• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    BUBLINKY: Už jsem to našla.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Báječné! Bude běžně k dostání?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Ale vážně: ta sbírka, kterou sestavili pánové Piorecký se Šiktancem, vypadá velmi pěkně. A nenacházejí se tam jen protřelí bardi, což je zvlášť sympatické - kolega SORRYLOOKING se tam pěkně vyjímá.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NATASHA: Nu, vskutku, kdyby včera spadlo letadlo na Krásný Ztráty, byla by česká poezie prakticky na mrtvém bodě :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    A tuto neděli ovšem nutno rovněž vyrazit za poezií, neb:

    Viola Fischerová
    Petr Král
    Stanislav Dvorský



    KDY:
    22. 11. v 18.30

    KDE:
    Měststká knihovna v Praze, Malý sál
    Mariánské nám. 1, Praha 1

    Večer uvedou Jakub Řehák a Josef Straka.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Program letošních Dnů poezie http://www.denpoezie.cz/program.html visí pro všechny a stále na netu, ale čistě z pilnosti podotýkám:

    DNES v 19:00 Křest svazku Nejlepší české básně
    V rámci Dne poezie představí nakladatelství Host unikátní antologii!
    Nejlepší české básně (podzim 2008–podzim 2009)
    Nápad vznikl před časem v USA a dnes obdobné ročenky vycházejí v několika zemích světa. Výběr „nejlepších“ básní nebude sugerovat iluzi objektivity, ale bude výsledkem setkání dvou subjektivních pohledů na poezii daného roku i na poezii jako takovou. v tom je projekt Nejlepší česká báseň průlomový. Literární ocenění se u nás dosud rozdělovala výhradně kolektivním rozhodnutím komisí, což vyvolávalo iluzi objektivity a váhy takových rozhodnutí. Úroveň, na níž se pohybuje rozhodování o literárních cenách v posledních letech, ovšem ukazuje, že váha takového kolektivního rozhodnutí je velmi relativní. Nejlepší česká báseň tuto relativitu nezastírá. Jejím výsledkem by měl být jakýsi minikánon textů, za jejichž výběr ručí dva konkrétní lidé, a ostatní s jejich výběrem mohou polemizovat a diskutovat o něm.
    První široký výběr připraví editor Karel Piorecký (mladý literární kritik a historik, který se českou poezií soustavně zabývá) a z tohoto „předvýběru“ pak arbitr (což má být renomovaný básník, pro tento ročník se úlohy zhostí Karel Šiktanc) vybere podle svého uvážení ty nejlepší. Editor pak napíše studii o současném básnictví a arbitr úvodní esej, v němž se dotkne svého vztahu k poezii jako takové i konkrétních textů, které pro antologii vybral. Svazek nabídne přibližně čtyřicet až padesát básní, jež byly uveřejněny v uplynulém roce. Vybírat se tedy bude z básní publikovaných v českém jazyce v období od září 2008 do září 2009 v jakémkoli periodiku, sborníku, knize či na internetových stránkách. Nesmí přitom jít o překlad z cizího jazyka a stranou rovněž zůstane nově otištěná poezie nežijících autorů.
    Soubor bude uveden v rámci již několik let probíhajícího Dne poezie, který řadou akcí konaných na konci listopadu v celé republice připomíná památku narození Karla Hynka Máchy.
    Svazek pokřtíme za účasti editorů a autorů básní.
    Kavárna Krásný ztráty, Náprstkova 10, Praha - Staré město
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Nojo. Máte to těžké.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: A k tomu Bohdan Bláhovec. Toho zase nemůžu já. Navíc vypadá jako z Asterixe. No. On se i jmenuje jako z Asterixe.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Ano, v tom máš pravdu.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: to ale znamená, že nemá moc soudnosti, resp. decentnosti, když se nacpe všude a uvádí sám sebe, že? má hledat a uvádět jiné... nedávno jsem se ani nedokázal přemluvit na kateřinu rudčenkovou, protože se tam nacpal ten náš gott poezie...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Nu, aktuálně bych to viděla tak, že na akcích spojených se Psím vínem se prostě zástupce šéfredaktora nezbavíš. Ale budou tam jiní a zajímaví. A až bude dštít poezii Honza, můžem jít k baru na pivo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam