaval mrtvolkam kyber packu treba a cpal ji nekomu dal a tak? nebo mel kontrakt s docwagonem ci nejakou corps_?
    docela me totiz bavi, u postav plnych warem promyslet, kdy a jak a proc dostaly todle ci tamto, ale vicemenne to nikoho moc dal nezajima, tak si to nechavam pro sebe;)

    btw koukam, ze ID prawitz vypada jako dalsi atom :D
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    tak nemyslim si ze je to OT diskuze o tom jak vlastne funguje kyber patri do shadowrunu my uz sme to taky mockrat resily
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    OVERDRIVE: kdyz jsem psal dva obrazy, tak jsem byl opily :o) kazdopadne to nejde z jednoho :o) u nas delal typek diplomku a pouzil tusim 3000 snimku - a bylo to celkem ok, i kdyz si nepamatuju, kolikrat se mu povedlo "zmensit pixel" (ale mockrat ne :o) )

    Nahradit oko umelym je celkem trivialni, rekl bych, ucha taky... nerekl bych, ze je to srovnatelna technologie - treba to videni, to ti staci mit nejaky senzor, ktery nahradi sitnici, celkem ne moc vykonny chip a vystup z chipu zapichnuty primo do mozku (aspon tak nejak se to dela dnes)
    ucho, to je prakticky mechanicka zalezitost, v tom taky nevidim problem... Ostatne, prakticky jakykoli senzor napojeny na jakykoli nerv (rozumnym zpusobem) mozek prjime behem nekolika dni s tim, ze ho zacne vyuzivat jako svuj vlastni senzor.

    Ale je to kazdopadne OT :o)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ATOMOUSEK: to je otazka, ono zaprve prirozene zoomavani taky neni okamzite, oko navic samozrejme narozdil od fotaku, rozhodne nedokaze vnimat v 1/1000-1/8000 sec, spis ebych rekl, ze je to 1/25 s
    Takze technika je v jistem ohledu dokonalejsi, nicmene pokud pocitam, ze existuji masiny schopne nahravat a posilat dal vsech pet smyslu v realnem case, vypocet neceho jako je digitalni zoom se opravdu bude blizit nekonecne rychlosti IMHO.

    Jak rikam, jedine co pri soucastnem paradigmatu dela problem je ztratovost takovehodle zvetseni. Ty obrazky co jsem dal jsou 1:2 a problem to neni, ale zkus to 1:15 coz je dobry lovecky dalekohled.

    Fatalni problem se zvetsovanim je samozrejme to, ze pokud mas napriklad na lovecke pusce 1:10 optiku, tak v ni neudrzis ani jdouciho cloveka, ne tak beziciho a uz vubec ne klickujiciho zajice. Pokud je tam takova optika na pevno, tak nezbyva nez strilet na slepo. Klasicka obrana proti zvetsenemu mireni je zacit delat choticky pohyb.
    Profesionalnim resenim takove veci je samozrejme cekana na optimalnim miste, napriklad v Kill Bill to dela ta holka v anime vlozce, co ji pak haje LL. Musis byt celne k obeti a co nejdal, potom i jedouci auto vzhledem k uhlu, pohybuje se akorat rychle na to, aby clovek mohl efektivne mirit dost dlouho.

    V techle vecech je pak problem bocni vitr a realny odhad nastaveni vzdalenosti, kteremu prizbpusobujes napriklad predsazeni. U fotky a fotaku na stativu te vitr moc nesere, dokud neklepe fotakem, ale kdyz strilis, celou drahu letu dochazi k odklaneni kulky zavanem bocniho vetru, pohybujici objekt navic ma nejakou drahu, kdyz jsi celne, tak idealne drahu predvidatelnou, a ty jako strelec musis pocitat, ze sice pres optiku vidis vsecko jak na dlani, ale nadruhou stranu ta vec je od tebe realne 500 m.

    Ale to uz je asi vazne mimo ukol shadowrunu takovehle veci.
    Takze abych to shrnul, opticke je slozene z cocek a je videt, jsou to holt objektivy, digitalni je ztratove a sumi, ale nemusi to byt nijak zvlast zretelne, ze to pouzivas.
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    OVERDRIVE: no, ten elektronicky zoom taky neni bez problemu... musi dochazet k vyhodnocovani dvourozdilnych obrazu (tedy s posunutim), coz teda u oka je asi celkem ok, protoze to dost kmita, zanedbame vypocet, ale rekl bych, ze to dost zvysi reakcni dobu (s predpokladem neomezene rychleho vypoctu)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jinak dluzno podotknout, ze cim vetsi je u optickeho zoomu ohniskova vzdalenost, tedy vetsi priblizeni, tim vice jsou patrne pohyby samotneho zvetsujiciho pristroje.
    Klasika je dalekohled treba 1:15, coz je u fotaku superzoom s ohniskem cca 300mm, kdy udrzet to tak, aby clovek moh fotit aspon na 1/200 s. je vazne problem, u pusky, kdy miris cca minuty je to hodne halucinacni stav, proto se pouzivaji tripody a u fotek stativy.
    Nemluve o tom, ze u pistole proste presahne ohnisko tve natazene ruce a neuvidis samotnou zbran, takze bes smartlinku strilis naslepo i kdyz cil vidis bezvadne :)

    Ale to je imho blbost resit v sahdowrunu, je to jen takova profesionalni vlozka :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    vzhledem k tomu, ze posldedni dobou studuju optiku, protoze se bavim fotografii, tak: opticke zvetseni proste pocita s nejakou ohniskovou vzdalenosti a i u velmi malych cocek s realnym ohniskem od 15mm je ostrost vysoka na vzdalenost 2,5m - nekonecno, zvetseni i u malych optickych zoom je az 1:3, toho jde dosahnout optikou [ zmenou ohniskove vzdalenosti pomoci posunu cocek], ktera se bezne dnes cpe do nejmensich fotaku, tedy kdyz predpokladam, ze veskere draty a cipy budou v obrouckach, tak neco takoveho imho jsou brejle typu popelnikove dno minimalne.



    Zvetsovani elektronicke je dnes naprosto bezny fenomen prave a predevsim v techto malych fotografickych pristrojich a funguje tak, ze cip, do jehoz senzoru [pixelu] dopadaji svetelne castice za a] zvysuje svou citlivost, cimz dochazi k tomu, ze je potreba mensiho mnozstvi svetla na vytvoreni obrazu [zesilovac svetla], ale dochazi k sumu, protoze okolni elektrostaticky naboj je pri zvetsujici se citlivosti stale blize energii, ktera je potreba na vytvoreni obrazoveho bodu



    b] jednotlive pixely jsou vyhodnocovany snimacem v oblastech, kterych je u kvalitnich fotaku dnes az 1024 a jsou dopocitavany tak, ze kdyz dojde ke zvetseni, vlastne se vezme jen vyrez [jako kdyz vyrezes v GIMPU nejakou plochu] a podle rozlozeni pixelu na takto vyrezane plose v 1024 oblastech se mala cast obrazu [prave ten vyrez] dopocita na maximalni rozliseni nastavene ve fotaku. takze priklad je asi takovy, ze vezmes z velke fotky nejaky kousek, vyrezes jej a pak jej roztahnes na puvodni velikost te fotky. ziskas tim samozrejme zvetseni, ale taky obrovske nepresnosti.


    [obrazky jsou tvare NPC ze hry bloodnet]
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    tady nekdo objevil magic table :D
    ale ta je dost dvousecna - pro orientaci dobra, pro pouziti uz nic moc - viz ten jumpsuit a treba flashlight (coz ma tak velikost delobuchu) - tech tam das 6 a plno jo? proti tomu maj moje kapsace kapacitu aspon 25+ :D
    obdobne concealed holster - to spolkne taky hodne, takze to je asi velky, co na tom pak je to tajne?
    co se tyce cocek - jednoduche reseni, maj kapacitu jako k-oko r1, max2 a je to (vic se tam vazne asi nevleze)
    ad. armor modification - to bych resil jen o kolik sou ty hadry tlustsi (viz insulation, proste to ma vetsi kozich zevnitr), taky nemuzes mit protekce na vse, jinak budes nabalenej jak ledni medved... ale spis bych se soustredil na to, nehrat fire resistence jako *vlozku*, coz je strasna kktina, protoze to je treba bud uz rovnou s danym brncem koupit ci upravit, rozhodne si tam nestrkas neglize pod to, aby ti vse nejdriv shorelo (zminuju, protoze sme to tak hrali...)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Co termin dalsiho runu, at to nezakecame?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam