• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem ta hra co skončila tím, že přežil jen Gor, trvala téměř pět hodin.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak na Pragoconu jsem si poprvé zahrál ještě s dalšími nováčky proti Alistairovi jako proti temnému pánu a i přes podporu id Zorkal a milosrdenství Alistairovo jsme prohráli. :o)) Hra se mi líbila, koupil jsem ji a s manželkou hrál ještě ten samý den od 23 do asi třetí ráno.

    No a od té doby jsem ji hrál ještě několikrát a snažil se pochopit ten systém, případně (jakožto rádoby powerplayer) najít nějakou nevyváženost, kterou bych k prospěchu svému využiti mohl.

    Jako nejjednodušší cestou k vítězství se mi zatím pro hrdiny zdá prostě vzít partu rychlých charakterů, které mohou poskládat co nejvíc útoků v každém kole (kombinace více útoků zblízka - asi Vargen, Eleanor s píkou, jeden či dva luky...). Snažit se neztratit moc krve, aby Zorkal nemohl moc využívat rituály a zůstal na 1. úrovni a co nejrychleji vybrat artefakty a ukončit hru.

    Zkoušel jsem hrát i opačnou strategii (Almanor, Gor, Kaerdrak, Choros, Ragnar). Snažil jsem se naopak postupovat pohromadě, opatrněji, víc brát poklady, spoléhat se na vlastní léčení a levelovat postavy, které jsou na vyšších úrovních v tomto složení silné. Sice to jde, ale Zorkal má hodně krve a pokud má dobré rituály, dost zatopí. Také tu platí, že hrdinové si chyby nemohou dovolit, Zorkal přeci jen nějaké ano a čím déle se hraje, tím větší šance, že ta chyba přijde. Ale i tak je to zajímavé a jakmile byl Almanor na třetí úrovni, byl silný. Jediné, co bych asi vyměnil je Kaerdrak - sice také léčí, ale ani v takto "statické" skupině jsem ho nedokázal moc uplatnit, možná je to má chyba, ale vzal bych příště někoho jiného. Naproti tomu kombo Almanor + Gor + Choros mi připadá silné. Almanor může díky léčení od Gora víc používat ohnivé koule a ledovou bouři a snadněji získá druhý, případně třetí level. Gora dostat nahoru je samozřejmě těžké, ale i jako podpora je slušný. No a u Chorose je zase zajímavá kombinace Almanorovo teleport + Chorosovo otočka a taktický průnik. Mimochodem při hře s touto skupinou došlo k zajímavé situaci.

    Všech 5 výše jmenovaných hrdinů na třetích levelech otevřelo po částečném vybití rituální místnosti bránu k Zorkalovi (také na 3. levelu). Bohužel udělal jsem za hrdiny chybu a Zorkal vyběhl ven a nastrkal před sebe nestvůry. Potom utíkal a líhnul a ve vhodný okamžik útočil (už byly vyplýtvané i všechny požehnání a tak za 4 krve si vždy líhnul jednu silnější potvoru). Postupně v kombinaci s mumiemi a kostlivci s píkami pozabíjel všechny hrdiny, až na Gora. Jen Zorkal s posledním životem a Gor se dvěma. Na řadě byl Gor, zakouzlil Armagedon a Zorkal padnul. Hrdinové, respektive Gor s posledním životem zvítězil uprostřed přesily mumií a píkařů.

    No, docela by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby Gor na Armagedon spotřeboval poslední krev. To by byla snad historicky první remíza. Nebo se to snad už někomu podařilo takhle dohrát?

    PS: nenechte za žádnou cenu Zorkala vyběhnout. :o))
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    V rámci Pragoconu 2007 se v sobotu 3.2. od 10:00 uskuteční první turnaj v Dornu.

    Přihlášky emailem na info@dorn.cz (účast v turnaji zaručena), jinak lze i na místě. Pokud se sejde málo lidí, budete mít možnost zahrát si přímo proti tvůrcům hry. Kromě turnaje proběhnou na tomtéž místě také nezávazné předváděcí hry pro zájemce.

    Místo: ZŠ Trávníčkova, metro B Luka.
    Výhra: symbolická, bude ohlášena na místě.
    Poplatek: Je třeba zaplatit vstupní poplatek na Pragocon, jinak nic
    Doba trvání: Podle počtu účastníků, ale nejpozději do pozdního sobotního
    odpoledne.

    Info o Pragoconu:
    http://www.mensa.cz/mensa.cz/site/skupiny/terminus/pragocon.html

    Pravidla:

    Do turnaje se hlásí buď jednotlivci, nebo dvojice. Před každou hrou se losuje, kdo bude hrát za jakou stranu,
    pokud se obě strany nedohodnou jinak.

    Hraje se pouze varianta pravidel se čtyřmi hrdiny. K otevření Brány Osudu jsou potřeba jenom dva Artefakty. Za sebrání druhého Artefaktu ale Zorkal vyvolá dvě silné nestvůry navíc.
    Dva artefakty (Sekera a Vřeteno) budou po náhodném rozmístění odebrány ze hry.
    Tah hrdinů i Zorkala bude omezen na 2 minuty. Za každé další 2 minuty časového limitu platí hrdinové libovolnou svojí kapku krve do banku (ne Zorkalovi), Zorkal musí za další 2 minuty
    odstranit libovolnou nestvůru z plánu (ne hrdinům na zkoušenost, ale do banku). V případě nejasnosti v pravidlech se zastaví čas až do vyřešení otázky, v tomto čase se hráči
    mezi sebou nesmějí bavit o strategii. Čas se zastaví na přiměřenou dobu také tehdy, pokud druhá strana musí něco udělat mimo svůj tah (např. Zorkal umísťuje nestvůru z pokladu v tahu hrdinů).
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    NIGHTINGALE: Pokud jdes z prave strany planu pres cestu, tak se daji rychle nasbirat tri artefakty aniz by se skupinka moc rozdelila. Ja hral cca 6x za Zorkala, a prave hru kdyz jsem zkousel syslit prisery do prostred jsem jako jedinou prohral. A naopak za hrdiny moje nejrychlesi vytezstvi bylo kdyz Zorkal pouzil tuto strategii. Ale fakt ze Zorkal byl clovek co to hral poprve tak udelal nekolik fatalnich chyb. Na zaklade techto zkusenosti usuzuji ze Zorkal bez krve, spolehajici jen na finalni bitvu neni prilis optimalni strategie. Tim samozrejme nerikam aby na hrdiny chodili prisery po jednom:)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CENIS: 60x42 (2x2 A4), ale nech si dalsich 20cm mista na cinkrlatka
    CENIS
    CENIS --- ---
    chystam se si Dorn konecne poridit, tak by me zajimalo, jake rozmery ma hraci plocha? ptam se abych vedel jestli se da rozlozit i v omezen prostoru nebo potrebuju kulaty stul krale artuse :-)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    SPIRALI: jenze pokud se hrdinove neflakaji a sbiraji rychle predmety a artefakty, tak zrejme musi byt vic roztahani po hernim planu... to by jim ale Zorkal nemel dovolit, pri rozdeleni by jim mela hrozit brzka zkaza... a pokud budou chodit spolecne, artefakty nasbiraji mnohem pomaleji a daji tim Zorkalovi cas vybudovat obstojnou armadu... tot pohled z teoreticke roviny... jak to funguje ve skutecnosi, bych nejdriv rad vyzkousel... :-)
    me proste ostatni strategie pripadaji mene vyhodnejsi... ja nevim... jak bys za Zorkala hral Ty?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ZORKAL: kdy a kde je pragocon?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ZORKAL: ok, ale ja sazim ze me porazite, bez ohledu na to za jakou stranu bude kdo hrat, jelikoz na tuhle hru zadnej master nejsem ;) Nicmene to je pouze imaginarni, jelikoz na pragocon nejdeu.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    NIGHTINGALE: No co jsem to tak zkouseli tak strategie, hromadeni priser ma pak cenu az kdyz je Zorkal na 2lvl a ma alespon nejakou krev na nejaky ten ritual. Pokud to hrdinove neflakaji a nic jim nestoji v ceste, tak jsou schopni vybrat dostatek pokladu a artefakty pomerne rychle, takze v tom prostredku toho zas takolik nebude. A pokud se prisery moc rozprostrou tak tam staci sikovne nabehnout, rychle otevrit branu a zabit Zorkala se 4 zivoty bez vykryvani je uz celkem snadne. Ale priznavam ze obtiznost teto zaverecne akce dost zalezi na tom jake predmety maji hrdinove a jake cervene prisery Zorkal dostal.

    Ale pokud ma Zorkal napr Blata zoufalstvi a hrdinove se rozdelili tak je IMHO jendnodussi je zmasakrovat hned v bazinach:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Cyberwolf: Budeme mit ted v sobotu prezentaci Dornu na Pragoconu, tak kdyz tam prijdes, tak se muzeme vsadit o lahev VAT 69, ze te ja nebo id Muflon nebo id Amarath nebo id Alistair porazime, i kdyz budeme hrat za hrdiny... :)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    SPIRALI: Nemam to sice ve hre vyzkouseny, ale zrovna strategie, kdy Zorkal odklada stret co nejdyl a jen hromadi nestvury, mi prijde pro nej jako jedna z nejvyhodnejsich. Kazdym kolem sili, zatimco hrdinove i kdyz sbiraji predmety jsou na tom temer stejne... A pokud si potvory sikovne rozestavi (neni prece blbej, aby si je nechal jednim fireballem vsechny zlikvidovat), tak se hrdinove hodne zapoti. Utocit ve vlnach ale neustale a pokusit se v kazdym kole aspon nekoho zabit.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    CYBERWOLF: Mam odehrano cca 12her a vytezsvi je tak pul na pul.
    Navic mam zkusenost ze kdyz Zorkal uplne kaslena hrdiny a jen posila prisery doprostred, tak pak nema zadnou sanci. Namackanou ritualni mistnost lze v kombinaci choros & almanor (+ meduzina maska nebo neco takoveho) vybit celkem rychle i kdyz jsou vsichni na prvnim levelu. Zabit pak zorkala na prvni levelu, temer bez krve a bez priser je velmi snadne. A nez Zorkal misnost naplni tak je cas si obstarat artefakty a docela dost predmetu. Takze bych spise rekl ze tvy hrdinove to neumeji hrat:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    CYBERWOLF: me se povedlo az po asi 5ti hrach vyhrat s hrdinama, musis proste nechat zorkala rozdrobit mrchy, kdyz vbehnes do mistnosti plny kostlivcu, tak si dost bez sance a je to zhruba 1 mrtvy hrdina/1 kolo. Me se paradoxne povedlo vyhrat prave s rozdelenim hrdinu (rozhodl jsem se usporit co nejvice casu a jit co nejrychleji na BBB (ci Zorkala co kdo radsi ;) ) Za hrdiny to je dost o premejsleni a pocitani, ale da se to zvladnout.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    CYBERWOLF: Na zaplneni ritualni mistnosti je treba pomerne hodne kol. Rekl bych tak zhruba na to, aby hrdinove sebrali poklady, prisli do centralni mistnosti, zakouzlili jedno plosne kouzlo, vybili tim celou centralni mistnost a pak dorazili Zorkala, ktery muze hledat jinou taktiku ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CYBERWOLF: mne naopak prijde, ze pokud se druzina nerozdeli a je aspon trochu rozumne slozena, tak nema sanci Zorkal :)

    ZELGARIS: padnulo mi disk.pole, takze to musim naskenovat a urobit znovu - lec robit budu (pro sebe), takze pak pripadne uploadnu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    To si nemyslim. Pokud by proste obsadili mistnost s portalem, nemohli by najit hlavni artefakty a timpadem ani vyhrat a bud by donekonecna vybijeli potvory, nebo by proste casem podlehli, coz by byla varianta, kdyby se rozdelili - a styl sup pro artefakt a zpatky k portalu, vymlatit a zas pro artefakt ma zasadni vadu, ze to trva strasne dlouho a hrat dyl jak 2 hodiny je pro me moc:]
    V zasade se da rict, ze zloun muze prohrat jenom kdyz udela zasadni chybu, nebo ma smulu.
    Ale jak jsem rekl, hral jsem to 3x, ne 100x ovsem nemam pocit, ze bych to tolikrat hrat chtel:]
    PECA
    PECA --- ---
    CYBERWOLF: dovolim si nesouhlasit. pokud hrdinove nechaji potvorama zaplnit centralni mistnost, je to jejich chyba.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Tak se obavam, ze tato hra ma problem s vyvazenosti - hrali jsme to 3x a pokazdy vyhral BBB (BigBadBoss) - v podstate staci presouvat potvory do ty mistnosti s portalem a nechat hrdiny saskovat s artefaktama - a nestihnou to driv, nez se mistnost zaplni.
    Muze to byt dobry, kdyz "temna strana" hraje stylem PJ, tj nesnazi se vyhrat, ale aby si vsichni dobre zahrali, coz je hezka myslenka, ale u stolnich her, kde si strany oponuji prakticky nepouzitelna.
    Ale nevadi, nic neni ztraceno a jsem si jisty ze par dodatku k pravidlum (a mozna vyskrtani nekterych peknych, ale vcelku nadbytecnych veci, zejmena z oblasti artefaktu) dokaze tuto nevyvazenost zahladit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam