• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TENCOKACISTROMYProgramovani v C#, F# a dalsich jazycich pro .NET, Mono a ostatni CLI implementace
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    drunken dbmase master style!

    (ja teda class diag zacinam jen v pripade, ze pisu nejakou knihovnu a potrebuju mit jasne definovane api)
    ESY
    ESY --- ---
    CRANK: first:D
    CRANK
    CRANK --- ---
    ESY: Co za formu kung-fu je ten tvůj "db fist"? :-)
    ESY
    ESY --- ---
    CRANK: ja zacinam class diagramem obcas. Ale to je tim ze casto jeddu db fist.. :D
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Tak mi prave prislo potvrzeni, ze jsem se stal Microsoft Certified Professional po zkousce "Programming in C#" :)
    CRANK
    CRANK --- ---
    ESY: Jako jestli začně class diagramem, tak mu pošlu čokoládovou medaili, přísahám bůh. Mě začínat diagramama v práci nejde posledních 7 let ;). Jen ve velmi vyjímečných případech kdy to po mě někdo chce. Ještě že to po mě chtějí alespoň ve škole.
    CRANK
    CRANK --- ---
    CERMINEK: Já ti nevím Edo, já z toho mám divný pocit.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    smalltalk na ne ! :)
    ESY
    ESY --- ---
    oop je zaklad :)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Díky! Ráno začnu psát, tak se pak pochlubím svými nezdary... Zadání dělal člověk, který OOP hodně ovládá a toho dotyčného fakt obdivuji..Hodně velká bedna, ale jeho myšlenkové pochody se občas nedá stíhat :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Moje rada: pristupuj k tomu, jako kdybys to psal v normalnim cistem C, akorat holt nebudes mit promenne a funkce globalni, ale strcene ve tride. Je to sice nesmysl, ale odpovida to zadani.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    CERMINEK: vypisovat v konzoli stale na jedno misto, cili textovy rezim ala stare cecko pascal, jednoduse ani nejde, standardni console na to neni stavena (jedine ze bys vzdycky vycistil obrazovku a pak to vykreslil znovu).
    Nicmene to ze to mas vsechno (jak je definovano v zadani) rvat do tridy program je dost nesmysl, ktery jde dost proti principum OOP - pripada mi, ze to zadaval nejaky staromilec, ktery tydle novodobe nesmysly nema rad, ale musi to ucit (pripomnelo mi to prave par debat s takovyma lidma na brnenskem Fektu "ja jsem se ty objekty tak slozite ucil abych to mohl ucit a prisel jsem na to, ze je to uplne k nicemu"
    ESY
    ESY --- ---
    zacni class diagramem. Cim si definujes jednotlivy tridy. A pak prirazuj metody bez vyknyho kodu. A pak muzes ject dal
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Kdepak.. jsem na FM TU v Liberci

    ESY: Jak bych to řešil já. Jednotlivé algorytmy porovnávání pozic, přidělování dam, určení výherce apod. bych napsal do funkcí. Jelikož to má být oop, tak bych ty funkce aplikoval do jedtlivých tříd. Problém je, že pořádně ani nevím jak třúdu realizovat :D A taky nemám tůšo, ja v C# vypisovat v konzoly (má to být konzolovka) stále na jedno místo...
    Vesměs jak to porovnávat apod. vím, ale vůbec nevím jak napsat tu strukturu programu :/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Nemas ten c# nahodou na brnenskem fektu? primo vidim nektere tamni "programatory" :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    uz to zadani "nese prvky OOP"
    ESY
    ESY --- ---
    CERMINEK: spis nahod tvoje reseni a my ti reknem co je divne co ne :] nebo pokud se chces zeptat rovnouklidne napis zpavu.
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Ahoj všem..Tak stojím před dalším domácím úkolem ze C#, který už má nést prvky OOP a jsem sám ze sebe zmaten... I pře to, že za sebou mám několik let vývoje v assembleru a C, tak s tím docela bojuji...
    Mám zadání a zajímalo by, mne jak by jste to řešili vy. Protože to co mě napadá, mi přijde jako hovadiny a s třídamy a OOP jsem nikdy vlastně pořádně nedělal...

    Navrhnete a do tridy program doplnte vhodnou datovou strukturu (pole) pro reprezentaci sachovnice pro hru dama pro dva hrace H1 a H2. Na sachovnici lze pokladat zakladni kameny a damy obou hracu. Konstanty A a B urcuji rozmery sachovnice.

    Vytvorte nove metody (funkce tridy Program) pro:
    Overeni, zda lze na pole X,Y polozit hraci kamen hrace H1 nebo H2
    Overeni, zda je figurka na poli X,Y ohrozena nepritelem (obycejnym kamenem, i damou)
    vykresleni aktualni sachovnice na vystupni consoli

    kod vytvorenych metod a definici promenne pro sachovnici zkopirujte jako reseni tohoto ukolu.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Tak jsem to vyresil tak, ze jsem si ty dve ikonky ulozil jako dve vlastni tridy, ktere dedi z Path a mohu tedy mit tvar popsany v XAMLu a instanciovat je klasicky pres new. Vracim je potom v converteru a funguje to v pohode.
    ESY
    ESY --- ---
    NECROMAN: urcite to jde vracet pomoci converteru.

    dalsi moznost by molha bejt pomoci trigeru. kazdopadne ja mam radsi convertery pro jejich znovupouziti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam