• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    BLOODRAT: Teleport je pole jako kazde jine (pro ucely pohybu) akorat, ze je zaroven na dvou mistech (stejne jako nestvura nebo postava, ktera na nem stoji). Jestlize tedy stoji postava na teleportu, brani sice pruchodu pres toto policko, ale zaroven se vystavuje nebezpeci obkliceni z obou stran, coz vetsinou konci velmi nemile ;)
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Btw: Jak je to s tím teleportem? pokud se hrdina přenese a zůstane stát na políčku teleportu, skutečně brání potvorám v průchodu?
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: jo taky sem se cejtil jako reznik, nez jsem dostal v nedeli brutalni klepec :D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nebo hraj za hrdiny :)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak mně teď napadlo, jak budu příště řešit hru proti někomu, kdo to nemá nastudované. Dám mu prostě o hrdinu víc, či pokud budu hrát za hrdiny, vezmu si o hrdinu méně. Tím nechci říct, že to nějak zvlášť umím, ale přeci jen jsem za víkend a pondělí hrál dohromady 4 hry a tak se cítím jako děsný řezník. :o))))
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    ALISTAIR: Naprostý souhlas, a příští hra bude mít hrdinů pět...šlo jen o první testhru, kdy nikdo neměl ponětí oč vlastně jde a ještě si to nechtěl komplikovat ovládáním dvou hrdinů naráz (i když to vlastně vůbec obtížné není, jak jsme pak během hry zjistili, ale to už bylo rozjeto, takže... :o)
    Při hře za tři klaďáky musí mít hrdinové buď strašlivé štěstí (což jsme neměli) nebo Zorkal strašlivou smůlu (což neměl) :o)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    BLOODRAT: Podle mně je chyba hrát za méně než je doporučovaný počet postav. Hra je pak nevyvážená- Doporučuju vám hru za pět postav - i ta za čtyři není úplně to pravé ořechové.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Tak se taktéž pokusím shrnout dojmy z první hry.
    Sešli jsme se ve čtyřech lidech, jali se studovat pravidla a nakonec se rozhodli pro rychlou zkušební hru, kterážto se nakonec protáhla na příjemnou hodinu a půl. Coby Zorkal byl postaven zkušený mmorpg drowí harcovník, proti němu moudře zvolená armáda hrdinů v sestavě Gor, Eleonor a Riel, neboť si každý vybíral podle sympatie k obrázku na kartičce :o) Zorkal byl náležitě oslaben a hrdinové posíleni, leč stejně jsme časem zjistili, že Zorkala neradno podceňovat a tři hrdinové jsou skutečně málo, to jen tak na okraj, ale nikdo z hrdinů nechtěl hrát dvě postavy naráz při první hře.
    Gor vyrazil okolo stok za lovem artefaktů a Riel s Eleonor do bažin, s úsměvem na rtech a spoustou hrdinných hesel typu "Zorkal nesmí dostat kapky" (Riel) "Začínáme od píky" (Eleonor) atd, leč úsměv relativně brzy ztuhl, když se přetočila noc a Zorkal přihodil k pár Hermanům prvního upíra. Riel velice brzy díky přemíře Hermanů poskočila o dva levely, ale absolvovanou řež přežila s jediným životem a zatuchla u Vědmy, čehož využil Zorkal, odřízl přístupové cesty a obklíčil nebohou Eleonor. Gor na sebe mezitím nabalil po cestě spoustu krys, bubáků, nějakým záhadným způsobem i dva Artefakty a skočil do teleportu, který ho přenesl do bažin k Riel a Eleonor. Když si s hrůzou uvědomil, jakou že to sebou táhne armádu, zůstal stát v teleportu, aby zablokoval potvorám přístup (nevím, jak se k tomu stavějí pravidla, v tu chvíli jsme to zahráli jako possible) kolem Gora se semkly démoni, Riel s Eleonor se mu vrhly na pomoc a Gor coby správný medik kalil jeden léčivý lektvar za druhým v zájmu přežití, což se mu nakonec povedlo. Zorkal mezitím poskočil na druhou úroveň a nežli se oslabení hrdinové vzpamatovali, začal v obřadní síni kupit nestvůry pro rituál. V ten moment zemřela Riel, sebevražedným útokem za pomoci karty Dračího dechu otevřela cestu k Zorkalovi z bažin-hrdinové vsadili na všechno. Gor přiběhl k bublající mase bestií v obřadní síni a vytáhl mocný trumf-píseň rozkolu, kterážto zredukovala počet potvor o polovinu, z druhé strany vletěla do síně Eleonor, která si příliš pozdě uvědomila, že druhá polovina potvor v síni ještě je a shodou okolností jsou to ty silnější :o) ..než zemřela, poskytla ještě Gorovi čas pro odmknutí Zorkalova kutlochu, leč ten pozřel vyčerpaného Gora dříve, nežli si tento stačil všimnout proti čemu že to vlastně stojí....

    I když to ze začátku vypadalo komplikovaně, vcelku rychle se všichni naučili pravidla. Spoluhráči si pochvalovali, hra je bavila a na zítřek plánují další, takže spokojenost :o)
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA:
    Zapominate na Vargena ten umi od druhyho lvlu probehnout a dostat se ZA Zorkala a to uz jich je celkem 5 z 9ti => vic nez pulka
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: No, tyto hrdiny je holt treba lepe chranit...

    A Zorkal tak prohrat nemusi, casto se stane, ze ma v zasobe tolik nestvur, ze je schopen hrdiny vyridit, i kdyz se kvuli tomu musi na chvili obtezovat z trunu. Ale trunni a ritualni mistnost by taky fungovala, tam slo hlavne o to, aby Zorkal nezacal pobihat vsude mozne...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: uhm, ale jak casto se vsichni ctyri objevi ve hre? a pokud tam budou 1-2, tak cilit veskere utoky na ne...

    Nejen na trune, ale cela trunni + ritualni mistnost - pokud by musel sedet na trune, tak otevrenim brany prakticky automaticky prohral... (a i kdyby to nevzdal, tak hracum staci si stoupnout na policko trunu)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: Moc tomu nerozumim, jak Eleanor, tak Almanor, tak Guelin, tak Riel mohou utocit i pres dalsi hrdiny, takze Zorkal to ani na tom poli v Brane nema uplne jednoduche... Vyse zminovani hrdinove nemohou utocit pouze pres nestvury...

    L_Damian: Uz jsme zde diskutovali doplnkove pravidlo, ze pokud Zorkal nesedi na trune, nemuze lihnout dalsi nestvury, coz resi jeho pripadny utek...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz sleze z trunu tesne pred branu osudu, tak tamtudy vice jak jeden hrdina neprojde (krom teleportu - hrdinove co mohou teleportovat a co mohou zasahnout pole mimo LOS musi zemrit prvni :), takze Zorkala vice jak jeden hrdina nenapadne.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    NAVARA: To jsem nejak nepochopil. :o)) Asi bych potreboval nazorny priklad na planku. :o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz ustoupi do rohu, muzou na nej tri - kdyz zablokuje vchod, muze na nej primo jen jeden hrdina - a ten blokuje viditelnost ostatnim
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Navara: pomineš Almanora, Eleanor, Riel a Guelina a případně Gora na 3. levelu. :o))

    A zřejmě i svitky samozřejmě svitky teleportu.

    V podstatě by na něj musela jít sestava - Vargen, Choros, Ragnar, Kaerdrak a treba Gor (maximálně 2. level), aby tam nebylo víc hrdinů co složí útoky a vyplatilo se mu to. Ale jinak samozřejmě, také to má něco do sebe, ono co má taky na té ploše dělat, když už mu hrdinové nedovolí utéct. Na ústup je trůnní místnost malá (ačkoli proti této sestavě by mohl i ustoupit do rohu).
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Návrh: Pokud se celkově lidé shodují, že Kaerdrak je příliš slabý, změnil bych u něj to pravidlo o tom, že i na druhé úrovni léčí buď sebe nebo někoho jiného a umožnil bych, aby použil obě schopnosti naráz - pokud se tedy nepohne. To by ho mohlo aspoň trošku srovnat s ostatními. Sice to stále bude brzda, kdykoli bude třeba léčit, ale v kombinaci s Gorem a buď Guelinovo regenerací, Vargenovo léčením žraním (který se může vyléčit celkem o dost na slabých potvorách během jednoho kola) nebo třeba Chorosovo silou země už doplní každé kolo dost životů.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: zas ono pokud se zorkal zastavi v pruchodu, takze na nej muze jediny hrdina (pominu almanora a eleanor), tak taky festovne zatopi - ony 4 utoky najednou... + kdyz prijde duch, tak je schopen hned v kole kdy je seslan ohrozit temer cokoli...
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem ta hra co skončila tím, že přežil jen Gor, trvala téměř pět hodin.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak na Pragoconu jsem si poprvé zahrál ještě s dalšími nováčky proti Alistairovi jako proti temnému pánu a i přes podporu id Zorkal a milosrdenství Alistairovo jsme prohráli. :o)) Hra se mi líbila, koupil jsem ji a s manželkou hrál ještě ten samý den od 23 do asi třetí ráno.

    No a od té doby jsem ji hrál ještě několikrát a snažil se pochopit ten systém, případně (jakožto rádoby powerplayer) najít nějakou nevyváženost, kterou bych k prospěchu svému využiti mohl.

    Jako nejjednodušší cestou k vítězství se mi zatím pro hrdiny zdá prostě vzít partu rychlých charakterů, které mohou poskládat co nejvíc útoků v každém kole (kombinace více útoků zblízka - asi Vargen, Eleanor s píkou, jeden či dva luky...). Snažit se neztratit moc krve, aby Zorkal nemohl moc využívat rituály a zůstal na 1. úrovni a co nejrychleji vybrat artefakty a ukončit hru.

    Zkoušel jsem hrát i opačnou strategii (Almanor, Gor, Kaerdrak, Choros, Ragnar). Snažil jsem se naopak postupovat pohromadě, opatrněji, víc brát poklady, spoléhat se na vlastní léčení a levelovat postavy, které jsou na vyšších úrovních v tomto složení silné. Sice to jde, ale Zorkal má hodně krve a pokud má dobré rituály, dost zatopí. Také tu platí, že hrdinové si chyby nemohou dovolit, Zorkal přeci jen nějaké ano a čím déle se hraje, tím větší šance, že ta chyba přijde. Ale i tak je to zajímavé a jakmile byl Almanor na třetí úrovni, byl silný. Jediné, co bych asi vyměnil je Kaerdrak - sice také léčí, ale ani v takto "statické" skupině jsem ho nedokázal moc uplatnit, možná je to má chyba, ale vzal bych příště někoho jiného. Naproti tomu kombo Almanor + Gor + Choros mi připadá silné. Almanor může díky léčení od Gora víc používat ohnivé koule a ledovou bouři a snadněji získá druhý, případně třetí level. Gora dostat nahoru je samozřejmě těžké, ale i jako podpora je slušný. No a u Chorose je zase zajímavá kombinace Almanorovo teleport + Chorosovo otočka a taktický průnik. Mimochodem při hře s touto skupinou došlo k zajímavé situaci.

    Všech 5 výše jmenovaných hrdinů na třetích levelech otevřelo po částečném vybití rituální místnosti bránu k Zorkalovi (také na 3. levelu). Bohužel udělal jsem za hrdiny chybu a Zorkal vyběhl ven a nastrkal před sebe nestvůry. Potom utíkal a líhnul a ve vhodný okamžik útočil (už byly vyplýtvané i všechny požehnání a tak za 4 krve si vždy líhnul jednu silnější potvoru). Postupně v kombinaci s mumiemi a kostlivci s píkami pozabíjel všechny hrdiny, až na Gora. Jen Zorkal s posledním životem a Gor se dvěma. Na řadě byl Gor, zakouzlil Armagedon a Zorkal padnul. Hrdinové, respektive Gor s posledním životem zvítězil uprostřed přesily mumií a píkařů.

    No, docela by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby Gor na Armagedon spotřeboval poslední krev. To by byla snad historicky první remíza. Nebo se to snad už někomu podařilo takhle dohrát?

    PS: nenechte za žádnou cenu Zorkala vyběhnout. :o))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam