• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: kdyby byl natvrdlej, tak můžeš třeba dát příklad, že jde o zločiny založené na sebeprezentaci (falešné doklady, apod).

    Navíc jsou různé mody sebeprezentace založené na určitých typech kontextů - to je to Goffmanovo jeviště. Takže pak jde ale o identitu, která je multifacetová a takovéto pojetí je dost odlišné od obecného pojetí identity, které je založeno spíše na člověku jako příslušníku jako příslušníku určitého kolektivu (kolektivní identita). Vzhledem k tomu, že hrajeme v různých situacích role, které jsou vzájemně nekompatibilní, musela by pak být vnitřně inkonzistentní i tato identita - nebo to pak stoč k tomu psychologickému zákonu o tý rovnozváze psychického systému a snad už se dál ptát nebude :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: hele není, dal bych mu příklad profesionálního zločince, kterej celej život podvádí lidi, ale nikdo mu na to nikdy nepřijde :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: identita podle me zahrnuje krome sebeprezentace (behavioralni projev, divadelni predstaveni) jeste i sebepojeti a dalsi "vnitrni" (psychicky) obsahy, ktery skrze sebeprezentaci spatne odkoukas, respektive nejde je na ni redukovat. imho ale zalezi na pojeti sebeprezentace taky dost...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Jsem z toho učení už natvrdlej omlouvám se... :)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: No skvělý to je otázka kterou na mě přchystal školitel na mgr. státnice a já prostě nevim co na to říct... :/

    A ještě ke všemu nechápu to s tou metaforou :(

    Co bys na to řekl ty? :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no na hodně tenký led, to určitě :)

    LIQUID_SOUND: protože METAFORA. je identita redukovatelná na to, jak se snažíme působit na ostatní?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    A případně kam je to překračuje?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Aha pardo, přesně tak!

    ACHERON: Proč?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    zdá se mi to pochybný. podle mě to překročuje mantinely toho, že ta koncepce managementu dojmů je především metafora
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LOPIN: no to je asi nejjasnější, co tu padlo, ale tu "základní tezi konceptu morálního řádu"

    aha, už tomu rozumim.

    on vlastně říká, že předpokladem morálního řádu je neoddělitelnost sebeprezentace a identity.

    no to teda je vyrok jak prase
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    a to co jsem napsal je uplne mimo nebo co myslis?
    LIQUID_SOUND:
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no zopakoval si mi to co je v tom úryvku, ale co to je ten morální řád interakce a jak by se měl vztahovat k tomu vztahu obraz-identita, to pořád netuším.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Mno Goffman tvrdí, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit. Podle toho jak se jedinec chová a jaký navodí dojem, jeho okolí vytvoří úsudek o tom jaký je, získají úsudek o naší identitě.

    Měla by to bejt jedna ze základních tezí morálního řádu interakce. Je to tak?

    Jde mi o to, co k tom říct více.... Resp jak to rozpitvat. Může existovat obraz jedince mimo něj? Bez chování?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: moc mi neštimuje dohromady ten "morální řád interakce" a teze o neoddělitelnosti chování a obrazu.

    Co to je "morální řád interakce"? jakože hraní rolí není amorální?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---



    Free Online access to 13 Research Methods journals for two months: Register Today

    Dear colleague,

    Get acquainted with SAGE’s many journals in Research Methods now during our free online access period. We are currently offering free full-text access to 13 journals for two months until the 31st March 2009.


    http://www.sagepub.co.uk/email/online/2009/9059.htm
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    LIQUID_SOUND: tak to souvisi s tim, jak goffman pouziva to dramaticky prirovnani. podle nej je identita slozena z jevistnich vystupu, ze sebe prezentaci. identita je pak agragatem techto vystupu. pokud chce nekdo pusobit konzistentne, tudiz udrzet nejakouimage, potom moci hlidat sve jevistni vystupy v urcitych mantinelech, ktery mohou byt nazyvany moralkou.. imo
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Mám dotaz :)
    Jak byste řešili po Goffmanovsku tohle?

    Vysvětlete tvrzení: „Základní tezí konceptu morálního řádu interakce je, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit.”

    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    BALVAN42: a mě si nezmínil. :( to si budu pamatovat...
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    GAISAKA: psychologové, antropologové, to jsou naší bratří. aspoň tak nás to učej na ffuck. zvlášť z psychologie a soc.psy jsme dostávali docela sodu :) ..a jestli to můžu srovnat např. s kultůrologií, tak naše základy antropologie, který do nás mimochodem nasoukali (teďka teda nevim, jestli jsem si je do sebe nenasoukal sám :) tak byly vo hovně solidnější, než co prováděl jistej Soukup. :) ...jo a zapoměl jsem, že naší bratří sou i lingvistové, historikové, religionistové (jak jinak), estetikové a další a další. ...jakože katedra sociologie na ffuck se militatně nevymazovala k jinejm oborum na ffuck, jak je jinde na katedrách a ústavech ffuck zcela obvyklý. :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GAISAKA: a jestli ti jde o kritiku epistemologických základů sociální vědy, tak si přečti nějakýho teho Latuura. Pak zruč ten klub a znovu se zastav :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam