• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    PECA
    PECA --- ---
    MATHES: chapu, ze neci financni moznosti mohou byt omezene, ale darek by nemelo byt neco, co vlastne stejne potrebujes a drive ci pozdeji budes muset dostat. manzelka se jednou na tema "prakticke darky" vyjadrila. myslim, ze prakticky darek nikdy nedostane, nehodlam testovat, jak moc vazne to tenkrat myslela ;-)
    batoh ti koupit museji, hru ne = chtej hru.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: Simte, chces srovnavat Dorn s nejakym batohem?? :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    mam dilema k vanocum Dorn nebo Batoh? Otec doporucuje batoh, ale ten bych mohl z rodicu vymlatit zacatkem pristiho roku, ze se mi starej rozpadne.

    Je ta hra vazne tak dobra?
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Nechci tu na tohle tema nejak zdluhave polemizovat (blizi se prece vanoce a to jsou svatky klidu :o) ), ale osobne jsem presvedceny, ze prave silny strategicky system bez nutnosti pouzivat kostky nebo jiny nahodny faktor cini hru unikatni a velmi taktickou zalezitosti. Navic Altar sice Dorn vydal, ale autorsky tym byl ve vyvoji nezavisly, takze o tom, ze by se jednalo o deskovou verzi draciho doupete nemuze byt ani rec. Jen vyzkousej a uvidis, urcite zmenis nazor. Preji prijemnou zabavu ;)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    CYBERWOLF: No, jasne ze hrdinove zabijeji nestvury jako vzdycky, ale to, ze Zlo muze snadno zvitezit a to, ze se vubec nepouziva kostka snad hru posune take do dalsich oblasti...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Sice jsem to jeste nehral, ale podle pravidel to ve me budi takovy ten dojem jako vsechny hry od Altaru - vidim Draci Doupe. Spis nez stolni hru mi to pripomina drakobijecky RP. Zkratka na muj vkus je tam moc dekoraci a ne zrovna silny system.

    Uvidime jaky dojem udela hra samotna:]
    MATHES
    MATHES --- ---
    ZORKAL: dik
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    MATHES: Kdyz je tah hrdinu, utoci jenom hrdinove (nestvury jim to tedy nemohou "oplacet"), kdyz je tah Pana Dornu, tak utoci jenom nestvury, hrdinove jenom cekaji, jestli se doziji rana...
    MATHES
    MATHES --- ---
    LITTLELI: pravidla uz sem precet, to sem udelal hned jak sem tady videl link ;)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    tahy se stridaji, jukni do pravidel na strankach (a vida hodi se), jsou tam popsane faze :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    zacinam docela vazne uvazovat, ze si tuhle hru necham nadelit pod sromek
    MATHES
    MATHES --- ---
    jeste dotaz, utoci hrdinove pokazde jako prvni?
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    ZORKAL: Ano, právě proto už pak moc dlouho nežil :) Nespočítal si, že nestihne utéct. Pokud mě paměť neklame, tak se mu jeden život vyléčil postupem na druhou úroveň, takže měl pak možná dva, ale ani to ho nezachránilo.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ARFEA: Diky za report, jenom se chci ujistit, jestli jste opravdu odecitali Almanorovi Kapky krve za kouzleni - pokud na prvni urovni seslal dve Ohnive koule v jednom tahu, tak by mu zbyl jenom jeden zivot, coz je pak docela lakava korist...
    MATHES
    MATHES --- ---
    ARFEA: ja sem si to myslel dik
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    MATHES: Dvě nestvůry tě většinou zraní jen za jeden život, (jeden útok vykreješ a zraní tě až ten další), pokud to nejsou upíři, kteří mají dva útoky. To bys pak přišel o tři životy.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    ALISTAIR: Jasně :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    Cetl sem pravidla a zajimalo by me jak presne ten boj funguje, jestli je to stylem kolem me sou 3 prisery, jednu zabiju ja a zbyly dve mi daj kazda za zivot, nebo je to nejak jinak?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ARFEA: Výborný report :) Myslíš si, že bys ho mohl copypastnout do fóra na stránkách Dornu? Chceme tam udělat takovou sbírku příběhů :)
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    BOUCHI: Dobrý, tak jsme to pochopili správně :)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    "v tomto kole" = "v kole, kdy je predmet pouzit".
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Tak jsem tenhle týden se spolubydlícím zahrál první hru. Měla to být rychlá, zkušební hra, ale nakonec se protáhla přes dvě hodiny. Teorii pravidel jsme zvládli celkem rychle, protože už jsem je měl přečtený. Já se postavil na temnou stranu, a sok si vzal hrdiny v doporučené sestavě Kaerdrak, Choros, Almanor, Ragnar a Eleanor. Je fakt, že zpočátku byl ze spousty karet a figurek dost zmaten, a nějakou dobu trvalo než vstřebal základní charakteristiky postav. První hru doporučuju hrát ve víc lidech :) Začali jsme oba dost opatrně a postupně hledali strategii. Hrdinové vyrazili do bažin pro poklady. Já jsem chvíli otálel, ale pramálo se mi líbilo, že zadarmo získávají cenné věci, a zaútočil jsem s několika hermany. Ukázali se jako snadné sousto a uvědomil jsem si, že takovéhle malé potyčky jsou ku prospěchu hrdinům, kteří tak za málo námahy získávají zkušenosti. Rozhodl jsem se centralizovat síly a stáhl se do Dornu. Líhnul jsem hlavně slabé nestvůry s cílem rychle zaplnit místnost a znervózňovat tak hrdiny pokračující v nerušeném sbírání pokladů. Ti si brzy povšimli nebezpečně rostoucí hnědo-červené síly v srdci Dornu a vypravili se moje vojsko trochu rozředit. První dorazili Choros, Kaerdrak a Ragnar. Brzy zjistili, že v úzké chodbě bráněné duchem, kterému za zády stál kostlivec a střílející gorgona, mnoho nesvedou. Použili svá požehnání, ale nezpůsobili Zorkalovi zásadní ztráty. Zorkal pak mohl postoupit na druhou úroveň. Poměr sil se vychýlil s příchodem Eleanor a Almanora, který v jednom tahu pomocí nějaké záludné karty a dvou fireballů zredukoval zbylou armádu téměř na polovinu. To mu vyneslo bezproblémový postup na druhou úroveň. Dlouho se z ní však neradoval. V bojovém zápalu zapomněl na zadní vrátka a nedokázal se uchýlit do bezpečné vzdálenosti a následující noc zemřel. Se Zorkalem to ale přesto vypadalo dost bledě nebýt Posil ze záhrobí, které vrazily hrdinům osinu do zadku. S jejich pomocí se podařilo dorazit vysíleného Kaerdraka, což vyústilo v kapitulaci hrdinů.
    Ale je pravda, že protihráč měl složitější úlohu, což jistě hrálo svou roli. Atmosféra byla i ve dvou super.

    Během hry se vynořila otázka, jestli předměty, u nichž se píše "V tomto kole...blabla", působí přímo v tahu, kdy jsou sebrány, nebo si je hráč může archivovat pro pozdější použití.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam