• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUTATOY8mm / 16mm/ 35mm FILMY / PROMITAČKY / KAMERY a vše kolem
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    No ještě taková věc: když se má ten záznam potom upravovat a řekněme že to je hotový, sestříhaný film, takže nějaké zásahy moc nejsou žádoucí, tak při tom přepisu přes optickou soustavu s non-sync kameraprojektorem bude s největší pravděpodobností na jednom okně videa 0-50% ještě jednoho okna filmu navíc. To při přepisu na 25fps. Pokud se to přepíše na 1:1 ve 25fps flying spot, bude možné třeba retušovat jednotlivá okna, nebo udělat trochu přesnější opravy ve střihu, korekce úrovní, případně zpomalení. Jak ovšem dosáhnout rychlosti 18fps si nejsem úplně jistý. Asi bych postupoval maximální možnou dobu v 25fps a pak bych ten hotový záznam zpomalil zopakováním některých oken, většina SW na to má algoritmy. Původní scan se archivuje. Nehledě k tomu, že řada filmů počítá i s jinou promítací rychlostí (16, 12..-), případně proměnlivou. Má s tím někdo nějaké zkušenosti?
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    ICHE: ...a to pojede po okně? Kamera to po okně snímá? Nebo co je špatný na flying spot scanu?
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    možná znáte..každopádně se někomu může hodit/líbit toto:

    www.filmlabs.org
    http://www.filmlabs.org/index.php/site/home/

    Artist-run film labs implement an original way of using production tools, through their collective organizations, for filmmakers and artists currently working with celluloid film.

    They act as an experimental ground for cinema (beyond any genre) at a time when the industry is gradually getting rid of film and, with that, the means to process and print.

    This website gives an overview of the organizations that have emerged in Europe, America and Asia. It serves as a portal for sharing information about labs and is also a place for debating aesthetic, political and technical questions raised by this on-going endeavor.
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    ICHE: ok nechci se prit o necem co nejsem schopnej nijak podložit, tisic nebo pět set, ani jedno nepopírá muj závěr, že pokud by šlo o archivaci bylo by lepší mit to na filmu než na dvd. Videl sem v životě filmy co byly v hodně smutným stavu (když mi přišly do ruky filmy z Polskyho archivu pochopil sem proč poláci věří v boha, něco takovýho založit do mašiny a čekat ze se to nerozpadne může leda někdo kdo věří na zázraky) zároveň platí to, že se ti posere políčko nebo kus filmu, ustřihnes slepíš a jedeš dál, kdyz ti upadne kus DVDcka už si moc nevrzneš :)
    ICHE
    ICHE --- ---
    FISHEYE_100: 8na telecinu nenatahnes idealni cesta by bylo si vyrobit takovou malou oxberry http://filmovetriky.wz.cz/triky/kopirka.htm bez jakykoli matnice(vzdusny obraz) s dvcam 4/3 nb nejaky dobry fulhadecko v telce to taky bastlej jak prasata... no a treba takovej jicha rika ze nejlepsi to je pres ten fotopapir coz je v podstate nejmensi zlo...
    ICHE
    ICHE --- ---
    FUJI_ITA: podle staryho opelaka vydrzi cb film 500let pri citlivym skladovani... bez se mrknout do archivu jak sou stary barevny orwa uz ve vecnejch lovistich....
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: Naprosto, díky.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    SKOT: Jo - tak si ten článek prosímtě projdi, a tam je popsané zařízení, které používají, asi v polovině. Konkrétní model co mají není zas tak špatný, jde však o model pro tzv. home production, který používá v podstatě filmovou kopírku s vestavěnou videokamerou, což vede v k záznamu v PAL/NTSC, v jejich případě navíc pohnojenému zápisem na DVD. Nabízí záznam v AVI kontejnetu neznámého formátu. Osobně používám postup uvedený níže, protože u přepisů tohoto typu se průběžně nedělají korekce, výsledek je tudíž sázka do loterie. Pokud to to vyhovuje, je to asi nejlepší volba, pokud to má být něco k další postprodukci, byl by možná vhodnější scanner typu flying spot, nebo CCD scanner, kterým disponují ve FLB, nebo CT. Stačí?
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: wikipedií po sobě asi házet nemusíme, spíš bych teda rád věděl zda to zařízení které používají v digitálních vzpomínkách je telecine nebo ne když s nimi máš zkušenost
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: zrovna digitalnivzpominky uvádějí nějaký přístroj jakože "telecine" - nevím jaká je specifikace telecine, myslím si že to tak úplně telecine není ale synchronizaci filmu a snímače tak aby z toho lezl frame filmu na frame digitálního záznamu to podle všeho má - ale ty píšeš že máš zkušenost s digitalizací u digitálníchvzpomínek takže je to jinak? já u nich akorát někomu zprostředkovával převod a kvalitu výstupu jsem samozřejmě neměl s čím porovnat.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Tak abych se vrátil k původnímu dotazu, podle mé vlastní zkušenosti je domácí přepis mnohem lepší, než přepis z firmy Digitální vzpomínky, sro. Minimálně proto, že doma můžu na kontrolním monitoru doladit barvy, sám si vybrat rámování a hlavně - přepsat film víckrát s ruzným nastavením kamery, udělat přepisy expozičně jinak a pak si z toho složit výslednou kopii. V levných firmách sice mají možná nějakou HAMA matnici, ale ta zas není tak důležitá, jako čas, který s přepisem člověk tráví. Nebo je možné kontaktovat firmu, která má zařízení typu Telecine a to je řádově jiná kvalita minimálně proto, že jeden frame filmu odpovídá jednomu frame videa. Navíc se přepis předem v lepší společnosti čísluje předem a na kazetě už jsou téměř ideální korekce. Možná má někdo jinou zkušenost?
    SKOT
    SKOT --- ---
    ok, jste větší odborníci na digitální ochranu, měl jsem to poznat hned :))
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    OTAKAR_KUBIN: ty cloudy a Dv kazety sem uz mel naskrably ale smazal je abych se nerozepisoval :)
    - archivacni auditko mozna neni spatnej napad

    SKOT: film 8/16/35mm skladovanej v idealnich podminkach ma zivotnost cca tisic let, s tema idelanima podminkama je to dost blby, coz je ale spis dany tim ze s rozvojem digitalnich medii televize atd. je stale mene a men penez na filmovy archivy, Kazdopadne neexistuje datovy medium kery by dosahovalo takovych cisel, u klasickych DVD (nemusi bejt ty nejlevnejsi) se hovori o 6měsicich až dvou letech (ano bežně dosahují i mnohem více, ale nelze to garantovat) o těch jak říkáš keramických moc nevim ale tady spis plati ten problem s prectenim tokového media viz
    OTAKAR_KUBIN: už se z toho stává flejm kterej bych zakončil výzvou k umístění návodu a možností pro přepis filmu na video do záhlaví.
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    SKOT: ono si ho teda stačí spojit s DVD mechanikou (a nikoliv s "stand-alone DVD přehrávačem) a podívat se na pohyb směrem k VOD, cloud computingu,
    vývoj tabletů, smartphonů, net- a ultra- booků a celkově všech zařízení a technologických řešení, která se bez nějakých (optických) médií obejdou..

    DVD vždy byl především spotřební distribuční nosič (softwaru i "filmů") a jako takový už ho nahrazují jiné metody,
    nikdo s ním nikdy (z mnoha rozumných důvodů) myslím pro nějakou seriózní archivaci nepočítal..to už je mnohem mnohem lepší archiv (např. stále v ČT) na DV kazetách..

    paradoxní, že to řešíme zrovna v tomhle auditku, asi by to chtělo založit nějaké pěkně flejmovací archivační..ale je to mor, první, čeho se člověku, kterému se v ruce ocitl film, dostane, jsou rady o digitalizaci, hehe
    SKOT
    SKOT --- ---
    FUJI_ITA: tak prvně vnímám DVD čistě jako datový nosič, to v jakém formátu jsou ta data uložena je samozřejmě úplně jiná věc - a možná od toho se od počátku vzniklo částečně nedorozumění, disk DVD je pro mne disk DVD a nespojuju si ho s DVD přehrávačem a konkrétním formátem; nicméně s tou životností mi není jasné pokud hovoříme o řádech v rozdílu životnosti kolik počítáš tu životnost let?
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    SKOT: ohledně zálohování pracovních dat v počítači a na externí disk, tady myslim vubec nešlo, ale ani v tady bych osobne nevolil DVD nebo jine medium na principu diskety s vetsi kompresi.
    no offence
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    SKOT: tak i kdyz budem predpokladat ze keramicke DVD vydrzi dele nez no name za pětku, furt se pohybujem řádově v jiných dobách než ten původní 8mm film čili pro archivaci by asi bylo lepší to nechat kde to je, neberu uz v potaz ze pri archivaci bys asi narazil na to ze v horizontu nekolika dekad nebude bezne dostupny zarizeni kery DVD precte, princip letrny magiky asi ano.

    Šlo tu o přepis, ne archivaci, a pro ten bych DVD nedoporučoval především z důvodu zpracování dat, pokud nejde "jen" o to přehrát filmy aniž by dotyčnej měl promítačku. Je video ve formatu mpeg ergo systemu Video/audio TS konečné a tudíž jakýkoliv přepis abych z něj měl materiál zpracovatelný je zbytečný další krok velmi často degradujici již tak relativní kvalitu.
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: samozřejmě že DVD za 10Kč jsou nosiče které dovedou odejít už za pár měsíců, ale podle toho nejde soudit že všechna DVD jsou nevhodná k archivaci, třeba ty keramické a tedy anorganické disky jsou úplně bez problému - běžná praxe dat na disku a zálohy na externím disku je mnohem jistější cesta do pekel
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam