Abychom to tady trochu rozproudili, zde je "oficialni" navrh na dopneni hry o schopnosti jednotlivych artefaktu. Zelgaris mozna brzy doda i pekne nakreslene karticky pro tisk. Budeme radi, kdyz napisete do game-reportu vase dojmy a pripadne nejasnosti.
Pri priprave hry se Artefakty na herni plan umisti licem dolu, aby nikdo nevedel, kde ktery z nich je.
Pri sebrani druheho Artefaktu se objevi 2 silne nestvury, pri sebrani tretiho 3 silne nestvury navic. Za kazdy dalsi sebrany artefakt se vylihnou take 3 silne nestvury navic.
Hrdinove si mohou Artefakty predavat stejne jako Poklady. Jednotlive artefakty svym drzitelum pridavaji tyto schopnosti, ktere hrdina muze pouzivat, pokud ma Artefakt u sebe:
Morhenova sekera – Hrdina svym jednim utokem zabije jakoukoliv nestvuru na sousedicim poli (nemohou pouzivat hrdinove, co utoci pouze kouzly).
Morhenuv mec – Pokud je hrdina zasazen, ztraci jedna z utocicich nestvur, kterou si hrdina vybere, jeden zivot. Lze pouzit za tah Pana Dornu pouze jednou. Morhenuv mec se neda vykryt.
Morhenuv stit – Hrdina vykryje v kazdem tahu Pana Dornu o jeden utok navic.
Morhenuv prsten – Hrdina ziskava v kazdem tahu jeden utok nebo jedno kouzlo navic.
Morhenuv amulet – Hrdina si na konci kazdeho tahu vyleci jeden zivot.
Morhenova hul – Hrdina, ktery utoci kouzly, ziskava v kazdem tahu jeden utok kouzlem navic. Kazdemu hrdinovi hul umoznuje seslat pri utoku misto svych standardnich utoku Almanorovo kouzlo Ohniva koule, musi ale za seslani zaplatit 1 Kapku krve.