• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAPRAHA 4 - rozšiřte naše řady .)
    MYJKA
    MYJKA --- ---
    Snad to nebude moc OT, prerusim vam debatu o tramvajich, ale je tu nejaka dama, ktory by mi v nuslich, idealne okolo synkace, poradila kam na nejake tehotenske cvicenie? :)
    LKA
    LKA --- ---
    IZSTVOCH: To je prave to, plynulej sjezd mimo magistralu je lepsi nez semafor. Ikdyz tam bude odbocovaci pruh, porad to je nekolikere X krizeni oproti soucasnosti. Nevim jak plynule to bude.
    AXTHEB: takhle utopicky to zni dobre, taky sem to zminoval. Ale muze nastat situace, kdy se v socasne odbe lidi plynule odpoji do Nusli/Podoli, ale v budoucnosti budou trcet ve spuntu tech co jedou dal, takze mohou byt vetsi kolony na urovni Bauhauzu, nez ted za Nuselakem.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IZSTVOCH: Pravidelně se na Povstání tramvaj poznatelně vyprázdní, z lidí co jedou ze Synkáče nahoru jich imho v metru skončí aspoň třetina
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    AXTHEB: hele dost mozna ti ted asi nerozumim. nikdy mi neprislo ze by ten prestup na pp na tramvaj byl nejak zvlast exponovanej ale priznam se ze na 4ce neziju nijak dlouho a mohlo mi ledacos uniknout...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Plus teda mi fakt přijde lepší když budou kolony na úrovni Bauhausu, kde je kolem hovno a stromy, než tak jako v současné situaci mezi barákama.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Zapomínáš, že oproti IPP tam pojede tramvají fakt málo, a jedna autobusová linka to taky nezahltí.
    Jedno odbočení doleva s autama v protisměru fakt není pomalejší než objíždění náměstí Hrdinů.
    A pokud se bojíš doleva z okraje do Podolí, tak sjedeš u Bauhauzu, jako to dělá spousta lidí teď.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    AXTHEB: To je prave ono, ze misto sjezdu vyhradne doprava a najezdum v dalnicnim stylu se nyni bude (muset) odbocovat i doleva pres semafor a proud aut v protismeru. Stejne tak pres semafor na magistralu najizdet. K tem nucenym prujezdum tramvaji (autobusu a dalsimu provozu z/do Nusli) to bude pridavat dalsi zpomaleni. Lidi budou tenhle spunt objizdet, kudy to pujde a soucasny provoz z magistraly pres Lounskych bude proti tomu uplny prd.

    Me to tak dobry neprijde, ale co. Uz mame zastavku tramvaje na magistrale, tak nejaky krizeni s tramvajovou trati, to je prkotina.

    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IZSTVOCH: Vzhledem k tomu, ze je to od Karláku první přestup na metro tak je ten krátkej přestup dost důležitej.
    HVJ3R: Z magistrály uhneš doleva na Děkanskou vinici.
    HVJ3R: Že ty dvě tramvaje za deset minut způsoběj dopravní kolaps, co. A jak jako "Když už se někdo odváží autem přes magistrálu do Nuslí"? Od centra vyměníš tři doprava se dvěma semafory za jedno odbočení doleva a jeden semafor. Od kraje Prahy na tom drobně vyděláš (nebudeš muset z Lounských doleva)

    Čim víc nad tim přemýšlím, tím míň blbý mi to přijde.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    Ale taky to jeste prostuduju. detailneji. Zatim mi to podle letmeho pohledu do PDFek jako klasicke vlhky sny zelenych projektantu. Vsude jsou stromy a spokojeni lide. Az na tu malou lapalii (PDF), ze nyni tramvaj musi (uz podruhe) zastavit magistralu (jejiz provoz je tam, v pozadi, nenapadne priznany). Ale zas hned, jak to zasypeme a vydlazdime, stromy pridame (PDF), tak se nam na Soudni ulici vyroji cyklisti (a cyklistky), stejne tak i spokojene maminky s kocarky. Ty tam vyrostou s tema stromama.
    Tady je jen pohled shora (PDF). Krasne prechody a tak vsechno. Nastesti se nekdo podrbal na hlave a napadlo ho, ze z/do vozovny nejezdi jen 18ka, ale rano a vecer pekna radka tramvaji. Udelali odbocky kolem soudu, aby nemusely vsechny tramvaje jezdit dvakrat pres magistralu. Jenze tam bude potreba dalsi semafor, kdyz uz se nekdo odvazi autem pres magistralu do Nusli. Tam budou spunty krizem-krazem. A tramvaje do toho, nadhera. Jo a propos, do/z Nusli tedka jezdi i 193ka autobus a to ne zrovna dvakrat denne.
    Neverim zkratka tomu, ze to realne prinese neco jinyho, nez dalsi spunt na magistrale pred Namesti Hrdinu a Na Veseli, dle smeru jizdy.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    LKA: Se zasypanym podchodem: Jedes od Haji a chces do Podoli. Nebo jako rezident na Kavci hory treba. Jak, kudy? Kde jsou ty argumenty, kteryma to maji podepreny? Zatim jsem cetl jen snusku reklamnich blabolu. Krasny. Kde jsou stromecky, tam jsou smajlici, to je preci jasny.
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    LKA: no me prijde po vsech strankach lepsi kdyz to mnozstvi aut plynule jede nez kdyz se co pul kilometru stosuje pred semaforem, brzdi a turuje furt do kola ale samozrejme je to muj ciste laickej nazor na vec a chapu ze ze "do toho" uplne nevidim :)
    LKA
    LKA --- ---
    IZSTVOCH: cela situace sjezdu/vyjezdu na magistralu kolem Prazaku je dost komplikovana a neprehledna (mistnak je zvyklej, ale to neznamena ze je to spravne - tohle vazne neni "funkcni" mimourovnova krizovatka HVJ3R - na Ipaku ti tram taky krizi a nejakej vyraznej problem to neni). Objizdis bloky a jezdis ulicema kteryma bys nemusel (zatez pro sirokou lokalitu). Touhle jednou krizovatkou posles auta rovnou kam chteji, nemusis objizdet pres Lounskych kdyz chces do Podoli, nebo jet az na kruhac k Pakulu a pak zpet do Sinkulovky. To samy pri najezdu na magistralu. Nekterym ulicim se vyrazne ulevi, nekterym asi pritizi, ale verim ze to nedelaji jen tak, odhadem a maji to podporeny argumenty.
    K te urovnove krizovatce namisto mimourovnove, prechodum atd.: pokud mas kapacitni hrdlo primo v centru Prahy (IPak) a nijak se ho nezbavis, neni lepsi posunout ho mimo centrum? Idelane na uroven Pankrace/BBC, aby se auta stosovala nekde mimo obytnou zastavbu/ulici a ne az v centru Prahy mezi baraky (od Ipaku po Nuselak, nekdy az na Prazak). Plynuly prujezd centrem pak regulovat semafory (pri tom mnozstvi mozna utopie). Vpodstate jde o posunuti "hranice mesta" dal pred Nuselak.

    Vetsi problem tam jsou auta, nez par pesaku, kterym se to naopak zprijemni jinde. Neco za neco.

    Jak jsem psal, nemam ten projekt nastudovanej, mluvim spis obecne/teoreticky a co sem si vsiml na prvni pohled. Takze se nechci poustet do debaty o autech ve meste atd. Natoz se chytat slovicek (prosim). Ani nehajim ten projekt jako takovej, nevim co se dalo resit elegantneji.
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    AXTHEB: hele ja neobhajuju to mimourovnovy krizeni ve smyslu ze by bylo buhvi jak krasny, to jiste neni. netusim nakolik je pro koho slozity a komplikacni ujit z metra tech 200 - 300m na potencialni zastavku tramvaje pred soudem, taky netusim nakolik je to vytizena / dulezita tramvajova linka nicmene zasypat to a postavit urovnovy krizeni s magistralou tak jak je na ipaku mi prijde uplne absurdni... jako aby se to tam nejak vyrazne ozivilo by musela nejdriv zmizet ta magistrala :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IZSTVOCH: Jako že by ty tramvaje nejezdily na Povstání? Super nápad.

    imho si ten podjezd zaslouží zničit, je to nejhnusnější místo široko daleko.
    LKA
    LKA --- ---
    LSDMASACRE, HVJ3R: tak jsem mel napsany pomerne obsahly vysvetleni, ale pri nejake korekci mi prestalo fungovat copypast. Podruhy to psat nebudu. Verim, ze se na me zlobit nebudete:)
    IZSTVOCH
    IZSTVOCH --- ---
    ja hlavne moc nechapu proc nestaci prestavet ten podjezd jakoze ten nejak "humanizovat" pac to uz fakt muzou tu tramvaj do vozovny protahnout primo pred soudem a je to urcite jak levnejsi tak smysluplnejsi...
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    LKA: Drtiva vetsina dopravy je ale v Praze cilova. No tak je nasereme, proc ne, zejo? :) Omezovani dopravy je jedna vec, nebudu zacinat diskuzi na tohle tema. Ale zrusenim mimourovnove (leta funkcni) krizovatky naserou i me jakozto chodce a uzivatele MHD. Budu cekat na prechode, budu cekat v tramvaji a koukat na ridice stojici na krizovatce? Komu to teda pomuze, to mi proste nejak unika. Omezeni dopravy, to je pravda. Jake dopravy? Pesi i hromadne? Tak to potom jo, to do tohoto "konceptu" zapada vytecne.
    WRF
    WRF --- ---
    " zrušení mimoúrovňových křižovatek - to vše, aniž by to mělo negativní dopady na hluk nebo emise."
    opravdu neni nutne to zkoumat...
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    LKA: Vratislav Filler (jestli se nepletu, neco spol. s Auto*Matem):
    dál nečtu. tenhle cyklofašoun jestli má širokej záběr.... možná tak jedině ve věcech co se hodi jemu. klasická "levárna" říkat ostatním jak mají žít...

    mě podchod na Pražáku ani Na Veselí nevadí. nevadí mi ani když jedu na kole a musím kolo vést. nepotřebuju tyhle auto*matí akce a tyto lidi už vůbec ne. A na magistrále ať se jezdí kolem BB Centra klidně 120... :)
    LKA
    LKA --- ---
    Jen prihazuji text pro doplneni souvislosti te rekonstrukce, jestli Vam to da lepsi obrazek. Ona ma dost sirokej zaber v planovanem konceptu cele Prahy, celkove smerovani mesta a omezeni dopravy ve meste. Zatim jsem projekt detailneji neprochazel, nektere veci mi tam prijdou divne, ale svuj nazor jeste nemam.

    Vratislav Filler (jestli se nepletu, neco spol. s Auto*Matem):
    Tak se nám opět zahřívá diskuse o obnově úrovňových křižovatek na magistrále na Praze 4. Pominu teď skutečnost, že ty dvě křižovatky jsou jen malou částí část jinak velmi zdařilého konceptu rekonstrukce ulic Táborská a Na Pankráci. Podstatné je, že se v komentářích opět objevuje klasický bulšit, který do nás tvůrcové městských dálnic hustili tak dlouho, až jej půlka města bezmyšlenkovitě opakuje.

    Mýtus č. 1: S magistrálou nejde dělat nic, než bude hotový celý městský (nebo dokonce i pražský) okruh.

    - Je sice pravda, že cesty překračující hranice Prahy tvoří zhruba polovinu pražského dopravního výkonu IAD. Drtivá většina téhle dopravy je ale v Praze cílová, tudíž je jí vnější okruh platný asi jako mrtvému zimník.
    - Mimopražský tranzit činil v roce 2009 na magistrále mezi 3% a 7% (v noci), odhadem čtyři tisíce aut za den. 1) To magistrálu nevytrhne, 2) kdo Prahou tranzituje, může už dnes jet po okruhu městském nebo Průmyslovou.
    - Tranzit uvnitř MO byl na magistrále před Blankou asi 20 tisíc aut. Městský okruh je hotový ze 3/4. Před půl rokem byl dostavbou Blanky dokončen celý západní obchvat centra, po kterém by se dala magistrála objet úplně stejně dobře, jako to půjde po dostavbě okruhu přes Malešice.
    - Kdo dneska jede ve východním sektoru Prahy, má tu Průmyslovou a Kbelskou, jen o dva kilometry dál než kam by stejně musel jet v případě dokončeného okruhu.
    - Kapacitu magistrály lze tudíž dneska naprosto bezbolestně stlačit o 20%, což nám dává různé možnosti - od prostého ubrání jízdního pruhu v řadě míst, přes doplnění přechodů, až po zrušení mimoúrovňových křižovatek - to vše, aniž by to mělo negativní dopady na hluk nebo emise.

    Mýtus č.2. Nejde zřídit úrovňová křížení na Praze 4, protože by to způsobilo ještě horší zácpy, než jsou teď.

    - Kapacitním hrdlem magistrály jsou křižovatky na I. P. Pavlova.
    - Když magistrála snese přechod u Muzea (a to dokonce s příjemnou zelenou na 20 vteřin), snese i prokřížení na náměstí Hrdinů - a to dokonce bez nějakého zásadního omezení kapacity.
    - Směrem z centra už bude doprava na Praze 4 kouskovaná předchozími signalizacemi, směrem do centra by bylo žádoucí postavit světelnou závoru někde na úrovni Hvězdovy, aby auta stála v kolonách ještě před vjezdem do uliční zástavby.
    - A je nakonec jedno, kolik těch signalizovaných úrovňových křížení bude. Stačí, když se správně odhadne, jaký na nich má být počet pruhů, zda mají či nemají být řaďáky, atd.

    Mýtus č. 3: Doprava z Prahy nezmizí, auta se přestěhují do jiných ulic na povrchu.

    - Mírné snížení kapacity magistrály (na cca 80% stávající kapacity) vyžene především tranzit na komunikace k tomu určené, do Blanky například. Víc nikdo nepřipravuje.
    - I kdyby se kapacita magistrály snížila do té míry, že by se do ní nevešla ani doprava v centru Prahy cílová (odhadem 60 tisíc vozidel denně), samoregulační efekt dopravních zácep by zabral do té míry, že lidé budou volit jiné dopravní prostředky. Lokální problémy (třeba nápor na Nusle) lze řešit třeba úpravou cyklů světelných signalizací.
    - Konečně, celého půl roku byly vloni směrem do centra na Nuselském mostě jen 2 pruhy (což je i dnes) a k tomu ještě zcela zavřená Bělehradská. A fungovalo to.

    Závěrem

    Veškeré pochybné argumenty s výjimkou toho prvního budou naprosto stejně používány i po dostavbě městského okruhu. Nebo si snad myslíte, že potom, co město zprovozní Blanku 2, budou najednou řidiči jak mávnutím kouzelného proutku akceptovat zřízení mýta, zavedení nízkoemisní zóny, zneprůjezdnění nábřeží a zřízení přechodů na magistrále?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam