KAILASH: ale kdepak. Co tu pises, se jiste neopira o studium suter, ale pokracujes v interpretaci jak to ma "za to" theravadova tradici, i kdyz i to neni presne, protoze Adzan Ca je taky razen mezi threravadu, a ma jiny nazor.
Mel by si mluvit spise o barmske tradici.
Jinak k obsahu: pokud ma samatha privest stabilitu mysl vylouceni ruznych vlivu, je preci nelogicke aby to vyvolavalo vetsi rozcitlivelost.
A co je to prozivani? Jsou to emoce? Je to dusevni stav? Jsou to vlny mysli?
Pokud samatha je utiseni,coz je nepritomost dusevnich vln, a tedy emoci a myslenek, pak to muzem nazvat prozivani nebo neprozivani podle toho jestli do toho prozivani zarazuje dusevni stav nebo ty dusevni vlny.
A jak pak nemuze vipassana, podle tve definice neobsahovat prozivani, pokud dusevni vlny nebyli utiseny?
Paklize nekdo rika, ze dela vipassanu, a neuvedomuje si pritom sve prozivani, je tedy vhled velice povrchni, a postrada pozornost.
A jak samatha nemuze obsahovat poznani? Jedina tak, ze nekteri tak nazyvaji stav, kde neni pritomno bdelost a pozornost, ale jakysi polospanek a ustrnuti na nejakm stavu ci objektu, coz nema s Buddhovym ucenim co delat, nema to co delat s pojme samatha, jak to ucil Buddha.
Cili nazyvas zrejme samathou neco co samatha neni v puvodnim vyznamu