nejak se na me navalila fura jinych cinnosti
oproti minule verzi jsem podle navrhu JANYNy upravil treti pozadavek, jinak text zustal stejny. mate k teto verzi pripominky? jestli ne, muzeme to povazovat za hotove.
(a ted, co s tim ?-)
nejdriv strucna petice a pro ty odvazanejsi i deklarace
PETICE ZA ČISTOU A ZELENOU PRAHU
Pražané jsou již od léta 2009 cílem propagační kampaně “Projektu čisté a zelené Prahy”. Výtvarně podprůměrná kampaň se v obrovském rozsahu objevila nejen v ulicích, ale také v parcích a zelených zónách, kam reklama nepatří (mimo jiné i v lokalitách, které jsou přírodními či historickými památkami).
Navíc kampaň Projektu, jež je placena z veřejných prostředků, vyznívá jako osobní politická reklama pražského primátora a zvláštní shodou okolností byla načasována na dobu voleb.
Protože Pavel Bém není ochoten na oprávněné námitky odpovědět a kauzu vyvětlit, je pro nás kampaň neakceptovatelným zneužitím postavení primátora a
žádáme,
1. aby byla v parcích a zelených zónách okamžitě zastavena jak další instalace magistrátních cedulí, tak vylepování nálepek
2. aby byly stávající cedule a nálepky z parků postupně odstraněny
3. aby byla kampaň ve vlastním městě přesunuta na místa k tomu určená (informační tabule městských částí, apod.)
Podepsáni:
Jméno Bydliště
DEKLARACE AKTIVNÍHO OBČANSKÉHO ZÁJMU
O čistou a zelenou Prahu
Praha je unikátem pro svůj génius loci. Přes všechny krásné politické řeči to ovšem vypadá, jako by byla atmosféra stověžatého města něčím nechtěným.
Pražské parky, lesy a zelené zóny jsou již od léta zaplavovány nevkusnými samolepkami a cedulemi propagujícími Projekt čisté a zelené Prahy (dále Projekt). Abundance těchto reklam je neadekvátní jejich smyslu a umístění a jejich počet stále stoupá. Výtvarné zpracování samolepek a způsob instalace jsou doslova estetickým zločinem. Kampaň naprosto neodpovídá prostředí, do něhož je zasazena – tedy do přírodních (a často zákonem chráněných) lokalit.
Ačkoli nic nenamítáme proti samotnému Projektu, musíme se bránit proti agresivnímu způsobu PR, která ho provází. Kampaň, jež oplývá některými znaky propagandy a manipulativních technik, totiž vyznívá jako osobní politická reklama pražského primátora.
Pokud se podobným způsobem podepíše sprejer, je to přestupek. Pokud primátor – je to právo?
Domníváme se, že politika a reklama do přírody nepatří. Odmítáme zneužívání přírody, krajiny i města jako média pro prezentaci politiků a obchodníků. Pokud se stejným způsobem chová sprejer, pouliční umělec či performer, je automaticky pokládán za přestupníka a často je s ním zacházeno jako s kriminálním živlem, třebaže jeho dílo může být zajímavým a estetickým počinem přínosným pro komunitu.
Vzhledem k tomu, že pražský primátor Pavel Bém nejenže není schopen veřejnosti vysvětlit,
v čem spočívá přínos této kampaně,
proč je nutné ji v takovém rozsahu zasazovat do pražských parků a
zda se nejedná o zbytečné plýtvání veřejnými prostředky,
ale nemá ani dostatek slušnosti, aby vůbec odpověděl na oprávněnou – a opakovanou – námitku,
musíme kampaň Projektu považovat za nelegitimní a nekorektní politickou reklamu a v prostředí městské zeleně a chráněných lokalit za vandalství, které je třeba odstranit.
Jsme proti jakémukoli ničení našeho domova, a proto se distancujeme od případných vandalů, kteří by cokoli demolovali bez ohledu na výsledek a zanechávali po sobě nepořádek (jak to dělají magistrátem najatí dělníci).
Považujeme však za své právo kampaň odstranit či nahradit čímkoli estetickým, co bude respektovat genia loci příslušné lokality, potěší zrak či ducha a zároveň to nebude zviditelněním nás ani nikoho jiného, reklamou, ani propagandou jakékoli ideologie.