• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    NAVARA: no to je na zmateni protivniku - pokud si hrdinove budou myslt, ze ho muzou otravit, vyplacaji manu i cas a zorkal se bude snazit nepotrhat smichy ... :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    k ilustratorovi - proc ma zorkal dychaci masku kdyz je lich? :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    a poklady sbiram jenom ty co sou po ceste, zadny behani s cilem poklad, za to riziko to nikdy nestoji...
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: to si taky myslim a proto sem to nikdy radsi nezkusil ;)
    STRYX
    STRYX --- ---
    MATHES: Ze zkusenosti bych rekl, ze navrat do mesta se ve vetsine pripadu nevyplaci. Pan Dornu vetsinou za ta kola stihne nalihnout spoustu nestvur aniz by prisel o jakekoliv pozice na planu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    u me dostaly postavy v 6ti hrach 5x pekne pres tlamu, ale i presto mam radsi dve skupiny, operujici castecne nezavisle na sobe... Taky se mi osvedcil blitzkrieg, tzn jit pro artefakty a hned po tom na Zorkala, zadny vraceni do mest leceni u fontan ci sbirani pokladu. Zkusil sem to jednou a vyslo to, az na jednu chybicku, kvuli ktere umrel Ragnar, skvele.
    STRYX
    STRYX --- ---
    PANTARIL: Myslim, ze jsi presne odhalil slabiny postav. STaci na to proste reagovat strategii.

    1) Napriklad se pohybovat v jedne skupine. Nebo v pripade dvou skupin zajistit aby ta druha byla vzdy schopna prijit do dvou kol te prvni na pomoc. Nebo proste predpokladat utok. Kdyz vim, ze jsem slabsi skupina, nebudu postavy tolik exponovat a radsi se stahnu nebo nepujdu pro poklad, kdyz se kolem bude hemzit mnoho nestvur.

    2) kombinovat postavy tak aby se doplnovaly. Vargen+Eleanor. Oba pohyb 7. On vepredu, ona s pikou vzadu. Na druhem levelu se z nich stava smrtici kombo. Choros+Riel+Gor Otocka je ohromne silna vlastnost. Riel ma akcni radius 10 a na druhem levelu resi hermany. Gor se postara o duchy a vsem prubezne doplnuje zivoty. A samozrejme dalsi kombinace.

    3)vzdy si kryt zada. nedopustit aby se nestvury dostaly do tyla.

    Pokud postavy spolupracuji jsou ohromne silne. Vyuzivat takticky faktu, ze vsechny vyblokuji prvni utok. Napriklad ve stokach pokud konci na konci sveho pohybu na dobrych pozicich, temer je nelze ohrozit.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    byt vynalezavi a vic spolupracovat, musi to byt vyzva. zadny vyrovnany partie. hrdinove pro vitezstvi jsou ochotni i padnout. no ne? :)
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    docela by me zajimalo jaky mate pomer vitezstvi zorkal vs hrdinove.. procital jsem si reporty ve forech na dorn.cz a tam je to cca 13:2 pro zorkala, my jsme odehrali zatim 6 her a az na tu uplne prvni zorkal ve vsech jasne triumfoval.. jako hlavni duvody pro prohru hrdinu vidim asi nasledujici:

    1) spatna komunikace/koordinace.. za hrdiny hraje vetsinou vice hracu z nichz kazdy ma trochu jinou predstavu o tom co by mel se svymi sverenci delat.. zorkal naopak hraje sam a proto muze vsechny akce svych nestvur podridit jednomu planu/strategii

    2) nahraditelnost nestvur.. zorkal i hraci delaji chyby nebo sou prekvapeni vyvolanym ritualem/pozehnanim.. zatimco zorkala to stoji maximalne par nestvur ktere si muze znovu vyvolat, hrdinu to vetsinou stoji zivot coz znacne snizuje sance zbytku party na vitezstvi

    3) rozdeleni hrdinu.. snad ve vsech hrach ktere jsme hrali se hrdinove rozhodli rozdelit na 2 skupinky.. todle mi nepride jako dobry napad protoze zorkalovi staci jednu silnejsi skupinku ignorovat, vybudovat si mensi armadu a s tou poradne zatopit skupince slabsi i kdyz ta utok vetsinou prezije (za cenu nejakeho pozehnani napr), poskytne tim zorkalovi dost krve na seslani nejakeho neprijemneho ritualu nebo na postup...

    vidite to podobne? mate nake navrhy jak s hrdiny hrat aby se jejich sance na vitezstvi zvysily?
    PECA
    PECA --- ---
    NAVARA: a pak uz se da hrat i v praci :-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MATHES: nemusis zpracovatvat cely herni engine - platnost tahu mohou nakrasne kontrolovat hraci, tobe jde predevsim o prehled o situaci na mape a o zaznamenavani tahu (treba pro zpetnou kontrolu), coz takovy problem neni...
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATHES: nesnasim totiz el. kostky, kdyz mi padaj spatne, tak se nemuzu zbavit pocitu, ze muj pocitac se mnou vyje*ava :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    PECA: no prevadet to el. podoby... asi by to slo, diky tomu, ze nejsou kostky, ale zase tahy by museli bejt presne urceny, tzn vyhejbani hrdinu by se trosku zkomplikovalo...
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    Kerwil: Neměl jsem, děkuji.
    PECA
    PECA --- ---
    MATHES: mel jsem na mysli elektronickou podobu, ne rozlozenou deskovku. ta by se mi fakt nevesla nikde mesic rozestavena :-)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ZORKAL: Díky za ujištění. Kdyby se to přidávalo do pravidel, navrhoval bych nahradit slovo "Sebráním" v druhém odstavci pravidla 12 slovem "Získáním". Tedy alespoň pokud se neočekává, že by se při každém odložení a sebrání artefaktu měla vylíhnout nová silná nestvůra.
    C0RW
    C0RW --- ---
    musim podekovat autorum za opravdu krasnou hru. mel jsem moznost zahrat si 3x a hra me stale velmi bavi. jedine co bych skutecne vytknul, jinak ke krasne hre, je informace na krabici o delce jedne hry, ktera je uplne mimo ;)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    PATEJL_CZ: Brana Osudu je samostatne pole, je to trochu videt v priloze Mapa Dornu, kde je specialne obtazene.
    U Artefaktu by to napsano byt mohlo, ale to, ze je lze libovolne predavat, plus to, ze zustanou lezet po smrti hrdiny na miste by melo hrace vest k tomu, ze je lze i polozit...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Vida, teď jsem si povšimnul, že poznámku ke Stokám uvedl již VANAPRASTHA. Alespoň tedy namísto toho připomenu, že z pravidel není patrné, zdali je možné odkládat Artefakty.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    KERWIL: Při zmínce o Bráně osudu jsem si vzpomněl, že z plánu není zcela patrné, zdali je tato považovaná za samostatné políčko či nikoliv. Mohlo by to být upřesněno v pravidlech. Stejně tak Stoky mohou být chápány nejedním způsobem. Teprve při sobotní hře jsem se od Alistaira dozvěděl, že stoky představují tři políčka a že v případě jejich obsazení hrdiny není možné vyvolávat Obří krysy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam