• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    RETHON
    RETHON --- ---
    ALISTAIR: mno jak je tam to "nejvíc", tak to by byla asi úvaha na dlouhé zimní večery :) ... hře samotné bych nic nevytýkal, kromě drobných úprav v rituálech a hrdinech a pravidlech bych ji nechal takovou, jaká je - protože je výborně vyvážená a hratelná. Takže když je dobrý základ, pomůže určitě rozšíření - nové možnosti a větší variabilita hry se hodí, chtělo by to i nové lokace ...
    a chtělo by to větší hráčskou základnu a aktivní hráčskou základnu - herní srazy, nějaké turnaje/ligy ... víc mě k tomu zatím nenapadá. To, že je hra trochu nas..štvávací, to se odstranit nedá :) (po 3 hodinách taktické bitvy přehlídnout jeden (možný)útok a tím prohrát, to dokáže zkazit večer :) )
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    RETHON: Mám trochu zpatra otázku, ale myslím, že odpověď by mohla být zajímavá: Co si vlastně ty osobně myslíš, že by Dornu nejvíce prospělo a co si myslíš že mu v současnosti nejvíce škodí?

    Mimochodem - vítej v klubu :)
    RETHON
    RETHON --- ---
    Ahoj, tak já jsem rád, že jsem se semka dostal :) ... některé názory a varianty jsou zajímavé, ale ze zkušeností musím říct, že jako pán dornu začnu hodně slintat, když se skupina rozdělí na dvojici a trojici - to pak je konec většinou hodně rychle ...

    podle mě ideální na měření času a tím nezdržování, jsou šachové hodiny. limit času na jeden tah je špatné řešení, protože někdy máte odtaženo za 10 vteřin a někdy je opravdu potřeba třeba čtvrthodina - a to na obou stranách. Zkoušeli jsme to hrát s těma šachovejma a zorkalovi stačila hodina, hrdinům(dva hráči) hodina a půl
    druhá varianta pro nezdržování je hrát, hrát a hrát, dosta všechno do hlavy, získat expy a zdržovat jen tam, kde je to nutné
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    UBIK: V podstatě bylo již vše řečeno Alistair, ale měla bych výhradu k jednomu postřehu - nemyslím si, že síla družiny roste s počtem hráčů. Je pravda, že více hlav více vymyslí a pokud hraje každý jen s jedním hrdinou, má více času si svou postavu hlídat a nezapomínat na její schopnosti a bonusy, na druhou stranu pak ale vzniká konflikt v tom, že si chce každý zahrát a nikdo nechce o postavu přijít-přitom je občas nutné použít některé postavy jako "křoví" a v nejkrajnějších situacích dokonce i objetovat.
    Strategii dvou skupin také považuji za nejplodnější a často se mi vyplatilo ze začátku expovat jen některé postavy (ty, co mají na druhém lvl 2 útoky:)),na což při větším počtu hráčů také není ochotný každý přistoupit... Na druhou stranu je pravda, že vše záleží na dohodě:)
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    ALISTAIR: souhlas - proto jsme většinou dělali dvoučlennou skupinu z nejsilnějšího bijce a healera, aby to chvilku ustáli, než všichni dorazí... ale není to všelék :-)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    SKLIBA: Jojo, strategie dvou skupin je relativně nejvýhodnější, ale je třeba být dynamický, velmi často se stává, že Zorkal opře všechny své síly do slabší ze dvou skupinek a pak je nutné aby druhá skupina přišpěchala na pomoc velmi rychle.
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    co se strategie hráčů týká, ve hrách, které se odehrály v mé přítomnosti se nejvíce osvědčilo dělení na dvě skupiny a případné přelévání (např. duo ragnar a gor je velmi životaschopné) - minimálně zezačátku, než se naexpí, z pohledu zorkala je nejmilejší situace, když se hrdinové drží pohromadě nebo každý extra. když jsou pohromadě, dají se zahnat do chodeb a tam prostě utlouct, při samostatném postupu pak hezky jednoho po druhém :-) nemůžu říct, za kterou stranu hraju radši a o to víc mám ráda celou hru :-)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    UBIK: Inspirativní report. Hra byla určitě zkoušková, časem zjistíte, že ve chvíli, kdy je postav o jedna méně, mají jen jeden artefakt a Zorkal je na třetí úrovni, tak je to v podstatě už pro postavy prohrané. Postavy si musí dávat pozor na ztrátu krve a musí usilovat o minimálně rovnocenné výměny, jinak hrozně nalevlují Zorkala a samy nic. Zorkal v zásadě praktikuje totéž z druhé strany a o tom to je.

    Ano, pravidla jsou taková trochu delší, ale zase ve srovnání s řadou jiných rozšířených deskovek jsou svým rozsahem spíš podprůměrná. Je pravda, že problém je spíš s tím, kolik věcí najednou musí Zorkal sledovat, je důležité, aby to byl pokročilejší hráč, zkraje je třeba být tolerantní.

    S figurkami máš absolutní pravdu, byla to tak trochu nouze, do dotisku i rozšíření chystáme přehledné postavičky z papíru píchnutého do stojánku, už žádné dřevo.

    Na druhou stranu co se týče relativní nespokojenosti s výtvarnem hracího plánu, jsi nejspíš prvý. Nevím, co k tomu dodat - zajímavý dojem :)

    V Dornu je pěkné, že opravdu neexistuje jedna vítězná strategie (takže nevzniká nuda jako u starých real-timovek, kdy donekonečna opakuješ strategii přežít první nával, postavit továrny, vyrobit armádu, smáznout nepřítele... ), není pravda, že dobře sestavená družina má Zorkala na háku, to zdaleka není tak, spíš dobře sestavená družina má šanci na přežití, nic víc.

    Když postavy postupují společně tak jsou sice bezpečnější, ale zase v čase T nevyzbírají tolik pokladů a artefaktů, prostě mají menší sweep, pomalejší postup a čas vždycky hraje do rukou Zorkala: každý tah líhne, čím víc tahů postavy někde ztratí opatrnickým postupem, tím víc přibývá do armády nemrtvých. Když otálejí příliš dlouho, prostě už prohráli čirou vahou počtů. Proto nelze hrát Dorn jako taktickou schovávanou, postavám zkrátka tiká čas, musí jednat rychle a optimálně.

    ad PS: otázka hermanů je velmi mysteriózní. atmosféricky jsou úplně mimo, ale vzbuzují otázky a to je super. v kolika fantasy RPG máš nestvůru která tě znepokojuje tím, že vlastně nevíš, co je to zač? :)
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    REQUO: zmínka v pravidlech je, pokud vím ;-) právě mezi návrhy a volitelnými
    REQUO
    REQUO --- ---
    taky mi prijde, ze casovy limit by byl fajn - tzn. presypaci hodiny. I kdyz nekdy je pet minut jen tak tak. Dal bych to jako volitelne pravidlo, minimalne jako zminku do pravidel - pokud by nebyly hodiny jako soucast rozsireni.
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    ZORKAL: já nevím, ale podle mě to není na škodu, trošku se tím otestuje i schopnost myslet nejen v klídku a pohodě ale i v omezeném časovém limitu...
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Uz jsme na to taky mysleli, kdyby zbyly zdroje, tak muzeme hodiny dat i do rozsireni. Pro zacatek bych navrhoval max. 5 minut, pro obe strany stejne.
    Jedina nevyhoda toho casoveho stresu je, ze obcas se zajimava hra prohraje detinskou chybou, napriklad ze hrdinove zapomenou dopocitat jednoho ducha...
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    CUTOR: dala bych jim stejně, obě pozice jsou náročné něčím jiným, zorkal promýšlí rituály, potvory, hrdinové se zase domlouvají mezi sebou, oboje chce svoje, nikoho bych nezvýhodňovala
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    tak zase ale hracu je vice nez zorkala:), casove narocnejsi domluva
    CUTOR
    CUTOR --- ---
    SKLIBA: A hracum i zorkalovi stejne? Ja bych dal zorkalovi aspon o minutku dele. vetsinou mi ho hraci stejne znicily
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    CUTOR: 5 minut? jo taky jsme ten problém řešili, když se najde mezi hráči nebo jako zorkal nějaký mudroň, je hra spíš nekonečná a k zlosti než zábavná a napínavá
    CUTOR
    CUTOR --- ---
    Super uz se tesim na rozsireni urcite ho chci mit doma. Sice tomu rikame hra ucetnich protoze porad clovek pocita policka ale hra je velmi dobre hratelna a napinava.
    Jeste potrebuji sehnat nejake pekne presipaci hodiny. kolik si myslite ze je realne dat casu Zokalovi a hracum na tah? Hra se neumerne protahuje pokud neni stanoveny limit.
    STRYX
    STRYX --- ---
    GAVINMAGNUS: Juchuu. :o) Nic nepotesi tak jako pekny feedback :o)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    GAVINMAGNUS: "škoda, že se nedají dokupovat jednotlivé komponenty"
    Bezne ne, ale kdyz kvuli ztracene/znicene komponente napises vydavateli (tj. do Altaru), tak je urcita sance, ze ti posleme novou (pokud bude k dispozici).
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    Předem se omlouvám za mírně neaktuální příspěvek, diskuzi jsem objevila teprve teď.
    S Dornem jsem se poprvé seznámila na konci prosince roku 2006 a úplně mě pohltil - výborná zábava nejen pro skupinku, ale dokonce i pro dva lidi. Za ten rok a půl jsem si jej koupila dvakrát, protože mi nějaký klaun propálil Gora a mě to nezemsky štvalo, škoda, že se nedají dokupovat jednotlivé komponenty. Mé oblíbené postavy jsou Vargen, Gor a Ragnar, nerada hraju za mága a Choroše:) Za Zorkala považuji nejplodnější taktiku vyčkávací, nejraději masakruji hrdiny v bažinách. Z rituálů nejradši používám blata zoufalství, z požehnání astrální skok.
    Co se týče příšer, tak nesnáším mumie, přijdou mi neúměrně silné, naopak gorgony využívám jen výjmečně (pokud už je tedy možnost volby:).
    Nevím, jak je to s dostupností teď, ale ještě v listopadu se dala hra bez problémů zakoupit v Jednorožci na Staromáku.
    Stolní hry sbírám a Dorn patří mezi mé nejoblíbenější, gratulace autorům:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    No neradi vsechno prozrazujeme dopredu, ale s novou mapou se nepocita. Jinych novinek ale bude az dost...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam