• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    KERWIL: Mno že jo, já bych třeba uvažoval o koupi, ale netuším, co od hry očekávat. Takhle na pohled se mi to líbí, ale bál bych se překomplikovanosti.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Kerwil: No nevim, jestli jsou sachy uplne nejpresnejsi metafora, tady je preci jenom o hodne vice nahody (co najdu za Poklad, co se vylihne za silnou nestvuru). Taky ten princip, ze jeden kazdy tah lihne slabe nestvury, a druhy ma silne hrdiny, kteri se ale nedaji doplnit, je podobnejsi spis nejakym tem Alienum. Spoluprace mezi hrdiny to taky posouva dost jinym smerem. Je ale pravda, ze se nehazi zadnymi kostkami, a a je casto potreba strategicky premyslet...
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    ARFEA: Je pravda, ze ve dvou se hrac, ktery bude hrat za hrdiny trochu zapoti (ale vlastnosti a schopnosti jednotlivych hrdinu jsou velmi specificke a tudiz snadno zapamatovatelne), takze nehrozi nejake velke zmateni nebo neprehlednost. Primarne jsme hru pripravovali jako spolecenskou a tedy cim vice lidi se z toho zminovaneho rozmezi 2-6 hracu zapoji, tim je podle me hra zajimavejsi a zabavnejsi. Navic se tak kazdy muze koncentrovat na hrani role prave toho sveho vybraneho hrdiny a vic se s nim ztotoznit. V tomto ohledu pak dostava Dorn rozmer castecne i RPG (neboli her na hrdiny) a komunikace mezi jednotlivymi postavami behem hry se stava zabavnym vedlejsim produktem ;)

    DAVESADE: No, prirovnavat Dorn k necemu znamejsimu je dost tezke, jelikoz nase snaha se upirala k tomu, abychom vytvorili hru co nejvice originalni. Neco, co tu jeste nebylo a co by i nas tvurce bavilo hrat stale dokola a neomrzelo nas to (coz se myslim po tech peti nebo mozna uz sesti letech vyvoje myslim podarilo). Pokud vsak presto Dorn k necemu prirovnat, tak mozna vzdalene k sachum, pro ktere je take priznacne, ze lze zvitezit neprebernym mnozstvim zpusobu a je nekonecne mnozstvi zpusobu a cest, jak toho dosahnout. Navic jiz po nekolika tazich je na hracim planu pravdepodobne situace, ktera neni identicka s zadnou predchozi hrou a tak je pokazde nutne hladat nove postupy a nova reseni. Navic uz i pocatecni rozvrzeni sil je vcelku variabilni diky jiz zminovanym alternativam hraciho planu a moznosti zvolit vyvolenou petici hrdinu z deviti moznych. Proto je kazda hra unikatni a jen malokdy v ni lze uplatnit nejake zabehnute nebo drive overene koncepty. Zkratka jedna se imho o celkem originalni kousek, ktery kdyz uz nic tak za vyzkouseni urcite stoji, nebot leta testingu vybalancovala silu obou stran tak, ze sance vyhrat je 50:50 (koneckoncu stejne jako v tom sachu) ;)
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    ZELGARIS, ZORKAL: Díky. Tipoval jsem trojku, jen jsem to ve své zbrklosti přehlédl.
    Koukám, že si Dorn pravděpodobně taktéž nadělím k vánocům :o)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Bloodrat: Je to jednoduche - stridaji se tahy hrdinu a Pana Dornu. V kazdem tahu je nejdrive pohyb a pak utok. Hrdina jednim utokem zabije slabou nestvuru a zrani (otoci zeton) silne nestvury. Kazdy hrdina vyblokuje jeden utok od nestvur, tj. nestvur musi utocit vice najednou, aby hrdinu vubec zranily.

    Nejvyssi mozna uroven hrdiny i Pana Dornu je 3.
    PECA
    PECA --- ---
    daji se stahnout pravidla? cekam sice na zasilku, ale dostanu Dorn az pod stromecek, takze bych si to rad nastudoval dopredu.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    BLOODRAT: Treti uroven viz ALISTAIR
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Dotaz..pokud se hraje bez kostek, jak tedy probíhá hra? Na kola s rozdělenými akcemi? (pohyb/karta/činnost atp)
    Jaká je nejvyšší možná dosažitelná úroveň hrdiny? (deformace z mmorpg :o) )
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Ok, mě zmátla informace "2-6 hráčů", nicméně pravda...hráči nejsou postavy :)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Arfea: Standardne hraje vzdycky pet hrdinu, jeden hrac muze hrat za vice z nich. V pravidlech je i herni varianta pro ctyri hrdiny, kdy je Pan Dornu naopak trochu oslaben.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Chápu to dobře, že síla Zorkala vzrůstá přímou úměrností s počtem hrdinů? Takže pokud hraje jeden proti jednomu, jsou šance obou stran stejně vyvážené, jako když je třeba 5 hrdinů?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Peca: V kazde hre jsou na jinem miste dva zavaly, vybira se pet z deviti hrdinu, navic je tam spousta variabilnich Pokladu a Ritualu, takze hry jsou opravdu hodne odlisne.
    PECA
    PECA --- ---
    vlastne jsem cekal, ze Dorn bude mit variabilni herni plochu. Ale to by slo napravi vhodnym domadelem. Jeste jsem jej nehral, takze nevim, jestli to vubec bude treba nejak resit, jestli by variabilni herni plocha prinesla nejake vyrazne zpestreni hry.
    PECA
    PECA --- ---
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    DAVESADE: Par lidi mi na deskohrani rikalo, ze podobnou hrou je Doom nebo Descent (ten stoji ale 2700,-) cili je vice nez 4x drazsi.
    Jeden hraje temneho nekromanta a skupina hrdinu se vydava ho zabit. Maji uplne svobodny pohyb na planu, nehazi se kostkou, hrdinove sbiraji zkusenost a postupuji na levely, kazda postava je hodne jina, je tam spoustu schopnosti a kouzel.
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    Taky chodit ve dvou do bazin je skoro jista smrt, staci par hermanu a je z toho mega rez.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Mohl by někdo hru stručně popsat ři připodobnit k něčemu známějšímu?
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Ovsem za Zorkala velmi pozitivne hodnotim zaverecnou akci. Doslo tam k velike rezi u teleportu do bazin. A ac pri ni umiralo spousta potvor, ztraty hrdinu mi prilevaly do zasob spousty cenne krve, za nez jsem sesilal ritualy, ktere drtily postavy jeste vic. Doslo na Trnovy portal, Blata Zoufalstvi i Chladomorku. Navic Zorkal na druhem levelu je opravdu silny protivnik.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Nevim. Ale pocitam, ze bych je proste prinutil zautocit uz jenom proto aby mi zabranili v provedeni velkeho ritualu, kterym bych vyhral. A myslim si, ze pri poctu treba 25 nestvur uz by nemeli moc sanci me zastavit. Od jiste chvile byla konfrontace nevyhnutelna. To ze k ni doslo pozdeji bylo zapricineno tim, ze tesne pred velkym konfliktem v dolech postavy utekli teleportem a rychlosti mimo muj dosah.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Ještě mě napadlo jedno doplňkové pravidlo - má dvě ostří:

    Pravidlo: Všechny kartičky jsou tajné. Tj. nejen karty požehnání, ale i karty pokladů.

    Ostří1: Zorkal je vůbec neví, jaké možnosti postavy mají. Může proto jít do útoku, načež zjistí, že postava má útok navíc a prohraje.

    Ostří2: Postavy kooperují ještě méně a jejich strategie jsou individualizovanější.

    Je na testingu zjistit, jestli to nepovede k paradoxnímu efektu toho, že zorkal už vůbec do ničeho nepůjde, pokud nemá trojnásobnou přesilu. U karet požehnání to ale tak nefunguje, tak by to mohlo projít.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam