• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    V Kaerdrakovi nevidím úplný problém, úplně blbě se mi ovšem hraje za Choroše (vím, je silný, ale ohavně pomalý a já na to hlemejždění nemám trpělivost:)) a za Almaru, protože má zase málo životů...
    CARCHARIAS
    CARCHARIAS --- ---
    Když hraji s Rethonem, máme systém řízené náhody. Vylosuješ si šest hrdinů a jednoho z nich odhodíš. tak se občas stane, že Kaerdraka prostě potřebuješ. Je ale fakt, že já obecně ho moc nemusím. Nějak mi většinou nezapadá do plánu. Jako bijce mám raději Vargena a Eleanor, což je snad jediná postava, kterou jsme si vylosovali snad vždy :)
    ZURG
    ZURG --- ---
    RETHON: no jako vyslovene sodu rozdelena druzinka zatim nedostala, rozdeleni je jen na par tahu, rychle prokmitnout, vybrat poklady a rychle k sobe. samozrejme to s tim pozdejsim odbihanim je presne jak rikas, v drtive vetsine max na vzdalenost jednoho tahu
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    ZURG: Ja Kaerdraka povazuji za nejslabsi charakter ve hre. Co si tak pamatuju tak jsem snad jeste nevidel vyhrat skupinku ktera by ho mela mezi sebou:)
    RETHON
    RETHON --- ---
    ZURG: Rozdělená skupinka dostane od dobrýho Zorkala takovou sodu, že je dalších pár soustředění myšlenka na rozdělení ani nenapadne ;) Rozdělení skupinky je u nás pro pána dornu jako rudá barva na bejka - a jentak pro zajímavost - když hraju za pána dornu, tak už se hodně dlouho hrdinové proti mě nerozdělili(čili vzdálili se maximálně tak, aby byli v příštím kole schopni pomoct) - nevím, jak přesně to hrajete, ale z toho, co jsi napsal - rozdělení skupinky a naexpovaní hrdinové - z toho je vidět, že pán dornu něco zanedbal.

    Kádrovák(=Kaedrak na Neratovicku :) ) má svoje kouzlo. Se svým léčením se ideálně hodí jako portalblok na začátku ve stokách - a jeho dva útoky na druhé úrovni plus možnost léčit kohokoliv, to je hodně užitečná věc. Na třetím lvlu už je to superšpunt, ovšem tam se nám moc nedostává, protože ve skupině víme o užitečnějších členech

    Gavinmagus: rád bych naše zkušenosti konfrontoval nad plánem ;)
    ZURG
    ZURG --- ---
    GAVINMAGNUS: paladin KaerDRAK :D
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    ZURG: nechapu, co je hovadin Drak:)
    ZURG
    ZURG --- ---
    zdravím všechny. tak abych přispěl se svou trochou do mlýna...
    hraju "příšery" pravidelně na soustředění, které máme dvakrát do roka, tzn. teď v červenci to bylo 3. soustřeďko kde jsme Dorn měli. Stihneme poo a po véče za ten týden tak 2-4 hry. Obvykle hrdinům vychází taktika rozdělit se, vybrat co nejvíc pokladů v bažinách a ve stokách, v případě většího nebezpečí se co nejrychleji spojit, dříve než pán pornu (ehm) někoho vážněji zraní, pak postupovat chdodbami někdy v sevřeném, jindy i v otevřenějším chumlu, každou chvíli někdo někam odbíhá. Expíme, dokud nemá co nevíce postav nějaký slušný lvl, ale tak třeba na Gora obecně prdíme a necháváme ho na 1. lvl na léčení, ono to zas tak neva. Když je, daleko raději si naexpíme např Vargena, že. Když jsou postavy dost nasvačené, žačneme teprve sbírat artefakty, pak ve většině případů jdeme a Zorkala sejmeme, i když je třeba na 3. levelu, to nás nepálí.
    Co se týče jeho taktiky, ani moc nevím, zatím jsem za něj nehrál.
    Btw. umí někdo z vás hrát s hovadinem Drakem? imho je celkem na nic
    (omlouvám se, pokud by někomu vadily naše zkomolené názvy, jež používáme :)
    CARCHARIAS
    CARCHARIAS --- ---
    GAVINMAGNUS: Neříkám, že nemáš pravdu, proti pospolitě jdoucí skupině se špatně něco vymýšlí, ale pokud budeš kumulovat příšery, tyto bývají jednoduše rozmetány, pokud mají hrdinové čas se na ně přichystat (předměty - magická šipka, ohnivý dech, rychlé ruce, požehnání). Lepší je spíš kousat v dobrém poměru KK vs. zkušenost. Získáváš KK a tím lepší psychologický efekt v tom, že si našteříš na nějaký - pro hrdiny neznámý - rituál. Zorkal vyhrává hlavně díky rituálům, kdy překvapí hrdinu/y a může tak jednoho sejmout nebo si nastřádat další kapky krve na další rituál či level a hrdinové teď musí přemýšlet nad tím, jak se léčit atd.
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    RETHON: mám poněkud inverzní zkušenost, ale nebudu se hádat:) Kumulace příšer má náhodou i výborný psychologický efekt... Navíc v případě, že jdou hrdinové jak válec pospolu, mi to přijde jako nejrozumnější strategie.
    RETHON
    RETHON --- ---
    GAVINMAGNUS: Zorkal potřebuje krev, bez ní tě nerozsápe ;) - naopak, pokud jen slepě nakumuluje jednotky do nějaké třeba i hezké formace a bude na tebe čekat, tak hodně riskuje to, že mu to různými rituály nebo poklady uplně rozházíš. Zvlášť má-li skupina Almanora, je tahle strategie hodně riskantní
    CARCHARIAS
    CARCHARIAS --- ---
    Couvat a shromažďovat síly může Zorkal i tehdy pokud se rozdělíš. Rozdělit skupinu ano, ale jen ve smyslu rozptýlení. Ne tak, že dva půjdou do bažin a zbytek do stok, či jiný poměr. A pokud se Zorkal stahuje můžou hrdinové brát předměty. Hrdinové na rozdíl od Zorkala mají čím překvapit a to jsou požehnání. Zorkal potřebuje krev na rituály, pokud jí nemá stačí jen kupecké počty a trocha pozornosti od hrdinů. A zaplnění rituální místnosti trvá moc dlouho a nedokáži si představit, co by hrdinové tak dlouho někde dělali, aby tomu nezabránili. Ale jak jsem psal níže, je to o tom, jak se to vyvíjí na hracím plánu a při samotné hře.
    STRYX
    STRYX --- ---
    CARCHARIAS: Ahoj. Klikni na tlacitko posta v levem hronim rohu. Mas tam ode me zpravu.
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    CARCHARIAS: Vše má svá pro a proti - pokud zase skupinku nerozdělíš a pošleš všech pět hrdinů na jedno místo, je pro Zorkala úplný nesmysl, aby na tebe vůbec útočil - nakumuluje své své síly jinde a pak tě rozsápe, protože nebudeš vyexpený a nebo nasbírá dost příšer aby ukončil hru.l
    CARCHARIAS
    CARCHARIAS --- ---
    Čaute. Tak jsem pročítal různé odpovědi a musím říct, že rozdělit skupinu (myslím část do bažin druhá do stok) je pro hrdiny z mé zkušenosti často velká chyba. Protože na prvním levlu nemají hrdinové sílu zabít mnoho příšer. Třeba níže zmiňované duo Ragnar Gor mi zas tak silné nepřipadá. Ano Ragnar, když stojí má dva útoky, ale zase musí u toho stát. Gor může léčit a sejmout za krev silnou. Hmm, ale v čem je to dobré pro Zorkala? Udělá si z nich krevní banku. Když hrávám za Zorkala, tak počítám kolik mi vynese obětování pár příšer KK. No a v tomto případě to bude hodně krve za málo muziky :) . A pokud Ragnar bude stát, má dva útoky a taky nesbírá předměty. Pokud jsou další tři hrdinové daleko stačí se zaměřit na skupinku těchto dvou a zbylí hrdinové jim musí spěchat na pomoc = nesbírají předměty. No ale je pravda, že to by se muselo posoudit při hře.
    RETHON
    RETHON --- ---
    ALISTAIR: mno jak je tam to "nejvíc", tak to by byla asi úvaha na dlouhé zimní večery :) ... hře samotné bych nic nevytýkal, kromě drobných úprav v rituálech a hrdinech a pravidlech bych ji nechal takovou, jaká je - protože je výborně vyvážená a hratelná. Takže když je dobrý základ, pomůže určitě rozšíření - nové možnosti a větší variabilita hry se hodí, chtělo by to i nové lokace ...
    a chtělo by to větší hráčskou základnu a aktivní hráčskou základnu - herní srazy, nějaké turnaje/ligy ... víc mě k tomu zatím nenapadá. To, že je hra trochu nas..štvávací, to se odstranit nedá :) (po 3 hodinách taktické bitvy přehlídnout jeden (možný)útok a tím prohrát, to dokáže zkazit večer :) )
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    RETHON: Mám trochu zpatra otázku, ale myslím, že odpověď by mohla být zajímavá: Co si vlastně ty osobně myslíš, že by Dornu nejvíce prospělo a co si myslíš že mu v současnosti nejvíce škodí?

    Mimochodem - vítej v klubu :)
    RETHON
    RETHON --- ---
    Ahoj, tak já jsem rád, že jsem se semka dostal :) ... některé názory a varianty jsou zajímavé, ale ze zkušeností musím říct, že jako pán dornu začnu hodně slintat, když se skupina rozdělí na dvojici a trojici - to pak je konec většinou hodně rychle ...

    podle mě ideální na měření času a tím nezdržování, jsou šachové hodiny. limit času na jeden tah je špatné řešení, protože někdy máte odtaženo za 10 vteřin a někdy je opravdu potřeba třeba čtvrthodina - a to na obou stranách. Zkoušeli jsme to hrát s těma šachovejma a zorkalovi stačila hodina, hrdinům(dva hráči) hodina a půl
    druhá varianta pro nezdržování je hrát, hrát a hrát, dosta všechno do hlavy, získat expy a zdržovat jen tam, kde je to nutné
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    UBIK: V podstatě bylo již vše řečeno Alistair, ale měla bych výhradu k jednomu postřehu - nemyslím si, že síla družiny roste s počtem hráčů. Je pravda, že více hlav více vymyslí a pokud hraje každý jen s jedním hrdinou, má více času si svou postavu hlídat a nezapomínat na její schopnosti a bonusy, na druhou stranu pak ale vzniká konflikt v tom, že si chce každý zahrát a nikdo nechce o postavu přijít-přitom je občas nutné použít některé postavy jako "křoví" a v nejkrajnějších situacích dokonce i objetovat.
    Strategii dvou skupin také považuji za nejplodnější a často se mi vyplatilo ze začátku expovat jen některé postavy (ty, co mají na druhém lvl 2 útoky:)),na což při větším počtu hráčů také není ochotný každý přistoupit... Na druhou stranu je pravda, že vše záleží na dohodě:)
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    ALISTAIR: souhlas - proto jsme většinou dělali dvoučlennou skupinu z nejsilnějšího bijce a healera, aby to chvilku ustáli, než všichni dorazí... ale není to všelék :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam