UBIK: Inspirativní report. Hra byla určitě zkoušková, časem zjistíte, že ve chvíli, kdy je postav o jedna méně, mají jen jeden artefakt a Zorkal je na třetí úrovni, tak je to v podstatě už pro postavy prohrané. Postavy si musí dávat pozor na ztrátu krve a musí usilovat o minimálně rovnocenné výměny, jinak hrozně nalevlují Zorkala a samy nic. Zorkal v zásadě praktikuje totéž z druhé strany a o tom to je.
Ano, pravidla jsou taková trochu delší, ale zase ve srovnání s řadou jiných rozšířených deskovek jsou svým rozsahem spíš podprůměrná. Je pravda, že problém je spíš s tím, kolik věcí najednou musí Zorkal sledovat, je důležité, aby to byl pokročilejší hráč, zkraje je třeba být tolerantní.
S figurkami máš absolutní pravdu, byla to tak trochu nouze, do dotisku i rozšíření chystáme přehledné postavičky z papíru píchnutého do stojánku, už žádné dřevo.
Na druhou stranu co se týče relativní nespokojenosti s výtvarnem hracího plánu, jsi nejspíš prvý. Nevím, co k tomu dodat - zajímavý dojem :)
V Dornu je pěkné, že opravdu neexistuje jedna vítězná strategie (takže nevzniká nuda jako u starých real-timovek, kdy donekonečna opakuješ strategii přežít první nával, postavit továrny, vyrobit armádu, smáznout nepřítele... ), není pravda, že dobře sestavená družina má Zorkala na háku, to zdaleka není tak, spíš dobře sestavená družina má šanci na přežití, nic víc.
Když postavy postupují společně tak jsou sice bezpečnější, ale zase v čase T nevyzbírají tolik pokladů a artefaktů, prostě mají menší sweep, pomalejší postup a čas vždycky hraje do rukou Zorkala: každý tah líhne, čím víc tahů postavy někde ztratí opatrnickým postupem, tím víc přibývá do armády nemrtvých. Když otálejí příliš dlouho, prostě už prohráli čirou vahou počtů. Proto nelze hrát Dorn jako taktickou schovávanou, postavám zkrátka tiká čas, musí jednat rychle a optimálně.
ad PS: otázka hermanů je velmi mysteriózní. atmosféricky jsou úplně mimo, ale vzbuzují otázky a to je super. v kolika fantasy RPG máš nestvůru která tě znepokojuje tím, že vlastně nevíš, co je to zač? :)