• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAPRAHA 4 - rozšiřte naše řady .)
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    AXTHEB: hele ja neobhajuju to mimourovnovy krizeni ve smyslu ze by bylo buhvi jak krasny, to jiste neni. netusim nakolik je pro koho slozity a komplikacni ujit z metra tech 200 - 300m na potencialni zastavku tramvaje pred soudem, taky netusim nakolik je to vytizena / dulezita tramvajova linka nicmene zasypat to a postavit urovnovy krizeni s magistralou tak jak je na ipaku mi prijde uplne absurdni... jako aby se to tam nejak vyrazne ozivilo by musela nejdriv zmizet ta magistrala :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IZSTVOCH: Jako že by ty tramvaje nejezdily na Povstání? Super nápad.

    imho si ten podjezd zaslouží zničit, je to nejhnusnější místo široko daleko.
    LKA
    LKA --- ---
    LSDMASACRE, HVJ3R: tak jsem mel napsany pomerne obsahly vysvetleni, ale pri nejake korekci mi prestalo fungovat copypast. Podruhy to psat nebudu. Verim, ze se na me zlobit nebudete:)
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    ja hlavne moc nechapu proc nestaci prestavet ten podjezd jakoze ten nejak "humanizovat" pac to uz fakt muzou tu tramvaj do vozovny protahnout primo pred soudem a je to urcite jak levnejsi tak smysluplnejsi...
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    LKA: Drtiva vetsina dopravy je ale v Praze cilova. No tak je nasereme, proc ne, zejo? :) Omezovani dopravy je jedna vec, nebudu zacinat diskuzi na tohle tema. Ale zrusenim mimourovnove (leta funkcni) krizovatky naserou i me jakozto chodce a uzivatele MHD. Budu cekat na prechode, budu cekat v tramvaji a koukat na ridice stojici na krizovatce? Komu to teda pomuze, to mi proste nejak unika. Omezeni dopravy, to je pravda. Jake dopravy? Pesi i hromadne? Tak to potom jo, to do tohoto "konceptu" zapada vytecne.
    WRF
    WRF --- ---
    " zrušení mimoúrovňových křižovatek - to vše, aniž by to mělo negativní dopady na hluk nebo emise."
    opravdu neni nutne to zkoumat...
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    LKA: Vratislav Filler (jestli se nepletu, neco spol. s Auto*Matem):
    dál nečtu. tenhle cyklofašoun jestli má širokej záběr.... možná tak jedině ve věcech co se hodi jemu. klasická "levárna" říkat ostatním jak mají žít...

    mě podchod na Pražáku ani Na Veselí nevadí. nevadí mi ani když jedu na kole a musím kolo vést. nepotřebuju tyhle auto*matí akce a tyto lidi už vůbec ne. A na magistrále ať se jezdí kolem BB Centra klidně 120... :)
    LKA
    LKA --- ---
    Jen prihazuji text pro doplneni souvislosti te rekonstrukce, jestli Vam to da lepsi obrazek. Ona ma dost sirokej zaber v planovanem konceptu cele Prahy, celkove smerovani mesta a omezeni dopravy ve meste. Zatim jsem projekt detailneji neprochazel, nektere veci mi tam prijdou divne, ale svuj nazor jeste nemam.

    Vratislav Filler (jestli se nepletu, neco spol. s Auto*Matem):
    Tak se nám opět zahřívá diskuse o obnově úrovňových křižovatek na magistrále na Praze 4. Pominu teď skutečnost, že ty dvě křižovatky jsou jen malou částí část jinak velmi zdařilého konceptu rekonstrukce ulic Táborská a Na Pankráci. Podstatné je, že se v komentářích opět objevuje klasický bulšit, který do nás tvůrcové městských dálnic hustili tak dlouho, až jej půlka města bezmyšlenkovitě opakuje.

    Mýtus č. 1: S magistrálou nejde dělat nic, než bude hotový celý městský (nebo dokonce i pražský) okruh.

    - Je sice pravda, že cesty překračující hranice Prahy tvoří zhruba polovinu pražského dopravního výkonu IAD. Drtivá většina téhle dopravy je ale v Praze cílová, tudíž je jí vnější okruh platný asi jako mrtvému zimník.
    - Mimopražský tranzit činil v roce 2009 na magistrále mezi 3% a 7% (v noci), odhadem čtyři tisíce aut za den. 1) To magistrálu nevytrhne, 2) kdo Prahou tranzituje, může už dnes jet po okruhu městském nebo Průmyslovou.
    - Tranzit uvnitř MO byl na magistrále před Blankou asi 20 tisíc aut. Městský okruh je hotový ze 3/4. Před půl rokem byl dostavbou Blanky dokončen celý západní obchvat centra, po kterém by se dala magistrála objet úplně stejně dobře, jako to půjde po dostavbě okruhu přes Malešice.
    - Kdo dneska jede ve východním sektoru Prahy, má tu Průmyslovou a Kbelskou, jen o dva kilometry dál než kam by stejně musel jet v případě dokončeného okruhu.
    - Kapacitu magistrály lze tudíž dneska naprosto bezbolestně stlačit o 20%, což nám dává různé možnosti - od prostého ubrání jízdního pruhu v řadě míst, přes doplnění přechodů, až po zrušení mimoúrovňových křižovatek - to vše, aniž by to mělo negativní dopady na hluk nebo emise.

    Mýtus č.2. Nejde zřídit úrovňová křížení na Praze 4, protože by to způsobilo ještě horší zácpy, než jsou teď.

    - Kapacitním hrdlem magistrály jsou křižovatky na I. P. Pavlova.
    - Když magistrála snese přechod u Muzea (a to dokonce s příjemnou zelenou na 20 vteřin), snese i prokřížení na náměstí Hrdinů - a to dokonce bez nějakého zásadního omezení kapacity.
    - Směrem z centra už bude doprava na Praze 4 kouskovaná předchozími signalizacemi, směrem do centra by bylo žádoucí postavit světelnou závoru někde na úrovni Hvězdovy, aby auta stála v kolonách ještě před vjezdem do uliční zástavby.
    - A je nakonec jedno, kolik těch signalizovaných úrovňových křížení bude. Stačí, když se správně odhadne, jaký na nich má být počet pruhů, zda mají či nemají být řaďáky, atd.

    Mýtus č. 3: Doprava z Prahy nezmizí, auta se přestěhují do jiných ulic na povrchu.

    - Mírné snížení kapacity magistrály (na cca 80% stávající kapacity) vyžene především tranzit na komunikace k tomu určené, do Blanky například. Víc nikdo nepřipravuje.
    - I kdyby se kapacita magistrály snížila do té míry, že by se do ní nevešla ani doprava v centru Prahy cílová (odhadem 60 tisíc vozidel denně), samoregulační efekt dopravních zácep by zabral do té míry, že lidé budou volit jiné dopravní prostředky. Lokální problémy (třeba nápor na Nusle) lze řešit třeba úpravou cyklů světelných signalizací.
    - Konečně, celého půl roku byly vloni směrem do centra na Nuselském mostě jen 2 pruhy (což je i dnes) a k tomu ještě zcela zavřená Bělehradská. A fungovalo to.

    Závěrem

    Veškeré pochybné argumenty s výjimkou toho prvního budou naprosto stejně používány i po dostavbě městského okruhu. Nebo si snad myslíte, že potom, co město zprovozní Blanku 2, budou najednou řidiči jak mávnutím kouzelného proutku akceptovat zřízení mýta, zavedení nízkoemisní zóny, zneprůjezdnění nábřeží a zřízení přechodů na magistrále?
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    MABLUNG: Na Veseli jsou trochu debilni schody, ale to je tak vsechno. Ted tam bude prechod, kde budes dve minuty cekat na zelenou, jako na IPaku! Slava urednikum!
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    CABI: Mne to prijde padly na hlavu. Podchod zasypat! Magistralu ucpat! Vsechno predelat! Humanizace. Kde je v tom ta humanizace?

    Ty dramaticky kecy o berlinsky zdi a plotu, to je absurdni. Vyrobime problem a pak ho vyresime.
    Vazne nekomu ten podchod vadi tak, ze by radsi prechazel magistralu?
    CABI
    CABI --- ---
    Tak jsem jeste zapatral a na teto strance uplne dole je 7x pdf ke stazeni s navrhovanym stavem. Co jsem tak vykoukal, tak se na 5.kvetna udelaji celkem 3 svetelne krizovatky, zrusi se oba podchody. Za me je to celkem cajk, akorat ze se zacpe magistrala driv nez v Legerove. Dalsi problem je ze z centra mesta uz auta neodjedou na prvni dobrou, ale zase budou stat na semaforech :( Rikaj tomu "humanizace", ale nez se dostavi vnitrni a vnejsi okruh tak to bude zasekany az az....

    Rekonstrukce ulic Táborská/Na Pankráci
    http://www.iprpraha.cz/taborska
    CABI
    CABI --- ---
    WTF:
    Tramvaje do Nuslí by mohly křížit magistrálu – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/domaci/397582-tramvaje-do-nusli-by-mohly-krizit-magistralu.html
    LKA
    LKA --- ---
    EFI: Jak to tam chodi sem si zjistil nez sem tam jel (kdy kdo ordinuje, jak dlouho je cekacka, ..). Moje mela na objednani, tak jsem jel na blind v terminu "bez objednani" a spojil to s ortopedii, kde to je nekdy fakt na dlouho (ale max 3h). Jak jsem psal, pred otevirackou 3 lidi, za 1h jsem byl hotovy. 15 min na vysetreni jednoho mi prijde adekvatni. Sama mi rekla ze patky jsou lepsi.
    EFI
    EFI --- ---
    LKA: já už na budejarnu nikdy, po 1,5 h čekání jsem si našla na internetu, kde berou na objednání a další den jsem jela na novodvorskou a čekala 5min. Na budejarne jedna paní povidala, že přišla ještě pred otevirackou a to už před ní byli 4 lidí a po 4h jde na řádu. Děs.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    CABI: No super! Tesim se. Ted jeste vymenit tu dlazbu V Horkach, i kdyz...mozna me ten zvuk aut jedoucich po kocicich hlavach svym zpusobem uklidnuje :D.
    DRACONIK
    DRACONIK --- ---
    hmm, to by pak mohli pustit auta po nuselsky nahoru kdyz tam bude tichej asfalt a lidi v sezimovce by mohli zase zit jako lidi bez neustalyho hluku...
    CABI
    CABI --- ---
    Uz se tesim na novou Nuselskou:
    Rekonstrukcí roku má být oprava rozbité a špinavé Nuselské ulice v­ Praze 4 - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...a-nove-koleje-zmeni-nusle-dxl-/metro.aspx?c=A160303_224226_praha-metro_lupo
    HUJERKA
    HUJERKA --- ---
    Díky všem za odpovědi, Prosanum jsem neznala a asi to bude nejlepší volba.
    SYPH1
    SYPH1 --- ---
    HUJERKA: běž s ní na ten václavák http://www.prosanum.cz/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam