• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: uhm, ale jak casto se vsichni ctyri objevi ve hre? a pokud tam budou 1-2, tak cilit veskere utoky na ne...

    Nejen na trune, ale cela trunni + ritualni mistnost - pokud by musel sedet na trune, tak otevrenim brany prakticky automaticky prohral... (a i kdyby to nevzdal, tak hracum staci si stoupnout na policko trunu)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: Moc tomu nerozumim, jak Eleanor, tak Almanor, tak Guelin, tak Riel mohou utocit i pres dalsi hrdiny, takze Zorkal to ani na tom poli v Brane nema uplne jednoduche... Vyse zminovani hrdinove nemohou utocit pouze pres nestvury...

    L_Damian: Uz jsme zde diskutovali doplnkove pravidlo, ze pokud Zorkal nesedi na trune, nemuze lihnout dalsi nestvury, coz resi jeho pripadny utek...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz sleze z trunu tesne pred branu osudu, tak tamtudy vice jak jeden hrdina neprojde (krom teleportu - hrdinove co mohou teleportovat a co mohou zasahnout pole mimo LOS musi zemrit prvni :), takze Zorkala vice jak jeden hrdina nenapadne.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    NAVARA: To jsem nejak nepochopil. :o)) Asi bych potreboval nazorny priklad na planku. :o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz ustoupi do rohu, muzou na nej tri - kdyz zablokuje vchod, muze na nej primo jen jeden hrdina - a ten blokuje viditelnost ostatnim
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Navara: pomineš Almanora, Eleanor, Riel a Guelina a případně Gora na 3. levelu. :o))

    A zřejmě i svitky samozřejmě svitky teleportu.

    V podstatě by na něj musela jít sestava - Vargen, Choros, Ragnar, Kaerdrak a treba Gor (maximálně 2. level), aby tam nebylo víc hrdinů co složí útoky a vyplatilo se mu to. Ale jinak samozřejmě, také to má něco do sebe, ono co má taky na té ploše dělat, když už mu hrdinové nedovolí utéct. Na ústup je trůnní místnost malá (ačkoli proti této sestavě by mohl i ustoupit do rohu).
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Návrh: Pokud se celkově lidé shodují, že Kaerdrak je příliš slabý, změnil bych u něj to pravidlo o tom, že i na druhé úrovni léčí buď sebe nebo někoho jiného a umožnil bych, aby použil obě schopnosti naráz - pokud se tedy nepohne. To by ho mohlo aspoň trošku srovnat s ostatními. Sice to stále bude brzda, kdykoli bude třeba léčit, ale v kombinaci s Gorem a buď Guelinovo regenerací, Vargenovo léčením žraním (který se může vyléčit celkem o dost na slabých potvorách během jednoho kola) nebo třeba Chorosovo silou země už doplní každé kolo dost životů.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: zas ono pokud se zorkal zastavi v pruchodu, takze na nej muze jediny hrdina (pominu almanora a eleanor), tak taky festovne zatopi - ony 4 utoky najednou... + kdyz prijde duch, tak je schopen hned v kole kdy je seslan ohrozit temer cokoli...
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem ta hra co skončila tím, že přežil jen Gor, trvala téměř pět hodin.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak na Pragoconu jsem si poprvé zahrál ještě s dalšími nováčky proti Alistairovi jako proti temnému pánu a i přes podporu id Zorkal a milosrdenství Alistairovo jsme prohráli. :o)) Hra se mi líbila, koupil jsem ji a s manželkou hrál ještě ten samý den od 23 do asi třetí ráno.

    No a od té doby jsem ji hrál ještě několikrát a snažil se pochopit ten systém, případně (jakožto rádoby powerplayer) najít nějakou nevyváženost, kterou bych k prospěchu svému využiti mohl.

    Jako nejjednodušší cestou k vítězství se mi zatím pro hrdiny zdá prostě vzít partu rychlých charakterů, které mohou poskládat co nejvíc útoků v každém kole (kombinace více útoků zblízka - asi Vargen, Eleanor s píkou, jeden či dva luky...). Snažit se neztratit moc krve, aby Zorkal nemohl moc využívat rituály a zůstal na 1. úrovni a co nejrychleji vybrat artefakty a ukončit hru.

    Zkoušel jsem hrát i opačnou strategii (Almanor, Gor, Kaerdrak, Choros, Ragnar). Snažil jsem se naopak postupovat pohromadě, opatrněji, víc brát poklady, spoléhat se na vlastní léčení a levelovat postavy, které jsou na vyšších úrovních v tomto složení silné. Sice to jde, ale Zorkal má hodně krve a pokud má dobré rituály, dost zatopí. Také tu platí, že hrdinové si chyby nemohou dovolit, Zorkal přeci jen nějaké ano a čím déle se hraje, tím větší šance, že ta chyba přijde. Ale i tak je to zajímavé a jakmile byl Almanor na třetí úrovni, byl silný. Jediné, co bych asi vyměnil je Kaerdrak - sice také léčí, ale ani v takto "statické" skupině jsem ho nedokázal moc uplatnit, možná je to má chyba, ale vzal bych příště někoho jiného. Naproti tomu kombo Almanor + Gor + Choros mi připadá silné. Almanor může díky léčení od Gora víc používat ohnivé koule a ledovou bouři a snadněji získá druhý, případně třetí level. Gora dostat nahoru je samozřejmě těžké, ale i jako podpora je slušný. No a u Chorose je zase zajímavá kombinace Almanorovo teleport + Chorosovo otočka a taktický průnik. Mimochodem při hře s touto skupinou došlo k zajímavé situaci.

    Všech 5 výše jmenovaných hrdinů na třetích levelech otevřelo po částečném vybití rituální místnosti bránu k Zorkalovi (také na 3. levelu). Bohužel udělal jsem za hrdiny chybu a Zorkal vyběhl ven a nastrkal před sebe nestvůry. Potom utíkal a líhnul a ve vhodný okamžik útočil (už byly vyplýtvané i všechny požehnání a tak za 4 krve si vždy líhnul jednu silnější potvoru). Postupně v kombinaci s mumiemi a kostlivci s píkami pozabíjel všechny hrdiny, až na Gora. Jen Zorkal s posledním životem a Gor se dvěma. Na řadě byl Gor, zakouzlil Armagedon a Zorkal padnul. Hrdinové, respektive Gor s posledním životem zvítězil uprostřed přesily mumií a píkařů.

    No, docela by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby Gor na Armagedon spotřeboval poslední krev. To by byla snad historicky první remíza. Nebo se to snad už někomu podařilo takhle dohrát?

    PS: nenechte za žádnou cenu Zorkala vyběhnout. :o))
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    V rámci Pragoconu 2007 se v sobotu 3.2. od 10:00 uskuteční první turnaj v Dornu.

    Přihlášky emailem na info@dorn.cz (účast v turnaji zaručena), jinak lze i na místě. Pokud se sejde málo lidí, budete mít možnost zahrát si přímo proti tvůrcům hry. Kromě turnaje proběhnou na tomtéž místě také nezávazné předváděcí hry pro zájemce.

    Místo: ZŠ Trávníčkova, metro B Luka.
    Výhra: symbolická, bude ohlášena na místě.
    Poplatek: Je třeba zaplatit vstupní poplatek na Pragocon, jinak nic
    Doba trvání: Podle počtu účastníků, ale nejpozději do pozdního sobotního
    odpoledne.

    Info o Pragoconu:
    http://www.mensa.cz/mensa.cz/site/skupiny/terminus/pragocon.html

    Pravidla:

    Do turnaje se hlásí buď jednotlivci, nebo dvojice. Před každou hrou se losuje, kdo bude hrát za jakou stranu,
    pokud se obě strany nedohodnou jinak.

    Hraje se pouze varianta pravidel se čtyřmi hrdiny. K otevření Brány Osudu jsou potřeba jenom dva Artefakty. Za sebrání druhého Artefaktu ale Zorkal vyvolá dvě silné nestvůry navíc.
    Dva artefakty (Sekera a Vřeteno) budou po náhodném rozmístění odebrány ze hry.
    Tah hrdinů i Zorkala bude omezen na 2 minuty. Za každé další 2 minuty časového limitu platí hrdinové libovolnou svojí kapku krve do banku (ne Zorkalovi), Zorkal musí za další 2 minuty
    odstranit libovolnou nestvůru z plánu (ne hrdinům na zkoušenost, ale do banku). V případě nejasnosti v pravidlech se zastaví čas až do vyřešení otázky, v tomto čase se hráči
    mezi sebou nesmějí bavit o strategii. Čas se zastaví na přiměřenou dobu také tehdy, pokud druhá strana musí něco udělat mimo svůj tah (např. Zorkal umísťuje nestvůru z pokladu v tahu hrdinů).
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    NIGHTINGALE: Pokud jdes z prave strany planu pres cestu, tak se daji rychle nasbirat tri artefakty aniz by se skupinka moc rozdelila. Ja hral cca 6x za Zorkala, a prave hru kdyz jsem zkousel syslit prisery do prostred jsem jako jedinou prohral. A naopak za hrdiny moje nejrychlesi vytezstvi bylo kdyz Zorkal pouzil tuto strategii. Ale fakt ze Zorkal byl clovek co to hral poprve tak udelal nekolik fatalnich chyb. Na zaklade techto zkusenosti usuzuji ze Zorkal bez krve, spolehajici jen na finalni bitvu neni prilis optimalni strategie. Tim samozrejme nerikam aby na hrdiny chodili prisery po jednom:)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CENIS: 60x42 (2x2 A4), ale nech si dalsich 20cm mista na cinkrlatka
    CENIS
    CENIS --- ---
    chystam se si Dorn konecne poridit, tak by me zajimalo, jake rozmery ma hraci plocha? ptam se abych vedel jestli se da rozlozit i v omezen prostoru nebo potrebuju kulaty stul krale artuse :-)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    SPIRALI: jenze pokud se hrdinove neflakaji a sbiraji rychle predmety a artefakty, tak zrejme musi byt vic roztahani po hernim planu... to by jim ale Zorkal nemel dovolit, pri rozdeleni by jim mela hrozit brzka zkaza... a pokud budou chodit spolecne, artefakty nasbiraji mnohem pomaleji a daji tim Zorkalovi cas vybudovat obstojnou armadu... tot pohled z teoreticke roviny... jak to funguje ve skutecnosi, bych nejdriv rad vyzkousel... :-)
    me proste ostatni strategie pripadaji mene vyhodnejsi... ja nevim... jak bys za Zorkala hral Ty?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ZORKAL: kdy a kde je pragocon?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ZORKAL: ok, ale ja sazim ze me porazite, bez ohledu na to za jakou stranu bude kdo hrat, jelikoz na tuhle hru zadnej master nejsem ;) Nicmene to je pouze imaginarni, jelikoz na pragocon nejdeu.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    NIGHTINGALE: No co jsem to tak zkouseli tak strategie, hromadeni priser ma pak cenu az kdyz je Zorkal na 2lvl a ma alespon nejakou krev na nejaky ten ritual. Pokud to hrdinove neflakaji a nic jim nestoji v ceste, tak jsou schopni vybrat dostatek pokladu a artefakty pomerne rychle, takze v tom prostredku toho zas takolik nebude. A pokud se prisery moc rozprostrou tak tam staci sikovne nabehnout, rychle otevrit branu a zabit Zorkala se 4 zivoty bez vykryvani je uz celkem snadne. Ale priznavam ze obtiznost teto zaverecne akce dost zalezi na tom jake predmety maji hrdinove a jake cervene prisery Zorkal dostal.

    Ale pokud ma Zorkal napr Blata zoufalstvi a hrdinove se rozdelili tak je IMHO jendnodussi je zmasakrovat hned v bazinach:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Cyberwolf: Budeme mit ted v sobotu prezentaci Dornu na Pragoconu, tak kdyz tam prijdes, tak se muzeme vsadit o lahev VAT 69, ze te ja nebo id Muflon nebo id Amarath nebo id Alistair porazime, i kdyz budeme hrat za hrdiny... :)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    SPIRALI: Nemam to sice ve hre vyzkouseny, ale zrovna strategie, kdy Zorkal odklada stret co nejdyl a jen hromadi nestvury, mi prijde pro nej jako jedna z nejvyhodnejsich. Kazdym kolem sili, zatimco hrdinove i kdyz sbiraji predmety jsou na tom temer stejne... A pokud si potvory sikovne rozestavi (neni prece blbej, aby si je nechal jednim fireballem vsechny zlikvidovat), tak se hrdinove hodne zapoti. Utocit ve vlnach ale neustale a pokusit se v kazdym kole aspon nekoho zabit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam