• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: Co mel Kaerdrak puvodne za schopnosti, kdyz tvrdis, ze byl silnejsi nez je ted. Btw me prijde hrozne spatnej.
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    STRYX: Super pribeh :-)) No musela to byt fuska... :-) Tak dik za odpoved. Mimochodem - planujete jeste neco dalsiho?
    PIETA
    PIETA --- ---
    STRYX: Nostalgie, některá ta dávná pravidla dokonce i pamatuju. (:
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STRYX: takze muj tip na vetrelce - NAVARA - byl spravny, zupa! :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    NIGHTINGALE: :o) haha. to je opravdu dlouhy pribeh. Zaclo to asi pred 8 lety, kdyz jsme po zkusenostech s ruznymi deskovymi a rpg hrami dospeli k nazoru, ze mame na to udelat lepsi. Tak nejak jsme se kolem toho vsichni uz nejaky cas motali a jako kazdy koho hry berou, byli casto rozcarovani spoustou zbytecnych chyb v jinak pomerne docela dobrych hrach. Nejsilnejsi impuls pro nas asi znamenala polska hra Obcy, kde se pozirali vetrelci s marinakama. Mela vytecnou atmosferu zoufalstvi pri obklopeni presilou v temnych ventilacnich sachtach jakehosi vesmirrneho komplexu. Bohuzel vnitrni struktura pravidel byla dost kostrbata. Clovek furt shanel zasobniky do pusek a tipoval si kolik zasobniku musi vystrilet aby se trefil do pravdepodobnosti hodu kostkou pri utoku na vetrelce urcite sily. Pocit uzkosti a neustale frustrace z dochazejicich naboju a lekarnicek se sice da brat chvili jako plus, ale po delsi dobe omrzi.

    V te dobe jsme hrali mimojine jeste takove ty warhamery, necromundu, heros quest, magii a mec atd. Z pruniku ruznych zabvanych prvku vznikla myslenka dvout tymu s diametralne rozdilnou strategii, z nichz jeden je semknuta skupina dobrodruhu. Pochopili jsme, ze nikoho nebavi kdyz mu dochazeji naboje a naopak temer nikdo neodola svudnemu principu "level up" a vylepsovani si schopnosti.

    Vytvorili jsme tehdy mapu z kolaze rozstrihanych hexovych papiru a sestavili klicove body dornu. Dorn, bazina i stoky byly na podobnych mistech jako jsou ted, byly tam nektere mistnosti vicemene podobneho tvaru jine uplne odlisne. Napriklad bazina vypadala jako snekove bludiste z keru, pres plan tekla reka atd. Hrdinu bylo spousta. Kardrak byl silnejsi nez ostatni a byl vzdy pritomen ve hre. Misto pokladu se sbiralo zlato, za ktere se ve meste kupovali predmety. Na utok se hazelo kostkou. Ve hre byl jeste kostlivec s mecem, ghul. Kouzlilo se za zetony ktere se ziskavaly pouze v meste meditaci.

    Tehda (byl to myslim) Zorkal poznamenal, ze kdyz uz jsme do toho vlozili tolik usili, stalo by za to to i vydat, abysme to nedelali jenom tak do supliku. To je dost usmevne, vzhledem k tomu ze dalsi ohromne vynalozene usili neni vubec porovnatelne s tim prvotnim. Prisly zmeny. Hra trvala 6 hodin, bylo ji treba zkratit. Prepracoval a zmensil se herni plan. Zacaly se menit predmety i vlastnosti. Prepracovaly se obrazky. Obmenili se hrdinove. Odstranily se predmety. Pribyvaly a zase ubyvaly nestvury. Ke konci se menil zpusob postupu na uroven, vyvazovaly se jednotlive vlastnosti. Upravovala se cisla. Testovalo se, menilo, a znovu testovalo. Porad dokola. Postupne zmeny trvaly s prestavkama tak 6 let.

    Minuly rok touhle dobou veci uzraly a padlo rozhodnuti hru vydat. Obratili jsme se na nekolik vydavatelstvi (vcetne Altaru), ale byli jsme odmitnuti. Rozhodli jsme se tedy zalozit vlastni spolecnost a hru vydat sami. V te dobe nas vsak tady na nyxu nasel Bouchi a nabidnul nam spoupraci altaru. Zalozili jsme tedy pouze obcanske sdruzeni Dorn games a dohodli se na pravnich vztazich s Altarem. Pres leto probihaly usilovne prace na dodelavkach. Objednavali jsme zetonky, sklicka. Delala se grafika, ladily se formulace pravidel. Nakonec hra vysla, coz povazuji za temer neuveritelne :o) Byla to dlouha cesta :o)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    Mel bych par otazek na tvurce. Nevim jestli to nekde probehlo, ale docelo by me zajimalo, jak takovahle hra vznika. Kdy vznikl prvni napad, jak dlouho vyvoj trval, jakym zpusobem byl do toho vseho zapojen Altar (najali si oni vas za ucelem vytvoreni hry, nebo jste je naopak vy museli presvedcit, aby vas podporovali...) a jak se vam spolupracovalo... Vzdyky me takovy veci dost zajimaly, takze za pripadne odpovedi bych byl moc vdecny...
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    BTW postava = hrdina :)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    BLOODRAT: Teleport je pole jako kazde jine (pro ucely pohybu) akorat, ze je zaroven na dvou mistech (stejne jako nestvura nebo postava, ktera na nem stoji). Jestlize tedy stoji postava na teleportu, brani sice pruchodu pres toto policko, ale zaroven se vystavuje nebezpeci obkliceni z obou stran, coz vetsinou konci velmi nemile ;)
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Btw: Jak je to s tím teleportem? pokud se hrdina přenese a zůstane stát na políčku teleportu, skutečně brání potvorám v průchodu?
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: jo taky sem se cejtil jako reznik, nez jsem dostal v nedeli brutalni klepec :D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nebo hraj za hrdiny :)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak mně teď napadlo, jak budu příště řešit hru proti někomu, kdo to nemá nastudované. Dám mu prostě o hrdinu víc, či pokud budu hrát za hrdiny, vezmu si o hrdinu méně. Tím nechci říct, že to nějak zvlášť umím, ale přeci jen jsem za víkend a pondělí hrál dohromady 4 hry a tak se cítím jako děsný řezník. :o))))
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    ALISTAIR: Naprostý souhlas, a příští hra bude mít hrdinů pět...šlo jen o první testhru, kdy nikdo neměl ponětí oč vlastně jde a ještě si to nechtěl komplikovat ovládáním dvou hrdinů naráz (i když to vlastně vůbec obtížné není, jak jsme pak během hry zjistili, ale to už bylo rozjeto, takže... :o)
    Při hře za tři klaďáky musí mít hrdinové buď strašlivé štěstí (což jsme neměli) nebo Zorkal strašlivou smůlu (což neměl) :o)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    BLOODRAT: Podle mně je chyba hrát za méně než je doporučovaný počet postav. Hra je pak nevyvážená- Doporučuju vám hru za pět postav - i ta za čtyři není úplně to pravé ořechové.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Tak se taktéž pokusím shrnout dojmy z první hry.
    Sešli jsme se ve čtyřech lidech, jali se studovat pravidla a nakonec se rozhodli pro rychlou zkušební hru, kterážto se nakonec protáhla na příjemnou hodinu a půl. Coby Zorkal byl postaven zkušený mmorpg drowí harcovník, proti němu moudře zvolená armáda hrdinů v sestavě Gor, Eleonor a Riel, neboť si každý vybíral podle sympatie k obrázku na kartičce :o) Zorkal byl náležitě oslaben a hrdinové posíleni, leč stejně jsme časem zjistili, že Zorkala neradno podceňovat a tři hrdinové jsou skutečně málo, to jen tak na okraj, ale nikdo z hrdinů nechtěl hrát dvě postavy naráz při první hře.
    Gor vyrazil okolo stok za lovem artefaktů a Riel s Eleonor do bažin, s úsměvem na rtech a spoustou hrdinných hesel typu "Zorkal nesmí dostat kapky" (Riel) "Začínáme od píky" (Eleonor) atd, leč úsměv relativně brzy ztuhl, když se přetočila noc a Zorkal přihodil k pár Hermanům prvního upíra. Riel velice brzy díky přemíře Hermanů poskočila o dva levely, ale absolvovanou řež přežila s jediným životem a zatuchla u Vědmy, čehož využil Zorkal, odřízl přístupové cesty a obklíčil nebohou Eleonor. Gor na sebe mezitím nabalil po cestě spoustu krys, bubáků, nějakým záhadným způsobem i dva Artefakty a skočil do teleportu, který ho přenesl do bažin k Riel a Eleonor. Když si s hrůzou uvědomil, jakou že to sebou táhne armádu, zůstal stát v teleportu, aby zablokoval potvorám přístup (nevím, jak se k tomu stavějí pravidla, v tu chvíli jsme to zahráli jako possible) kolem Gora se semkly démoni, Riel s Eleonor se mu vrhly na pomoc a Gor coby správný medik kalil jeden léčivý lektvar za druhým v zájmu přežití, což se mu nakonec povedlo. Zorkal mezitím poskočil na druhou úroveň a nežli se oslabení hrdinové vzpamatovali, začal v obřadní síni kupit nestvůry pro rituál. V ten moment zemřela Riel, sebevražedným útokem za pomoci karty Dračího dechu otevřela cestu k Zorkalovi z bažin-hrdinové vsadili na všechno. Gor přiběhl k bublající mase bestií v obřadní síni a vytáhl mocný trumf-píseň rozkolu, kterážto zredukovala počet potvor o polovinu, z druhé strany vletěla do síně Eleonor, která si příliš pozdě uvědomila, že druhá polovina potvor v síni ještě je a shodou okolností jsou to ty silnější :o) ..než zemřela, poskytla ještě Gorovi čas pro odmknutí Zorkalova kutlochu, leč ten pozřel vyčerpaného Gora dříve, nežli si tento stačil všimnout proti čemu že to vlastně stojí....

    I když to ze začátku vypadalo komplikovaně, vcelku rychle se všichni naučili pravidla. Spoluhráči si pochvalovali, hra je bavila a na zítřek plánují další, takže spokojenost :o)
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA:
    Zapominate na Vargena ten umi od druhyho lvlu probehnout a dostat se ZA Zorkala a to uz jich je celkem 5 z 9ti => vic nez pulka
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: No, tyto hrdiny je holt treba lepe chranit...

    A Zorkal tak prohrat nemusi, casto se stane, ze ma v zasobe tolik nestvur, ze je schopen hrdiny vyridit, i kdyz se kvuli tomu musi na chvili obtezovat z trunu. Ale trunni a ritualni mistnost by taky fungovala, tam slo hlavne o to, aby Zorkal nezacal pobihat vsude mozne...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: uhm, ale jak casto se vsichni ctyri objevi ve hre? a pokud tam budou 1-2, tak cilit veskere utoky na ne...

    Nejen na trune, ale cela trunni + ritualni mistnost - pokud by musel sedet na trune, tak otevrenim brany prakticky automaticky prohral... (a i kdyby to nevzdal, tak hracum staci si stoupnout na policko trunu)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: Moc tomu nerozumim, jak Eleanor, tak Almanor, tak Guelin, tak Riel mohou utocit i pres dalsi hrdiny, takze Zorkal to ani na tom poli v Brane nema uplne jednoduche... Vyse zminovani hrdinove nemohou utocit pouze pres nestvury...

    L_Damian: Uz jsme zde diskutovali doplnkove pravidlo, ze pokud Zorkal nesedi na trune, nemuze lihnout dalsi nestvury, coz resi jeho pripadny utek...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz sleze z trunu tesne pred branu osudu, tak tamtudy vice jak jeden hrdina neprojde (krom teleportu - hrdinove co mohou teleportovat a co mohou zasahnout pole mimo LOS musi zemrit prvni :), takze Zorkala vice jak jeden hrdina nenapadne.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    NAVARA: To jsem nejak nepochopil. :o)) Asi bych potreboval nazorny priklad na planku. :o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: kdyz ustoupi do rohu, muzou na nej tri - kdyz zablokuje vchod, muze na nej primo jen jeden hrdina - a ten blokuje viditelnost ostatnim
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Navara: pomineš Almanora, Eleanor, Riel a Guelina a případně Gora na 3. levelu. :o))

    A zřejmě i svitky samozřejmě svitky teleportu.

    V podstatě by na něj musela jít sestava - Vargen, Choros, Ragnar, Kaerdrak a treba Gor (maximálně 2. level), aby tam nebylo víc hrdinů co složí útoky a vyplatilo se mu to. Ale jinak samozřejmě, také to má něco do sebe, ono co má taky na té ploše dělat, když už mu hrdinové nedovolí utéct. Na ústup je trůnní místnost malá (ačkoli proti této sestavě by mohl i ustoupit do rohu).
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Návrh: Pokud se celkově lidé shodují, že Kaerdrak je příliš slabý, změnil bych u něj to pravidlo o tom, že i na druhé úrovni léčí buď sebe nebo někoho jiného a umožnil bych, aby použil obě schopnosti naráz - pokud se tedy nepohne. To by ho mohlo aspoň trošku srovnat s ostatními. Sice to stále bude brzda, kdykoli bude třeba léčit, ale v kombinaci s Gorem a buď Guelinovo regenerací, Vargenovo léčením žraním (který se může vyléčit celkem o dost na slabých potvorách během jednoho kola) nebo třeba Chorosovo silou země už doplní každé kolo dost životů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam