• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    este drobny dotaz k pravidlum.. muzou lucistnici strilet v bazinach pres vodu?
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    vcera jsme hrali sedmou hru ktera konecne skoncila triumfalnim vitezstvim hrdinu (mozna proto ze jsem tentokrat hral za hrdiny a zorkala jsme prenechali jednomu takticky imo mene vyspelemu kamaradovi)

    po zralem uvazeni jsme zvolili slozeni party Vargen, Ragnar, Guelin, Almanor a Gor

    vyhody:
    - vsechny postavy maji 6+ pohyb, muzou se tedy pohybovat rychle a efektivne pohromade aniz by je brzdila brzda choroz nebo khaedrak (musi stat aby se lecil)
    - 2 strelecke jednotky tzn celkem solidni akcni radius cele party.
    - volne leceni 1 zivota/kolo diky gorovi
    - Guelinuv takticky prunik.. sice jsme ho moc nevyuzili ale imo genialni vec pro rychly postup zablokovanymi chodbami

    po zvazeni postrehu, ktere jsem tu vcera napsal jsme zvolili nasledujici strategii:
    - nerozdelovat se, naopak spolecne jsme zamirili do bazin pro prvni artefakt.. pan dornu kladl mensi odpor pri kterem prisel o 3 hermany a jednu mumii aniz by postavam vyrazne ublizil.. rozhodli jsme se zabijet nestvury takovym zpusobem aby jako prvni postoupil Almanor protoze se mu za a) prida zivot (3 zivoty na zacatku je pekelne malo zvlaste pokud kouzli ohnivou bouri) za b) ziska ledovou bouri coz je imo velmi uzitecne kouzlo
    - pan dornu zjistil ze v otevrenych bazinach nema proti peti hrdinum ze zacatku sanci, proto zacal stahovat veskere sve jednotky do ritualni mistnosti
    - postavy v klidu vybrali poklady+artefakt v bazinach a cervenym portem se presunuli do dornu kousek od ritualni mistnosti ktera se mezi tim zacala povazlive zaplnovat jednim duchem, jednou gorgonou, trema kostlivcema a hemanem.. bohuzel vargenova Maska meduzy zastihla potvory v tak nesikovnem postaveni, ze nasledujici tahmohl almanor vsech 6 potvor najednou sesmahnout ohnivou kouli.. navic mel lektvar rychlych rukou = 2 kouzla za kolo takze to dvema fireballama poresil vsechno a dal si treti uroven.. v teto situaci guelin vzala druhy artefakt a zbytek party mela namireno pro treti..
    - za ty dve ohnive koule ziskal zorkal zbytek krve potrebne k seslani zombiiny touhy. Bohuzel i kdyz mel vyvolane 4 zombie nebylo mu to nic platbne protoze Almanorova plosna kouzla blokovat nedokazaly.
    - cca v teto situaci kdy Zorkalovi na hracim planu zbyly 2 slabe nestvury a postavam nic nebranilo v ziskani tretiho artefaktu Pan Dornu hru vzdal.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    LITTLELI: ja jsem k tomuto efektu pouzival jiny spalicek, kterym jsem to zahlazoval, lec prave ne vsechny presahuji dostatecne :\
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    Ja mam rad Astralniho poutnika pro postavu ktera beha vepredu, kdyz se nahodou dostane do nebezpecne malo zivotu tak se da portnou do mesta a dolecit a pak pomoci Vyslysene volani (ted nevim jak se to presne jmenuje ale teleportuje to jednoho hrdinu k druhemu) ho portuju zpatky
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    JERMES: no pri posedni hre ted o vanocich se mi velmi hodila karta teleport o 5 poli, nebot jsem se tak s chorosem dostal mezi tlupu cihajicich nestvur a nasledne odpalil smrtici kombo svitek ohnivého dechu nasledovany otockou - odnesli to asi dve silne a ctyri slabe nestvury, coz je na jednoho bijce na 1. urovni docela slusny vysledek. Nutno vsak podotknout, ze prestoze byl Zorkal po tomto utoku uplne down a chystal se hru vzdat, jeste se mu podarilo behem hry zvetit a nakonec nas vytrikoval az sme to projeli na cely care (holt chladomorka spolecne s Mumii je svinstvo)...
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    s timto jsem se vyporadal vskutku modelarsky, pokud presahuje nalepka spalicek vezmu a polozim samolepkou dolu na stul, na spalicek zatlacim na nejake pevne desce a spalicek pres hranu, kde to precuhuje pod tlakem otocim. ucinek je docela slusny :) proste se to nalepi pres ten roh a drzi jak pohanska vira. ony ty hrany totiz jsou jen malo hranaty.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    nascanoval by mi pls. nektery dobrodinec v 300dpi list se samolepkami hrdinu jeste pred nalepenim? zkusim spalicky oblepit vrstvou izolepy, aby se neodchlipovaly (nalepky mi presahuji spalicky, ale ne dost na to, aby se dobre prekryvaly) a zrejme budu muset nektere prelepit :)

    u ostatnich uz mi to doslo vcas (po prvnich pokusech s hrdinama)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    chtelo by to nejakou "deluxe" edici, kde uz budou figurky pripraveny, pro nas sikovny :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    Moje oblibena je treba +2 utoky. S tim se da docela dost poresit. Hodi se do utoku i do obrany. Vyseka vas z obkliceni.
    JERMES
    JERMES --- ---
    jaka si myslite ze je nejlepsi karta pozehnani? kuprikladu pro me, pro meho oblibence chorose je jsou nejvyuzitelnejsi asi ruzne karty zrychleni nebo krev tece zpet, protoze bud nekam nabehnu a udelam tam otocku nebo si v nejvetsi bitevni vrave doplnim tri zivoty, naopak takovy astralni poutnik je pro meho chorose asi nejmin uzitecna karta... jak to vidite vy? kdo je vas oblibeny hrdina? (krome zorkala)
    STRYX
    STRYX --- ---
    NAVARA: To jsou vycuhujici obratle :o)
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    NAVARA: no to je na zmateni protivniku - pokud si hrdinove budou myslt, ze ho muzou otravit, vyplacaji manu i cas a zorkal se bude snazit nepotrhat smichy ... :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    k ilustratorovi - proc ma zorkal dychaci masku kdyz je lich? :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    a poklady sbiram jenom ty co sou po ceste, zadny behani s cilem poklad, za to riziko to nikdy nestoji...
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: to si taky myslim a proto sem to nikdy radsi nezkusil ;)
    STRYX
    STRYX --- ---
    MATHES: Ze zkusenosti bych rekl, ze navrat do mesta se ve vetsine pripadu nevyplaci. Pan Dornu vetsinou za ta kola stihne nalihnout spoustu nestvur aniz by prisel o jakekoliv pozice na planu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    u me dostaly postavy v 6ti hrach 5x pekne pres tlamu, ale i presto mam radsi dve skupiny, operujici castecne nezavisle na sobe... Taky se mi osvedcil blitzkrieg, tzn jit pro artefakty a hned po tom na Zorkala, zadny vraceni do mest leceni u fontan ci sbirani pokladu. Zkusil sem to jednou a vyslo to, az na jednu chybicku, kvuli ktere umrel Ragnar, skvele.
    STRYX
    STRYX --- ---
    PANTARIL: Myslim, ze jsi presne odhalil slabiny postav. STaci na to proste reagovat strategii.

    1) Napriklad se pohybovat v jedne skupine. Nebo v pripade dvou skupin zajistit aby ta druha byla vzdy schopna prijit do dvou kol te prvni na pomoc. Nebo proste predpokladat utok. Kdyz vim, ze jsem slabsi skupina, nebudu postavy tolik exponovat a radsi se stahnu nebo nepujdu pro poklad, kdyz se kolem bude hemzit mnoho nestvur.

    2) kombinovat postavy tak aby se doplnovaly. Vargen+Eleanor. Oba pohyb 7. On vepredu, ona s pikou vzadu. Na druhem levelu se z nich stava smrtici kombo. Choros+Riel+Gor Otocka je ohromne silna vlastnost. Riel ma akcni radius 10 a na druhem levelu resi hermany. Gor se postara o duchy a vsem prubezne doplnuje zivoty. A samozrejme dalsi kombinace.

    3)vzdy si kryt zada. nedopustit aby se nestvury dostaly do tyla.

    Pokud postavy spolupracuji jsou ohromne silne. Vyuzivat takticky faktu, ze vsechny vyblokuji prvni utok. Napriklad ve stokach pokud konci na konci sveho pohybu na dobrych pozicich, temer je nelze ohrozit.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    byt vynalezavi a vic spolupracovat, musi to byt vyzva. zadny vyrovnany partie. hrdinove pro vitezstvi jsou ochotni i padnout. no ne? :)
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    docela by me zajimalo jaky mate pomer vitezstvi zorkal vs hrdinove.. procital jsem si reporty ve forech na dorn.cz a tam je to cca 13:2 pro zorkala, my jsme odehrali zatim 6 her a az na tu uplne prvni zorkal ve vsech jasne triumfoval.. jako hlavni duvody pro prohru hrdinu vidim asi nasledujici:

    1) spatna komunikace/koordinace.. za hrdiny hraje vetsinou vice hracu z nichz kazdy ma trochu jinou predstavu o tom co by mel se svymi sverenci delat.. zorkal naopak hraje sam a proto muze vsechny akce svych nestvur podridit jednomu planu/strategii

    2) nahraditelnost nestvur.. zorkal i hraci delaji chyby nebo sou prekvapeni vyvolanym ritualem/pozehnanim.. zatimco zorkala to stoji maximalne par nestvur ktere si muze znovu vyvolat, hrdinu to vetsinou stoji zivot coz znacne snizuje sance zbytku party na vitezstvi

    3) rozdeleni hrdinu.. snad ve vsech hrach ktere jsme hrali se hrdinove rozhodli rozdelit na 2 skupinky.. todle mi nepride jako dobry napad protoze zorkalovi staci jednu silnejsi skupinku ignorovat, vybudovat si mensi armadu a s tou poradne zatopit skupince slabsi i kdyz ta utok vetsinou prezije (za cenu nejakeho pozehnani napr), poskytne tim zorkalovi dost krve na seslani nejakeho neprijemneho ritualu nebo na postup...

    vidite to podobne? mate nake navrhy jak s hrdiny hrat aby se jejich sance na vitezstvi zvysily?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam