Naopak je to strategie velmi logická. Jak je psáno v úvodu článku, Opera pro desktop byla vždy velmi inovativní, ale její celosvětové zastoupení v zásadě nikdy nepřekročilo zhruba jedno procento.
Naopak když přišla s (taktéž velmi inovatnivním) mobilním prohlížečem Mini, zanedlouho se stala nejrozšířenější značkou na trhu mobilních prohlížečů, hlavně těch pro slabší mobily s pomalým připojením, což bylo (a zčásti stále je, ale to se asi brzo změní) doménou obrovského množství lidí v Asii a Africe (jinde méně, ale na počet uživatelů nesrovnatelně). Opera se stala značkou číslo jedna a chvíli to vypadalo že to potáhne i desktopový browser.. něco ve stylu "znáte ze svého mobilu".
Bohužel situace v desktopových prohlížečích je stále velmi složitá, obzvlášť po nástupu Chromu, který rozšířil "alternativu" masově mezi obyčejné uživatele, to nikdy Opera ani Mozila/Firefox nedokázali. Inovativní prohlížeč s méně než jedním procentem trhu je pořád dost průser. Navíc Google ovládá několik zásadních internetových sites a chová se k ostatním prohlížečům (Opeře zvlášť, protože může..) velmi evil.
V takovémto prostředí nemůže Opera bojovat, proto se pokusili k zásadní restrukturalizaci přechodem na WebKit jádro, což by mělo zmírnit eliminační dopady customizovaných "web 2.0" webů. Standardizace současného webu se bohužel rozpadá a HTML 5 v tom udělalo spíš větší bordel než menší. V takovémto prostředí nejde přežít.
Bohužel zatím se jim povedlo akorát terminálně znechutit část skalních příznivců původní Opery a její filozofie, tak uvidíme jestli se jim podaří na WebKitovém jádru dosáhnout zpět alespoň část toho, proč ji její fanoušci milovali. A nebo jestli bude spíš útočit na toho jiného běžného uživatele, což samozřejmě není moc lehké. Zatím se jim to obávám se úplně nedaří, uvidíme jestli to byl v dlouhodobém horizontu dobrý způsob jak nezhynout na úbytu.
Zatím je teda jedině smysluplné vrhnout se inovativně do něčeho, co má šanci získat náskok nad ostatními, prohlížeče pro tablety nebyly nikdy zvlášť vyvíjené, většinou to byl jen mobilní prohlížeč natažený na větší display u Androida a nebo osekaný desktop u Applu a podobně. Zasáhnout do momentálně nejrychleji se rozvíjející frakce elektronických zařízení, které mají údajně i potenciáln postupem času nahradit běžné počítače, je velmi dobře promyšlený krok. Jak je vidět z těch ocenění, zřejmě se jim daří.
Pro nás ostatní není dobré zapomínat na to, že mobilní sekce Opery dlouhou dobu držela nad vodou ztrátové vývoj desktopových prohlížečů (ostatně koho zajímá nějaké 1 % trhu, že..), stejně tak dobře rozjetý Coast může znamenat šanci, že desktopový vývoj neumře na nedostatek prostředků.
A když jo, tak si prostě koupím tablet a bude ;)