• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIXXXParamaniac ::dont walk, go fly (also for hang-gliders)
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Vyprávěli o tom jen v neděli na zvíče. Ale neřekl bych, minimálně jeden z nich byl šikovný pilot..
    Ty co mají závodničky s nima chvalabohu vetšinou umí docela dobře. kromě určitých specialistů, který je maj jen proto, aby je měli.. Já to nemyslím nijak zle. Jen by se prostě podle mého měli lidi víc věnovat po kurzu pozemnímu trénigu, který se stejně projeví i ve vzduchu.
    Pak by nám nemuselo trnout, když lidi startujou s ačkama, bečkama s nafouklou polovinou křídla, v kyvech, nebo rejou zadkem, protože se jim nechce běhat, nebo prostě nemají ruce nahoře atd..Míjejí stromy, rukávy na přistání o centimetry a tak.
    Rozhodně nechci mentorovat, jen jsem si povzdechl. Vetšina z nich, pokud budou mít zájem se létání věnovat se to časem stejně naučí a bude to v poho.. Jen už sem pár lidem pomáhal křídlo sundavat ze stromu a podobně..
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    taky to ber tak, ze zavodni padak se blbejc nafukuje, musi vic brzdit, a pri pristani ma vyssi rychlost i pritazeny - kdyz koukas na zavody nejakych reprezentantu, tak ty starty a pristani byvaji obcas divocina...
    jinak ten kozakov, hmm, a nebyli to radarovi kurzici? on s nimi chodi rovnou tam, co vim. a mnoho kurziku + stromy = kozakov.
    ale ve vsedni dny je tam pohoda, max 2-3 lidi. nez zacnou prazdniny, nebo kdyz neprijede nejaka polska paraskola.
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    QUIP: Bohužel kdyby jen přistání.. Start to samé.. Pro někoho prostě lítání začíná a končí ve vzduchu..
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    QUIP: jo, pár dalších lidí mi ho doporučilo v kombinaci s gpskou, takže to asi vidim na jasnou volbu :) Děkuju!


    KIKIMURA: díky moc !
    QUIP
    QUIP --- ---
    T_MAX: K plne spokojenosti taky pouzivam Brauniger IQ One

    Jinak o vikendu jsme byli na Rane (ja tam byl poprve v zivote) a na to, ze byl vikend a paradelta k tomu, me prekvapilo, ze tam nebylo az tak moc lidi. Byl jsem tam spis jako pozorovatel, na kopec jsem si to vyslapnul jen trikrat a trikrat to v podstate jen sklouznul dolu, protoze jsem se neustale nekomu vyhybal. Ale par sikovnejsich pilotu si tam zalitalo asi celkem dobre. O to vic me prekvapuje, jak velke mnozstvi pilotu ma mizerne pristani.

    V patek jsme jeste docela dobre politali na Cerne Hore.
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    že prej asi čtyři lidi na stromech a sanitka pro nějakou holčinu..
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    ja tam nakonec nesel, moc to nenosilo - on tam byl nejaky pruser?
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    "speciálně upravený padák" Hmm to sem teda zvědav.
    Jinak na koze prý bylo v sobotu taky veselo..
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    KUBIS_IN
    KUBIS_IN --- ---
    Paraglidista se zřítil a skončil v nemocnici – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/krimi/198558-paraglidista-se-zritil-a-skoncil-v-nemocnici.html
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    ze by vecerni sletik z kozakova na spici?
    http://cam.mikronet.cz/cam1.kozakov/image.jpg
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Sakra zase se dva dny všude lítaj kila a já sedím u práce :////
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Jj vuci startovačne, nebo jakokémukoli bodu kde si to vynuluješ. jestli to bylo za celý den, tak to asi divný není - změna tlaku.. Ale tak to budou kecat všechny tři, kromě teda stadartního..Na tohle je holt GPS lepší, pokud se pohybuješ..
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    ahaa, takze to bere furt vuci pristavacce (kde by sis ho mel vynulovat). co jsem koukal na digifly2, tak to litalo po proletanem dni (blizila se bourka), pres 150m rozdilu oproti zname hodnote, rano nastavene - toz to je takove hodne orientacni.
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    TLUSTEC: Ne ne nemá to podklady, je to jednoduchý. Když si vario zapneš tak se ti vlastně nastaví na aktuální tlak 0m..Případně si to můžeš vynulovat.
    TLUSTEC
    TLUSTEC --- ---
    ufoun: yes, horni limit pri vytaceni mraku :). jinak mne pouziti nenapada.

    btw. pokud mate vario s AGL vyskou, kde berete mapove podklady? z SRTM-NASA elevation map? nebo to ma neco v sobe?
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Eh to zní blbě k ničemu :) k něčemu jo...
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    UF0UN: No jak jsem psal dole, tak vlastně moc k ničemu, kromě toho, že smíme v čr do 2900 což je FL 95 podle standartního tlaku, protože je nad převodní vrstvou. Jinak nemáme povinost lítat s přístroji a ve většině případů nevstupujeme do řízených prostorů, max. na průlet (viz přelety nad náměští, ale to je asi jeden z mála případů a bývá často stejně vykomunikován ze země).. Jinak to význam získává třeba při motorovém paraglidingu, kde si myslím, že už na to vykomunikovat si někde průlet k něčemu být může. Protože to už můžu letět kam chci v jakékoli výšce..
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    K čemu při para používáte hladiny podle QNH? Jediné co mě napadá, je hlídání toho, jestli nevstupujete do řízeného prostoru.. [sám (ještě :) nelítám, jen mě to zaujalo]
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Nenechat se sestřelit každopádně, a to nejen kurzíkem (samo německým) :), teď vyváděli na raný takový věci i postarší piloti, že sem se na nějaký blbnutí radši vykašlal.
    Sice jsem na to nekoukal, ale myslím, že by třeba na mé šlo nastavit zobrazení obou výšek. Podle tlaku i podle standartního (1013), takže uvidím oboje. Jinak na variu máš přeci taky alt1, 2, 3 a přepínáš mezi nima podle toho který potřebuješ.. (alt 3 je výška nad zemí)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam