ACHERON: si chtěl říct exponeciální tvar. ke všemu bych se v
tomto spíše klonil k logaritmickýmu průběhu individualizace, pže si nedokážu
přectavit sociální jev jehož definiční obor obsahuje i záporný čísla.
samozřejmě, že pokud rostoucí, tak a>1.
ilustrovat průběh individualizace průběhem logaritmický fce (pro a>1) je lepčí,
pže hovnoty týhle funkce na začátku svýho definičního oboru najednou vyrostou,
ale pak jim to jde pomaličku pomalu.
a nevim jestli individualizace fluktuuje, ale určo naměřený hodnoty "oscilujou"
kolem nějaký teoretický funkce, ale tady bych raději mluvil o statistický
regresi. No a pak bych asi nehledal nějakou periodicitu "oscilace" naměřený
hodnot individualizace kolem nějaký funkce. řekl bych, že perioda bude náhodná,
stejně jako amplituda.
jako sociologové nepracujem s časem jenom jako se skalárem, ale i s
kvalitativní komponentou a víme, že stejně kvantitativně popsatelnej jev může
mít v různejch a nejenom časovejch kontextech různý kvality. takže v
reverzibilitu asi věří jenom málo sociologů :)
pokud se teoretici neuměj matematicky vyžvejknout, tak by neměli
používat matematický výrazivo k argumentaci možnosti reverzibility soc.dějů, pže
to s sebou musí nutně nýst i jistou excelenci matematickou.
do toho zmatení pojmů (hyperbola, fluktuace) klidně pak můžeš naprdnout inflaci,
pže evidentně na pojmy rezignuješ a jenom je používáš jako vábivá slova :)
čimž sci publiku ukázat, že pokud by opravdu byl proces individualizace
matematicky popsatelnej, tak určitě bude mít pro některý čísla z definičního
oboru (některý, pokud to bude fce spojitá) svoje hodnoty, ale to je tak všechno.
negramotného společenského vědce to ovšem svádí k tomu,
označit tento proces je reverzibilní.
:)))
a to vo tych subjektivitách: mluvim právě vo těch tereziánckejch a josefínckejch
reformách, pže ty právě vytvořily ty podmínky pro transformaci čověka. hlavně
tyhle reformy chtěly čověka transformovat a že měly stejnej cíl, bylo daný
osvícenstvim, který se zrovna pěstovalo v CEE vládnoucích rodech. (CEE - central
und eatern europe).
Si najdi něco vo sřední a východní evropě osvíc.absolutismu a můžeš v dohlížet a
trestat hafo-krutě kapitol zcela přepsat a dostaneš se asi i k jinejm konkrétnim
závěrum.
přičemž, bych řekl, že je obecně soc.vědcema chápanej proces
individualizace, jako s "šokovym" startem, kterej se postupně usazuje. můžem si
pomáhat hláškama sociologickejch klasiků a nebo polit.filosofů /
ekonomů, hlavně tych konzervativních, právě z teho 18.st. nebo začátku 19.st.
já nevim, já na tu linearitu skorem nikde nenarazil...