• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUTATOY8mm / 16mm/ 35mm FILMY / PROMITAČKY / KAMERY a vše kolem
    MARTASTAIN
    MARTASTAIN --- ---
    Pokud se ti nejak podari vyresit ten zvuk, budu povdecen za rady. Mam stejnej problem.
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    bylo to trafo k zarovce co sviti na tu kremik. fotonku /snima zvuk/, takze jsem celej zvuk odstrih:)...netreba.)
    ted mam problem s motorem...ztratil vykon. presto, ale kdyz se mu pomuze tak se rozotci...s filmem, ale posouvat nedokaze..nema silu.
    safr...to je vic opravovani nez promitani:)))
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    MURHAAYA: hmmm rada nad zlato")....jeden master mi rikal, ze to trafo je na zvuk, kterej uz asi stejnak nerozchodim /kvuli elektronkam a nejake kremikove fotonce/.
    takze doporucil celou vetev zesilovace odstrihnout a ten kremik nahradit klasickym fotoodporem a vystup z nej poslat do predzesilovace pro eld. prenosku.
    ...zkusim to vykuchat.)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    HOOKER: zkus najit jinou, plne funkcni promitacku a zjistit stitkovy hodnoty toho trafa tam, predpokladam nejaky teslacky, ktery by melo jit dohledat a potom sehnat novy s co nejpodobnejsima parametrama
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    hmmm....tak jsem si vcera trochu zapromital s tou op 16 a nejak mi tam asi vyhorelo trafo:/...sht
    nemate tuseni kde by se dalo sehnat schema???


    01
    02
    MUTATOY
    MUTATOY --- ---
    ....OK šoupnu do nazvu aj 35mm s tou sedumdesátkou to zatim nebudu přehanet :)
    MISERY
    MISERY --- ---
    FUJI_ITA: Nj, ja mam zase averzi k vesnickejm dedkum, kteri si ani neumi seridit masiny a film je zadelanej od prolinacek treba 3 metry od sebe (a nejhorsi je, ze ty prasata to pak ani nemuzou setrit benzinem, takze ja tu pak jak blazen pucuju film, aby se nam to nezamotalo do platteru). A to uz vubec nemluvim o vyskrabany emulzi na filmu za ucelem zviditelneni znacky a tak dale a tak dale...
    Ale je fakt, ze treba na takovy multiplex Ladvi tady nadavame taky (po kterym kdyz neco hrajem, je uplnej srot). Kolega tam delal mesic a zdrhal odtamtad svinskym krokem, protoze co tam vyvadej, to je prej neskutecny.
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    ehm pro dnesek koncim:> ale kdyby tahle akce nekoho zaujala natolik ze by tam chtel jet autem z prahy, klidně se asi přidám a samozřejmě přisěju na benzin
    nejvíc mě odrazuje ta vzdalenost Krnova.
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    Vážení přátelé dobrých filmů,

    srdečně vás zveme na přehlídku 70mm filmů, jejíž 3. ročník proběhne 18.

    - 20. dubna v Krnově. Tuto událost byste si rozhodně neměli nechat
    ujít,
    neboť vidět film ze sedmdesátimilimetrového pásu je velmi neobyčejným
    zážitkem a krnovské kino Mír 70 je jediné v zemích visegrádské čtyřky,

    které je schopné tento jedinečný formát promítnout na plátno.

    Filmovou přehlídku, která patří mezi ojedinělé akce v rámci České
    republiky i Evropy, zahájí v pátek 18. dubna americké válečné drama
    Bitva v Ardenách a zakončí v neděli 20. dubna projekce filmu Amadeus
    Miloše Formana. Na přehlídce můžete zhlédnout i stále populární muzikál

    West Side Story, historický film Kazimír Veliký, východoněmeckou
    historickou komedii Hejtman Florián, Trnkův Sen noci svatojánské nebo
    historické velkofilmy Spartakus a Lawrence z Arábie. Možná jste uváděné

    filmy již viděli v televizi, ale věřte, že zážitek ze sedmdesátek je
    nesrovnatelný. Účastníci budou mít také možnost navštívit promítací
    kabinu a na vlastní oči vidět používanou projekční techniku či
    vyslechnout si přednášku o širokoúhlých formátech vedenou dánským
    odborníkem Thomasem Hauerslevem.

    Akreditace na 3 dny vás bude stát 490,- Kč, přičemž studenti mají slevu

    50% a členové filmových klubů po předložení průkazu slevu 30%. Veškeré

    informace o akreditaci a ubytování naleznete na stránkách:
    http://www.70mmfilm.wz.cz/

    Akci organizuje Městské informační a kulturní středisko Krnov ve
    spolupráci s Městem Krnov a Asociací českých filmových klubů za podpory

    Ministerstva kultury České republiky a Státního fondu pro podporu a
    rozvoj české kinematografie. Na akci spolupracuje rovněž Polska
    federacja dyskusyjnych klubów filmowych. Mediálními partnery jsou Český

    rozhlas 3 Vltava, Respekt, Houser, kult.cz, filmový měsíčník 25fps.cz a

    kulturní týdeník A2.

    Kromě této jedinečné akce vás chceme upozornit i na dnes začínající
    mezinárodní festival dokumentárních filmů Křižovatky Evropy, který se
    koná v polském Lublinu a kde mají členové filmových klubů také slevu.
    Více informací na www.rozstaje.ack.lublin.pl
    www.rozstaje.ack.lublin.pl
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    MISERY: jeje, ja sem to nemyslel na tebe, jakoze bys byla diletant to sic je mozny, ale nemuzu to tvrdit kdyz te vubec neznam vid :) mozna z toho myho prispevku bylo cejtit trochu averze ver, ze se tykala ryze zminenyho diletantstvi a je pravda ze mam v sobje podil prirozenyho odporu vudci multiplexum, a vim ze leckde promita casto i brigadnik kterej nema absolutne anung o veci. Na druhou stranu musim uznat (sic nerad) ze sou na strane multiplexu i pozitiva mezi ne rozhodne patri tebou zminovany platter ktery bezprostredne snizuje opotrebeni filmu promitanim ale prr to sou temata na dlouhy debaty do kterych uprime nemam moc chut.
    dekuji tobe i tvojim kolegum ze IZOLEPU nepouzivate :>
    MISERY
    MISERY --- ---
    FUJI_ITA: ja jsem nepsala, ze to je stejny, ja jsem jenom psala, ze to tak VYPADA, aby si lidi, ktery to vubec neznaj, mohli udelat predstavu, samozrejme, ze rozdil je OBROVSKY a nenavadela jsem tu nikoho, aby pouzival na lepeni filmu IZOLEPU.
    Lepidlem jsem nikdy nelepila, ono by to stejne ani moc dobre neslo pri tom poctu slepek, ktery tady behem jednoho dne udelame.

    A treba 70mm film se lepi taky uplne jinak a navic se pry kazda slepka eviduje :-) (alespon tedy pro IMAX)
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    btw. k bodu za urcitejch okolností chápu (aby někdo neměl pocit že si protiřečim) těma okolnostma myslim především to když nadšenec chce lepit doma vlastní film (nevim kde na krámě, ale min. přes p. haškovce viz. záhlaví lze sehnat adhézní pásku určitě) já osobně mam doma hezoučkou osmočkovou střižnu s prosvětlovačkou a zabudovanou lepičkou pro mokrou cestu, ale prakticky sem ji použil jednou a osmičky lepim na lepičce pro šestnactky 16-kovou páskou. ale pravda že vesměs sem rezignoval na ortodox střih a lepim hlavně natočený cívky dohromady posléze přepisuju a střih dělam v počítači (trochu se stydim :)
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    MISERY: prosimte vypada to opravdu skoro stejne ale neni to stejny dlouho sem tohle resil i s NFA protoze celkem casto promitam od nich filmy a nechteli aby jsem pouzival suchou cestu (lepicku s adhezni páskou) ale morkou (lepidlo), IMHO-Závěr: používání regulérní adhézní pásky je v pořádku samozřejmě pokud se slepka dělá správně (jaxs rikal cca 1-3mm přesah, bez bublin a varhánků), když někdo rve do lepičky obyčejnou izolepu je to minimálně diletant (to se dost mírnim upřímě mě tim soudruzi promítači pěkně serou) protože taková slepka časem ztrácí svojí pevnost a natahuje se, krom toho klasická izolepa je v podstatě plastík napatleněj hnusným lepidlem který (jak už to u hnusnejch věcí bejvá) de pěkně blbě odstranit.
    tudíž pro ID JCK: ano kopie se lepí běžne páskou a mimo to nový poliesterový kopie jsou chemicky už tak jinde od původních poliesterů (neplést s celulioidem ten se nepoužívá cca 50 let a do mašiny ho zakládá leda sebevrah (může explodovat - na což většina dnešních mašin neni konstruovaná), že je ani nelze lepit mokrou cestou a lepí se výhradně páskou.

    Osobně jsem dlouhou dobu používal mokrou cestu (než jsem se ujistil že opravdu zásadní je rozdíl mezi adhezní a neadhézní páskou) a momentálně jsem přesvědčenej že správně a pěčlivě udělaná slepka páskou je ve výsledku o ždibec lepší než cesta mokrá

    shrnuto:>
    lepení neadhézní páskou(sucks) = nedoporučuju (za určitejch okolnosti chápu :)
    - používáním se vytahává - způsobuje poškození děrování, častěji se trhá - ehm asi každýmu jasný proč to neni dobře, lepidlo se velmi težko odstranuje z filmu a u některých pásek hrozí že naleptá emulzi.

    lepení mokrou cestou = respekt, ale už i já spíš sporadicky
    - bez lepičky dost hardcore což neznamená že nelze, velikej důraz na pečlivost lepení a sebemenší nepřesnost se rychle projevuje( styčné plochy se musí naškrábat - ale ne moc ani málo, odmastit - vesměs se mi osvědčila klasická guma na gumování, s lepidlem se musí pracovat celkem rychle - vyprchává. hlavní problém vidím v tom, že když se slepka nepovede na poprvé musí se celé políčko ustřihnou a dělat slepka nová, práce je to opravdu jemná takže sem zažil slepku i na pátej a vícerej pokus = škoda materiálu.

    lepení adhézní páskou = kvalitně a pečlivě provedená slepka adhézní páskou je v současnosti to nejlepší - když člověk není extra jelen udělá jí na první dobrou a v případě že se neco stává vesměs lze opravit v rámci téhož políčka.


    sem na tohle auditko nakej čas nekou tak si to vynahrazuju, doufam že rozsah nikoho neurazí
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    a este by me zajimalo jaka je podle vas cena op16 v luxusnim stavu???...staci mi jenom priblizny odhad.)
    mam totiz nabidku na jednu s obj+nejake prisl.
    vse za 3tisicky
    a ja nevim esi je to v poho cena. ???
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    v poho uz jsem koupil u skody tekuty lepidlo, takze si budu pekne oldskoolove hrat:]
    jinac nevite tedku o nejake fajn kamere na super8 a pripadne kde by se daly sehnat s nejakou slevou filmy??
    MISERY
    MISERY --- ---
    Jinak v multiplexech lepime takto dohromady vsechny dily, nebot je mame na platteru, coz vypada takhle

    Z toho pak jde film do masiny a na toto se opet nataci, kdyz jde z masiny ven :-) Vyhodu to ma velkou, jednak neproliname a jednak se odviji odprostredka a namotava se zase na prostredek, takze nepretacime :-P
    MISERY
    MISERY --- ---
    Ja teda nevim jak 16tky, ale v praci lepime 35mm film lepickou se specialni lepici paskou (ale vypada jako uplne obycejna izolepa) :D normalne nasadis oba konce na takovej hacek, prelepis, "secvaknes" (vypada to podobne jako derovacka) a ono to ustrihne tu pasku a vyrazi do ni diry stejne jako jsou na perforaci, otocis na druhou stranu, znova prelepis, secvaknes...hotovo :-)
    A delame to s presahem, ale ne o cely jedno policko perforace, ale tim, ze ustrihnem ten film na obou stranach ve stejnym smeru...no ono se to takhle blbe popisuje...ale proste vznikne tam asi 1mm presah, coz pak je pevnejsi (nelame se to, nevytahava se to atd atd)
    VOJTHA
    VOJTHA --- ---
    z vlastni zkusenosti s lepenim osmicky muzu potvrdit. Ta lepicka je podle me temer nezbytnost, zaprve to ma zoubky, na ktere se perforace nasadi a film se pak nehne, zadruhe presne vymezi vzdalenost, kde film ustrihnout. Ta slepka na osmicce pak zabere pulku frejmu (je pri promitani videt) a kdyz je clovek cune, tak lepidlem zapatla i 1-2 framy pred a za :)

    tady jeste neco narychlo nalezeneho z netu k tematu: http://filmpub.atlas.cz/temata/skola/67878-kinematograficke-pocatky-iii-laboratorni-postupy.aspx

    Jinak tusim, ze klasicka 35mm serviska se snad stale lepi paskou a pri stahovani negativu na to pak maji snad nejake "svarecky"? ktere zvladnou udelat pevnou slepku presne mezi frejmy.
    A promitaci pry, kdyz treba potrebuji spojit 2 koutouce v jeden tak take pouziji pasku. (bylo mi receno)
    JCK
    JCK --- ---
    izolepou se lepily 35mm, ale jen servisky, pro kopie snad ne ...
    splacne se to pomoci lepicky, http://www.aukro.cz/item337028740_meofix_super_8_lepicka_a_starodavna_krabicka.html, třeba, jsou jich tam mraky a dělali se i kombinovaný pro 16mm i 8mm filmy, určitě seženeš...
    no jen tak v ruce bych to nelepil, ježto ti to nesedne...
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    hmmm..takze to je nejaky tekuty lepidlo, kterym se to namazne a pak jenom splacne k sobe..
    nejaka izolepa na to neni??
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam