• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    JASNA
    JASNA --- ---
    ALMAD: Ano brána je samostatné pole.

    SPIRALI: Ta finta se Zorkalem a krysou je fakt zajímavá! Ještě by to chtělo vyjádření všech autorů...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    SPIRALI: To s tím teleportem Zorkala do stok je hustý!

    Moc se mi to líbí jako dějový prvek (hrdinové zápolí s Temným pánem a najednou "pink" a místo něj je na trůně jenom dezorientovaná krysa :)) ale nejsem si jist, že je to pravidlově možné: nestojí v tom rituálu náhodou slovo "nestvůra"? Jde o to, že technicky vzato Zorkal je postava. Nestvůry jsou ta verbež, co vyvolává, ale ne on sám... teda IMHO.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    Tak ja uz mam za sebou take prvni vanocni hrani.

    Vcelku normalni postup pres bazinu, jel jsem ze zakladni skupinkou, hra velmi velmi vyrovnana. V pulce hry mi padnul paladin, ale jinak jsem mel relativne zdravou skupinku vetsinou na druhych levelech. Po mensich problemech kdy to semnou zacalo vypadat spatne, se mi nakonec podarilo otevrit branu osudu. Pan Dornu se ale nejakym ritualem vymenil na mape s krysou v dolech. Takze zacalo dobyvani dolu v zaplave krys a vseho mozneho. Ztratil jsem u toho zaklinace, ale nakonec Zorkal padnul v uplne pravem dolnim rohu mapy. Ale jeste tak 4 kola, a uz bych to asi neustal. Ale zvitezil jsem!:)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Doporučuji vám navštívit dornové forum na stránkách a případně tam repastovat svoje herní zážitky. Už tam někdo píše :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: My jsme take odehrali nekolik vanocnich her, behem nichz jsem si velmi oblibil riel. Ono se to sice nezda, ale riel je docela kosa. S operativnim dosahem 10 poli na prvnim levelu, casto nuti nestvury stahovat se dost daleko do stinu chodeb a zhorsuje tak moznosti nenadaleho obkliceni. Obzvlaste ve dvojici napriklad s Vargenem jsou dost smrtici. A ona proti gorgoni vlastnost na druhem levelu se casto tak ukaze zasadni. Jednou jsem tak drzel chodbu proti duchovi a trem gorgonam najednou. Samozrejme si ani neskrtli. V kombu s Gorem, jsme je dokonce obratili na utek :o)

    Vargen, Riel a Gor jsou dobra trojka. Take Almanor, Choros a Kaerdrak je ma oblibena sestava.

    Guelina si moc casto neberu, ale je fakt, ze nezadrzitelny postup je vytecna schopnost.

    Co se tyce ragnara. Mam dojem, ze neni spatny, jenom se proste uplatnuje jako obrany element. Kdyz kryje zada ostatnim postavam, drzi dulezitou pozici atd. Neni to reznik, ale sejmout ho, kdyz na druhem levelu hlida pozici, je zatracene tezke!
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Jinak až budeme mít nahránu větší řadu her, zajímaly by mě reflexe na to, jestli některé postavy jsou trochu silnější nebo slabší - čistě vaše zkušenost. Ono někdy může být nějaká postava jakoby slabší, ale je to jen proto, že někdo neumí vytěžit její potenciál, přesto je možné říct, že některé postavy jsou zkrátka méně populární, ať už se tomu chce jakkoliv.

    Podle mě nejlepší postava na první úrovni je jednoznačně Choros - kromě toho, že snad jako jediný má vícečetný útok (otočka), tak má follow up, což se ukazuje jako důležtá vlastnost (když už není nezadržitelný postup) a také má hromadu životů.

    Zatím jsem nedokázal najít svou cestu k výslednému pravidlovému Ragnarovi. Nemůžu si pomoct, ale proti řezníkům jako Choros, Vargen nebo pyromanům typu Almanor mi přijde jako takový čajíček.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: Super report :)

    My jsme včera večer taky zahráli. Brácha ho dostal pod stromeček, tak jsme v rámci vysvětlování dali testovací hru. id Vanaprastha zasedl na Zorkalův trůn a já a id Jermes jsme hráli za hrdiny. Měl jsem kombo Vargen-Riel-Almanor (v poslední době se mi to zdá jako výborně optimální sestava, alternativně se dá místo Riel dát Guelin), Jermes měl Kaerdraka a Chorose. K+Ch šli do stok, V+R+A šli do dornu přes zombie (do bažin jsme celou hru nestrčili nos). Zorkal zkraje trochu hlodal mé tři postavy, ale všechno jsme odrazili. Pak ale Jermes ve stokách zlehkomyslněl a začal sbírat poklady během čehož se od sebe vzdálil Choros a Kaerdrak. Zorkal toho využil a seslal dva závaly, které umístil tak dobře, že obě postavy oddělil zároveň od sebe a zároveň od bližšího východu a zároveň ke Kaerdrakovi měly přímý přístup nestvůry z líhně i od teleportu. Mně na severu si úplně přestal všímat, takže jsem bez odporu vybíral jeden podlad za druhým, jenom mi bránil v cestě na pomoc do stok a tady se ukázala plně výhoda nezadržitelného postupu, který jsem samozřejmě neměl. Také jsem v pokladech nenašel žádnou magickou šipku ani nic podobného, takže Zorkalovi stačilo, aby mi každé kolo předhodil před nos třeba jen obyčejnou krysu a můj postup se neposunul ani o políčko, protože se zabíjí až po chození...

    Kaerdrak s Chorosem vedli ve stokách mnoho kol trvající hrdinský last stand s postupně ubývajícími životy, přičemž se na ně hrnuly vlny krys, píkařů a gorgon. Kaerdrak si životy léčil a dokonce postoupil, Choros postoupil jen tak tak, lépe řečeno postoupil v tu chvíli kdy za pomoci svého posledního života seslal ohnivý dech, čímž ale zároveň zahynul. Kaerdrak ustoupil před další vlnou a vybojoval svůj poslední boj opřený zády o zával (na jehož druhé straně se už hemžily krysy a píkaři). Pak jsme hru přerušili protože jsem šel na půlnoční a Vanaprastha jel domů. Se třemi přeživšími postavami z nichž jen jedna byla na druhé úrovni (Riel), by postavy pravděpodobně prohrály.

    Hra byla velmi zábavná a odehrávala se zas naprosto odlišně. V poslední době mě moc baví vyhýbat se bažinám, vznikají tak nové situace.

    Příčina prohry: oddělení dvou postav tak, že zůstaly osamocené v nebezpečném místě.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Takze mam za sebou prvni hru s bratrem (ID ONDRASH), bohuzel ho hra prej nebavi... me moc :D

    Takze bratr, zdesen predstavou odehravani za 5 hrdinu, se rozhodl hrat za temneho pana. Ja jsem si vzal doporucenou pocatecni sestavu s jednou zmenou. Misto Eleanor jsem nabral do party vlkodlaka Vargena.
    Hned na zacateku jsem rozdeleil partu. Choros, Almanor a Kaerdrak sli do bazin a Vargen s Ragnarem se vydali na hrbitov s malou zastavkou ve stokach.
    Priser bylo malo a prilis slabe, takze je bratr zacal soustredit do ritualni mistnosti. Vyrazil jsem ji vybit. Vsechno slo fajn az do chvile, kdy jsem si zranil Almanora, kterej fireballem zabil v chodbicce kostlivce a prchajiciho hermana. S Almanorem tam postaval jeste Choros, takze iluze bezpeci byla dokonala a Kaerdrak bezel pro artefakt. Najednou, kde se vzali tu se vzali 4 kostlivci s pikama a zabili mi Almanora (nejak sem zanedbal fakt, ze stom se da obehnout i z druhy strany). Dvojka Vargen/Ragnar okamzite vyrazila na pomoc, ale obklicenyho Chorose uz nezachranili. Kaerdrak nakonec umrel, kdyz mu unikovou cestu zablokoval Herman, kterej vyskocil z pokladu, kde sem ocekaval nejaky leceni. Vargen pomstil partaky a razem byl na 2. lvlu, Ragnar stale lvl 1. Zorkal zacal stahovat prisery zpatky k ritualni mistnoti, protoze jsem uz mel 3 artefakty (respektive je mel Vargen), kterej probehl do ritualni mistnosti skrz par priser a ze zadu hned 2 zabil a vylecil si dva zivoty a jeste jeden dostal za dalsi lvl. Ragnar mezitim krosil cestu, kterou vlkodlak probehl bez boje. Ovsem diky mym poctarskym schopnsotem byl vlkodlak obklicen a velmi, opravdu velmi, potupne zabit. Ragnar uz ani moc neprotestoval a nechal se zabit 3 kostema s pikou a nejakym upirem.

    Prestoze sem prohral je to SUPER hra :D
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    SULINAR: Áha, díky ,) (to by možná mělo být explicitně v pravidlech)
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    ALMAD: U vsech, kde je nakreslena kapka krve.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Zravím, jen zrovná dáváme testovací hru

    V pravidlech je, že "Při seslání obtížnějších kouzel ztrácejí 1 život kvůli vyčerpání" - co jsou to "obtížnější kouzla"?
    STRYX
    STRYX --- ---
    VANAPRASTHA: DObra prace! :o)
    MATHES
    MATHES --- ---
    btw pro vsechny co shanej Dorn - behem dneska by meli privezt novou dodavku do toho kramku v pasazi rokoko (nevim jak se ten kramek menuje)
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Hráli jsme dvě hry ve dvou. Jednou já za Zorkala a podruhé kamarád Ruslan. Pokaždé vyhrál Zorky.

    1) hra:
    Ruslan měl co dělat, aby pochopil všechny věci co mohou hrdinové dělat, ale nakonec jsem ho rozdrtil - Ragnara jsem chytil v dolech, zavalil jsem ho závaly - ještě se stačil před smrtí teleportovat do Dornu, tam už ho však dokončili moji pikenýři...
    Jeho oslabenou čtveřici jsem sežral, když šli do Rituální místnosti

    2) hra:
    Ta byla mnohem vyrovnanější. Ruslan hrál Zorkala. Chtěl jsem se oslabit, tak jsem si náhodně vylosoval 5 hrdinů. Potom klasicky 2 do stok (eleanor a almanor) a 3 do bažin (choros, guelin a riel).
    Stoky jsem vybral a stihnul uteci pred Zorkyho temným výpadem z teleportu. Oběhnul jsem to po okrové cestě a vlezl do Dornu z východní strany.
    Mezitím skupina tří bez problému vybrala bažiny a vešla do Dornu západním vchodem z bažin a vybrala západní část dornu. Trojice už byla pěkně nafetovaná poklady, ale všichni na prvním levelu !!! protože Zorky vůbec neútočil.

    Zorkal se totiž rozhodl soustředit jen a pouze na plnou rituální místnost.

    Ta se celá naplnila akorát tah před tím, než se trojice dostala na dosah od západu a dvojice od východu. Choros šel dopředu, ale kvůli kryse, která blokovala přístup musel předčasně zahrát svoje požehnání - nezranitelnost a trojice musela tah počkat = druhý den Zorkalova finálního rituálu !!!

    Mezitím dvojice píkařky a čaroděje se dostala do nejtěsnější možné vzádlenosti na východ a Almanor sebral poslední artefakt.

    Pak přišel hlavní útok. Eleanor z vchodu postoupila a kartou požehnání zahrála orfeovu melodii. Riel zahrála také požehnání a tím přivolala Almanora, jež byl daleko na východě k sobě a k západní trojici. Choros naběhnul na kraj rituální místnosti a seslal ohnivý dech na dvě pole. Musel zranit i Riel, která stála za ním, aby vyčarovala medůzinu masku, aby tak zachránila chorosův život v příštím tahu. Guelin postoupil a zablokoval druhou chodbu z rituální místnosti pro postup Almanora...
    Ohnivý dech to hezky propral. Odnesla to většina červeňáků, kteří byli zmaržení. Hnědáci, kteří se vedle nich objevili po temném rituálu,však utekli na východ.

    V dalším tahu to odnesla Eleanor, která zbyla jediná na východě a na kterou se navalil zbytek rituální místnosti. První útok přežila, druhý už ne.

    Choros zahrál druhý ohnivý dech na zbytek červeňáků a dal si 3. level. Guelin s Almanorem likvidovali nově příchozí nestvůry.

    Po smrti Elanor byla vyčištěná rituální místnost.

    Tehdy jsem nejspíš udělal první chybu - nenaběhnul jsem na Zorkyho, ale šel jsem ještě vydělávat zkušenosti a dobít zbytek nestvůr na východě "pomsta za Eleanor" a naděje na level up. Almanor skutečně postoupil na druhý level ale za cenu jednoho života. Chroso zbytečně vyplýtval rychlé nohy, které mu chyběli proti další invazi nestvůr ze západu...

    Tehdy už uběhlo mnoho času, takže jsme spěchali se skončením...
    ...Hrdinové udělali druhou chybu: Nevybili nestvůry na západě a šli rovnou na Zorkyho.

    Choros v prvním tahu nedošel a tak musel být Guelin první. Ten kretén byl pořád na prvním levelu. :-) Takže trojice guelin, choros, almanor počítáno od Zorkyho, Riel obětovala život aby ucpala západní chodbu... (3. level pro Zorkala) Zorky dostal jeden život, smrt Riel.

    V druhém kole choros a guelin = 2 životy pro Zorkyho
    Smrt Almanora.

    V třetím kole choros (síla země) a guelin = 2 životy pro Zorkala , smrt guelina.

    Ve čtvrtém kole choros dává Zorkymu za 1 život, tomu ale ještě jeden nebo dva? zbývají.

    Smrt chorose: dva pikenýři + upír + gorgona + Zorkal

    Konec hry.

    Bylo to fakt jen tak tak. :o)
    Rozhodlo se v bráně osudu a před Zorkalovým trůnem.
    MATHES
    MATHES --- ---
    KERWIL: dekuju, stalo to velke usili, ale snade to bude stat za to :D
    jinak hodne stesti tem, kteri stale shaneji
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    BOUCHI: Lákavá? A co ti chudáci, na které by nevyšlo?
    To mi připomíná někdejší reklamu na jednu minerální vodu, která když dojde v restauraci na jakési výletní lodi, všichni hosté se rozutečou.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Tam snad ne. I kdyz je to lakava predstava. :)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Jen aby nedošel i v Altaru...
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Leda by si z Hrasu doAltaru dojeli. Hac nevi kam driv skocit.
    STRYX
    STRYX --- ---
    V Hrasu je vyprodanej a nove zasoby prijdou az po vanocich :o(
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Tak at se libi...
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Gratulace, aspon ze tak ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam