• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Labyrinty mi popravde mnohem vic sedi k resonancnim Resonance Realms, matrixovym metarovinan, protoze tam hraje mnohem vetsi roli racio. Metaroviny jako takove jsou u me ozveny emoci a hlavne prozitku veskeryho zivota, od ameby po draka. Ale popravde muzese pouzit cokoliv kdekoliv, dulezita je zabava :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jako ikony pro tyhle svety bych pouzil asi tohle, ale pozor, jsou to jen ikony, jakoze patri k tomu text, vypravenka




    bludiste typu Kavkuv Zamek... ty jej tam na konci vidis, muzes porad nekam smerovat, problem je, ze neni cesta kudy...





    struktura panelaku, mezi kterejma se strasis, se strida se strukturou veci, kterym proste nerozumis... jako treba se zvonkama, pred kterejma stojis a snazis se zazvonit na ten jedinej, kde ti nekdo otevre, kdyz za tebou stoji vrah se strunou, ktera te uskrti v bolestech, jenze ty nevis, na kterej zvone zazvonit a na kterym dome...


    Tohle je jedna ze struktur PEKLA aka roviny HELL
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Ja metaroviny pozuzivam v ramci pribehu a urcite jsem uz mel takovy, ktery nikde jinde nejsou. Treba Alexandrijska knihovna, ke ktere se muzes dostat jem pres metarovinu ohne, a kde ti pruvodce i strážce brány dělá Ezop :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: ad LeyLines... asi znas Johna Constantina, ze? Je to takovej jeden malo-moc mag.. rozhodne se vyplati par let sledovat. I kdyz stary verze maj osklivou grafiku [na dnesni pomery]... pribehama tykajici se magie jsou EXTREME vybocujici.... Prave kolem LeyLies se toci tak prvni 1/5 comixu a ROZODOPADNE doporucuju:

    Hellblazer (001 - 300) (complete) (- Nem -) (download torrent) - TPB
    https://thepiratebay.mn/torrent/8851128/
    JVMLOK: ad Shedim a cela ta nemrtva chazka: to je jasny prunik se svetem White Wolfu, kde se prave resi hodne nemrtvos, posednuti, magove, changelingove... na ruzne urovni horroru, magie a posedani... kazdopadne zajimava udalost ta laguna, pripadne mi, ze do toho mozna je mirne zamychanej Amber...
    hrajest treba nestandarni metaroviny?
    Treba prave LOGOS a PENUMBRA? To jsou metarovny, kery me vzdy lakaly. LOGOS je v mem podani rovina, z ktere vychazi vsechno, a mala zmena se odrazi "ve stinech" coz nejsou "shadow[run]" ale stiny prave te metaroviny, ktere jsou vsechny jen vicemene pokrivene odrazy, jako kdyz se krasny zame odrazi na jezere.

    Opozitem metaroviny je CHAOS, coz je metarovina, ktera nema VUBEC ZADNA PRAVIDLA a i TOHLE PRAVIDLO JE PORUSENO.... neco jako fraktalni chaos, ktery se sice opakuje, ale je to prilis slozite na to, aby to lidska/metalidska mysl mohla pojmout.

    Prunikem techle rovin je treba rovina ZEME+VESMIR s nasi fyzikou a tak, proste vyrovnana, alepson pro ty, co v ni jsou.

    Pak mam metarovinu HELL, kde vychazim z Hellraiserovske poetiky, a s Lovecrafta a Imagiky. Jde o to, ze nektere bytosti z techle rozmeru jsou natolik nelidske, ze jejich zamery maji uplne neparalelni, ale treba prichylne krivky s tim, co chces... takze treba HELL jako takove je neustale se preskupujici bludiste, kterezto je ale samo o sobe ziva bytost [takze v mnoha smerech je bludiste tvoreno masem, kostmi a slizem... tak jako lidske-nelidske tela. Poskozeni bludiste vede k regeneraci... mezi tim vsim je IN OVO, nebo LIMBO, jakoysi ocistec, ktery ale neni jen ocistcem v Boshovskem a Dantovskem smyslu, ale jakymsi mezikrokem, kam se propadne/utika... mezi-rovinou, kde bytosti "dli" v bezcasi a mohou byt probuzeny, vytazeny....
    Vsechny tyhle roviny obsahuji bytosti, ktere jsou vetsi jak rozmerem, tak casem, nez 3d vesmir [nebo kolik D uz nase matematika vymyslela.... nejmin problemove je treba nesvate zvatlani a neeuklidovska geometrie samozrejme ;]

    Rovina PENUMBRA je rovina snu.... problem je v tom, ze sni vsichni... tedy androidi o elekronickych oveckach, psi o behani, elemental ohne o jadrech planet, nemrtvi o zivote.
    V tehle rovine muze potkat Zmeje a Kosteje Nesmrtelneho stejne jako sny o absolutni slasti....
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: Year of the commet se tyka pruletu Halleyovy komety. Dalkovy senzory prijdou na to, jze je v ni velky mnozstvi Orichalca. To se s jejim priblizovanim zacne obbjevovat spontanne nna ruznymch mistech na zemi jako surovina k tezbe, vetsin mist lezi na dracich liniich (neco jako manovy silocary, toci se kolme toho cela geomancie) Korporacky zacnou zavodit kdo dostane na kometu sondu, nicmene rada "nehod" vede k tomu, ze se tam nedostane ani jedna. Nehody jsou vsecko od vadnejch komponentu ptres umrti clenu posadky IIRC az po sestrel modulu tusim AZT pri pruletu vesmirnym testovacim polygonem Aresu (StarWars zbrane atp.)
    Jako dalsi efekt probehlo SURGE, neco jako druha goblinizace, a metarasy se jeste dal roztristilyna spoustu podrruhu (ve 4ed v Runners Companion je pekne shrnuty vsecky mutace. Ale nic nebrani vymyslet dalsi)
    Deep Lacuna je imo soucast Plotline ktera byla utrzena a nebiude pokracovat, ale misto jako takovy je docela masakr.
    Velky casti LA jsou prekryty neciom co se nazyva Alchera...teorie jsou ruzne, od magicke fatamorgany az po prunik s metarovinou. V dusledku toho cely ctvrti zmizely z povrchu zeme, propadly se pod hladinu atp. Pod zbytkem existuje obrovska sit tunelu, ktera je vicemene zatopena a pristupna jen miniponorkam a potapecum...a vodnim druhum, a nikdo nevi jak je velka a co tam je. Samozrejme...lovci pokladu a paseraci nespi takze to je jednen ze zpuvsobu, jak se podobnou miniponorkou dostat pod hranicnim pasmem az do Aztlanu, kde nektere tunely usti.
    Obecne uznavana metateorie mluvi o tom, ze v 4 svete stal na miste LA nejaky Caer...pevnost kde se metalidstvo (tehdy se jim rikalo Namegivers) schovavalo behem vrcholne krivky magie, kdy padly brany do hlubin metarplani a na svet prisly Horrory, cca demoni kteri se zivili bolesti a uterpenim vseho zivyho...doba se jmenuje Scourge, a nezustane po ni vetsinou nic moc. Akorat to nevydrzi dlouho, jakmile magie klesne, Horrorry se musi stahnout, ty nejsilnejsi prvni, a lidi kteri prezili v podzemnich pevnostech...Caer...a jinejch ukrytech, ktery odolaly horrorum, kolonizujou zemi zpatky...kolem toho se toci Earthdawn (btw jmeno pruzkumne vzducholode ktera jako prvni vyrazila hledat prezivsi, aby na koci sve drahy nekde zzmizela, nespis sezrana atp :))

    Teorie pravi, ze se diky obnoveni orichalca, ktery je vsude ve stenach tech tunelu ve zvlastnich vzorcich vepsany asi do magickejch ochran, ziskaly ty ochrany puvodni silu a v podstate vratily teren do puvodni podoby do dob, kdy tam jeste byl Caer.
    Dulezity je, ze jak se kometa vzdali, Orichalcum z lozisek zmizi a vrati se inertni zemina atp, ale alcheraa Deep Lacuna zustaly kde zustaly. Stoji za to si to precist, Deep Lacuna a LA je rozebrana tusim jeste v Runner Havens nebo Corporate Enclaves. Dobry misto na behani :)
    Jeste myslim ze te dobe odpovida navrat Ghostwalkera do denveru a prichod Shedim...to jsou v podstate poctivi nemrtvi, nizsi demoni z hlunbin metaplani ktreri posedaji mrtvoly zasly nasillnou smrti a vysavajici zivo ze vseckyho zivyho s jedinym zdanlivym cilem...vsecky zabit a rozpoutat co nejvetsio vrazdeni a valky (jeden z vyssich Shedim posedl zavrazdeneho islamskeho klerika Ibn Eisu a v jeho podobe vyhlasil Jihad, chvili trvalo nez to srovnali)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ==== Jinak navrhuju SR diskuzi udrzet v intencich meho Shadowruniho auditu, takze tenhle text dam i tam, a prosim spis odpovez tam, jestli muzes ====

    JVMLOK: tady se to spoilovat asi muze: - me pravde pripadlo, ze ti dava prote jsou chytri jak mag s hulkou v prdeli a pritom jakoze nic moc nerikaj. Spis mi pripadlo zajimavy, jak je jeden rozhovor, kdy ti desne tajuplne vyvesti, ze existuje nejaka hrozna nelidska inteligence, ktera ovlivnuje vsechno mozne.
    Sice to byla informace, za kerou bych ji nakopal do... nevim, kam se koupou duchove, asi do duchovni prdele, pac jsem se zrovna rozhodoval jestli necham pezet AI a zaroven co udelam s Drackem..., takze NE-LIDSKA inteligence? tyvole dik holka....

    Nejhustsi je rozhovor s Lowfirem, kdyz pak jedes v metru, a on ti rika:
    - Dik, ze jsi poresil draka jak jsi poresil [zas tak spoilovat nemusime ;] a ted se muzes rozhodnout, bud pujdes do paktu s drakama, nebo proste na dalsi zastavce vystoupis a ni se nestane.
    Jsem vcelku nasranej, ze jsem predtim saveoval nekde daleko, kde uz se mi to nechce resit, pac ja [a tady priznavam, ze jsem to delal proti VSEM pravidlum, ktery ctim, kdyz hraju postavu - tedy NIKDY NEUZAVIREJ SMLOUVU S DRAKEM]... proste jsem se rozhod, ze mu reknu ze do toho s nim jdu [byla tam moznost explicitne rict : FUCK JU, ZLUTOOCKO ;]... no, a jakoze dobry, tak jsi se stal clenem draci suity a v titulkach: Flux State prestal po nejake dobe existovat, protoze jej napadla armada jednoho zlutooka a tim zkoncila svoboda Berlina...
    Zajimalo by me, jestli, kdyz bych jej poslal do pitche, jestli by titulky byly nejaky jiny. Ale podle me ne, pac se to drzi offiko liniie, kde je receno ze Kroup FluxState zkopal do kulicky, pokud si dobre pamatuju.

    Jinak mam prosbu: cet jsi sourcebooky okolo roku komenty?
    Zacet jsem se poradne do ctyrek, hlavne kvuli timeline a tak, a je tam vcelku dost odkazu na cast, kterou ja sam neznam a nebudu mit asi cas ji precist... resi se tam, ze priletela komenta, byly nejake zavody kdo se ne ni dostane driv, procez se neco hrzone posralo, zjevily se nove meta-efekty [od ras az po nevim co]... a mimo jine hromada orichalka 4free.
    Taky neco, cemu rikaji Deep Lagoon.

    Muzes mi to nejak shrnout pls?
    Co se presne stalo v tomhle sourcebooku. Znam vsechny hmyzaky, zaznamenal jsem i Deus, ktereho jsem teda ja zahral jinak, ale kupodivu to melo skoro stejne vysledky jako oficialni liniee [cet jsem sbook az po zahrani obdobne linie ;]....ale rok komety a pripadne sprizne booky neznam.

    Kuju....

    ==== Jinak navrhuju SR diskuzi udrzet v intencich meho Shadowruniho auditu, takze tenhle text dam i tam, a prosim spis odpovez tam, jestli muzes ====


    JVMLOK: JVMLOK: JVMLOK: dik zkusim
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    z Amaozn Kindle to nevystracham, ale tohle by mohlo fungovat. GL.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: mam to koupeny na kindlu.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: dwnld? gdisk?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: jojo to je ono
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: muzes na tohle bud hodit link, nebo napsat celou bibliografickou citaci, at si to muzu nekde poridit?

    je to tohle? http://www.barnesandnoble.com/w/rewire-richard-oconnor/1117163983?ean=9780698156968

    mmchodem tohle je i k aktualne nadhozenemu tematu tady : [ Cyber.Punk: cyberpunk is not dead! cyberpunk is NOW! : SubHuman, PostHuman, TransHuman, InHuman ] [takze repast]
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: moje field medic tady nekde plapola pruvanem:
    Nina Fourleaves - Combat Medic - Karmagen - Final Cut
    http://forums.shadowruntabletop.com/index.php?topic=3650.msg180217#msg180217

    je tam jak zacinajici postava tak "nextgen" pro military rescue team kampaň
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: popravde mam posledni dobou nejradsi runy kde se strili jen naprosto minimalne. Ne ze bych byl pacifista :) ale presli jsme od military ke spionaznim romanum.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Ctu ted docela zajimavou knizku, jmenuje se Rewire, a je tam par zajimavejch poznatku z psychologie/psychiatrie/neurovědy. Kromě neustálýho učení mozku a vytváření nových stop a synapsí, a faktu, že se přišlo na to, že narozdíl od různých přecdchozích terorií se produkce mozkových buněk vlastně nikdy nezastaví (dřív se učilo, že jejich počet je konečný a daný někdy ke konci dospívání) je tam uvedenj experiment, kterej mi v souvislosti s RPG/simulací jako tréninkovou metodou dává docela dobnrý smysl. Naučili pár studentů hrát na piáno, pak první kontrolní skupina pokračovala v tréninku každá den, další kontrolní skupina se na to úplně vysrala a další kontrolní skupina trénovala jen "jako" v imaginaci. U skupiny která cvičila a u té, která cvičila jen v představách ukázalo EEG další rozvoj snynapsí a prohlubování naučené "aktivity", ti co se na to vykašlali tuhle dráhu v pdostatě ztratili. Ve zratce, jde o dráhy které mají při jednáíání vliv na naše reakce v nevědomé úrovni, naučené a bleskové reakce a odpovědi systému nevyžadující vědomou kontrolu.. Proto mi přijde, že cvičit systémové myšlní, rozhodování na základě nedostatečných informací, proaktivitu při dopl%nování potřebných informací, aby rozzhodnutí bylo co nejlepší ve vztahu k požadovanému výsledku atp, na to se nejen shjadowrun hodí víc než dobře.
    Taky jsem někde četl, a to nevím přesně zdroj, že člověk který pochopí aspoň pravidla dračíku nebo jiné hry, má mnohem větší tendenci se na svět dívat jako na souhru určitých faktorů a je lepší v analýze situace a možných výsledků jednání. Opět, na podvědomé úrovni. Trochu to do svých her asi implementuju.
    Na druhou stranu, čistě expresivní umění, čímž může RPG session taky dost dobře být, už jsem dlouho nezažil. Holt, vyprávím příběhy s pointou....začínám při stavbě od konce dost často, abych věděl jaké stopy a indicie můžu nabídnout.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    MMchodem, toho, co mluvi v popredi CHCI hrat asi tak nejvic ;]

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem, jedna z budoucich NPC, resp pozdej mozna PC: Zee, field medic

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem MLOKU, co rikas na to, ze postavy se nedefinuji zezacatku v cislech, ale jen v 20 bodech, kdy vis, co asi hrac chce, a pak k tomu smerujes run, a on se musi rozhodovat, coz vede k tomu, ze nakonec mas postavu v cislech.
    Samo jasne, bych treba nekomu jako Ty, kdo uz Run nejakej cas hraje udelal neco vic psycho, ale...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem TOHLE je presne run, ktery preferuju, podle me udelat z minima maximum je dovednost Ceskych Shadowrunneru, neni to asi dost US-like, pac tam se hraje na to, ze jako delas veci "according book" ale to neni hackerina... to, ze nekdo hackne system tak, ze misto tanku pouzije stovku sekacek a pyrotechniku z cinskyho kramu, to ROZHODNE ocenuju,... a zkus proti tomu postavit postavu na "beta, delta.... AAA levelu"... proste to neda, pac proste kobercovka a zichrhajcka ve spravne situaci plne nahradi HI-tech dilnu plnou nastroju a software



    GILHAD --- --- 20:32:47 21.7.2015
    (+1)
    JVMLOK: Tak tohle v podstatě hrajeme podle SR, akorát se občas až tak detailně neřeší zdroje u laciných věcí z OBI/od vietmaců/levné čínské pyrotechniky a podobných hraček, které nemají reálné bojové hodnocení - ani přímý zásah čínskou rachejtlí nedonutí kohokoli si házet na obranu, pokud má aspoň náznak improvizované pancvesty, ale když se rozprskne robokopovi před obličejem, tak je šance (nikoli jistota), že dotyčný mrkne a cukne hlavou, protože prostě to na kameře vypadá dobře. Sestřelit sekačkosondu taky není problém, zásah pistolí do motoru ji vyřadí, zásah do výmetnice odzbrojí, zásah raketou anihiluje. Problém je když těch cílů jsou stovky, každý z nich střílí desítky rozprskávacích světlic a vzduch je plný alobalu - to pak je prostě zmatek - stejně jako třeba v písečné bouři či vánici. A problém je, když protivník očekává realnou opozici na své úrovni v počtu kusů a najednou zjistí, že je mnohonásobně přečíslen něčím, co nemá v databázi. Tak se splaší a naplní vzduch nejen olovem, ale i těžšími kalibry, čímž se situace moc nevylepší, neboť je pak vzduch taky plný železných kusů letících všemi směry. Na radaru, sonaru i kameře (v noci) je to prostě bordel na kvadrát. Vzhledem k odolnosti cílů boj netrvá dlouho, ale než se stihne usadit prach, tak těch pár kol (tuším 7 nebo tak nějak), co jsme potřebovali získat, uteče jak nic. A pak už je celkem pozdě. Rozpočet byl nějaké tisíce nových ...

    (a moje postavy mají dovednosti typu Kutilství K/O 6 a podobně - se souhlasem GM a ve správných rukou strašná věc - měl jsem i postavu se skilem The Incredible Machine 5)

    Všechny moje divné akce byly založeny na tom, udělat něco absurdního, co protivník prostě absolutně nečeká a na krátkou chvíli ho vyvést z míry. Místo šílených čísel na útok / obranu radši sázím na šílená čísla na překvapení / zmatení :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam