• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův


    Čtenáři vám nerozumějí? Kritikové vás urážejí? Múzy vás opouštějí?
    Nemůžete sehnat vydavatele? Psychofarmaka? Ženskou? Chlapa?
    V knihkupectvích nemají pro váš žánr více než půl poličky vlevo vzadu za fíkusem?
    Vítejte.

    Navštivte nástěnku, kde byla otevřena I. poetická knihoslídílna.

    rozbalit záhlaví
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: Nojo, jenže nikdo jiný ten pocit nejspíš nesdílí. Tak už se na to vykašli.
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: NAOPAK! Velmi me tesi, ze nevidis duvod k dalsim sporum, vitam to. A velmi vitam, ze v dusledku dlouhe a misty velmi unavne debate nachazim nejaky, sice maly, ale nejaky casove omezeny common ground s lidma jako je Tomasz. Vynechavam ted VELKEHO basnika FINA, protoze to je osobity pripad.

    Musim uznat, ze jste v AP v zasade rozumny lidi. Sice mate nektere debilni nazory, ale to mame kazdy, i ja. A mozna vas ted prekvapim, kdyz zduraznim, ze se nijak nepokladam za dokonalou, vyjimecnou nebo vyvolenou bytost. Jsem taky normalni clovek, ale na internetu funguje komunikace trochu jinak, jak rad predvadi VELKY basnik FIN: (FIN). Ten hnusny preskrtnuty text odmitam cist, kdyz to chtel skrtnout, tak to mel skrtnout, takhle je to hnusny, ten clovek nema cit pro estetiku. Ach, jo.

    Klub Autorska Poezie vnimam podobne, jak ho licis ty, nicmene v mych ocich predstavuje poetickou arenu, kde mimo jine soutezi mezi sebou gladiatori a ruzni VELKCI basnici, kteri se radi obouvaji do novych textu a predvadeji cestou zesmesnovani jinych, jaci jsou sami skveli, vzdelani, secteli, duvtipni, atd.

    Zhruba v roce 2005 nebo 2006 jsem se, jak to vidim ja, stal obeti tohoto systemu. Studoval jsem bohemistiku v Berlina, chtel jsem si trochu pohrat s cestinou, tak jsem zacal psat, mel jsem prvni povedene i mnohe nepovedene texty, no a VELKY basnik FIN se s velkou chuti pustil do rozboru meho chybneho pravopisu a snazil se mi vnutit, ze neumim psat cesky a mel bych s tim prestat. Tuto destruktivni kritiku jsem samozrejme odmitnul, ale nicmene jsem dost casu venoval sebekritickemu pohledu, zda uim psat cesky nebo ne.

    Dosel jsem po nejake dobe k nazoru, ze umim psat cesky. A chtel jsem to samozrejme VELKEMU basnikovi FINovi predvest, ale reakce byla naprosto stejna. Potreti jsem uz prisel v doprovodu kolegu z pranic a tkanic. Abych VELKEMU basnikovi FINovi rekl, ze uz si nemuze hrat na prvniho gladiatora. Jsem tu ja, a moje destruktivni kritika je brutalnejsi nez jeho.

    Takze jsem vstoupil do areny Autorske Poezie napotreti jako gladiator rovny nebo prevysujici VELKEHO basnika FINA a jemu podobne subjekty. Mam odhodlani to dokazat. Pripada mi to vtipne a zabavne.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: podívej, pokud někdo dokáže pročíst celý klub, věci řečené na nastěnce, projít i naše občasné podnětné připomínky* a na závěr zkonstatovat "to je debilní klub", tak tím neříká nic jiného než právě a přesně jednu věc: je debil sám. ostatně, každý mistr světa a přeborník vesmíru je většinou debil, skutečně inteligentní lidé si to o sobě většinou nemyslejí. a debilům marno, ach matičko, marno cokoliv vysvětlovat a zdůvodňovat - jen tím zbytečně zabíjíš čas a marníš cenné jouly, které, kdyby byly bývaly (v tomto případě) vynaloženy na bohapusté líné flákání, byly by vynaloženy mnohem lépe a efektivněji.

    * pravda, k dílům jiným než jeho či přátel, ale stane se - v daném klubu není nikomu nic slíbeno, a proto ani zavázáno, tam je naopak (právo kritiky, včetně té nelichotivé) vyhrazeno.

    skoro bych řekl, že jeden z klíčových určujících znaků pitomců je zhusta i snaha si vyřvat to uznání a dosáhnout zákazu toho nelichotivého. kdo umí, ten se totiž ušklíbne, přijde, vysype něco z rukávu a natrhne nám prdel. že. to dělají ti, kdo umějí - ti, kdo neumějí, a) učí (jak dí klasické české úsloví) a b) hájí "rovnostářské" pojetí "svobody" stylu: "my vám to můžeme strkat před nos, ale vy se nesmíte ušklíbnout".

    na závěr bych mohl podotknout "když se vám tam nelíbí, tak co tam, pro-zbožtělý-rozum, lezete" a jsme u dalšího taxonomického poznávacího znaku volů vytrvalých čiliže trolů: jako můra jsou neodolatelně přitahováni světlem a přitom furt řvou, že se svítí moc jasně, že se jim nelíbí jeho barva a že by to celé mělo být úplně jinak.

    zvláštní, že je nenapadne, že se s nima možná část z nás nebaví prostě proto, že (už) nechce a že ani na to nemají vůbec žádné právo a nárok.


    nekrm troly. když jeden náhodou chcípne, stejně se rychle najde druhej.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: Experiment a parodie jsou samozřejmě přípustné. U každého jednotlivého díla se Ti však může stát, že bude označeno za chabé. Pokud nechceš, aby k tomu došlo, nepublikuj tam.

    Obecně: je nesmyslné, aby ses snažil najít na konceptu klubu AUTORSKÁ POEZIE něco debilního. Není to debilní klub. Funguje spoustu let a přinesl řadě lidí spoustu podnětné kritiky i kladných ohlasů, které podporují v tvorbě, dal vzniknout přátelstvím etc. A je to živé místo. A to neříkám jako jakýsi arbitr, ale jako správce, pozorovatel, údržbář toho prostoru.

    Ty a jiní vůči tomu klubu máte výhrady. To je v pořádku. Proto jsem bez okolků souhlasila a založila alternativní místa, která fungují jinak, například tak, jak chceš Ty.
    V téhle chvíli už není důvod ke sporům. Chápu, že to může být zneklidňující ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Nikdo Ti neupírá kontakt s námi. Ale založil sis diskusi na trollení, tak si troll tam.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Hele, ja jsem se psani do AP uz dobrovolne vzdal a u tebe v nejhorsi poezii mam banan. Takze tohle je snad jedine misto, kde jsem v primem kontaktu s vasi komunitou. A ted me chces odsud vyhanet. Nemyslis si, ze to je trochu moc? :P
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Hele, koukej mazat prudit k sobě do Jedůvky, jo. :P
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Tu hlavu a patu chapu tedy tak, ze za parodie a experimenty clovek, ktery takove texty v neznalosti mistnich zvyku vlozi do AP, zarucene dostane pres cumak, protoze v AP se resi jenom vazne minena elitni poezie.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: To beze sporu. ;D
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: Když píšu sonet, ať je to dobrý sonet - v rámci pravidel sonetu. Když píšu dětskou říkanku, ať je svižná, vtipná, hravá, dobrá k zapamatování. Když píšu civilní poezii, opět - jsou tu kritéria. Atd.

    Když píšu takňák a je to mi to šumák, v Autorské dostanu přes čumák. Tak.
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Netusim, co myslis tou hlavou a patou. :-(
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: AUTORSKÁ není žádné "my". To, jak "se tam bude psát", ovlivňuje každý, kdo tam umístí svou báseň, a každý, kdo na ni nějak reaguje.
    Ať jsou tam vedle sebe klidně sonety, limericky, akrostichy či kýho čerta. Hlavně ať to má hlavu a patu.
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: to jo, ale ja mam vytribeny vkus... :D :D :D
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: Není na světě člověk ten, co by se zalíbil lidem všem...
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: co se tyce tohoto textu, tak jsme na jedny vlne – to je ze zivota a je to krasny...










    ... a moc bych si pral, abyste ve vasi byvale amaterske, nyni autorske poezie vice psali timto stylem a mene si vymysleli stylove vytribene nesmysly...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Stála bys na jedné noze, ale druhou by někdo něžně poponášel; aspoň tak se mi jevilo --- ještě tam cípem jsem.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Kdybych měla jistotu, že nebudu stát na jedné noze a ještě na cizí, byla bych bývala přišla, poněvadž ten popis večera....
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    A tedy včera ve Fra.
    Všechny ty tváře, natěšené, ta jména, co znáte, však uvidíte, Ondra Lipár fotil jak drak. A všichni nachystaní a že bude krásný večer; a byl.
    Taky byste chtěli, aby na vás přišel Šiktanc? Přišel ovšem i Pepa Straka, takže večer bylo možno považovat za skutečný. Navíc se i báječně jedlo, neboť Erik je bůh bašty.
    A já jsem tam mohla složit hold Anežce Charvátové, a tak jsme tam propleteni hovořili o vášni a o tlustých knihách a že to všechno má smysl, ó ano, mnoho jsme hovořili o smyslu a radosti z textu. Knihy voněly.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ŘEKNU TI
    z odposlechnutého rozhovoru dvou chlapců

    můžeš házet hořící slepice
    a zabiješ ho
    a získáš jeho schopnosti
    on přišel se žralokem
    který může chodit
    stejně jako ty
    vysál ti útok
    a ty musíš dát pancéřové želvě
    dvě stě lahviček
    máš rohy na hlavě
    a můžeš z nich střílet blesky
    fontánky ti dodají bič
    je druhé ráno
    bič a meč
    když si želvu necháš
    budeš ji muset nosit
    má samuraje
    ale můžeš se prokopat ven
    jenže bažiny
    jenže žáby
    nechoď na ně zkus se skamarádit
    každá má dvacet pět tisíc útok
    jedině ve spánku
    tam mají obranu nula
    jestli nějaká přežije
    zabije
    pět vesnic tři hrady
    nalevo most
    velké pavouky nezničíš
    ale můžeš si sehnat bytosti
    řeknu ti takhle:
    našel jsi obrovské skladiště životů
    sedneš si na šutr a čekáš


    Petr Hruška, Darmata, str. 18-19
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KONZUM23: Zatím jsou na webu jen fotky: http://www.vaclavhavel-library.org/cs/index/fotogalerie/1123/mistrovske-povidky-jana-zabrany
    Nicméně někdo to tam natáčel, třeba se časem objeví i záznam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam