• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA: "Jako variabilní symbol uveďte číslo své objednávky, které se dozvíte v dalším kroku."

    v dalsim co? jako panove (a myslim tim osoby zodpovedne za spachani obchod.atltar.cz), neobjednavat to coby slibeny balik, tak jsem prave po tretim cernem puntiku zavrel prohlizec a na nejakou objednavku se vykaslal...

    (k minipuntiku za nemoznost platby kartami/ebankou jsem se nedostal, navic je jen mini, pac beru ze jsou to pomerne velke naklady pro zacinajici obchod, ackoli jsem mel za to, ze takovym altar davno neni)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA: a po dlouhe dobe vidim obchod, ktery uvadi ceny zasadne bez dph, bez jakekoli informace o tom, ze je to bez dph az na konecne vyuctovani... jako docela ziram, mel jsem za to, ze doba je uz dneska trochu dal nez u takovyhlech "podvudku"...
    MATHES
    MATHES --- ---
    Takze dneska sem hral dalsi hru a tentokrat za hrdiny. V prechozich hrach za Zorkala jsem si nemohl nevsimnout, jak jsou strelci uzitecni. Takze jsem si nabral do party Guelina, Riel, Vargena, Chorose a Ragnara.

    Hrdiny jsem opet rozdelil za ucelem co nejrychlejsiho dosazeni potrebnych 3 artefaktu. Ragnar s Guelinem bezeli do stok s cilem vyuzit teleportu, zatimco se vydal do bazin pro tamni artefakt.
    Zadne problemy nebyli, az do prvniho vyraznejsiho stretu, kde Ragnar ztratil 2 zivoty a Zorkal na zacatku sveho dalsiho tahu "vyrobil" zavaly. Tady udelal Zorkal obrovskou chybu. Prestoze mohl zamknout celou chodbu a znemoznit Ragnarovy s Guelinem uprk, rozhodl se radeji rozdelit trojici. Takze Choros bezel na pomoc Ragnarovi, ktrey uz mlel z posledniho a Vargen s Riel zatim rozbijeli zaval. V tu chvili jsem prehledl krysu, kvuli ktere umrel Ragnar a zanechal po sobe na zemi artefakt. Guelin pouzil pozehnani a teleportoval se za Chorosem.
    Vargen s Riel se konecne prokopali skrz zaval a bezeli na pomoc zbytku. Po vleklych bojich v kobce, odchazeli Choros a Riel na Druhem lvlu. Po ceste do ritualni mistonsti si Riel odskocila pro artefakt po Ragnarovi a Vargen bezel pro dalsi artefakt. Nez jsem dobehl k brane, byl uz Choros na 3. lvlu a ostatni, az na Vargena, na druhym.
    A tu se stala zajimava vec, Zorkal nemel ani jednu priseru, kterou by mohl hrdiny ohrozit. Po otevreni brany prezil Zorkal prvni kontakt, druhy uz ne.
    Cestou do
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    add. zvoleny webshop - obchod.altar.cz - potreboval by zatracene vylepsit, asi jako nejzavaznejsi chybu vidim, ze prakticky zadna hra nema popis o co se jedna - kredo "Máme 6. smysl" mozna plati pro Altar, ale doufam ze to neocekavaji od zakazniku... aspon neco jako maji na hrajeme.cz...
    C0RW
    C0RW --- ---
    tak odehrana prvni hra s mou pritelkou - dal jsem ji zorkala a udelal jsem chybu - hra trvala 6 hodin! :))) moje pritelka holt musela koumat kazdej krok kazdy potvory, zatim co ja se tesil, ze proste dame prvni dve tri hry rychlym stylem, abychom se spis seznamili s principy hry. no posledni dve hodiny uz sem se fakt nudil. hral jsem tak 1,5 hodiny, zatim co ona zbylych 4,5. mozna i pak napisu vic co a jak se semlelo, ale v kostce - ja to moc neresil a ona az moc a i tak jsem se drzel dlouho ;) nakonec posledni padnul choros.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Tak se mi prave povedlo vyhrat za hrdiny, report sem jeste behem dneska hodim...


    KERWIL: jasny, neni lepsi pocit nez videt chybicku hrdinu a dokonale ji zuzitkovat... a ten vyraz v ocich protihracu :D
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Ad zabavnost hrani za hrdiny vs. Zorkala - az zahrajete vice her, tak verim, ze ocenite unikatnost hrani za obe strany. Kazda ma totiz hodne svych specifik a tak nelze uplne jasne rici, za koho je to zabavnejsi. Presto si neodpustim poznamku, ze za pana Dornu to byla vzdycky vetsi vyzva postavit se bande dobrodruhu, kteri (pokud kooperuji) mohou byt pekne neodbytnou sebrankou. Dostat je pak do situace, kdy se musi rozhodnout kterou postavu ze dvou ohrozenych obetuji je pak nejvetsi odmenou za dobre zvolenou strategii. Navic pouzit ritualy ve spravny cas a vytezit z nich maximum chce taky trochu praxe a jak se budou postupne obe strany seznamovat s drobnymi nuancemi hry, tak bude treba vymyslet stale nove a nove strategie, jak tu druhou stranu prekvapit a dosahnout vitezstvi. Verim tomu, ze nejednomu z vas se nakonec hra za Zorkala zalibi natolik, ze bude shanet pro hru protihrace na stranu hrdinu, aby jim mohl ukazat, jak temnou masinerii umi pan Dornu rozpoutat :P
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    HARALD: OK, tak 30tého v sobotu v Prokopském údolí :) Telefon na mě ti hodím kdyžtak do pošty. Kdo chcete ještě přijít, ozvěte se mi do pošty.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    L_DAMIAN: Zpočátku, než se hráči hrdinů odnaučí několik prostých sebevražedných reflexů, tak vyhrává trochu častěji Zorkal. Později je hra celkem vyrovnaná, ale to se mění hru od hry podle toho, jaké rituály si losne Zorkal, jaká požehnání dostanou hrdinové a jaké seberou poklady...

    Jinak ty sebevražedné reflexy jsou např. tohle:
    1) Nechat někde osamělou jednu postavu
    2) Vyrazit do bažin ve dvou postavách na první úrovni
    3) "Hned jsem zpátky", "To zvládnu, klidně jděte" a "Rozdělíme se" atd. (aneb klasická hororová klišé)
    4) Sbírat artefakty ve chvíli, kdy se to všude hemží nestvůrami a přidávat tak do tavícího kotle jen další potvory.
    5) Nevědět o tom, že pokud má Zorkal dost krve může seslat často kamkoliv dva závaly, náhle rozmnožit nestvůry nebo něco podobného.
    HARALD
    HARALD --- ---
    ALISTAIR: Počet lidí nevím. Tu hru jsem viděl 10 minut, kdzž mi o ní vzkládal Hač. Klidně to nechám na tobě, sobota 30. bz mi vzhovovala. Klidně sjedu k vám, už jsem šel jednou kolem, snad bzch to i našel. :-) Cernz rztir nebo jakakoliv herna mi takz vzhovuji. :-)

    Yatracená netová kavárna s qwertz klávesnicí. :-))
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak mně napadlo. Je už dost odehraných her, aby se dalo nějak soudit, zda je hra vyvážená ve smyslu Zorkal vs Hrdinové? Vyhrává jedna strana častěji než druhá?
    MATHES
    MATHES --- ---
    PATEJL_CZ: a hlavne vetsi zabava ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ALISTAIR: To je docela zajímavá metafora :)

    Nakonec, i mně se líbí, že úděl hrdinů nespočívá jen ve vyvraždění nestvůr (jako tomu bývá v jiných hrách) a že si každý musí hlídat svůj drahocenný život. Jen mi zatím přišlo, že hra za hrdiny je větší výzvou.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    PATEJL_CZ: Pěkný příklad. Máš pravdu, že hrdinové riskují víc, protože Zorkal sedí schovaný na trůně a kromě závěrečného střetu to vždycky odnese jen nějaký nahraditelný poskok. Ale to je myslím dobře: hra je mimo jiné tak trochu modelem a metaforou totalitní mašinérie, kterážto těží z toho, že kromě diktátora jsou všichni nahraditelní :) A co by byli hrdinové za hrdiny, kdyby každé kolo nedávali svůj život všanc? :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA: to taky neni uplne marnej napad... ale mozna bych zacal jenom tema par hrama nekde a pak uvidime ne?
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Sice jsme toho zatím moc neodehráli, ale shodli jsme se na tom, že Zorkalova úloha je snazší v tom ohledu, že si může dovolit udělat i nějakou tu chybu, avšak chybující hrdina většinou zaplatí svým životem (někdy i životem ostatních hrdinů).

    Když už jsem načal tu dnešní hru, zmíním se alespoň o rozhodující bitvě:

    Vše se mi dařilo a už to vypadalo, že Zorkalova zkáza je nevyhnutelná. Měl jsem silné hrdiny – Chorose (3), Gora (1), Ragnara (2), Riel (2) a Vargena (skoro 2); artefakty již posbírané a ani lektvarů jsem neměl nedostatek. Jen jedno požehnání mi chybělo. Když jsem vstoupil do Rituální místnosti, chystal jsem se ucpat vchody a po pobití nestvůr otevřít Bránu osudu (aby mi předtím nevpadl Zorkal do zad). Bohužel jsem však jeden tah špatně spočítal a místnost se naplnila nestvůrami. Sice mi pomohlo pár taktických triků a Svitek ohnivého dechu, ale Zorkal, který měl dostatek krve, použil Přízračnou proměnu a Chladomorku, čímž v podstatě rozhodnul.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Mno co se tyce prostor, tak je idealni nejaka herna

    ogri doupe na narodni tride
    cernej rytir na florenci
    pripadne outpost... to nevim presne adresu, ale je to stanici za Ujezdem nejaky namesti... Svandovo tusim nebo tak nejak

    osobne jsem pro cernej rytir, je tam nejvic mista a je tam nejlepsi doprava si myslim...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    HARALD: Jsem pro, jsi (a případně další zájemci do počtu 5) zván na testovací hru. Můžu kamkoliv zaskočit s krabicí (k tobě, do nějakého klubu, kavárny atd.), nebo můžeme hrát u nás v malebném prostředí Prokopského údolí. Dej vědět, jak jsi na tom s časem, místem a v kolika lidech bys to pro začátek chtěl zahrát.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    co usporadat nejakou ofiko prezentacni akci s prodejem za netovou cenu nebo obdobnym lakadlem? mrte stolu na hrani,...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    MATHES: Jednoduše řečeno, příznivci Dornu z NYXu by se setkali třeba v čajovně a odehráli jednu nebo dvě hry.

    Dnes jsem hrál jednu hru za hrdiny, ale neměl jsem už čas na komponování reportu, a tak jsem to ani nezmiňoval. Nicméně, měl jsem Chorose na 3. úrovni a brzo by se na ní dostal i Ragnar, kdybych neudělal jednu chybu, která se mi nakonec stala osudovou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam