• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: LOPIN: Já to řeším tím, že jim v prváku nasypu povinně od Mertona "Proč dnes číst klasické texty" nebo jak se to :)
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    DUNAR_: to je dost divna konstrukce. aby jsi mohl delat vlastni svobodny vyber tak musis mit nejaky pole moznosti a to tezko naplnis, kdyz nebudes mit alespon elementarni povedomi o tom co kterej napsal.
    whatever, nechci to aby to vypadalo za po vecerech onanuju nad le bonem..
    akorat to co mam na sociologii rad nejsou ani tak marketingovi vyskumy jako ta teoreticka cast a prijde me divny cist "postmoderni" autory bez alespon elementarni znalosti tech, a ktery navazujou (to neber jako invektivu myslim to obecne).
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    LOPIN: Všichni klasici jsou na FSV nutný zlo - až na Lazarsfelda samozřejmě.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOPIN: j, tak se studentským odporem k nim už jsem se of kors setkal :)
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    KHALAVERA: treba Masaryk:)
    jsem to hodil tak obecne, jsem mel tedka par nahodnych diskuzi se studentama sociologie na FSV a prislo my ze ti tadyty klasiky vnimaji jen jako nutny zlo.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOPIN: a kdo říká, že Simmel je sračka?
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    DUNAR_: ja s tim nemam problem. Simmel je ok v tom ze nikdy neusiloval o nejaky makro teorie, ale spis teorie malyho a stredniho dosahu. Mozna kvuli tomu je porad pouzitelnej. Tedka pisu praci o Social Networking Sites a zase ho tam cituju (Tertius gaudens).

    Nemam problem s tim ze nekdo rika ze je to sracka, me to cist bavi.
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    DUNAR_ ja si treba myslim, ze Simmel ovlivnil mnohem vic teoretiku nez to priznava a to i soucasny pozdni.. modernity. Ja mam tyhle myslitele prelomu stoleti rad, byla to doba nejvetsich objevu, kdy to lidi zaroven byly schopny jeste nejak hloubeji reflektovat. A problemy ktery tenkrat resily se vracej kruhem zpatky.
    A navic to ma i estetickou hodnotu:]Simmel je muj nej sociolog vubec.
    :
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    Frisbyho doporucuju urco, je to zabavny cteni pokud mas trochu povedomi o tech originalnich textech a prelomu stoleti obecne
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    KYTAK: urcite se podivej na davida frisbyho - cityscapes of modernity, pak primo na tohle reagoavl Louis Wirth WIRTH, Louis. Urbanism as a Way of Life. The American Journal of Sociology. 1938, vol. 44, no. 1, s. 1-24. Dostupný z WWW: http://links.jstor.org/sici?sici=0002-9602%28193807%2944%3A1%3C1%3AUAAWOL%3E2.0.CO%3B2-B . s. 8.

    pak jako referenci MUSIL, Jiří. Sociologie soudobého města. Praha : Svoboda, 1967. s. 12.

    dobra je taky Weberova rec na prvni sociologicky konferenci v roce 1910. teda 12 let predtim nez vysel Die Stadt, najdes to nekde v tech linkach co jsem hazel nize, zadej do hledani Simmel, Weber. Simmel je se svoji eseji Veľkomestá a duchovný život. In SIMMEL, Georg. O podstate kultúry: eseje. Bratislava : Kaligram, 2003. s. 34-46 dobry srovnani
    Simmel byl s Weberem velkej kamos, ale kazdej k mestu pristupovali trochu jinak.

    Pak jeste dobry k dobe vzniku Weberovych uvah (sice ot vyslo 1922, ale napsal to mnohem driv) ROWE, Dorothy. Desiring Berlin: Gender and modernity in Weimar Germany. In:MESKIMMON M. a WEST S., eds. Visions of the ‘Neue Frau’: women and the visual arts in Weimar Germany. Aldershot: Scolar Press, 1995, s.143-164, s. 155 42

    sorry za uprava nacopypastoval jsem to ze svy bakule.

    Co se chystas psat?
    KYTAK
    KYTAK --- ---
    nevite jestli nekdo reagoval nejakym clankem nebo necim na webera:mesto, po tom co to bylo vydano?
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    KAFKA: jasný díky, až to najdu, popřípadě až to najdeš ty tak to sem hod, at jsme chytřejší..
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    A já je momentálně nemám v ruce, víc ti asi nepomůžu:-(
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    Jsou to maličkosti, ale otravuje to život, no takhle jsem o tom taky přemýšlel, ale nemůžu to ted nikde najít v ceskym překladu
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    /rozdíl je jasnej/
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    ACHERON: Nejsem si jist, pravda, ovšem tuším, že jsem to viděl takhle přeložené.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    TWISTRABBIT: náboženská reprezentace bych řekl, představa ej něco jiného
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    Náboženská představa?:-)
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    Prosím jak se přesně překládá do češtiny termín "représentation religieuse" užívaný Durkheimem a M. Maussem. díky
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    STADIK: tak na tu nespolejhej, třeba tady je z fildy ze sociologie dohromady tak 2-3 lidi a to ještě jde většinou o absolventy :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam